rataxes Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Spelade 10-bord, 0,25/0,5 på expekt. Väldigt tight bord. Kör på en hemmagjord HH: Jag: $29 Fi1: $24 Fi2: $55 Fi3: $45 Preflop: Jag was dealt: K Q Fi1 Calls 0,5. Fi2 Raise 2 Fi3 Calls 2 Jag: Calls 2 Fi1 Calls 1,5 (Mörkarna foldar) Flop: J 7 6 Jag checks Fi1 bets 5 Fi2 calls 5 Fi3 calls 5 Jag calls 5 Har färgdrag + överkort, fi1 vet jag är en idiot. Iochmed att två synar bakom honom är tycker jag min call är given. Turn: 2 Fi1 All-in ~ 18 Fi2 Calls 18 Fi3 Calls 18 Jag calls 18 Resonerar på samma sätt här; Två synar hans bet, borde jag inte också göra det då? Att Fi1 går all in överraskar mig inte direkt, har sett han göra mycket konstigt förr. Då skulle jag vara mer bekymmrad över att de båda andra synar. River Q Okej, missar färgen men har top pair med en bra kicker. Tveksamt dock ifall det håller, känns som om fi2 har AA/KK, i bästa fall AK. Hursomhelst har jag 6 dollar kvar och potten ligger på drygt $ 90 så jag slänger in resten. Båda två efter synar. Hade jag haft mer cash kvar vid rivern hade jag fått tänka till en hel del. Fi1 Visar upp J, usel kicker. Fi2 tar hem potten med AA, föga överraskande. Fi3 muckar typ. Är inte så haj på potodds, men jag undrar om jag tänker rätt när jag callar flop och turn? Borde jag inte ha odds om tre stycken lagt in pengar före mig? Tack. * RP - QoS * Citera
bzkt Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Ja du hade korrekta potodds i alla fall, det gör inte handen korrekt spelad dock. Citera
rataxes Postad 19 April , 2005 Författare Rapport Postad 19 April , 2005 Hur hade min herre spelat handen då? Man får gärna skiva det direkt istället för att svara korthugget Peace Citera
Dahlberg Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 JA, pott oddsen var väl inte helt fel. Men jag brukar aldrig vilja syna på ett drag, du hade ju inte ens nötdraget. Nästnötterna som är uppe mot en definerad hand (du satte väl fi X på AA om jag inte läste fel) plus att du har 2 synare!!! Det kan väl vara rimligt att nån har AJ och spelar sitt drag till överdrift oxå. Mitt tips är: tänk efter lite vilka händer som skulle kunna vara med i en sån pott efter en halvbett utan att raisa på flopen för att sedan syna en all in. Då tror jag att du kommer fram till att din hand är död. Tack för mig och god natt *edit* Såg att du bara hade 6 dollar kvar efter turn så då kan du lika gärna slänga in skiten, men om vi säger att du hade haft 30 dollar, då hade mina tips varit nyttiga... Citera
Trolldeg Postad 19 April , 2005 Rapport Postad 19 April , 2005 Jag hade ställt där du väljer att syna på floppen. Det ligger en hel del i potten och du tar mer än gärna hem den osynad (vilket inte lär hända så ofta här men). Blir du synad så har du förhoppningsvis 9 outs till vinst och ibland till och med mer eftersom du förhoppningsvis bettat bort AK-AQ. Citera
Recommended Posts