Gå till innehåll

NLT - Raisad med mittenset i ett scareboard


zorro_aik

Recommended Posts

Min premiärtråd här på pokerforum. Och min dröm är självklart att den här tråden ska bli såpass korrekt att inte ens QoS tafsar på den. Fat chance ;)

 

Spelade en lite klurig hand idag på expekt (0.10/0.20 fullbord). Men då dom inte ger ut hand history (right?) så berättar jag den själv så bra jag kan minnas.

 

Jag sitter på BB, får pocket 9or. Två stycken har limpat till mig, och jag höjer 4x BB. Får syn av killen på knappen.

 

Jag har 20$ (maxinköp) och fi (vad fan står den förkortning för igentligen?) har lite mindre.

 

Floppen kommer 9s8sJh

 

Hm. Väldigt läskig flop, men jag borde ha bästa handen. Bettar pott.

Blir ganska snabbt raisad pott av fi.

 

Jag tänker ett tag, men trycker sen in degen då den enda handen jag är rätt körd mot är Q10. Att syna ser jag inte som ett val då typ halva leken är fylld med scarecards. Han foldar.

 

Hur tycker ni jag spelade den här handen?

Kunde jag ha tjänat mer pengar på handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min premiärtråd här på pokerforum. Och min dröm är självklart att den här tråden ska bli såpass korrekt att inte ens QoS tafsar på den. Fat chance ;)

Jo, den kommer nog att flyttas till Pokerresultat ... :-)

 

Jag har 20$ (maxinköp) och fi (vad fan står den förkortning för igentligen?) har lite mindre.

Fi = fienden. Militär förkortning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...