Gå till innehåll

AQ på FT innan bubblan


Rette

Recommended Posts

Hej, vad gör vi här?. Fem får pengar, inga vidare reads.

 

Game #7285404373: £1500 GTD (ID9217223) £30+£3 - Hold'em NL (200/400) - 2009/02/19 - 01:12:12 (CET)

Table "9217223 - 1" Seat 1 is the button.

Seat 1: Fenix35 (6085 in chips)

Seat 2: Forest013 (17805 in chips)

Seat 3: A5236912 (9836 in chips)

Seat 4: Agame0709 (4520 in chips)

Seat 5: Fred (11491 in chips)

Seat 6: NoFoldMan (5300 in chips)

Seat 8: AAalert (29055 in chips)

Seat 9: catD10 (17081 in chips)

Seat 10: Vimes2208 (18827 in chips)

Forest013: posts the ante 50

A5236912: posts the ante 50

Agame0709: posts the ante 50

Fred: posts the ante 50

NoFoldMan: posts the ante 50

AAalert: posts the ante 50

catD10: posts the ante 50

Vimes2208: posts the ante 50

Fenix35: posts the ante 50

Forest013: posts small blind 200

A5236912: posts big blind 400

----- HOLE CARDS -----

dealt to Fred Ace of HeartsQueen of Diamonds

Agame0709: folds

Fred: raises to 1221

NoFoldMan: raises to 5250 and is all-in

AAalert: folds

catD10: folds

Vimes2208: folds

Fenix35: folds

Forest013: folds

A5236912: folds

Fred: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att AQ någonsin kan syna lönsamt här bubbla eller inte vi har AQo och mot en rimlig pushrange för någon med 13BB i stacken när vi har ca 25BB så är vi nog knapp underdog.

 

Om fi pushar 88+ och AQ+ så har vi 36% EQ

 

Om fi pushar 22+ och AT+ så har vi 47% EQ inget drömläge att riskera halva stacken direkt.

 

Jag foldar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, vad gör vi här?. Fem får pengar, inga vidare reads.

 

Game #7285404373: £1500 GTD (ID9217223) £30+£3 - Hold'em NL (200/400) - 2009/02/19 - 01:12:12 (CET)

Table "9217223 - 1" Seat 1 is the button.

Seat 1: Fenix35 (6085 in chips)

Seat 2: Forest013 (17805 in chips)

Seat 3: A5236912 (9836 in chips)

Seat 4: Agame0709 (4520 in chips)

Seat 5: Fred (11491 in chips)

Seat 6: NoFoldMan (5300 in chips)

Seat 8: AAalert (29055 in chips)

Seat 9: catD10 (17081 in chips)

Seat 10: Vimes2208 (18827 in chips)

Forest013: posts the ante 50

A5236912: posts the ante 50

Agame0709: posts the ante 50

Fred: posts the ante 50

NoFoldMan: posts the ante 50

AAalert: posts the ante 50

catD10: posts the ante 50

Vimes2208: posts the ante 50

Fenix35: posts the ante 50

Forest013: posts small blind 200

A5236912: posts big blind 400

----- HOLE CARDS -----

dealt to Fred Ace of HeartsQueen of Diamonds

Agame0709: folds

Fred: raises to 1221

NoFoldMan: raises to 5250 and is all-in

AAalert: folds

catD10: folds

Vimes2208: folds

Fenix35: folds

Forest013: folds

A5236912: folds

Fred: ?

 

PS har FT (full tillt?) verkligen turneringar i pund (£) ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med svar, jag tycker inte att synen är så solklar, marginell dock. Synar helst inte in mig med oddsen nedan i denna situation, innan bubblan sätter jag mycket hellre press på någon annan med mina marker. Hoppas att disskutionen fortsätter, möjligt att jag har en läcka här.

 

Hade vi varit i pengarna synar jag nog nästan alltid men med tanke på att vi inte är där än tycker jag att man kan hitta fold här.

 

AhQd 40, 654 %

66+, AJs+, KQs, AQo+ 59,346 %

 

P.S Jag spelar på cryptologic, inte fulltilt, med FT menade jag Finalbord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag degar alltid personligen men inte helt säker på att det är korrekt spel. Det finns lite döda pengar, Fred kommer bara ge oss action med en hand vi ligger under mot, NoFold kommer naturligtvis kunna sitta med lite vad som men är väl ytterst troligt att han har typ 88+ AJ+

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag degar alltid personligen men inte helt säker på att det är korrekt spel. Det finns lite döda pengar, Fred kommer bara ge oss action med en hand vi ligger under mot, NoFold kommer naturligtvis kunna sitta med lite vad som men är väl ytterst troligt att han har typ 88+ AJ+

 

Det är jag som är Fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade foldat. FI lär ju inte försöka stjäla mtp, att du sitter i tidig pos och höjer, och därmed bör ha en hand. Det bör han ju fatta, och ändå är han villig att gå all in...

 

Jag kan tänka mig att FI sitter på typ TT+, och AJs+

 

Inte värt att riskera något.

Men å andra sidan är jag ingen MTT-guru iofs, så ta mina tips med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att AQ någonsin kan syna lönsamt här bubbla eller inte vi har AQo och mot en rimlig pushrange för någon med 13BB i stacken när vi har ca 25BB så är vi nog knapp underdog.

 

Om fi pushar 88+ och AQ+ så har vi 36% EQ

 

Om fi pushar 22+ och AT+ så har vi 47% EQ inget drömläge att riskera halva stacken direkt.

 

Jag foldar.

 

Du tycker inte att syna 4k för att vinna 7,5k skulle vara en bra idé om vi har mellann 36-47% EQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tycker inte att syna 4k för att vinna 7,5k skulle vara en bra idé om vi har mellann 36-47% EQ

 

Nej.

 

Om potten är 6871 och vi synar 4029 då blir totalpotten 10900 och vår andel av den nya potten är 4029/10900~= 36,96% vilket gör att vi får CEv+ men pga av bubbelfaktorn så är det nog $Ev-

 

Och vi har CEv+ bara om vi antar att fi pushar lösare än 88+ och AQ+ och är mycket övertygade att ingen bakom att agera bestämmer sig för att vara med i leken.

 

När jag skrev EQ på 47% så är det OM fi pushar 22+ och AT+ vilket jag inte tror här.

 

För mig är det en fold.

 

En rimlig range för en 13BB stack (om han inte är lagtard fisk) att pusha en UTG raise är enligt mig JJ+ AQs+ och AK då har vi 29%.

 

Hade Hero suttit på CO/BTN och fi på BTN/Blinds så hade jag varit mer benägen att syna då Heros raise kan vara allt möjligt skräp han vill stjäla med men som situationen är så känns fis range väldigt viktad mot sånt vi ligger efter rejält.

 

PS om det här hade varit en SnG hade standard rådet med AQo varit att openfolda. Och eftersom vi sitter i en MTT på finalbord och ännu inte är ITM känns det som bubbelfaktorn är rejält högre här än i en normal MTT med fler prisplatser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som vill folda: ni tycker inte vår raise/syn range blir lite väl svag om vi viker AQ här?

 

Jättestandard syn och det är inte ens close.

 

Ok jag vet att du spelar mycket MTT's

 

Vad har du för raise range UTG+1 vid fullt bord?

Vad har du för 3B push range med 13BB UTG+2?

 

Nyfiken bara för jag trodde Poker handlade om att spela på +EV edges och inte bluffa sig igenom turneringarna. (kan ju vara orsaken till att jag bara gör hyfsat resultat i MTT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Om potten är 6871 och vi synar 4029 då blir totalpotten 10900 och vår andel av den nya potten är 4029/10900~= 36,96% vilket gör att vi får CEv+ men pga av bubbelfaktorn så är det nog $Ev-

 

 

5250+5250+200+100+50*10=11300

 

 

Vi är inte på bubblan och även om vi vore det så har vi fortfarande en hyffsad stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synar gladligen här.

 

Utg kan i princip ha ATC om vi inte har någon annan stark read.

 

Frågar samma som Conspiracy. Ni som vill folda, vilken range har ni för syn/raise här?

 

Ja UTG foldar ju så han har nog en hand range som är sämre än ATC

 

Fö behöver du en stark read? för att anta att UTG+1 raisaren (i det här fallet hero) har en hand som är starkare än ATC ?

 

Varför tror du UTG+2 skulle trycka in sitt med ATC? Om det är det du menar?

 

Begriper faktiskt inte ditt inlägg här?

 

Sen skulle jag vilja veta vad conspiracy har för ranges här och vilka ranges han sätter fi på.

 

Jag kan hitta argument både för blixfold och blixtsyn beroende på vem moståndaren är men oftast är det nog en marginell fold för mig och här saknar vi ju read. Anledning är att vi är UTG+1 och UTG+2 vid ett fullt 10 manna bord och att det är 7 spelare kvar att agera efter att UTG+2 pushar detta faktum borde tala emot att han pushar med trash här tycker jag (bortsett från att en UTG+1 raise redan i sig indikerar en stark hand).

 

Som jag skrivit innan så är det en helt annan sak om vi sitter i CO/Btn och fi gör något som är en trolig resteal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja UTG foldar ju så han har nog en hand range som är sämre än ATC

 

Fö behöver du en stark read? för att anta att UTG+1 raisaren (i det här fallet hero) har en hand som är starkare än ATC ?

 

Varför tror du UTG+2 skulle trycka in sitt med ATC? Om det är det du menar?

 

Begriper faktiskt inte ditt inlägg här?

 

.

 

:oops: Inte jag heller eftersom jag läste nått helt annat.

 

Men det förändrar inte min grundtanke att jag synar här med AQ.

 

Jag tror nog random FI gör det här med åtminstone 77+, KTs+, 89s+, AT+, KQo. OCh då är det bara AA, KK, QQ, AK som vi är långt efter. Resten är coins eller ledning för oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade nog tagit en syn i detta läge också, väldigt svårt utan read dock. När man höjer upp handen måste man ju räkna med att man kan få ett omslag, är man då inte beredd att gå hela vägen mot en mindre stack tycker jag att höjningen inte bör vara 3 ggr BB.

 

Antar att det är "rätt" att både syna eller folda, beror ju lite på hur du själv är som spelare. Jag hade nog ändå synat, även om jag hatar just AQ.... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...