Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Såja, stänger boken för den här månaden redan idag.

Är trött så trött, det beror absolut inte på pokern. Jobb, jobb, jobb.

Bostadsrättsföreningen är bildad och om någon vecka ska vi köpa huset och skriva dom sista papperen. Men majoriteten finns redan så det är nog ganska så grönt.

Får väl se vad man kan få för ränta av banken. Som tur är så är det lite pengar som ska lånas.

POKER:

16k händer spelade i november.

+3586$ på spel

+1240$ på bonus och rb

Totalt +4826$

Skottade ändå knappt 200 händer och backade ca 870$ på det. Yey.

Målet för december är att spela fler händer än i november och att lyckas dra ihop 4k+.

Sitter och funderar lite på vad jag ska sätta för mål för 2007. En halv mille sek? Det borde jag kunna fixa t.o.m. på NL200 bara jag får mer tid än vad jag haft i oktober/november. Andra förslag? Tycker det är fint avrundat :P

Postad

Haha man skriver en halv mille på ett år som om det inte är någonting. 500k sek på ett år är ju fan grymt jobb. Knappt ens halvtidsjobb om man räknar antal H spelade heller.

vad jag vill få fram är att det är rätt sjukt. Vi är ändå lowrollers liksom. Trots min dåliga period så lär jag vara upp 150k sek eller liknande i år, o det e ju fan helt sanslöst. Inte spelat särskilt mkt o började på NL50. Aldrig jobbat en timme för lön i hela mitt liv. Vi är allt ett eget släkte :P

Postad

Hehe, fin månad, EAK :)

Jag funderar också lite på vad jag ska ha för mål inför nästa år. Blir poker på "fulltid" då för mig, sa upp mig nu denna månaden så jobbar året ut...½mille kanske vore lagom? :P

Postad
Haha man skriver en halv mille på ett år som om det inte är någonting. 500k sek på ett år är ju fan grymt jobb. Knappt ens halvtidsjobb om man räknar antal H spelade heller.

vad jag vill få fram är att det är rätt sjukt. Vi är ändå lowrollers liksom. Trots min dåliga period så lär jag vara upp 150k sek eller liknande i år, o det e ju fan helt sanslöst. Inte spelat särskilt mkt o började på NL50. Aldrig jobbat en timme för lön i hela mitt liv. Vi är allt ett eget släkte :P

Mjo, man är lite skadad kanske. 500ksek vore sjukt fint. Men om man snittar ca 6000$ per månad så ska det ju gå fint. Tror inte att det är någon överdrift, utan att det är ett ganska så sunt mål faktiskt.

Låter nog som man ser det som lite och ingenting. Men så är det inte för mig.

Jag har lagt många timmar på att komma upp i den timpenning som jag har idag. Jag är en lowroller som började året med ca 3k$ och på NL50. Jag vet inte vad som kommer hända under 2007.

Eget släkte vet jag inte, jag är 26 år och semigubbe. Jag har pluggat på universitetet och tagit examen, jag har jobbat sen jag blev stor :P . Jag har fortfarande ett jobb på heltid. Jag tror inte att jag skulle vilja gå direkt från gymnasiet till pokerproffs. Nog för att det är det ekonomiskt korrekta om man är duktig. Men hur lätt är det att sluta med poker om det dör ut? Ska man plötsligen börja jobba heltid för peanuts?

Tror att det är bättre att gå från jobb --> poker --> jobb så man kan uppskatta pengarna och verkligen känna att man klarar av omställningen det innebär att börja jobba för småpengar.

Postad

Jag funderar också lite på vad jag ska ha för mål inför nästa år. Blir poker på "fulltid" då för mig, sa upp mig nu denna månaden så jobbar året ut...½mille kanske vore lagom? :P

Tackar :)

Du spelar NL200 och sa upp dig från jobbet. Om jag ska ta det beslutet så ska jag ha en förväntad inkomst på minst 1 mille sek. Ja, helt seriöst.

Nu har jag en inkomst som tillåter mig att leva gott på enbart min lön. Jag har en säkerhet och en madrass som tar emot dom psykiska påfrestningar som pokern kan ge.

För att vara beroende av pokern som inkomst skulle jag nog kräva mer än så. Men det beror som sagt på livssituationen. Är man arbetslös med typ a-kassa så är alla kronor välkomna.

Postad

Tackar :)

Du spelar NL200 och sa upp dig från jobbet. Om jag ska ta det beslutet så ska jag ha en förväntad inkomst på minst 1 mille sek. Ja, helt seriöst.

Nu har jag en inkomst som tillåter mig att leva gott på enbart min lön. Jag har en säkerhet och en madrass som tar emot dom psykiska påfrestningar som pokern kan ge.

För att vara beroende av pokern som inkomst skulle jag nog kräva mer än så. Men det beror som sagt på livssituationen. Är man arbetslös med typ a-kassa så är alla kronor välkomna.

Hehe, jag skulle sagt upp mig oavsett om jag lirat poker eller inte, ska resa 2007. Blir Australien...:)

Tänkte jag skulle skaffa en laptop o grinda lite extra rescash under resans gång...

Postad

Hehe, jag skulle sagt upp mig oavsett om jag lirat poker eller inte, ska resa 2007. Blir Australien...:)

Tänkte jag skulle skaffa en laptop o grinda lite extra rescash under resans gång...

Jag vill, vill, vill. Fuskis :) Fan vad härligt.

Hade jag varit arbetslös så hade jag dragit, hade jobbet sugit så hade jag dragit. Men men.

GL och börja med en dagbok :)

Postad

Jajjemen, blir en lägenhet med flickvännen i Perth först. Efter det blir det antagligen asien, nya zeeland, thailand etc...

Blir grind, alkohol, nåt ströjobb, gymmet, sol o bad...

Ty, ty, en resedagbok blir det iaf. Antagligen en pokerblogg med :D

Postad

Så avis på draft.

December: -160$ so far, då räddas jag av RB från november som kom igår. Ingen vidare bra start, set över set, riverkorten fyller alltid alla drag som fi kan ha o.s.v.

Håller på med ett litet experiment på lowstakes, som tar upp endel tid. Funderar på att lära en kompis att spela poker och hjälpa honom att komma igång med lite cash.

Är det bra att få en limpare att syna all-in preflop för 99bb till när limparen har 72s? 10-manna bord. Jag hade AKo och han träffade. Han är ju inte så sjuk dog då jag bara hade AK. Men ändå :P Finns ju inte så många händer som han leder med.

Postad

Såja, hann med att spela några händer igår innan jag stack iväg till en kompis. Bastade och hinkade öl. Äkta grabbkväll.

Plussade det jag spelade igår och ligger plus även idag. Jag hoppas att jag inte tappar något ikväll. Står det sig så är jag på G att hamna på plus i december.

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : lakke has $218.25

Seat 2 : flantheman has $258.50

Seat 3 : fufish9 has $102

Seat 4 : Lithium! has $133

Seat 5 : uncoolmd has $64.75

Seat 6 : EAK has $208.75

EAK is the dealer.

lakke posted small blind.

flantheman posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 6 : EAK has As Kc

fufish9 called $2 and raised $8

Lithium! folded.

uncoolmd folded.

EAK called $10 and raised $20

lakke folded.

flantheman folded.

fufish9 called $20

Dealing flop.

Board cards [Qd Ts 6c]

fufish9 checked.

EAK ?????

fufish9 35/15/1

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : shawnaces99 has $171.44

Seat 2 : flantheman has $230.25

Seat 3 : Duckfighter has $357.12

Seat 4 : EAK has $200

Seat 5 : randoro has $43.25

Seat 6 : JhnyCshOut2 has $324

flantheman is the dealer.

[Dec 8 15:32:01] : Duckfighter posted small blind.

EAK posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 4 : EAK has Jc Tc

randoro called $2 and raised $4

JhnyCshOut2 called $6

shawnaces99 called $6

flantheman called $6

Duckfighter called $5

EAK called $4

Dealing flop.

Board cards [8c 5c Jd]

Duckfighter checked.

EAK checked.

randoro bet $37.25 and is All-in

JhnyCshOut2 called $37.25

shawnaces99 folded.

flantheman called $37.25

Duckfighter folded.

EAK ?????

randoro 46/11.5/1

JhnyCshOut2 32/20/1.5

flantheman 32/5/1

Postad

Bra dagbok! :) Läst många umegrindares dagböcker men har nog missat den här :roll:

Hand 1:

Jag cont.bettar nästan alltid i dom där lägena. Omkring $50 skulle jag tro. Fast beror också lite på vad jag har för read på fi.

Hand 2:

Mycket möjligt att jag pushat på floppen. Vad tror du om det?

Hur spelade du händerna ovan?

Postad
Bra dagbok! :) Läst många umegrindares dagböcker men har nog missat den här :roll:

Hand 1:

Jag cont.bettar nästan alltid i dom där lägena. Omkring $50 skulle jag tro. Fast beror också lite på vad jag har för read på fi.

Hand 2:

Mycket möjligt att jag pushat på floppen. Vad tror du om det?

Hur spelade du händerna ovan?

Mjo, du drog igång med din dagbok vid en tidpunkt då jag drog ner på speltiden och då jag uppnått mitt årsmål.

Du ska få chansen att omvärdera hand 1 efter att jag sagt att han har 70$ kvar att spela för på floppen. Bettar jag 50 så vad är planen då? Syna 20 eller folda för 20?

Står du fast vid ditt spel givet han stackstorlek?

Håller med er båda och jag pushade sista handen. Fanns mycket pengar i potten och det fanns en stor chans att jag skulle få spela hu för en stor pott med en bra hand.

Postad

Du kommer ju ha ganska ofta ha helt ok eqiuty om du får syn i första handen ändå, så jag skulle nog pusha där också.

Och andra är ju ganska standard. Hade ju varit lite annorlunda om du hade haft nötdraget och kunnat överflusha någon.

Postad

Japp, kändes väldigt standard i hand nummer 2. Jag pushade, alla som synat la sig så jag blev hu mot han som ställt in på floppen. Han hade 99, jag var massiv favorit och vann även potten.

En kille muttrade lite över att jag fick honom att lägga AJ, det känns som en standard fold i det läget. Iaf så länge man inte har en riktigt bra read på motspelarna.

Första handen. Om jag reraisar preflop så är det ju sjukt vekt att check folda, att bet folda mot en stor stack funkar väl. Men att i detta fallet göra något annat än att ställa in känns främmande.

Jag ställde, han steksynade med AQ och jag satte hålstegen på turn.

Händerna var ganska så enkla i mitt tycke, det här är väl ett försök att komma igång med dagboken igen.

December är nog på smygplus nu iaf :)

Postad
Du ska få chansen att omvärdera hand 1 efter att jag sagt att han har 70$ kvar att spela för på floppen. Bettar jag 50 så vad är planen då? Syna 20 eller folda för 20?

Står du fast vid ditt spel givet han stackstorlek?

Att sätta honom all in direkt är nog ett bättre spel med tanke på att han var så short. Att syna hans sista 20 om du bettar 50 är ju ändå ett måste så.. all in 8-)

Postad

Dagen då alla slår om på turn. Turn är min absolut sämsta gata, jag hatar den och jag är så osäker på hur man ska spela den gatan.

Det finns ingen speciell historik mellan mig och någon av dom andra i händerna.

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : roger91 has $254.73

Seat 2 : janusmarine has $200.75

Seat 3 : EAK has $200

Seat 4 : doubleace16 has $346.88

Seat 5 : bannyhill has $157.12

Seat 6 : RayJD has $107.04

roger91 is the dealer.

janusmarine posted small blind.

EAK posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Js Jd

doubleace16 called $2

bannyhill folded.

RayJD called $2

roger91 called $2

janusmarine called $1

EAK raised $11

doubleace16 called $11

RayJD folded.

roger91 folded.

janusmarine folded.

Dealing flop.

Board cards [Jc 4s 5c]

EAK bet $25

doubleace16 called $25

Dealing turn.

Board cards [Jc 4s 5c 8s]

EAK bet $70

doubleace16 called $70 and raised $238.88 and is All-in

EAK ?????

doubleace16 24/14/1.3

Är jag dum eller, finns bara en hand som slår mig. Klart att degen ska in. Men bettar ni ut turn eller går ni på checkraise?

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : dodgyfish has $224.25

Seat 2 : EAK has $194.25

Seat 3 : balobas has $214.25

Seat 4 : michav333 has $189.25

Seat 5 : rsteak1 has $235.75

rsteak1 is the dealer.

dodgyfish posted small blind.

EAK posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 2 : EAK has Kc Kh

balobas folded.

michav333 folded.

rsteak1 called $2

dodgyfish called $1

EAK raised $8

rsteak1 called $8

dodgyfish folded.

Dealing flop.

Board cards [2h 8h 6h]

EAK bet $17

rsteak1 called $17

Dealing turn.

Board cards [2h 8h 6h Jd]

EAK bet $45

rsteak1 called $45 and raised $70

EAK ?????

rsteak1 25/12/2.5

AA vs 75s vs KJs all-in preflop (2st halvshortisar). KJs hittar färgen.

Postad

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : vocalist has $125.74

Seat 2 : Josteinas has $39

Seat 3 : EAK has $205.25

Seat 4 : rinn44 has $50.75

Seat 5 : qazwsxa0 has $123.51

Seat 6 : fetimaster1 has $65

fetimaster1 is the dealer.

vocalist posted small blind.

Josteinas posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Ad Qs

EAK called $2 and raised $5

rinn44 folded.

qazwsxa0 called $7

fetimaster1 folded.

vocalist called $6

Josteinas folded.

Dealing flop.

Board cards [6h Js Qh]

vocalist checked.

EAK bet $17

qazwsxa0 called $17 and raised $34

vocalist folded.

EAK called $34 and raised $147.25 and is All-in

qazwsxa0 called $65.51 and is All-in

Showdown!

Seat 5 : qazwsxa0 has Ac Th

Board cards [6h Js Qh Ts Td]

EAK has Two Pair: Queens and 10s

Seat 5 : qazwsxa0 has Ac Th

qazwsxa0 has 3 of a Kind: 10s

qazwsxa0 wins $253.02 with 3 of a Kind: 10s

Josteinas : lol

qazwsxa0 : ;;

Hand is over.

qazwsxa0 41/12/4

Nobelpris i bra syner? Hålstege och runner runner drag.

Postad

JJ handen är ju lätt syn som du själv inser. Betta ut är också självklart. Set betalar av dig, 2par betalar oftast och du skyddar dig mot färgdrag. Har han dragit stegen är det ju bara att betala.

KK är svår att komma undan med tanke på att du högst troligt har många H som outs på slutet. Antagligen bara att betala här också om du e slagen.

Postad

lite över 1k back idag då. Skittrevligt.

Har förlorat följande händer all-in preflop

JJ vs 99

TT vs A7o

QQ vs KJo

Mot en och samma kille, behöver jag säga att han konstant plockar mig på pengar. Har inte vunnit någon all-in mot honom.

Bara så ni vet så är 88/33/2.5 nötstats.

Nytt mål för december. Gå plus.

Postad

Kom ner till -800$ som dagsresultat igår.

Började den här dagen med -600$ på 300 händer.

Resultat för december motsvarar nog den där siffran...

Hoppar ner till NL100 tills jag känner att riggen vänder och att jag lyckas få ordning på mitt spel som inte alls varit på topp sista dagarna. Visst har jag haft så många situationer där rätt spel är att dega in med typ överpar + nötfärgdrag. Men då man aldrig lyckas sätta någonting så börjar man misströsta.

Bad beats + dåligt spel = NL100 tills jag lärt mig att spela igen.

Postad

Sitter i samma sits dom dig, EAK.

Denna helgen ligger jag ca $1k back. Inget roligt. Pushade ett par gånger med två överkort och nötfärgdrag men missade och när potterna hamnar på +$400 så blir det ju lätt röda dagar om markerna åker åt fel håll. Ca 5 inköp är väl inte så jättemycket men jag väljer att vänta tills SM på torsdag innan jag spelar något mer. Efter det blir det nya tag :)

Ligger iaf några $hundra plus denna månad men lite segt o tappa mer än halva vinsten på en helg.

We get knocked down but we'll get up again...! 8-)

Postad

Jag är väl back ca 1500$ den här månaden. Ok, "bara" 7,5 inköp. Men det känns av när man har gått ut hårt för att plocka ut pengar och ta bort från rullen. Så det är ändå 18% av min nätrulle som åkt.

6850$ ligger nätrullen på nu. Som sagt så har jag plockat ut endel pengar sista månaderna och jag visste att jag skulle ligga kring 6k$. Men det känns som det kommer gå oroande fort att bli av med allt om jag fortsätter som nu.

Därför har jag valt att gå ner på NL100 tills jag känner mig bekväm igen. Jag kan säga att jag aldrig kommer att gula min nätrulle. Då sätter jag mig hellre på NL10 och jobbar mig tillbaks igen. Har jag lovat mig själv att inte sätta in mer pengar på nätet så är det vad som gäller.

Hittade en hand från juli då jag tydligen spelade lite mot xlars.

Bra eller anus? Vad gör jag rätt och vad gör jag fel? Maximerar jag värdet då jag har bästa handen och minimerar förlusterna om jag är slagen? Eller hur står det till i denna handen?

Har tom bakgrundsinfo och stats från xlars ;)

Holdem No Limit $2/$4

Hand Start.

Seat 1 : djshrek has $692.77

Seat 2 : TripsQQQ has $303.70

Seat 3 : EAK has $634

Seat 4 : treenom has $397.75

Seat 5 : jonnyjumpup has $67.75

Seat 6 : dood79 has $280

jonnyjumpup is the dealer.

dood79 posted small blind.

djshrek posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has 4h 4s

TripsQQQ called $4 and raised $8

EAK called $12

treenom folded.

jonnyjumpup folded.

dood79 folded.

djshrek called $8

Dealing flop.

Board cards [5c 5h 4c]

djshrek checked.

TripsQQQ checked.

EAK checked.

Dealing turn.

Board cards [5c 5h 4c Ac]

djshrek checked.

TripsQQQ checked.

EAK bet $15

djshrek called $15 and raised $30

TripsQQQ folded.

EAK called $30

Dealing river.

Board cards [5c 5h 4c Ac Jc]

djshrek bet $60

EAK called $60 and raised $120

djshrek called $120

Showdown!

Dåligt värde vid bordet när 2st är grinders, treenom och djshrek är sådana. djshrek är den vid bordet som jag har respekt för.

TripsQQQ är fisken som får mig att stanna vid bordet. Jag har position på honom och han har donerat 300$ till mig redan där han synade mitt pottbet all-in på brädet 34Q där jag hade KK och han 56. Inga färgdrag.

djshrek som det här handlar om. 26/13/3 (18PTBB/100 på 427 händer). Han sitter på 4 bord och är klart kompetent. Tidigare vid det här bordet så har han satt mig på plats där jag reraisat hans preflop bet i position med AKs och sen fått vika för ett bet in i mig på tom bräda respektive en checkraise all-in där jag testade ett cb.

Draft, känner igen mig så väl i det där. Sen hade jag förstås några händer där fi hittade 5 outaren på rivern när vi antingen var all-in på turn eller då jag läst honom för svagare kicker på samma par (och hans kicker sitter på rivern).

Givetvis kommer vi igen :)