Gå till innehåll

EAK - Nystart


EAK

Recommended Posts

Otur att inte allt är till mig utan att syrran ska ha nästan hälften.

 

FYP.

 

Yeah, du har så rätt så ;)

 

 

Hand A.

hnat: Yes, jag borde slå om större preflop. Har haft lite dålig koll på hur mycket jag ska slå om, men tror att jag fixat den läckan nu.

Bob_Rebadow: Bingo. Jag resonerade på samma sätt. Bettar jag ut så kommer jag tappa värde av sämre överpar såväl med som utan hjärter. Så jag valde att checka. Han raisade och jag ställde in varvid han steksynade med TT :shock: . Det var väl det enda jag inte ville se där. Men jag hade ändå alla 2, A, hjärter som outs. Fick äntingen en klonk för första gången på länge.

 

HERO checked.

FI-A has 10 seconds to respond.

FI-A bet $60

HERO called $60 and raised $85 and is All-in

FI-A called $85 and is All-in

Showdown!

Board cards [5h 4h Td 3h 9h]

Seat 2 : HERO has Ad Ah

HERO has Flush A9543

Seat 6 : FI-A has Th Tc

FI-A has Flush T9543

HERO wins $393 with Flush A9543

Hand is over.

 

 

Hand B

hnat: Som sagt så är jag lite osäker på vad som är rätt mot en 42/18,5/1,2 kille. Käns som att min QQ leder hyggligt ofta mot hans preflop reraise hd. Som jag skrev så tar jag gärna en flopp för att se vad som kommer. Det är väl bästa tanken så länge det inte är en 99/50/10 ;) Sen att reraisa honom preflop så skrämmer jag väl bort allt utom de händer som slår mig.

Bob_Rebadow: AA/KK faller bort ur hans hd då han checkar floppen. Han är inte en duktig spelare som kan checka floppen. Antingen är det monstret JJJ eller något annat. AKss faller nästan bort ur hans hd också då han med säkerhet bör betta ut den på floppen. Men bara nästan.

 

Rivern spelar jag typ jättefel, jag borde checkat för att syna en rimlig bet. Istället bettar jag ut och blir satt all-in. Tja, enligt allas resonemang är det antingen JJJ eller så är han tom med AK där en är i färgen.

 

SYN

 

HERO called $69

Showdown!

Seat 3 : FI-B has As Kh

FI-B has High Card : Ace

Seat 1 : HERO has Qc Qd

HERO has Pair: Queens

HERO wins $398 with Pair: Queens

Hand is over.

 

Men det var helt klart att överspela min hand att betta ut rivern.

 

 

Hand C

hnat: jag funderade på att ställa. Men han hade 126$ kvar i stacken och var en riktig fisk, tror aldrig att han orkat syna en all-in från mig. Så jag mesade bara och raisade 50$ till. Borde kanske kunnat klämma ur honom 10-30$ mer. Men jag tror att en all-in synas så sällan av just honom att det draget gör att jag tappar värde.

 

HERO has 10 seconds to respond.

HERO called $50 and raised $50

FI-C called $50

Showdown!

Seat 4 : HERO has 2s 2c

HERO has 3 of a Kind: 2s

HERO wins $295 with 3 of a Kind: 2s

Hand is over.

 

 

Hand D

hnat: Jag gillar att skjuta även turn, speciellt när jag plockar upp ett par som gynnar min hand. Visst går det att checka turn, men med dubbla färgdrag ute, mitt öppna stegdrag och mitt TP så kändes det väldigt rätt att beta och försöka ta ner potten.

 

I folded like a little girl. Var bara tvungen att höra om det finns någon som tar synen där. Personligen så kan jag ta synen ibland. Men då ska jag ha någonslags stålmannenread på killen.

 

FI-D bet $142.50 and is All-in

HERO folded.

FI-D wins $190 as the last player standing

Hand is over.

 

 

 

Tack för att jag fick lite åsikter om händerna hnat och Bob_Rebadow. :) Det känns mer givande att posta händer i dagboken då man får kommentarer. Utvecklande, oh yes.

 

Sen att jag inte blev idiotförklarad känns skönt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Otur att inte allt är till mig utan att syrran ska ha nästan hälften.

 

FYP.

 

Yeah, du har så rätt så ;)

 

 

Hand A.

hnat: Yes, jag borde slå om större preflop. Har haft lite dålig koll på hur mycket jag ska slå om, men tror att jag fixat den läckan nu.

Bob_Rebadow: Bingo. Jag resonerade på samma sätt. Bettar jag ut så kommer jag tappa värde av sämre överpar såväl med som utan hjärter. Så jag valde att checka. Han raisade och jag ställde in varvid han steksynade med TT :shock: . Det var väl det enda jag inte ville se där. Men jag hade ändå alla 2, A, hjärter som outs. Fick äntingen en klonk för första gången på länge.

 

HERO checked.

FI-A has 10 seconds to respond.

FI-A bet $60

HERO called $60 and raised $85 and is All-in

FI-A called $85 and is All-in

Showdown!

Board cards [5h 4h Td 3h 9h]

Seat 2 : HERO has Ad Ah

HERO has Flush A9543

Seat 6 : FI-A has Th Tc

FI-A has Flush T9543

HERO wins $393 with Flush A9543

Hand is over.

 

 

Hand B

hnat: Som sagt så är jag lite osäker på vad som är rätt mot en 42/18,5/1,2 kille. Käns som att min QQ leder hyggligt ofta mot hans preflop reraise hd. Som jag skrev så tar jag gärna en flopp för att se vad som kommer. Det är väl bästa tanken så länge det inte är en 99/50/10 ;) Sen att reraisa honom preflop så skrämmer jag väl bort allt utom de händer som slår mig.

Bob_Rebadow: AA/KK faller bort ur hans hd då han checkar floppen. Han är inte en duktig spelare som kan checka floppen. Antingen är det monstret JJJ eller något annat. AKss faller nästan bort ur hans hd också då han med säkerhet bör betta ut den på floppen. Men bara nästan.

 

Rivern spelar jag typ jättefel, jag borde checkat för att syna en rimlig bet. Istället bettar jag ut och blir satt all-in. Tja, enligt allas resonemang är det antingen JJJ eller så är han tom med AK där en är i färgen.

 

SYN

 

HERO called $69

Showdown!

Seat 3 : FI-B has As Kh

FI-B has High Card : Ace

Seat 1 : HERO has Qc Qd

HERO has Pair: Queens

HERO wins $398 with Pair: Queens

Hand is over.

 

Men det var helt klart att överspela min hand att betta ut rivern.

 

 

Hand C

hnat: jag funderade på att ställa. Men han hade 126$ kvar i stacken och var en riktig fisk, tror aldrig att han orkat syna en all-in från mig. Så jag mesade bara och raisade 50$ till. Borde kanske kunnat klämma ur honom 10-30$ mer. Men jag tror att en all-in synas så sällan av just honom att det draget gör att jag tappar värde.

 

HERO has 10 seconds to respond.

HERO called $50 and raised $50

FI-C called $50

Showdown!

Seat 4 : HERO has 2s 2c

HERO has 3 of a Kind: 2s

HERO wins $295 with 3 of a Kind: 2s

Hand is over.

 

 

Hand D

hnat: Jag gillar att skjuta även turn, speciellt när jag plockar upp ett par som gynnar min hand. Visst går det att checka turn, men med dubbla färgdrag ute, mitt öppna stegdrag och mitt TP så kändes det väldigt rätt att beta och försöka ta ner potten.

 

I folded like a little girl. Var bara tvungen att höra om det finns någon som tar synen där. Personligen så kan jag ta synen ibland. Men då ska jag ha någonslags stålmannenread på killen.

 

FI-D bet $142.50 and is All-in

HERO folded.

FI-D wins $190 as the last player standing

Hand is over.

 

 

 

Tack för att jag fick lite åsikter om händerna hnat och Bob_Rebadow. :) Det känns mer givande att posta händer i dagboken då man får kommentarer. Utvecklande, oh yes.

 

Sen att jag inte blev idiotförklarad känns skönt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fortsättningen har du iaf en stammis som kommer följa upp dina hh:s och ge kommentarer :)

 

Första handend är, du höjer upp till $7 som jag kan förstå? Eller är det $9?

Står ju "EAK calls $2 and raises $7". I mitt tycke kan det betyda både 7 och 9 :)

 

Om det är $7 du höjer till som du tycker är lite för vekt. Vad tycker du är lagom till att höja till? Fick mig en tankeställare när jag läste det här, kanske själv också är lite för snäll preflop med höjandet.

 

En standard raise för mig brukar ligga på 3BB och sen extra 0.5BB/limpare. Men är 4-5 pers med så brukar jag trycka på $10-$12 för att rensa ur mer. Hur ser dina såna här siffror ut ungefär? och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fortsättningen har du iaf en stammis som kommer följa upp dina hh:s och ge kommentarer :)

 

Första handend är, du höjer upp till $7 som jag kan förstå? Eller är det $9?

Står ju "EAK calls $2 and raises $7". I mitt tycke kan det betyda både 7 och 9 :)

 

Om det är $7 du höjer till som du tycker är lite för vekt. Vad tycker du är lagom till att höja till? Fick mig en tankeställare när jag läste det här, kanske själv också är lite för snäll preflop med höjandet.

 

En standard raise för mig brukar ligga på 3BB och sen extra 0.5BB/limpare. Men är 4-5 pers med så brukar jag trycka på $10-$12 för att rensa ur mer. Hur ser dina såna här siffror ut ungefär? och varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I fortsättningen har du iaf en stammis som kommer följa upp dina hh:s och ge kommentarer :)

 

Första handend är, du höjer upp till $7 som jag kan förstå? Eller är det $9?

Står ju "EAK calls $2 and raises $7". I mitt tycke kan det betyda både 7 och 9 :)

 

Om det är $7 du höjer till som du tycker är lite för vekt. Vad tycker du är lagom till att höja till? Fick mig en tankeställare när jag läste det här, kanske själv också är lite för snäll preflop med höjandet.

 

En standard raise för mig brukar ligga på 3BB och sen extra 0.5BB/limpare. Men är 4-5 pers med så brukar jag trycka på $10-$12 för att rensa ur mer. Hur ser dina såna här siffror ut ungefär? och varför?

 

Bra, can't we all just get along? (och fokusera på att fånga fisk). Nejdå, alla behöver vi kommentarer. Själv så spelare jag ganska TAG (ganska är kanske svagt uttryckt;) ). Vill till en början lära mig denna spelstil till fullo innan jag ger mig in i någon fler spelstil. Vilket jag kommer att vilja så jag kan växla tempo mer och utnyttja bordens sammansättning. Men det ligger massor med tid in i framtiden.

 

Ah, det beror på muppositen där man väljer hur mycket man ska raisa och inte vad man raisar till. Så "EAK calls $2 and raises $7" betyder att jag slänger in 9$ i mitten, d.v.s. 7$ till att syna för BB och limparen.

 

By the book standardraisen är 4bb + 1bb per limpare. Innebär att man på NL 1/2 ska raisa till totalt 8$ om man är först in i potten. Själv så har jag en liten anpassad men väldigt nära budgetversion av detta. Höjer med 3,5bb + 1bb per limpare.

 

Så på NL 1/2 där jag höjer upp efter att en spelare limpat så höjer jag till totalt 9$ (d.v.s. en höjning med 7$).

Så jag lämnar väl en rabatt på 0,5bb i varje höjning jämfört med "by the book".

 

Om 4-5 limpar, så höjer jag ändå till 3,5bb+1bb per limpare. Men om så många limpat så innebär det att jag sitter i sb eller bb och då är handrangen för reraise väldigt liten. Därav händer det mig ganska sällan.

 

Jag tycker att det är billigt med 3bb+0.5bb/limpare, iaf 0.5bb skulle jag testa att höja under en session bara för att få känna på om du bemöts annorlunda vid bordet.

Spelar jag en hand så vill jag göra det starkt, i position och fi ska vara medveten om att om jag vill det så kommer vi spela för hela stacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/8: +299$

3/8: +439$

6/8: +371$

 

V1: +1109$

 

Hyfsad vecka? ;) Typ klonk.

 

Spelade bara en timme idag med Nebbis och det var roligt att höra hur glad han blev då jag faktiskt träffade floppar, kunde dra in färger och då folk la sig för mina CB's.

 

Total hands: 2631

Game level: NL200 till 70% och NL100 till 30%

VP$ip: 17.5

Won $ WSF: 40

BB/100: 13.65

Went to SD %: 22.1

Won $ at SD: 54.1

PF Raise %: 13

Total Agression Factor: 3.07

 

Fyllde år i fredags så jag var hem till mamma, pappa, lillebror, storasyster (+bihang) och bjöd dom på mat. Tidigare på dagen så beställde jag äntligen en soffa som jag funderat på ett längre tag. Varför vänta då jag ändå vet att jag vill ha den? Lördag-Söndag spenderades med kompisar i en stuga i inlandet. Bastuflotte, bad, öl, god mat. Gud vad härligt. Jag vill ha ett hus!!! (Dags att börja grinda hårdare? :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv så har jag en liten anpassad men väldigt nära budgetversion av detta. Höjer med 3,5bb + 1bb per limpare.
Vilket är detsamma som potten. Rätt standard, spelar oftast likadant själv. Kul att det går bra btw.

 

Hi, så sant som det är sagt.

 

Tack, känns som att det är dags att jag får komma tillbaks till höjderna igen. Mars/April/Maj/Juni var inte så heta. Hoppas på en sjukt fin streak nu under hösten. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otur att inte allt är till mig utan att syrran ska ha nästan hälften.

 

FYP.

 

Yeah, du har så rätt så ;)

 

Lill-ångesten man ska ha efter man druckit upp allt. "Jaha, det var det sista av de 33 litrarna."

 

Men du vågar alltså beställa över internet? Blir inte allt beslagtaget?

 

Ah, det beror på muppositen

 

Tribeca, yes? Har du nåt tips på hur man ska justera sitt spel mot alla jävla shortstacks, om du nu lirar på Tribeca vill säga. Bli en 17%-nit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lill-ångesten man ska ha efter man druckit upp allt. "Jaha, det var det sista av de 33 litrarna."

 

Men du vågar alltså beställa över internet? Blir inte allt beslagtaget?

 

Haha, så illa blir det inte. Men jag måste erkänna att jag har svårt att inte ta mig en god liten 5:a likör eller whiskey då jag sätter mig och lirar på kvällen.

Men det är klart lättare att bjuda bort lite hit och dit. Pappa höll på att dra i sig hela min Elchsnaps i fredags :shock: . Flaskan såg ut som en patron och pappa blev förtjust i den. Efter ett antal snapsar så försökte han övertala mig att beställa mer :P

 

Ja, jag tog chansen med en beställning. Har beställt en gång förut och då gick det fint. Tror jag sett i tidningen att dom gjort rassia på Bussgods typ 2 ggr på 4 år. Vad är oddsen för att busta på det?

Tullen verkar vara akterseglad igen då fraktbolagen ändrat sina rutiner och numera sprider ut sina leveranser över olika gränsstationer (låter som förbudstiden i USA....). Sen tecknade jag en försäkring så jag skulle få ingen pengarna vid ett tillslag. Dock så verkar det företaget som försäkrar ha ekonomiska bekymmer då dom förhalat folks ärenden väldigt länge. Vet att utbetalningar skett därifrån men frågan är hur säker försäkringen är.

 

Tror inte att det är mycket som fastnar i tullen/polisen. Men det är kanske dumt att beställa 12 pallar med öl. Det blir lixom lite uppenbart och stort.

 

Tribeca, yes? Har du nåt tips på hur man ska justera sitt spel mot alla jävla shortstacks, om du nu lirar på Tribeca vill säga. Bli en 17%-nit?

 

Yes, Tribeca.

 

Undvik bord med många shortstacks? Det gör jag.

Dra ner din preflop raise HD mot pushvänliga shortstacks. Spela mer på höga kort. Har märkt att det finns 2 sorters shortstacks på Tribeca.

1. Synar gladeligen bort 25% av stacken preflop för att försöka träffa set med 22-55. Och lägger sig direkt på floppen om dom inte träffar.

2. Limpar alla händer med highcard-value och försöker syna sig all-in på floppen.

 

Är shortstacken av modell 1 så raisar jag pre med en vid HD och cb:ar med allt. Låter dom folda bort hela stacken på floppen.

 

Är shortstacken av modell 2 och gillar att syna all-in på floppen med A-hög t.o.m. Då blir jag restriktivare med händer preflop men kommer inte tveka att cb:a all-in med oträffad AQ och liknande.

 

Generellt så hatar jag shortstacks:en på Tribeca och tycker det är en skam att programvaran föreslår ett inköp på 20bb då man sätter sig vid bordet.

 

Annars så kan dom faktiskt vara bra då man kan göra squeezeplays med en coinflip hand och få finfina odds p.g.a. dead money.

 

Hur spelar du mot shortstacks?

 

 

Btw, retar du en liten 17%-nit? *peta på*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur spelar du mot shortstacks?

 

Raise preflop med marginell hand, får ett checkställ i ansiktet och känner mig priced in att syna med K-hög / 66 på QT7-floppen. Känns det som.

 

Tappar ibland helt flytet i spelet då man alltid måste titta på stackarna innan man höjer pre. Men å andra sidan så är väl Tribeca det nätverk med kanske sämst spel på. De "bra" spelarna är otroligt vektajta, och så finns det ju en hel drös short-muppar som köper in sog för minimi, postar blind UTG och limpställer med QT.

 

Så sammantaget med de fina bonusarna så är det ju en guldgruva, men jag försöker ändå hålla mig ifrån Tribeca just p.g.a att jag kan bli så oerhört tiltad när inte mina K-hög och tredjepar står mot kortisarna.

 

Och nu svarade jag ju egentligen på ditt PM :)

 

Edit: Lirar NL200, NU svarade ja på det.

 

Btw, retar du en liten 17%-nit? *peta på*

 

Det är omanligt att inte vara en Taz i PT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shortstacks ja. Hade en kille igår vid mitt bord som shortstack-lotto spelade upp sig med typ limp ställ in med QTo stilen från 40$ till 100$. Då lyckades jag få honom att syna ner och bort sin stack mot mig med J5o för 4:e paret på en 3-färgad och 9-hög bräda.

 

 

Yes, de "bra" spelarna är antingen vektighta eller så är dom löspassiva (ser många med 30/5/1 som går bra plus).

 

Humps, du får ändå gärna PM:a ditt nick. Är nyfiken på om jag spelat mot dig. Säger du ditt så säger jag mitt ;)

Är dock inte så nyfiken på att posta det offentligt i min dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tribeca skulle ju vara världen bästa nätverk om det inte var för alla mininköpare och 75bb upptag. Värdet är ju sjukt men jag klarar knappt att spela där längre pga att det är så tiltande, spelet blir grymt tråkigt och den jobbiga klienten gör det inte bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/8: +620$ (varav bonus 150$)

 

V1: +1109$

 

 

Klonkade många set, men fick väl inte bra betalt för seten någon gång. Däremot fanns det gott om spelare som var riktiga åsnor. QQ vs A4o all-in preflop för 70bb var väl ett bra exempel. Satt ett tag vid ett bord med 2 person som fanns på min fisklista, efter ett tag så kom det dit 2 st nya spelare. Som fanns på min buddylist (fisklista) innan jag tog bort alla från den för 1 månad sen. Så det var jag + 4 fiskar.

Sjukt kul att få se hur dom tiltade lös på varandra i chatten och bråkade om vem som var den största åsnan.

 

Får krypa till korset och erkänna att jag spelade NL100 igår. Hade grillat och druckit 2st öl på fastande mage, så jag kände mig inte riktigt 100% nykter (sjukt nog).

 

+21,6PTBB/100

 

Varför är inte alla dagar sådana? *skratt*

 

 

Tribeca skulle ju vara världen bästa nätverk om det inte var för alla mininköpare och 75bb upptag. Värdet är ju sjukt men jag klarar knappt att spela där längre pga att det är så tiltande, spelet blir grymt tråkigt och den jobbiga klienten gör det inte bättre.

 

75bb är det väl på NL 2/4? Det är ju 200bb på NL50.... Sjukt som faen.

 

Jo, jag blir knäpp på miniköparna. Tror att det tog 2 månader innan jag klarat av att hantera dom tiltande småstackarna, med klara av menar jag att jag inte längre tiltar på att dom är överallt. Spelmässigt är det inte mycket mer att göra förutom att ta alla coinflips man får mot dom.

 

 

Gud vad jag saknar pacific innan dom släppte sin multitable klient. Liknande värde men inga shortstacks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu sitter jag med dubbelt så mycket marker som resten av hela bordet tillsammans på NL200 på Tribeca. Och nej, det är inte HU, utan fullt 6-max.

 

Kaaaaanske ska se mig om efter nytt bord :roll:

 

Sådär, nu har jag gnällt färdigt om shortstackar i din dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu sitter jag med dubbelt så mycket marker som resten av hela bordet tillsammans på NL200 på Tribeca. Och nej, det är inte HU, utan fullt 6-max.

 

Kaaaaanske ska se mig om efter nytt bord :roll:

 

Sådär, nu har jag gnällt färdigt om shortstackar i din dagbok.

 

Du äger även ett bord där jag sitter. Vaddå TAG?

 

17/13,5/5,5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7/8: +620$ (varav bonus 150$)

8/8: +56$

11/8: +3$

12/8: +738$

 

V1: +1109$

 

 

8/8: Backade 250$ då jag spelade med Nebbis. Tog en riversyn med andraparet mot en lösaggro spelare där Nebbis sa fold. Killen hade topset, finns ju inte ens på världskartan...

Satt uppe hela kvällen och en bit in på natten för att hitta pluset igen. Tråkigt att jag gör så :( Men ville inte sluta då jag var 400$ ner. Dumt, dumt dumt.

 

12/8: Nattgrind för första gången på flera månader. Jag spelade riktigt bra men åkte på några sjuka saker.

* QQ vs 88, han drar in en 8:a på turn. Stackar sen av allt till en annan spelare och säger att det är rättvist efter hans utdragning. Ey, mina pengar juh...

* 2st floppade set som drogs ut av floppat högre par som drar ut till runner runner överkåk.

* 1st floppat set, raise preflop, pottar floppen, pottar turn, bettar 3/4 på rivern. Får syn och ser pengarna glida över till honom. Wtf? Då jag tittar efter ordentligt så ser jag att han floppat bottenparet med 53s och drar sen ut mig med runner-runner färg. :shock:

 

Var + över 1k$ igår innan den där runner-runner färgen fick mig att bli något förbannad och tunnare i plånboken.

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : FI-A has $108.65

Seat 2 : tada1 has $92.50

Seat 3 : EAK has $201

Seat 4 : roost has $0

Seat 5 : Bing has $228.75

Seat 6 : Money999 has $46.75

Bing is the dealer.

Money999 will be allowed to play after the button.

FI-A posted small blind.

tada1 posted big blind.

Game started with 4 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Ts Qd

EAK called $2 and raised $5

Bing folded.

FI-A called $6

tada1 folded.

Dealing flop.

Board cards [2c 9h 7h]

FI-A checked.

EAK bet $12

FI-A called $12

Dealing turn.

Board cards [2c 9h 7h 6h]

FI-A checked.

EAK checked.

Dealing river.

Board cards [2c 9h 7h 6h Jh]

FI-A checked.

EAK ????

 

FI-A 41/17/1

 

Lagomt lös raise preflop, följer upp den på floppen. Turn checkas, på rivern checkar han till mig. Ska jag bluffa?

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : dexter k has $137.25

Seat 2 : jwhitt has $190

Seat 3 : EAK has $352

Seat 4 : FI-B has $367.30

Seat 5 : gladiator 7 has $48

Seat 6 : McGarrett has $198

gladiator 7 is the dealer.

McGarrett posted small blind.

dexter k posted big blind.

Game started with 6 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 3 : EAK has Ad Jd

jwhitt called $2

EAK called $2 and raised $7

FI-B called $9

gladiator 7 folded.

McGarrett folded.

dexter k folded.

jwhitt called $7

Dealing flop.

Board cards [7d Ah Ks]

jwhitt checked.

EAK bet $24

FI-B called $24

jwhitt called $24

Dealing turn.

Board cards [7d Ah Ks 4d]

jwhitt checked.

EAK checked.

FI-B bet $100

jwhitt folded.

EAK ?????

 

FI-B 60/20/1

 

Djupa stackar, jag har TP med ok kicker + nötfärgdraget.

 

 

 

Holdem No Limit $1/$2

Hand Start.

Seat 1 : markshields has $196

Seat 2 : Kveito has $141

Seat 3 : FI-C has $313.67

Seat 4 : FI-D has $28.84

Seat 5 : EAK has $289.75

Seat 6 : danno007 has $124.25

danno007 is the dealer.

markshields posted small blind.

FI-C posted big blind.

Game started with 5 players.

Dealing Hole Cards.

Seat 5 : EAK has Ad Kc

FI-D called $2 and raised $2

EAK called $4 and raised $9

danno007 folded.

markshields folded.

FI-C called $11 and raised $9

FI-D called $18

EAK called $9

Dealing flop.

Board cards [Th Kd Qd]

FI-C has 10 seconds to respond.

FI-C bet $50

FI-D called $6.84 and is All-in

EAK called $50

Dealing turn.

Board cards [Th Kd Qd Qh]

FI-C has 10 seconds to respond.

FI-C bet $25

EAK called $25

Dealing river.

Board cards [Th Kd Qd Qh 3s]

FI-C bet $10

EAK called $10

 

FI-C 40/11/1

FI-D 35/9/0.5

 

 

 

Äcklig pott där jag spelar så passivt att jag mår illa. Det är ju så billigt att syna ner och det finns väl knappast någon risk att en sämre hand synar ner mig om jag ställer om.

 

Potcontrol eller äckligt passivt?

 

 

 

Jag har nått mer än halva månadsmålet. Men jag har bara spelat 9.3k händer och har långt kvar till målet på 40k händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15/8: +216$

 

V1: +1109$

V2: +1417$ (varav bonus 150$)

 

 

Har haft fullt upp med att bråka med mjukvaran i bärbara. Inget fel på hårdvaran, bara det klassiska "shit bakom tangentbordet" problemet. Inget spel på söndag/måndag, söndag var medveten break och måndagen fick jag besök av en kompis och det blev bio på kvällen.

 

Ikväll hann jag med att lobba lite för den blivande bostadsrättsföreningen att jag ska få mig en balkong. Balkong till en 27 kvm lägenhet, klonk lixom om jag lyckas få igenom mitt fina förslag ;)

Dels blir lägenheten brukbar och sen så lär den få något bättre marknadsvärde :)

 

Em, poker ja. Spelade bara 248 händer @ 4 bord NL200.

Spelade bra faktiskt. Hade en preflop all-in mot en kille med halvt inköp där jag hade KK och han AK. Blev inte så glad när han drog ut mig.

 

 

Dåligt med kommentarer på händerna. Känns inte så lönt att posta fler händer när det är på det viset. Jag vill inte heller skriva hur jag tänker i händerna innan jag fått några ifrågasättanden och kommentarer till hur man ska spela händerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagomt lös raise preflop, följer upp den på floppen. Turn checkas, på rivern checkar han till mig. Ska jag bluffa?

 

Det fina är ju att du kan lägga ett ganska litet bet, utan att det påverkar din FE, samtidigt som du ju får fina bluffodds. Däremot tyder hans stats på att han inte gillar att lägga händer direkt, men kan nog tänka mig att bluffa en del av tiden här.

 

Djupa stackar, jag har TP med ok kicker + nötfärgdraget.

 

Kan vi ha bäst hand så ligger väl synen närmast, eftersom vi aldrig får bort en 60/20 åsna från en bättre hand. Känns inte helt bra, men måste nog kolla river, kan ju eventuellt syna en bet också oförbättrad en del av tiden, om han nu är en jätteåsna vilket hans stats tyder på.

 

Potcontrol eller äckligt passivt?

 

Som du säger så kan du ju egentligen inte höja nånstans, och det blir ju så jäkla billigt att du måste syna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagomt lös raise preflop, följer upp den på floppen. Turn checkas, på rivern checkar han till mig. Ska jag bluffa?

 

Det fina är ju att du kan lägga ett ganska litet bet, utan att det påverkar din FE, samtidigt som du ju får fina bluffodds. Däremot tyder hans stats på att han inte gillar att lägga händer direkt, men kan nog tänka mig att bluffa en del av tiden här.

 

Djupa stackar, jag har TP med ok kicker + nötfärgdraget.

 

Kan vi ha bäst hand så ligger väl synen närmast, eftersom vi aldrig får bort en 60/20 åsna från en bättre hand. Känns inte helt bra, men måste nog kolla river, kan ju eventuellt syna en bet också oförbättrad en del av tiden, om han nu är en jätteåsna vilket hans stats tyder på.

 

Potcontrol eller äckligt passivt?

 

Som du säger så kan du ju egentligen inte höja nånstans, och det blir ju så jäkla billigt att du måste syna.

 

 

1. Jag bettade typ 90% av pott och blev blixtsynad av 77 som floppat set. Jag borde bettat mindre, men jag gillar verkligen inte hans spel med floppat set på enfärgad bräda.

 

2. Nu blir det mer intressant. Jag synade och rivern kommer Kd, bordet är parat men jag sitter med nötfärgen. Det ligger väl ca 300$ i potten och vi har 200$ var kvar.

Jag är först att agera, vad gör jag?

 

3. Jo, det går ju inte att folda turn eller river. Valuebet känns inte heller så hett. Jag synade bara ner och FI-C vände upp JJ. Minns ej vad shortstacken FI-D hade men slagen var han då.

 

 

Tack för kommentarerna hnat. Vad gör du på rivern mot åsnan? (jag tror att jag vet)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se du är igång igen.

 

Hand 1 (Qt) Enligt mej är det bara att ge upp den. Checka och kolla vad fi har. Att kunna avsluta en hand och inte bluffa är något många är ganska dåliga på. Sen skulle ju fi kunna läst av din check på turn som svaghet och syna med A högt. Vet inte vad du hade för read på honom om han va tajt eller galen iofs.

 

Hand 2. Jag säger inte att mitt spel är rätt teoretiskt osv men du vill ju ha andras synpunkter och jag skulle säga tryck all in på turn efter hans raise. Synar han har du ju alltid flushdraget att hoppas på.

Han bet på turn (100) känns för mej som att han inte vill ha syn på därför all-in.

 

Hand 3 är svår. jag tycker iaf att du spelar den rätt. Kul att se vad nån annan säger för det känns som att i sådana potter vet man varken om man spelar bra eller dåligt.

 

Fortsätt följa upp målet:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du på rivern mot åsnan? (jag tror att jag vet)...

 

Trist att just kungen kom, inte för kåken egentligen, utan att han saktar ned med A7/4. Antar att vi måste beta, säg $100, essen synar säkert, och en ensam kung/annat skit är nog vanligt i hans omlsags-HD för syn.

 

Kan ju pusha direkt också iofs, relativt profitabelt.

 

F.ö är "jag kan knappt reglerna" en ganska vek ursäkt för att banga DC. Omaha och 5CD är ju inte svårt, stötspelen kan ingen av oss andra ändå och Badugi kan du öva på Tribeca. Inköp blir ändå bara 200-500, d.v.s 1/3 utekväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se du är igång igen.

 

Hand 1 (Qt) Enligt mej är det bara att ge upp den. Checka och kolla vad fi har. Att kunna avsluta en hand och inte bluffa är något många är ganska dåliga på. Sen skulle ju fi kunna läst av din check på turn som svaghet och syna med A högt. Vet inte vad du hade för read på honom om han va tajt eller galen iofs.

 

Hand 2. Jag säger inte att mitt spel är rätt teoretiskt osv men du vill ju ha andras synpunkter och jag skulle säga tryck all in på turn efter hans raise. Synar han har du ju alltid flushdraget att hoppas på.

Han bet på turn (100) känns för mej som att han inte vill ha syn på därför all-in.

 

Hand 3 är svår. jag tycker iaf att du spelar den rätt. Kul att se vad nån annan säger för det känns som att i sådana potter vet man varken om man spelar bra eller dåligt.

 

Fortsätt följa upp målet:)

 

Hand 1: Ofta brukar jag ge upp och checka bakom. Tyckte dock att det var ett fint läge att bluffa. Men man kan inte alltid läsa situationen rätt.

 

Hand 2: Om hans turnbet ser ut som att han inte vill ha syn så har jag förmodligen honom slagen och vill att han ska syna :)

Jag synade, rivern gav mig färgen och parade brädet. Jag instapushade, han instasynade, jag instaslog näven i bordet, potten instagled över till mig.

Han sa "nh" och stack från bordet. Vad fan hade han? QTdd påstod han i chatten, långsökt men kanske sant.

 

Hand 3: Överens :)

 

Btw, dags för dig att starta dagbok? Antar att du spelar på liknande nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du på rivern mot åsnan? (jag tror att jag vet)...

 

Trist att just kungen kom, inte för kåken egentligen, utan att han saktar ned med A7/4. Antar att vi måste beta, säg $100, essen synar säkert, och en ensam kung/annat skit är nog vanligt i hans omlsags-HD för syn.

 

Kan ju pusha direkt också iofs, relativt profitabelt.

 

F.ö är "jag kan knappt reglerna" en ganska vek ursäkt för att banga DC. Omaha och 5CD är ju inte svårt, stötspelen kan ingen av oss andra ändå och Badugi kan du öva på Tribeca. Inköp blir ändå bara 200-500, d.v.s 1/3 utekväll.

 

Mot en kompetent fi bettar jag nog 100$ men då är det väl ett försiktigt valuebet och jag vet att jag måste syna ett omslag.

 

Mot åsnan så instapushade jag, han instasynade, jag instaslog näven i bordet, potten instagled över till mig.

Han sa "nh" och stack från bordet efter att han suttit ut i 1 minut. Vad fan hade han? QTdd påstod han i chatten, långsökt men kanske sant.

 

Wtf, hur mycket dricker du på krogen mannen? Inköp 200-500, men hur stora blir swingsen? Får jag en uppskattning på det så får vi se om jag vågar dyka upp och donera. Vill ju inte sitta där och vara bordets designerade ATM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...