Gå till innehåll

NLT - Svårtspelad TPTK på helfärgad flop!


eroz

Recommended Posts

Ganska passivt bord, inte så mycket raisande preflop förutom om nån är first in i sen pos. Inte särskillt agressivt på senare gator heller för den delen. Seat8 betalar av med överpar, dock inget som är relevant i denna handen. Seat4 som blir min nemesis i denna hand har inte utmärkt sig under den 25 minuter långa sessionen.

 

NL 0,5/1

 

Seat1 ($68.97 in chips)

Seat2 ($33.25 in chips)

Seat3 ($52 in chips)

Seat4 ($58.88 in chips)

Seat5 ($54.50 in chips)

Seat6 ($69.31 in chips)

Seat7 ($39 in chips)

Seat8 ($85 in chips)

Seat9 ($103 in chips)

eroz ($83.10 in chips)

 

Seat 9 is the button.

eroz: posts small blind $0.50

Seat1: posts big blind $1

 

----- HOLE CARDS -----

dealt to eroz [A:club: K:heart:]

 

Seat2: calls $1

Seat3: folds

Seat4: calls $1

Seat5: calls $1

Seat6: folds

Seat7: calls $1

Seat8: folds

Seat9: folds

eroz: raises to $7

Seat1: calls $6 (blixtsyn)

Seat2: folds

Seat4: calls $6

Seat5: folds

Seat7: folds

 

Många limpers, standardhöjning 4xbb +limpare, tar gärna potten direkt. Får dock två syn och jag har egentligen ingen koll på vad dom synar med.

 

 

----- FLOP ----- Pot: $24

[A:spade: 2:spade: 7:spade:]

 

Halvdryg flop, bettar ändå ut då fi bör ha en rätt hård träff för att våga spela tillbaka.

 

eroz: bets $20

Seat1: raises to $40 (efter typ 1/3 del av tiden)

Seat4: folds

 

Pot: $84

 

eroz ($56 kvar): ...

 

 

Vad skulle ni gjort i denna situation och varför?

Övriga tankar och kommentarer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

----- FLOP ----- Pot: $24

[A:spade: 2:spade: 7:spade:]

 

 

Klar fold, han blixtsynade med 72o såklart!

 

Om man ska gå på blixtsynen som någon slags read så kan man nog börja plocka bort suited connectors, och då färgen alltså. Inte för att jag baserar det på något slags vetenskaplig grund, men om man ska syna preflop som underdog så brukar man ju kolla på stackarna och på övriga spelare som kan tänkas komma in i potten, och sånt tar väl ett par sekunder. Jag skulle säga pocket pair. 77 eller 22 är väl troligast eftersom du redan har ett A på handen, om det nu skulle vara så att han prickat setet.

 

KK, med K:spade: är väl inte helt omöjligt - han placerar dig på ett A och semibluffar i hopp om att vinna handen på en gång. Han har ju inte odds att syna ner med nötfärgsdraget, och såvida han inte har placerat dig på Q:spade:-kickern till ditt A lär han inte få in särskilt mycket mer i potten om han träffar.

 

En aggro spelare behöver dock inte alls ha träffat särskilt hårt för att spela tillbaka. Enfärgade floppar är rena mardrömmen för preflopraisaren, om de inte har en del av den, bluffpotentialen är ju enorm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog tryckt in mot en okänd spelare på den nivån, om jag fattade rätt hade fienden bara drygt 20 kvar efter raisen, så du behöver väl bara vinna 25-30% av gångerna för att det ska vara rätt. Blixtsyn preflopp kan väl vara lite vad som helst, han kan mycket väl ha ett sämre ess som han försöker skydda på den farliga brädan. Par och färgdrag är ju inte möjligt heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar nästan som att fi markerat eller bestämt sig för "Call any" pre flop. Varför finns den checkboxen förresten? Call any gör väl bara clowner? Ok, vad tyder call any på i så fall? Knappast AA eller KK, dessa är mer "raise any". Möjligen AK, men ändå inte va? Typiska call any för många spelare är däremot höga färgdrag, typ Ax suited samt låga/medel PP. Jag tror att fi satt på A7s, A2s, 77 eller 22. Däremot tror jag INTE på färgen. Omslaget är halvlamt, som om han vill ha syn. Detta tyder också på träff tycker jag. Färgen brukar man sällan behöva oroa sig för med bara 2-3 spelare.

 

EDIT: Ska väl också påpeka att trots min argumentation finns förmodligen inte en chans i världen att jag i stridens hetta foldat denna hand. Skulle förmodligen gått all in rakt av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...