Gå till innehåll

NL50 - AQs med TP i 3betad pott.


Recommended Posts

Effektiva stackar 100bb.

 

NL50 6handed.

 

Jag går AQs utg och raisear upp till 1,75

 

Alla foldar fram till BB som reraisear upp till 6.

 

Jag synar och floppen visar

 

:Qd: x x

 

Fi betar 7 i potten som ligger på ca 12 dollar.

 

Vad ska jag göra? Om jag synar pre är det bara att gasa i och med denna träff? Bör jag kanske folda pre?

 

Fi - Verkar vara en solid/kompentent spelare som sitter med ganska stora stackar på 2 av borde jag spelar. Verkar spela ganska tight. Hans range är nog TT+, AQs+ enligt min bedömning. Ev kan han klämma in 88-99 men där synar han nog pre för set value.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syna och krama lite mer ska vara grundplanen. Och ja du blir stackad någon gång då och då.

 

Ok, tänkte väl att det var felspelat av mig, jag raisade och han synade, ställde in resten på turn och fick syn. Vad fi hade tar vi senare.

 

Om vi synar vilket verkar vara den bästa linjen på flop, vad är planen för turn om han skjuter igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tänkte väl att det var felspelat av mig, jag raisade och han synade, ställde in resten på turn och fick syn. Vad fi hade tar vi senare.

 

Om vi synar vilket verkar vara den bästa linjen på flop, vad är planen för turn om han skjuter igen?

 

Arr in, för 100 BB så ska vi givetvis inte vika när vi floppar en Q. Spelet i sig kanske är -EV men om killen du möter är en regular så kommer han antagligen inte jävlas med dig för mycket i framtiden om han ser dig pusha marginella händer.

 

Btw, inte starta en dagbok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Qxx, vilka är xx?

Ligger fd?

vilken 3bet % har fi?

 

 

utan veta de så synar vi flopp iaf..

 

Ingen färgdrag ute, ingen aning om vilken 3bet% fi har, har inga sådan hjälpmedel. Dock börjar det att bli helt klart att jag måste skaffa ett sådant.

 

Edit: Han har inte 3betat många ggr på timmen jag spelat med honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tänkte väl att det var felspelat av mig, jag raisade och han synade, ställde in resten på turn och fick syn. Vad fi hade tar vi senare.

 

Om vi synar vilket verkar vara den bästa linjen på flop, vad är planen för turn om han skjuter igen?

Först så spelar det inte så stor roll vad du gör på turn. Det är ändå stort EV+ att syna floppen. Det återkommande tänket att man förutsätter att fi bettar på turnen är fel.

K är inte så trevlig att få på turnen och då kan du folda.

Linjen Syn flopp, syn turn kostar dig lika mycket som en raise på floppen. Skillnaden är att fis range som han tar med sig till river är många händer som du slår.

Som du spelade vilken hand i HD som du sätter honom på har han? Den enda handen som du inte får stryk av är AQ.

Och visst kan din HD fara fel men det måste man i så fall även ta hänsyn till på andra gator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först så spelar det inte så stor roll vad du gör på turn. Det är ändå stort EV+ att syna floppen. Det återkommande tänket att man förutsätter att fi bettar på turnen är fel.

K är inte så trevlig att få på turnen och då kan du folda.

Linjen Syn flopp, syn turn kostar dig lika mycket som en raise på floppen. Skillnaden är att fis range som han tar med sig till river är många händer som du slår.

Som du spelade vilken hand i HD som du sätter honom på har han? Den enda handen som du inte får stryk av är AQ.

Och visst kan din HD fara fel men det måste man i så fall även ta hänsyn till på andra gator.

 

Jag tänkte inte så mkt range när jag väl gjorde spelet, tänkte mer TPTK i 3 betad flop, nu kör vi. Helt fel givetvis. Tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...