Gå till innehåll

Dega ut större klumpsumma


machinae

Recommended Posts

Jag kommer inom de närmaste dagarna att dega ut $175k från en sajt på ipoker-nätverket.

Sajten i fråga har ett fritt uttag per månad därefter kostar det 4% per uttag.

Att ta ut mindre summor för att undvika skatteverkets ögon på sig kommer att ta för lång tid. Dessutom vill jag ha ut pengarna nu när dollarn står relativt högt, 8.35.

 

Hur ska jag gå tillväga? Kommer jag garanterat att få ett brev från skv där jag måste bevisa var pengarna kommer ifrån? Kommer jag få problem att få studiebidrag om jag har för mycket pengar på banken? Räknas detta uttag som inkomst eller är det en tillgång bara? Har man för hög inkomst får man ju inget studiebidrag t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

uttag över 155k sek tror jag måste redovisas till skatteverket, under så är det upp till banken och Swedbank gör det inte men ICA-banken gör det. Jag fick uttag jag gjorde 2007 registrerade hos skatteverket och de dök upp på min deklaration där jag själv fick fylla i om jag ville skatta eller inte.

 

Valde att bara sms-acceptera deklarationen och har inte hört nåt sen dess. Mina uttag var iof från party så kände att jag ändå troligtvis skulle få rätt och slippa straff-skatt om de börja bråka.

 

Skulle du strunta i skatteverket och de kommer fram till att din Ipoker-sajt är skattebelagd kommer du nog åka på feta skattetilägg så säkrast är nog att fylla i nåt i stil med "Pokervinster inom EU" och räkna med att få skiten granskad eftersom den är ändrad.

 

Rekommenderar att du pratar med Cyntax.

 

WP för övrigt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som brukar hända är att du får ett brev från riksbanken där dom vill veta anledningen till överföringen. enligt diverse bankfolk jag snackat med så är det här bara för statistik, dvs vad du ger för anledning till överföringen har ingen betydelse.

 

anledningen till att du får brevet är därför att riksbanken vill ha koll på in- och utflödet av pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett nettellerkonto pro eller vad det heter ställ in kontot på SEK ta ut ditt för över sek160K tll bet365(max vad man får ta sätta in ditt.. Lägg en live bet i slut minuterna på en Bank(säker match) och ta ut dem till ditt konto tvättade å klara ifall din sida liger utom eu Plus att du får de kurs du söker på netteller

 

glömde säga att du får ställa in ditt 365 konto å Sek

 

bonusen kommer iform av ett par tusenlappar på banken du betade å 365 kommer se dig som en high roller om du nu gör detta x antal ggr tills alla 175k är ute, hota då och då att du kommer byta till pinnacelsports etc om de inte ställer upp med en wsop/ept blljet efter att du omsatt över en mille på betting

 

PLUS kicken du får unbder de få minuterna dna 160K är on the line

 

Vilket lyxroblem du har GL WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaffa ett nettellerkonto pro eller vad det heter ställ in kontot på SEK ta ut ditt för över sek160K tll bet365(max vad man får ta sätta in ditt.. Lägg en live bet i slut minuterna på en Bank(säker match) och ta ut dem till ditt konto tvättade å klara ifall din sida liger utom eu Plus att du får de kurs du söker på netteller

 

glömde säga att du får ställa in ditt 365 konto å Sek

 

bonusen kommer iform av ett par tusenlappar på banken du betade å 365 kommer se dig som en high roller om du nu gör detta x antal ggr tills alla 175k är ute, hota då och då att du kommer byta till pinnacelsports etc om de inte ställer upp med en wsop/ept blljet efter att du omsatt över en mille på betting

 

PLUS kicken du får unbder de få minuterna dna 160K är on the line

 

Vilket lyxroblem du har GL WP

 

Ibland är det bättre att vara tyst och bli betraktad som en idiot istället för att öppna munnen och bevisa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför strula? Är det en EU-site? Isf dega ut allt. Uttaget kommer synas på din deklaration 2010. Där får du skriva pokervinst och ifrån vilken site. Se till att spara uttagskvitton. Skaffa gärna ett med påskrift från pokersiten. Brukar inte vara spec svårt om du spelar på en seriös site.

 

gl.

 

 

mm, håller med, dega ut allt, skriv med i deklarationen att det är skattefria pokervinster (även om du inte behöver) så slipper skatteverket komma om några år och fråga hur du hade råd att köpa lägenhet/bil utan inkomst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...