Gå till innehåll

Omaha hand


the gun

Recommended Posts

Hej! Har några funderingar kring den här handen... är det fold någon gång, i så fall på vilken gata? HERO är alltså vi..

 

Table Diana 56 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 5: HERO ( $1206.27 )

Seat 1: Donnie- ( $521.38 )

Seat 2: Terran66 ( $460 )

Seat 3: akilllez ( $137.01 )

Seat 4: gaddan ( $1259.47 )

Terran66 posts small blind [$2.5].

akilllez posts big blind [$5].

Dealt to HERO [ Jd 7d 9d 8s ]

[ Jd 7d 9d 8s ]

gaddan raises [$17.5].

HERO raises [$60].

Donnie- folds.

Terran66 raises [$202.5]

akilllez folds.

gaddan calls [$185]

HERO calls [$142.5]

** Dealing Flop ** [ Qs, 5d, 6s ]

Terran66 is all-In.

gaddan is all-In.

HERO is all-In.

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ Jc ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar man verligen sekvenshänder där "gappet" är så högt upp har ju hellre typ 4678 än 4568 det borde ju normalt innebära att man titt som tätt träffar nästnöten utan återdrag?

 

Jag hade limpat pre på flopp går inte att vika, bara att dega.

 

 

klart man gillar de händerna, sen att man gillar 7910J ännu mer e ju en annan sak.;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker 3 bet pre känns sådär. Lite för dålig hand helt enkelt. Klart man kan göra det nån gång, med position och kanske för att isolera ÄggUrban eller dyl. I det här fallet sköt du dig i foten dock. Hade varit en fin flopp o peala ett till för dig.

 

Att stoppa in 200 bb på floppen men enbart wrappen på färgdragsbräda mot 2 spelare känns iskallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker 3 bet pre känns sådär. Lite för dålig hand helt enkelt. Klart man kan göra det nån gång, med position och kanske för att isolera ÄggUrban eller dyl. I det här fallet sköt du dig i foten dock. Hade varit en fin flopp o peala ett till för dig.

 

Att stoppa in 200 bb på floppen men enbart wrappen på färgdragsbräda mot 2 spelare känns iskallt.

 

att fi1 bara har en 1/3 pottbet kvar på flopp gör att fi2s hd går ned så pass mkt att stoppa in e självklart.

 

inte lika viktigt men ändå noterbart är att fi2 bör passa allt utom AA pre men han gillar tydligen att gambla vilket oxå gör hans hd bredare när han stoppar påflopp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att fi1 bara har en 1/3 pottbet kvar på flopp gör att fi2s hd går ned så pass mkt att stoppa in e självklart.

 

inte lika viktigt men ändå noterbart är att fi2 bör passa allt utom AA pre men han gillar tydligen att gambla vilket oxå gör hans hd bredare när han stoppar påflopp

 

Med grundare stackar håller jag med. På tilten stoppar jag nog in. Tycker fortfarande att det är kallt och dega. Även om fi2 trycker in light så måste vi fortfarande fylla stegen (kanske står inte spadern heller).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med grundare stackar håller jag med. På tilten stoppar jag nog in. Tycker fortfarande att det är kallt och dega. Även om fi2 trycker in light så måste vi fortfarande fylla stegen (kanske står inte spadern heller).

 

vi har ju trots allt 13 outs, varav 10 e till nöten + backdoor. Det står sig bra här.

 

sen när det nu inte ville komma får man ju se till å plocka hem sidopotten på J rivern;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi har ju trots allt 13 outs, varav 10 e till nöten + backdoor. Det står sig bra här.

 

sen när det nu inte ville komma får man ju se till å plocka hem sidopotten på J rivern;-)

 

Jo alltså jag förstår att vi har marginellt ok odds. Men att stoppa in 200 bb i ett läge där vi vet att vi som bäst flippar......jag vet inte. Dessutom mot en lirare som inte tycker är kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...