Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Köpte nyligen en 30 tums skärm och ett PCI-grafikkort "Ati Radeon HD 2400" pga. att mitt integrearde grafikkort inte stödjer max-upplösningen. Men allting hackar när jag sätter upp mer än 2 bord på den nya skärmen. Tidigare var det inga problem att spela 8 st bord på 2 st 20" skärmar.

Läste på ett annat forum att det kunde bero på att PCI kortet inte får ta del utav minnet, som jag fattade det som så kunnde man låsa minne till det, men det gav inget resultat.

http://forum.studio.se/lofiversion/index.php/t57083.html

La till i Boot.ini:

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect /2GB /USERVA=1800

Jag antar att jag måste få datorn till att bara använda det nya grafikkortet då det troligen är någon form av konfligt mellan dem som skapar problemet?

Någon som har en lösning på problemet eller har stöt på något liknande innan?

tacksam för hjälp.

Postad

Kan du inte stänga av det integrerade kortet i Bios? Så du bara har pci kortet aktivt.

...kan även ha med PCI bussens bandbredd att göra, särskilt på den upplösningen. Har just installerat ett likadant kort som sekundärt, och det är långsammare än likadant primärt PCI-E kort