Gå till innehåll

NLT - Trn, top pair med dålig kicker, dåligt spelad?

Dahlberg

Recommended Posts

Tjena tjena.

Hade för ett par dagar sedan en hand som jag tyckte att jag spelade oerhört dåligt som jag skulle vilja ha lite synpunkter på.

Bordsstämning:

Liten bit in i turneringen så det kliar i allas fingrar fortfarande. Vi har kanske spelat 10 -15 händer. Fi har spelat ganska lugnt, bluffat 1 gång och visat den. Verkar lös, synar mycket men om han inte träffar flopen så lägger han sig ofta om han inte bluffar och då är det bet på bet på bet som gäller. Han har förlorat 5 händer på så vis och när han förlorar showdown så säger han bara "ohh well, gotta try :P"

Preflop:

Jag får K :heart: J :heart: i tidig position och höjer lite (första frågan: är min bet för liten, ska ja trycka mer med en sån tussilagom bra hand eller bara syna??)

Hand:

ant2000 posted small blind (10)

TakHing posted big blind (20)

Game # 311,132,099 starting.

Dealing Hole Cards

IHatefags folded

figges folded

Dahlberg86 raised for 40 (K :heart: J :heart: )

dcmz called for 40

mager folded

Amazie called for 40

Kemble folded

wemege folded

ant2000 called for 30

TakHing called for 20

Flop:

Dealing the Flop(Ks 3s 2h)

(pot: 200)

ant2000 checked

TakHing checked

Dahlberg86 bet for 200

dcmz folded

Amazie raised for 400

ant2000 folded

TakHing folded

Dahlberg86 called for 200 (Jag trodde att min kicker dög vid detta tillfälle)

turn:

Dealing the turn(10d)

Dahlberg86 bet for 100 (för liten bet? Ja hade 800 kvar i marker)

Amazie went all-in for 420 (Triss i K??)

Dahlberg86 folded

Amazie mucked

Jahapp. Nu får ni gärna säga vad ni tycker men jag har ett par frågor först.

* Tror ni att han bara iskallt synade med KK?? Det verkar konstigt spel tycker jag, men.

* Kan han kanske ha träffat triss i 3or eller 2or på grund av min usla bet före flopen??

* Om han nu hade haft triss i Kungar, hade det här verkligen varit det ultimata spelet??

Tack på förhand.

MVH / Dahlberg

* Lite RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda preflop, onödigt att spela såpass kassa händer från så kass position tidigt i turneringen.

Preflop:

Ska du ändå spela den får du höja mer, känns inte som du åstadkommer speciellt mycket med en miniraise. 4xbb känns rätt bra i och med att blindsen inte bör ha blivit en alltför stor del av era stackar.

Flop:

Pottbett på floppen är helt ok när du träffar. När han miniraisar dig får du försöka bilda dig en uppfattning vilka händer han synade dig preflop med, tror du att du leder, tryck, annars folda. Synar du får du bara krångligare val på senare gator.

Turn:

Potten är på 1000 och du bettar 100. Ett så litet bet är egentligen bortkastade pengar (om du nu inte hade KK och försökte provocera fram en raise). Gå all in om du tror på din hand.

Han raisar dig i alla fall 320 till i en nu som nu vuxit till ~1500, jääääääkligt svår laydown.

* Tror ni att han bara iskallt synade med KK?? Det verkar konstigt spel tycker jag, men.

Förmodligen inte.

* Kan han kanske ha träffat triss i 3or eller 2or på grund av min usla bet före flopen??

Mycket möjligt, miniraisar mot preflopraisaren brukar ofta indikera monsterhänder som set.

For what it's worth.

Länk till kommentar

Håller inte med föregående talare då det kan vara bättre att limpa in med dylik hand. Göra en mindre höjning på floppen och folda då i stället. Fi hade väl troligtvis bara kungen. Inte ovanligt i turneringsspel med sådana höjningar vid toppenpar. De flesta spelar ju inte speciellt bra. Gå all in med pocketsexor på floppen och så. Och när du ändå gått så långt så är det ju nästan bara att syna.

Länk till kommentar

Sällar mig till "Folda handen preflop"-skaran. Om inte så limpa, det är ju bara destruktivt att försöka bygga en större pot med en marginell hand. Synen på slutet är väl ändå ganska given, då potten vuxit en bit, och om du har en note på honom som något av en bluffgubbe måste du nog betala av om han har dig slagen.

Länk till kommentar

Jag förstår inte hur du kan lägga dig på turnen, potten är väl på 1520 och det kostar dig 320 att syna. :shock: Visst, inte riktigt tillräckligt odds mot AK men du nämde själv att det var en bluffbenägen spelare som kastar in sina sista slantar i en turnering... vad får dig att tro att han skulle ha de två kvarvarande kungarna?

Länk till kommentar