Gå till innehåll

Ditt värsta cash game-minne?


John_teh_Donk

Recommended Posts

Vilket tillfälle eller vilken period minns du som värst, eller ångrar mest, när du förlorade en stor summa pengar (för dig), i ett cash game?

 

Skottade du alldeles för högt? Var tiltad av nån anledning? Försökte du bluffa en synfisk fast du visste att du borde lägga handen?

 

Förklara tankegångarna före/efter händelsen, och vad som ledde till det som hände.

"Vanliga" badbeats och minusdagar är väl inte det första jag tänker på, men kanske kvalificerar sig ändå om dom är speciella :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag ångrar mest är väl perioden då jag provade poker för första gången.

Visste knappt handrankingen, och gick in på SvS 10/20 NL och pangade bort några tusenlappar.

 

Jag kände ingen som spelade poker, och hade absolut ingen koll på vad som var normala nivåer, eller hur bra folk var på respektive nivå. Tyckte bara att "10/20 kr verkar ju vara spännande och lagom"... Synd att man inte var med i pokerboomen från början, och kunde få lite pengar från såna som mig :shock:

 

Men jag får konstigt nog nästan mer ångest av händer jag spelat tiltat/dåligt nu, även om det är på lägre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en pott som slutade på €7200 där mitt topp 2 med QTs blev utsuget på river där en italiens åsna drar in stege med J8 på NL2000 där han synar ett fett omslag på turn med holken. Såg idioten på Topplistan dagen efter(B2B) och var sugen på att sätta in mina besparingar för att gula aset men lyckades ta mig samman som tur är. Backade totalt 6450€ den dagen vilket var ganska mkt pengar för en NL100 grinder.

 

Har igentligen aldrig riktigt kommit tillbaka till mitt vinnande och stabila spel sedan dess, förens nu när jag testat mina vingar på Svenskaspel med mekanisk stopploss :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat upp mitt inköp på Cosmopol från 2k till 4k på ett 20/20 PL bord, har inga 20 marker så jag lägger in en 100-mark ´för växling på ena blinden. Hittar två kungar och talar om att jag höjer pott efter tre limpare...då säger dealern att jag stringbettar erftersom det redan ligger en marker framför mig,förklarar att det är min blind som han glömt att växla...men det har jag inget för....min höjning blir en syn... blir oerhört trött och skäller ut dealern... tiltar och förlorar givetvis en stor pott med mina kungar. Tre händer senare har jag tomt framför mig...:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag torskade 400bb pot med AA26ds...

Omaha är inte nådigt ibland :shock:

Men när man läst din dagbok har man ju fått se några bad beats hehe. Inte så konstigt iofs när du spelar mycket omaha och så många bord, men inte roligare för det.

 

Var en pott som slutade på €7200 där mitt topp 2 med QTs blev utsuget på river där en italiens åsna drar in stege med J8 på NL2000 där han synar ett fett omslag på turn med holken. Såg idioten på Topplistan dagen efter(B2B) och var sugen på att sätta in mina besparingar för att gula aset men lyckades ta mig samman som tur är. Backade totalt 6450€ den dagen vilket var ganska mkt pengar för en NL100 grinder.

 

Har igentligen aldrig riktigt kommit tillbaka till mitt vinnande och stabila spel sedan dess, förens nu när jag testat mina vingar på Svenskaspel med mekanisk stopploss :-)

Fy f*n. Man blir ju tiltad bara av att tänka på det!

Det var precis såna historier jag hoppades på. Kul att höra lite från nån som spelar högre, även om resultatet inte var kul. Både plus och minus kittlar ju lite på dom nivåerna :mrgreen:

 

overmuch: Såna grejor är nästan dom värsta. Fanns nån liknande historia i Barry Greenstein's bok, där han som ung blev av med allt han hade tack vare en dealer's misstag, lite halvt tiltande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kul att höra lite från nån som spelar högre

 

Värdet av den potten är mer pengar än vad jag totalt äger i dagsläget så särsklit högt spelar jag inte :oops:

 

Hade inte Svenskaspel haft deras stoplossprogram hade jag troligtvis sålt migsjälv till medicins forskning alternativt nån tysk snuskgubbe för att klara vardagen :twisted: Tack gode gud för spelmonopol och deras överbeskyddande dubbelmoral!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla gånger man försöker bli rik prima och blir brutalt förnedrad. :shock:

 

Igår tex.

 

** Hand # 2404248740 starting - 2009-02-06 09:09:32

** Settle Down [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

Jossan_89 sitting in seat 1 with $82.40

Rtsrman3911 sitting in seat 2 with $23.63

bigklubba sitting in seat 3 with $50.00

GKL742 sitting in seat 4 with $60.63

maverick_75 sitting in seat 5 with $50.69[Dealer]

faxxen sitting in seat 6 with $53.20

faxxen posted the small blind - $0.25

Jossan_89 posted the big blind - $0.50

 

** Dealing cards to faxxen: Ac, As

Rtsrman3911 folded

GKL742 raised to $3.00

maverick_75 folded

faxxen raised to $8.25

Jossan_89 folded

GKL742 called - $8.25

 

** Dealing the flop: 7c, Jh, 2h

faxxen bet - $13.00

GKL742 raised to $30.00

faxxen went all-in - $31.95

GKL742 called - $44.95

 

** Dealing the turn: 10c

 

** Dealing the river: Ks

faxxen shows: Ac, As

GKL742 shows: Ad, Qd

GKL742 wins $103.90 from the main pot

 

Nästa fjanteri är ca halvtimmen senare då ja hämtat tbx back på 3 buyins.

 

** Hand # 2404266670 starting - 2009-02-06 09:47:06

** Elk 2 [Hold 'em] (0.25|0.50 NL - Cash Game) Real Money

 

faxxen sitting in seat 1 with €61.42

juniore sitting in seat 3 with €53.84[Dealer]

sanghaaa sitting in seat 4 with €12.40

sanghaaa posted the small blind - €0.25

faxxen posted the big blind - €0.50

 

** Dealing cards to p-fax: Js, Jh

juniore raised to €2.00

sanghaaa folded

faxxen raised to €6.50

juniore called - €6.50

 

** Dealing the flop: Jd, 4d, 9c

faxxen bet - €9.00

juniore raised to €18.00

faxxen went all-in - €45.92

juniore went all-in - €29.34

 

** Dealing the turn: Qs

 

** Dealing the river: 8s

faxxen shows: Js, Jh

juniore shows: 10s, 9s

juniore wins €104.93 from the main pot

 

Sen tiltar man ju såklart bort nåt inköp till. Man jobbar som fan för att plussa och framförallt för att förbättra sitt spel men vad hjälper det när man tiltar loss direkt varje gång sån här skit kommer? Ofta kommer ångesten när man tiltat och man tänker fan varför gav ja bort 2 buyins till i onödan?

 

Men hur tiltar man inte efter såna beats? Jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vänta nu.. det var väll din värsta beat ever som frågades. inte gårdagens beats.

 

Varje dag ser ju ut såhär på prima. Varje dag är den värsta. För övrigt vare inte värsta beaten utan värsta dagen.

 

Är det beaten i sig som skapar värsta dagen eller är det tilten efter?

 

Sen är det väl top 10 på min lista. Två händer där jag har ca 95% vinstchans på båda och förlorar båda under samma session är väl ganska svettigt...Det är ju ingen simpel 2outare direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsegod! Detta är mitt värsta cashgame minne, kommer aldrig att glömma den för än jag vinner en pott som är större än den.

 

Hade händerna innan 3bettat pf mot samma kille, så dn här gången hade jag poss så jag 4betta, som ni ser tar han syn och resten är historia.

 

Skulle även vilja ha lite komments på vad jag kunde ha gjort annurlunda. IMO så var det ett dåligt spel av han, så som jag betta pre,på flop o turn så KAN han inte sätta min på AJ,AQ;AK,99.. tror att han bara hade jävligt svårt att släppa. NJoY!

 

***** Hand 855774054 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 13 november 2008 00:32:09

Julia Turbo 8 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Hejamej (5100.00)

Plats 2: JLRB (13905.04)

Plats 3: M.Jatko (4076.87)

Plats 4: SamimBo (9242.53)

Plats 5: annoying (12388.80)

annoying lägg LM 25.00

Hejamej lägg SM 50.00

** Giv **

Hejamej [N/A, N/A]

JLRB [N/A, N/A]

M.Jatko [N/A, N/A]

SamimBo [4s, 4r]

annoying [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

JLRB Höj till 175.00

M.Jatko Lägg

SamimBo Höj till 600.00

annoying Lägg

Hejamej Lägg

JLRB Syna 600.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 4k, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

JLRB Passa

SamimBo Satsa 1000.00

JLRB Syna 1000.00

*** Turn(Board): *** : [7r, 4k, 10h, 3r]

*** Bet Runda 3 ***

JLRB Passa

SamimBo Satsa 3200.00

JLRB Syna 3200.00

*** River(Board): *** : [7r, 4k, 10h, 3r, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

JLRB All-in 9105.04

SamimBo All-in 4442.53

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 18545.06

Hejamej Lägger mig Vinst: 0.00

JLRB [10r, Er] Färg med ess i topp Vinst: 18545.06

M.Jatko Lägger mig Vinst: 0.00

SamimBo Lägger mig Vinst: 0.00

annoying Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samim123 nu är jag knappast hemma på 25/50, men man kan ju säga vad man tycker ändå :-)

 

Det är ju det som är farligt med att 3/4-beta hejvilt, ibland målar man in sig själv i ett hörn och får fler nackdelar än fördelar.

Om jag hade haft en normal rulle för nivån hade jag nog kunnat se en flop med ATs om du 3-betat flera gånger innan, sen 4-betar kort efter. Handen har ju potential åt flera håll.

 

På floppen har han TPTK, och 2 av 3 gånger har du luft eller ett lägre par med tanke på att du 3-betat aggro nyligen. Så en syn kan man ju inte låta bli.

 

På turn har han TPTK, och många outs till nötfärgen, och du har antagligen inte förbättrat din hand sen floppen.

 

River behöver nog inte funderas över.

 

Om man ofta 3-betar aggressivt är det ju detta man vill skapa(?), och skapar. Tyvärr har det ju också nackdelar som fi kan utnyttja, som här t ex. När dom får en bra draghand kan även dom vara ganska säkra på att få betalt av dig, "eftersom du tror att han tror att"...

Det är ju då man blir nersynad på det här sättet, tyvärr drog han ut helt enkelt. Men jag tycker inte han gjorde nåt direkt fel även om det nog kändes marginellt för honom också.

Det enda du kunde ha gjort efter att ha skapat detta läge är väl att pushat all-in på turn och hoppas att han satte dig på set eller AA och faktiskt foldade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju då man blir nersynad på det här sättet, tyvärr drog han ut helt enkelt. Men jag tycker inte han gjorde nåt direkt fel även om det nog kändes marginellt för honom också.

Det enda du kunde ha gjort efter att ha skapat detta läge är väl att pushat all-in på turn och hoppas att han satte dig på set eller AA och faktiskt foldade.

Ja, lite mer offensivt på turn hade nog varit bättre. Men jag vänder mig mot att fi inte gjorde något direkt fel - jag tycker att han spelade uselt. Orkar inte räkna, men fi har inte implicita odds kvar för ett lönsamt drag. Hero har redan fått in så mycket av stacken. Så det är en motståndare och en 'bad beat' som man borde vara glad över i längden - vilket kan vara svårt/omöjligt i stundens hetta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag vänder mig mot att fi inte gjorde något direkt fel - jag tycker att han spelade uselt. Orkar inte räkna, men fi har inte implicita odds kvar för ett lönsamt drag. Hero har redan fått in så mycket av stacken.

Hade det varit en vanlig hand utan några konstigheter före denna skulle jag hålla med dig helt. Nu gör jag väl det delvis, men förstår varför fi "fick nog" och spelade vidare en marginell hand.

 

Anledningen till att jag förstår motståndarens spel var att HERO nyligen hade varit aggressiv och 3-betat flera gånger.

Då kan man ju tänka att chansen är större att HERO sitter på AK eller ett lägre par, än att han sitter med just ett set. Möjligtvis ett överpar, men då har man ju en hel del hög outs ändå.

 

Matfrid bedömer du handen annorlunda beroende på om HERO nyss spelat aggressivt jämfört med om det varit standard TAG-spel vid bordet?

Gameflow är ju ofta lika viktigt som "by the book spel"?

Jag försöker inte säga emot i en handanalys på 25/50, försöker bara lära mig nåt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ngn i sommar såg man en fisk på 1-2 som lirar typ 75/35, yummie. Slutade i megatilt och 3k back. Allt till fisken. :shock:

 

hehe rolig hand.

 

GAME #989703808: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-05-20 18:36:39

Table Melrose

Seat 1: PippoSuper ($655.45 in chips)

Seat 3: str8away ($1,992.31 in chips)

Seat 5: DontLeaveIraq ($891.10 in chips)

Seat 6: silentsigh ($316.00 in chips)

Seat 8: ScorpionSting2008 ($257.60 in chips) DEALER

Seat 10: n3mbers ($200.00 in chips)

n3mbers: Post SB $1.00

PippoSuper: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq 10 of HeartsQueen of Diamonds

str8away: Raise (NF) $8.00

DontLeaveIraq: Raise (NF) $26.00

silentsigh: Fold

ScorpionSting2008: Fold

n3mbers: Fold

PippoSuper: Fold

str8away: Call $18.00

*** FLOP *** 4 of Spades7 of Diamonds10 of Clubs

str8away: Bet $55.00

DontLeaveIraq: Call $55.00

*** TURN *** 8 of Clubs

str8away: Bet $165.00

DontLeaveIraq: Call $165.00

*** RIVER *** 6 of Spades

str8away: Bet $495.00

DontLeaveIraq: Call $495.00

*** SUMMARY ***

Total pot $1,482.00 Rake $3.00

str8away: Shows Ace of Hearts5 of Hearts

str8away: wins $1,482.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

GAME #989703808: Texas Hold'em NL $1/$2 2008-05-20 18:36:39

Table Melrose

Seat 1: PippoSuper ($655.45 in chips)

Seat 3: str8away ($1,992.31 in chips)

Seat 5: DontLeaveIraq ($891.10 in chips)

Seat 6: silentsigh ($316.00 in chips)

Seat 8: ScorpionSting2008 ($257.60 in chips) DEALER

Seat 10: n3mbers ($200.00 in chips)

n3mbers: Post SB $1.00

PippoSuper: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to DontLeaveIraq 10 of HeartsQueen of Diamonds

str8away: Raise (NF) $8.00

DontLeaveIraq: Raise (NF) $26.00

silentsigh: Fold

ScorpionSting2008: Fold

n3mbers: Fold

PippoSuper: Fold

str8away: Call $18.00

*** FLOP *** 4 of Spades7 of Diamonds10 of Clubs

str8away: Bet $55.00

DontLeaveIraq: Call $55.00

*** TURN *** 8 of Clubs

str8away: Bet $165.00

DontLeaveIraq: Call $165.00

*** RIVER *** 6 of Spades

str8away: Bet $495.00

DontLeaveIraq: Call $495.00

*** SUMMARY ***

Total pot $1,482.00 Rake $3.00

str8away: Shows Ace of Hearts5 of Hearts

str8away: wins $1,482.00

 

given info;

 

pusha turn alternativt folda river imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade i somras klivit upp i nivå och spelat halvdant men låg några tusen kr + för månaden. Månaden innan hade varit min första backmånad nånsin och jag hade i stort sett haft en sjukt tung period.

 

Satt på 2,5/5 med ~2000 i stacken, klockan var runt 5tiden på natten, jag satt i poss på fisken som hade lyckats klonka ett inköp av mig och även han hade alltså ~2000 i stacken. Det var galen action vid bordet och alla överpar 3betades rejält. Jag plockar JJ och 3betar till typ 90, fisken synar och floppen är QJ2. Jag vet alltså att jag har bäst hand eftersom han skulle 3betat QQ 100% av gångerna. Vi bombar floppen, 7a landar turn och han donkar in i mig, jag skjuter allin för 800BB och till min glädje synar fisken.

 

Tyvärr landar Q på river och han visar upp QJ. Tiltade i 2 månader och det var först nu i november jag började hitta tillbaka till mitt ursprungliga spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt som vanligt uppe sent in på nätterna under skolveckorna på svs för något år sedan. Sitter med en tusenlapp på ett 2.5/5-bord. Plockar upp 55 och synar en höjning från mittpos, tror det var tre spelare till flopp. Floppen kommer K59 och jag gillar läget. Till min stora förtjusning betar pre-höjarn vidare hårt. Jag slår tillbaka rätt ordentligt.. Minns inte exakt men är rätt säker på att såsen gick in på turn. River 9 landar och Fi visar upp KK för högre kåk.

 

Men jaha? tänker ni nu såklart, what the fuck...

 

MEN..

 

Tiltad som jag var (1000:- var cpmycket då) köpte ja in 1000kr omgående, jag hade runt 4000:- i rullen, dum som jag var.

 

Men i alla fall.

 

Back in the game, och jag plockar ännu en gång upp 55 som första starthand efter mitt rebuy.

 

Samma Fi som alldeles nyss snott en lax av mig höjjer återigen pre, någon mer samt jag synar och får se floppen 52K.. JAAAAAAAAAAAA!!! Nu jävlar!! Minns inte exakt, men mitt lilla äckel till Fi betar i vanlig ordning ut och ja slår om. Såsen kommer in, river 2 landar , Fi visar KK för ännu en gång högre kåk.

 

DET var inte kul.. så sjukt, samma starthänder, samma fi, samma final hands, och de båda händerna utspelas efter varandra. :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många tråkiga minnen, tyvärr !

 

 

Ett av de värsta var att efter haft ett litet upphåll, omvandla 400sek på SVS......På en vecka genom lite skott etc så hade de blivit +14 000sek.

 

7000sek på 2st 25/50 bord o de var borta på en timme!

 

 

Kändes ganska onödigt ! :-(

 

 

Har även gjort samma grej på Everst,,,,,,,,,,

 

NL1000$, AI pre....... Jag med AA mot J8s......2paret kom direkt på floppen ! :-(

 

 

Båda ggrna har jag gett mig själv en haksmäll utan större hjälp !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...