LuckyStar5.1 Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Aldrig ägt en iMac innan. Nu ska jag flytta från hus till en liten lägenhet och en iMac är ju som en snygg möbel som man inte behöve skämmas för att ha framme. Nu till frågorna: 1. Funkar det bra med SVS? ...vet att det ska finnas något program som gör macken kompatibel med win-apps, men segar detta ner systemet märkbart och funkar det att köra med pokertracker? 2. Ska ha den med 24" skärmen, men märker man något mellan 2,8 ghz och 3 ghz? ....det tyngsta den ska arbeta med är ju pokern. ...va någon/några fler frågor jag hadde tänkt att ta uppm en glömt, kommer kanske senare. Mvh Citera
two_aces Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 du kan köra med parallels eller vmware fusion, där installerar du windows som vanligt så alla program går att köra där. Citera
knutsune Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Om du tänker köra SVS med pokertracker så måste du köra genom antingen parallels eller fusion som föregående har nämnt. Har aldrig provat köra med pokertracker, annars kan jag föreslå Poker CoPilot för mac. Har dock bara stöd för pokerstars/full tilt då det är dom enda klienterna som fungerar native på mac:en. Ett tips om du tänker köra virtuellt (samtidigt som du har mac os igång) så behöver du garanterat ram över 2gb om det ska kunna flyta på, tror dock att imac har minst det som standard va? Tvivlar att du känner någon skillnad på 2,8 och 3,0. Använder hellre pengarna till uppgraderat ram eller någonting annat som är användbart. btw, välkommen till en underbar värld i form av en mac Citera
LuckyStar5.1 Postad 5 Februari , 2009 Författare Rapport Postad 5 Februari , 2009 Om du tänker köra SVS med pokertracker så måste du köra genom antingen parallels eller fusion som föregående har nämnt. Har aldrig provat köra med pokertracker, annars kan jag föreslå Poker CoPilot för mac. Har dock bara stöd för pokerstars/full tilt då det är dom enda klienterna som fungerar native på mac:en. Ett tips om du tänker köra virtuellt (samtidigt som du har mac os igång) så behöver du garanterat ram över 2gb om det ska kunna flyta på, tror dock att imac har minst det som standard va? Tvivlar att du känner någon skillnad på 2,8 och 3,0. Använder hellre pengarna till uppgraderat ram eller någonting annat som är användbart. btw, välkommen till en underbar värld i form av en mac Tack ...håller på med musik med så det är väll inte bara design som avgör kanske Men fortfarande, kan man använda Imackens skärm som extern skärm för min bärbara? HDMI kabel från laptop till macken? Citera
Elitloppet Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Parallels eller liknande behövs inte längre, får med program till iMacen som heter Boot Camp som gör att det enda du behöver är en installationsskiva till ett windows för att du ska kunna köra operativsystemen parellelt. Både XP och Vista funkar, men det måste vara en viss version av operativsystemen så kolla upp det innan du fixar ett windows. Man får även med en manual till hur man gör för att installera windows, jag är ingen dataexpert på nåt sätt men jag har installerat windows på min iMac och det fungerar mycket bra, till såväl pokerspel som FIFA09 Citera
JesperPV Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Parallels eller liknande behövs inte längre, får med program till iMacen som heter Boot Camp som gör att det enda du behöver är en installationsskiva till ett windows för att du ska kunna köra operativsystemen parellelt. Både XP och Vista funkar, men det måste vara en viss version av operativsystemen så kolla upp det innan du fixar ett windows. Man får även med en manual till hur man gör för att installera windows, jag är ingen dataexpert på nåt sätt men jag har installerat windows på min iMac och det fungerar mycket bra, till såväl pokerspel som FIFA09 Boot camp är bra, men då måste du boota om datorn om du vill köra det andra OS:et. Med parallels och vmware så behövs inte det och det funkar bra med xp, svs och hm på min 2,4GHz core2duo. Visserligen 4 gig ram, men jag märker ingen skillnad mot när jag hade 2 gig. (tror jag iaf) Citera
eurythmech Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Varför skulle du skämmas över att ha en PC framme? Alla har en PC. Ungefär. Citera
påhittat_namn Postad 5 Februari , 2009 Rapport Postad 5 Februari , 2009 Jag kan verkligen rekommendera att köpa en iMac, har själv 24 tummaren med 2,8 ghz processorn. Du kommer inte märka någon skillnad mellan 2,8 och 3,0 ghz om det tyngsta du kommer göra är poker. Då spenderar du pengarna bättre på att uppgradera ram minnet istället. Jag kör Vista via bootcamp och det funkar kanon, personligen tycker jag det är skönt att ha Vista åtskiljt eftersom när man haft Mac och OSX ett tag så vill man inte veta av Windows. Ett annat stort plus är ju att du slipper alla sladdar och att hela datorn är inbakad i skärmen så att säga. Citera
Recommended Posts