Gå till innehåll

Buffes februari


Buffe

Recommended Posts

Efter ett välbehövligt break drog jag ikväll igång igen. Full av självförtroende och framtidstro. Eeeh.

 

nr 1: 24dollars Turbo NL-satellit

Resultat: 12 av 34

Kommentar: Inget särskilt hände.

 

nr 2: 33dollars NL Turbo

Resultat: 40 av 236

Kommentar: Bubblan! Skiiit, dubblade näst sista handen med AQ mot 55 som inte trodde på mig när jag ställde efter hans raise. Då ligger jag 8 av 40 kvar när 27 får cash. Handen efter ställer 55-killen med 6xbb och jag ställer efter med 22xbb med AJos för att isolera. Tyvärr pushar killen efter mig som är en av få på bordet som täcker mig. Han har KK den andra har QTos (som jag för övrigt slog). KK håller. Synd.

 

nr 3: 8dollars Turbo NL-satellit

Resultat: 24 av 322

Kommentar: That's right: Bubblan! Jag torskade med 40 kvar A9 mot A4 när jag synade en 8xbb-allin mot en lös snubbe. han rivrade 4. Vinst där och jag hade typ varit good då jag låg bra till innan. Sen torskade jag AJos mot 89s i nästa all in pre. För att sen åka med K3os mot AQ.

 

nr 4: 50dollars Turbo Nl-satellit

Resultat: 662 av 1101

Kommentar: Kortkall som fan, dubblade när jag ställde med 9xbb med ATs och fick syn av A3os från sb... Sen pushade jag med 9xbb igen med AQs. BB tar time och synar precis innan den gått ut med AKos. Tack för den slowrollen, idiot. Den håller så klart.

 

nr 5: 24dollars HU

Resultat: 60 av 192

Kommentar: Åkte mot ett aggro som klonkade bra. Ställde med KJos mot raise pre. Han hade AQ och synade såklart. flop kom KJQ, turn mitt färgdrag. River kom ett av två A som räddade honom (ja han hade 2Q också). Hade legat lika vid klonk.

 

nr 6: 24dollars NL KO Turbo

Resultat: 19 av 90

Kommentar: Bra värde då folk suger. Låg okej till då jag gjorde ett squeeze i bra läge enligt mig. Tyvärr hade han som callat raisern AK och ställde och jag var tvungen att syna med JTos. AK höll så klart. Sen pushade jag med 8xbb som sb mot bb med KQos. han synar ganska snabbt med J9s som klonkar (woot liksom).

 

nr 7: 24dollars HA

Resultat: 29 av 121

Kommentar: Sjukt kortkall och shortstackad länge. Åker när jag bettar halv pot på Q99-bräda mot 3 limpers innan mig och en efter. jag har JTos. Han efter mig som är bigstack dubblar mig, vilket är lite mindre än vad jag har kvar. Alla andra lägger sig och jag känner att jag måste ställa. Han synar det sista....med A4os....som håller. Jag var alltså riktigt commitad och han väljer att göra det riktigt dåliga spelet mot mig som knappt spelat en hand. Tragiskt.

 

nr 8: 24dollars NL KO Turbo

Resultat: 5 av 90 = 144$

Kommentar: Leder när det är sex pers kvar. Sen trycker ett grottmongo med 4xbb när jag utgtripplat med AJos. Jag synar och är uppe mot A2os (why?), han rivrar 2 i en stoor pot. Ett par händer efter synar jag en utgdubbling från en lös snubbe då jag har QJs på knappen. A2-puckot på bb ställer vilket gör att jag får grymma odds att syna. Han har A5os som håller (monsterpot igen). Åker sen när jag pushar med 3,5bb som sb mot en tight bb. Tyvärr har han A9 mot min T4. Galet värde i dessa.

 

Dagens resultat: -70$

 

Min bästa dag hittills vilket ju borde båda gott, tänk om jag gått plus också. Två bubblor, två nästan-bubblor och en cash är ju okej, särskilt med tanke på HUR jag bubblar. Känner att spelet finns där men klonken lyser med sin frånvaro. KO-turneringarna är sjukt värde i då folk stinker, samma med HA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det sjukt hur långt du kommer utan att casha...

Själv spelade jag som en pung igår. Alltså, riktigt, riktigt dåligt. D v s synade med drag, checkade, fick pot-bets mot mig och la mig. Check-synade ett cb med AK. checkade, han pottade, jag la mig (han visade upp AK). Sånt bra skit... Vänta, handlar den här tråden om dig?

 

Bra resultat med tanke på oklonksen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here we go again.

 

nr 1: 33$ NL Turbo

Resultat: 96 av 107.

Kommentar: Åkte när jag 25xade all in pre mot två limpers med AKs, hade förlorat potten innan och ville verka tiltad. Fick syn av 77 (!) som täckte mig med lite. Han vann den. Rätt tänkt av mig, synd att jag inte hade typ TT eller nåt. Eller att han hade AJ.

 

nr 2: 24$ PL Holdem

Resultat: 158 av 238

Kommentar: Tappade tålamodet mot en fransman som hade raisat de fyra första händerna jag såg på ett nytt bord. Han hade bl a reraisat pre med KQos och synat en all in med den på en låg flop. Jag valde att reraisa mot honom med QJos i pos varpå han tryckte mig. Jag tyckte att det var värde i synen och han visade upp ATos...som höll.

 

nr 3: 24$ NL Turbo-satellit

Resultat: 32 av 44

Kommentar: Woot! Hade inte gjort mycket förrän jag utgtripplade med TT, en snubbe som reraisat pre tidigare raisar mig och jag ställer. Han synar med KJs! Han rivrar J.

 

nr 4: 24$ KO NL

Resultat: 73 av 90

Kommentar: LOL! Tredje handen turnar jag stege med 44 på 3567-bräda med färgdrag. Snubben innan mig tokställer och jag synar så klart. Han har A7...river 4 för split... omfg. Ett tag senare utgraisar jag med AA, får syn av sb. flop kommer xxQ, jag cbar, han checkraisar, jag ställer och han synar. Han har KQ, river K och jag är ute. Lovely.

 

 

nr 5: 24$ Stud hi-satellit

Resultat: 22 av 35.

Kommentar: Drog dåligt och spelade inte bra.

 

nr 6: 11$ KO NL

Resultat: 359 av 769

Kommentar: Låg bra till men torskade en ENORM trevägs-allin med QQ mot limpad KK och pushad TT efter mig. Handen efter åkte jag med 88 med 6xbb mot JTos.

 

nr 7: 24$ KO NL

Resultat: 55 av 90.

Kommentar: Har varit kortkall och ställer med AJos som bb mot en raiser. Det är ganska mycket mer men han blixtsynar med KQs. Som vinner.

 

nr 8: 24$ KO NL

Resultat: 9 av 90

Kommentar: Vinner en stor flip med 20 kvar och leder. Sen torskar jag två stooora potter pre med AKx2 mot A3 respektive A7. Sen lyckas jag vinna KJ mot JJ mot en kille som jag precis täcker. När FT börjar ligger jag okej och börjar med att trippla med KQ mot en limper. Han synar och floppen kommer 456 med färgdrag. Han checkar, jag ställer vilket är 3/4-pot. Han tänker lite och synar med T6s (inte med färgdrag). Vad i helvete gör han pre??????? Ja, just det jag torskade A9 mot Q7 pre i en 20xbb-pott innan jag vann den stora flippen också.

 

Dagens resultat: -131$

 

Sjukt bra värde i KOna, folk är horribla. Orkade tyvärr inte spela mer efter FT-fadäsen mot puckot. Observera gärna att jag spelade tre händer i de andra två och fick en sjuk split och två förluster när jag gick in i ledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med kommentarer från min sida känner inte riktigt att jag har så mycket att komma med förrän nu.

 

nu var det ju bara en 3$ turre men ändå

 

MotoSeller sitting in seat 1 with 2730.00

Dolukt sitting in seat 2 with 1180.00

Tornie sitting in seat 3 with 3755.00

msteff sitting in seat 4 with 2620.00

BuItan sitting in seat 5 with 1570.00[Dealer]

Brajt sitting in seat 6 with 4155.00

Brajt posted the small blind - 15.00

MotoSeller posted the big blind - 30.00

 

** Dealing cards to Tornie: Kc, Kh

Dolukt folded

Tornie raised to 120.00

msteff raised to 450.00

BuItan folded

Brajt folded

MotoSeller folded

Tornie went all-in - 3635.00

msteff went all-in - 2170.00

msteff shows: Ac, Qs

 

** Dealing the flop: 2c, 4d, Ah

 

** Dealing the turn: 4s

 

** Dealing the river: 3h

msteff wins 5285.00 from the main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yarr! Nära kan man sammanfatta den här kvällen med.

 

Nr1 : 24$ KO NL

Resultat: 47 av 90

Kommentar: Inga händer. Åkte när jag ställde med 12xbb mot lös limper när jag hade KTos på knappen. Tyvärr blixtsynade han med ATs som höll.

 

Nr2: 24$ NL

Resultat: 955 av 1719

Kommentar: Kortkall, låg på halv average och gjorde en tveksam limp-call med A9s mot en fi som gjorde en liten raise pre. Flop kom ATx, han cbade pot fort som fan. Jag valde att ställa då jag tyckte chansen var okej att han gjorde så med PP. Han blixtsynade dock mig med AJ....

 

Nr3: 216$ HA FTOPS 11

Resultat: 824 av 1136

Kommentar: Kom ner på 10xbb efter att ha limpat med A9os från CO efter att ha förlorat potten innan. Flop kom AT4 med färgdrag och blindsen checkade till mig och jag pottade snabbt för att verka bluffig. Den lösa och aggro dansken på sb blixtpottade tillbaka. Sen var det all in eller fold för mig och då jag hade lagt upp spelet för honom så valde jag pushen. Han synade med A4 som höll. Sen lyckades jag dubbla en gång så jag kom upp till 15xbb. Jag åkte då jag restealade med 56s mot en CO-raiser som gjort det ofta. Tyvärr hade han AQ som han pushade mig med. Den höll trots mina ohyggliga 42 % pre ;)

 

nr4: 24$ KO NL

Resultat: 27 av 90

Kommentar: Gjorde några bra spel men fick inga monster direkt. Ställde med 11xbb från knappen när det dykt upp antar. Tyvärr hade bb AQ och synade och vann. Sen hade jag 5xbb kvar och ställde först med 88 och alla la sig och något varv senare med 6xbb med A6s utg och fick syn av sb som hade 55 som höll.

 

nr5: 24$ Turbo NL

Resultat:16 av 130

Kommentar: 15 cashade... Åkte när jag synade en utgdubbling med A8os. Flop kom KQx och jag valde att betta ut halv pot, han synar (!) och vi har båda mindre än halv pot kvar (jag täcker honom), turn K. Check check. River T och jag pushar till slut, han synar med AJ... Varför synen på flop? Ställ om du inte tror mig, jäkla sopa. Handen efter ställer jag med 0.7xbb med JJ och får däng av KJ.

 

nr6: 24$ PL Omaha KO

Resultat: 149 av 242

Kommentar: Spelade väldigt få händer. Åkte när jag limpraisade med AAxx en suit mot två fi varav en pottat. Flop kom lågt med färgdrag och jag ställde varpå han synade med sin KQxx med färgdrag (han hade inte parat floppen). Färgen kom så klart.

 

nr7: 33$ NL Turbo

Resultat: 73 av 127

Kommentar: Kortkall, åkte med top par mot stege som han turnade.

 

nr8: 20$ KO NL

Resultat: 59 av 1163 = 48$

Kommentar: Crap. Låg top 15 med 300 kvar och hade ett jättebra bord. Fick sen byta bord och sjönk ner till under average efter korttorka och för dåligt tålamod. Lyckades vinna två flips 88x2 mot AJ och AQ där en kan ha varit innan ITM (tack thörne :))men är lite osäker. Väl ITM så hade jag aldrig över 15xbb och fick pusha eller folda typ. Åkte i stort sett när dom i de tre sista positionerna och sb limpar till mig på bb där jag har K4os. Flop kommer 78K varav två spader (jag har K i spader). Sb minibettar ut, jag 4xar honom och får en call efter mig varpå sb lägger sig. Turn 8, jag checkar och fi checkar snabbt efter mig. Då sätter jag honom på draget och när river är blank så checkar jag för att induca bluff. Han ställer snabbt vilket är 2/3 pot och jag synar enligt plan. Tyvärr har han AA... Trodde att han skulle ha raisat med en färdig hand på dragig flop men icke. Handen efter åker jag som sb mot bb med A8os mot QJ som turnar stegen.

 

Dagens resultat: -346$

 

Lite fler ITM nu iaf men klonken låter vänta på sig, spelet känns fortfarande okej dock. Mer spel i morgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite på AJ-sopan som synade dig på floppen om du minns...

 

Jag tror att det är vanligt för en caller att beta ut halv pot här, typ 50% av gånger ser man faktiskt (på $10-nivån) ett fiskigt bet komma. Då bör man i regel agera starkt mot det bettet om man inte har något.

 

Utan att ha en read på snubben: Tror att denna sopa tänkte att du bluffade, samtidigt som han tänkte att han ju kunde dra in stegen. Du ska nog inte checka turn där, helt enkelt. Har han en kung synar han igen, annars lägger han sig. När han checkar känns det inte som att du kan få honom att folda med en T på rivern, eftersom någonstans börjar ivarjefall jag undra vad han kan tänkas ha. Det landar för mig på AQ, AJ eller pp under Q. Mao JJ-77 (?). Tror inte han skulle lagt AQ, JJ, men däremot 99-77. Hade han t ex JT skulle han gått all-in på turn eller reraisat dig på floppen. Visst kan din check på turn betyda att du har en K, men om du är bra betyder snarare ett bet på turn att du har en K.

 

Om jag skulle varit fi i den här situationen men haft en djup stack, skulle jag synat dig om du hade mycket marker, för att sedan attackera när du visar svaghet på turn (d v s checkar eller bettar fjösigt igen), detta för att "du" nästan alltid kommer agera svagt på turn och betta fjösigt, i varje fall på min nivå. Om du hade lite marker däremot skulle jag pushat dig med en hand som AJ, eftersom jag verkligen inte tror på dig. (varför skulle en K betta ut här, förutom för att undvika den klassiska check-check, turn:ess, check-bet-fold situationen)

 

Nu har ju fi inte en djup stack, och ditt bet skriker antingen bluff eller styrka, med betoning på bluff. Han borde gått all-in. Att han synar är så dåligt, så dåligt... Däremot tycker jag inte att du ska betta här om du inte har världen största read på snubben, för man kan fundera över varför han utg-dubblade när han var short-stack (vill han inte skrämma iväg folk med en stark hand, t ex?). Har han AA eller KK tycker dock jag att det call som gäller, och har han något sämre borde han ställa eller folda. (ok, JJ eller QQ kanske ska beta ut för att kunna bli raisade av AQ och TT t ex)... Nu var han en sopa, och dubblingen kom för att han inte vågade trycka med AJ, men ändå tyckte att det kunde kanske vara en ok hand. Nu var det ju inte direkt fullt bord, men tycker ändå att han borde tryckt eller foldat... Jag tycker att du borde släppt potten på missad flopp eftersom

 

1. Du har för lite kvar efter ditt bet för att kunna skrämma iväg folk när du går all-in (vid fold om han går all-in).

2. med KQ och hans utg-dubbling har jag mycket svårt att sätta honom på en hand som missat floppen. Det är i princip pp under Q och AT AJ som existerar... Och frågan är om han skulle lägga något av detta (?) jag tror att hade han ett pp under säg 88 skulle han nog det (folk stirrar sig blinda på att JJ är högre än 77 trots att det är post flop)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade tre turneringar i torsdags, hade tänkt spela fler men blev toktiltad och slutade.

 

nr1:24$ NL

Resultat: 33 av 45

Kommentar: Suck!!! Låg bra till trots att världens sämsta pokerspelare dragit ut mig med horribelt spel ett par gånger. Låg dock en bra bit över average och hade varit tight när jag tripplar med TT från CO. BB tänker ett tag och ställer sen, vilket är ett massivt överbet, det känns inte jättestarkt och jag synar. Han har A8s men klonkar A och går upp till chiplead. Istället för att jag blir det så har jag 4xbb kvar och åker några händer senare med AT mot AK.

 

nr2: 24 NL Turbo

Resultat: 71 av 160

Kommentar: Standardturbo, okej tålamod men inget klonk.

 

nr3: 11$ KO NL

Resultat: 40 av 296

Kommentar: Nära cash, blev utklonkad av jättesopor och var short ganska länge. Misslyckades med en bluff när jag jobbat upp mig lite och var tvungen att syna all in när jag hade 4xbb som big blind.

 

Dagens resultat: -59$

 

Standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mer än sex och en halv timmes spel idag så tror jag att jag ändå backat. Läs mer för att få reda på hur...

 

nr1: 24$ Turbo NL

Resultat: 112 av 201

Kommentar: Blev nersynad av AQ som missat helt när jag bettar både turn och river och går ner till lite under average. Åker när jag utgställer med AKos med 7xbb, får syn av en idiot efter mig som visar upp T8s... som vinner.

 

nr2: 24$ NL Turbo-satellit

Resultat: 47 av 371

Kommentar: 20 cashade varav 16 entries. Torskade stor flip när jag åkte, hade legat riktigt bra till för att kvala.

 

nr3: 24$ PL Omaha KO

Resultat: 89 av 343

Kommentar: Dubblade tidigt mot en sopa, men torskade lika mycket igen med KKds mot AAxx. Sen blev jag kortkall och missade många draghänder.

 

nr 4: 33$ NL Turbo

Resultat: 39 av 216.

Kommentar: 27 cash dvs bubbla. Pushade med 5xbb mot bb och en limper med färgdrag och ett överkort på 278-bräda. fick dubbel syn av Q7 och T8. T8 höll, jag hade legat average dvs bra till vid vinst. Alltid trist att bubbla.

 

nr5: 24$ KO NL

Resultat: 11 av 90

Kommentar: Torskade en jätteflip med A9 mot 66 med 18 kvar. Låg väldigt bra till innan efter solitt spel. Torskade sedan A2 mot AA som dubblade från CO och jag reraisade från sb. Sen åkte jag med 8xbb när sb pushade mig och jag hade A8os och kände att jag var tvungen att ta callen. Han hade AKs som höll. Maximal oflyt sista tio.

 

nr6: 24$ NL

Resultat: 1376 av 11630

Kommentar:1350 cashade... Låg väldigt bra till och hade ett bra bord. Synade dock en all in med TT som jag tripplat med i tidig pos men var tyvärr uppe mot QQ (kunde kanske lagt mig men hans höjning var inte jättestor). Åkte när jag 4xade pre med AK och en kille efter ställer mig, jag synar mina sista 12xbb och han visar upp QQ. Som håller. Hade legat klart över average vid vinst och bordet var som sagt riktigt nice så det känns jäkligt tungt.

 

nr7: 24 PL Holdem

Resultat: 23 av 353 = 64$

Kommentar: Suck, spelade en väldigt bra turnering, torskade två stora viktiga händer med AJs som bb mot mot sb som hade AQos efter att han ställt mot min reraise var jag commitad pre. Åkte när jag hade 16xbb och en aggro jättestack tripplar från knappen så pottar jag tillbaka med 66, tyvärr ställer han mig och jag är jättecommitad och han visar upp 88 som håller. Väldigt trist. Bra pengar i den också då ovanligt många var med.

 

nr8: 24$ HA

Resultat: 10 av 167 = 60 $

Kommentar: FT-bubbla!! Naaaaaaaaaaaaj, spelade väldigt bra och hade bra tålamod. Låg 2 med 20 kvar men missade en bra draghand som sb mot bb. Åkte när jag hade TT som bb och varit sjukt tight, CO raisade som vanligt och sb pottade tillbaka. Då jag täckte sb pushade jag men tyvärr synade CO mig och sb la in det sista. sb hade KJ och CO AA...... som höll så klart. Helt sjukt otimat.

 

Dagens resultat: -70 $

 

Två cash, två tokbubblor och två semibubblor på åtta turneringar borde ju betyda att jag spelat okej. Tyvärr så har jag verkligen ingen medflyt och därmed blir inte resultatet bättre. Spelet känns fortfarande väldigt bra, börjar dock bli lite orolig för mina tilt-tendenser... Är trött på att vara "nära".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns som om du spelar ett aggressivt spel som leder till att du ofta hamnar all-in i underläge eftersom du är committad. Har du någon statistik på hur ofta du hamnar all-in i överläge i liknande situationer? Tänker t ex på:

 

"Åkte när jag hade 16xbb och en aggro jättestack tripplar från knappen så pottar jag tillbaka med 66, tyvärr ställer han mig och jag är jättecommitad och han visar upp 88 som håller."

 

Tycker inte att ditt spel är direkt fel, ofta får man en fold eller en call från överkort. AJ mot AQ låter ju inte så bra, men när det är bb mot sb förstår jag den med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen direkt statistik för hur ofta jag leder eller ligger under i allin-situationer. Dock känns det som om det är vanligare att jag leder än tvärtom, kolla på tidigare dagar till exempel. I går kändes det som max oflyt att jag hade AJ mot AQ, 66 mot 88 och TT mot AA där AJ-AQ var bb mot sb och de andra var jag blinds mot CO- och knappraisar från tidigare väldigt aggressiva spelare med stora stackar. Att syna ur pos med 66 och TT känns inte klockrent då tycker jag. Om jag skulle gissa så får jag väl folds 60 % av gångerna, flip 30 % och är uppe mot överpar 10 % när jag pushar tillbaka.

 

Samtidigt kanske jag borde gneta mer och lägga vissa av de här händerna, jag vet faktiskt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen direkt statistik för hur ofta jag leder eller ligger under i allin-situationer. Dock känns det som om det är vanligare att jag leder än tvärtom, kolla på tidigare dagar till exempel. I går kändes det som max oflyt att jag hade AJ mot AQ, 66 mot 88 och TT mot AA där AJ-AQ var bb mot sb och de andra var jag blinds mot CO- och knappraisar från tidigare väldigt aggressiva spelare med stora stackar. Att syna ur pos med 66 och TT känns inte klockrent då tycker jag. Om jag skulle gissa så får jag väl folds 60 % av gångerna, flip 30 % och är uppe mot överpar 10 % när jag pushar tillbaka.

 

Samtidigt kanske jag borde gneta mer och lägga vissa av de här händerna, jag vet faktiskt inte.

 

Kollade hela kvällen, du spelade bra solid poker. Du kanske borde gneta lite mer vid bubblan ibland, för det känns som att du känner dig tvingad att slå om vid och innan bubblan ganska ofta. Det som du är bäst på och har gjort att du haft så stora framgångar tidigare är dina moves, tyvärr så fungerar det inte ibland. Tycker du gjorde väldigt många moves(många bra!!) igår, kanske ska skära ner lite på dem? För du utsätter stacken ganska så ofta. Det räcker att en aggro snubbe har tur å sitter på en hand så blir du commitad och måste calla av med hela stacken.

 

 

Tack för sist Andreas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för synpunkter.

 

Vill bara gråta just nu. Har spelat en fruktansvärt stabil 55dollars-turnering och ligger 15 när det är 47 kvar (har en bit över average med typ 30xbb). Det är 8000$ till ettan btw. Får JJ utg och tripplar och får en syn av en kille jag täcker med en del. Världens sämsta ryss ställer som jättestack från bb. Jag synar med tanke på hans tidigare spel och han visar upp 44. Han floppar 4. Jag turnar färgdrag men missar rivern. Hade legat top 3 med mer än 3xaverage om den bara hade hållt, inte att jag behövde dra ut utan bara om min 81%-are pre hade hållt. Skjut mig nu!

 

nr1: 24$ Turbo NL

Resultat: 159 av 200

Kommentar: Åkte med KK på A45-flop när en snubbe pottade ut istället för att vänta på mitt cb (jag hade typ pot kvar). Jag valde en dålig syn då det kändes fungus att betta ut med esset. Det visade sig att han utglimpat ATos och valde att syna en 6xraise pre ur pos och sen potta ut när han träffat ess...weird som fan men lite klumpigt av mig kanske.

 

nr2: 24$ NL KO

Resultat: 881 av 1373

Kommentar: Torskade en okej pot med 99 då jag raisar ett cb med den på låg flop. får syn och väljer att betta turn igen då den också är låg och får då en till call. River A och vi checkar ner, han har QQ. Sen möter jag samma snubbe och då bettar han ut floppen 256 mot min preflopraise och jag väljer att höja honom med AK, han ställer efter ett tag och jag känner att jag måste ta synen då jag var hyfsat commitad och dessutom har outs mot pockets. Han har JJ som håller.

 

nr3: 24$ NL KO

Resultat: 42 av 90

Kommentar: Hade 8xbb efter att ha dragit ganska dåligt. Då ställer en lös kille från knappen mot en CO-limp. Pushen är ca 45xbb dvs massivt överbet. Jag läser honom för pp och synar med QJos som sb då antar och blinds redan gjort potten stor. Readen var rätt då han visar upp 33...som håller.

 

nr 4: 55$ NL Holdem

Resultat: 47 av 658 = 90 $

Kommentar: Se ovan. Började dåligt och hade ganska liten stack men hade jättebra tålamod och spelade klockren poker under ett antal timmar. Torskade en stor flip (potten var på averagestacken) med TT mot AKs i mitten. Jobbade mig dock upp lite efter det och gjorde en riktigt hårig syn på river så att jag dubblade (fick en del cred av bordet faktiskt). Kommer nog posta den under HHs i morgon. Sen kom ryssen.

 

Är beyond tilt just nu faktiskt. Hade en grymt bra känsla i turneringen och så händer det där. Igen.

 

Dagens resultat: -40$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...