Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Breeeeeeeeeed förvisso, viker inte jättemånga händer här....

Break-even tycks vara runt om du pushar 50%, men jag vet inte...jag är ändå tveksam.

Så varför så kategoriska? Det finns ju flera faktorer som gör synen helt okej imo, om än inte jätterätt så inte jättefel.

Postad

Jag tror Skankeman ställer atc där, varför synen inte är horribel imo. Vinner fi så är han i princip ITM, och torskar fi har han ändå 1200 kvar, dvs ingen katastrof. Framförallt inte som stackarna är fördelade, framförallt på de spelare som sitter direkt bakom fi.

Jag har inte sett något argument till varför det är dåligt, förutom att fi borde bevara sin stack. Finns det? Och hur ska fi göra med säg AJ?

Postad

Fan att man aldrig har marginalerna med sig

Seat 1: Pescad0r67 ($1,975 in chips)

Seat 3: Hero ($135 in chips)

Seat 4: fischerrc4 ($1,080 in chips)

Seat 5: Timmi881 ($4,240 in chips)

Seat 7: bainb1 ($385 in chips)

Seat 8: Dada1908 ($7,185 in chips)

ANTES/BLINDS

Timmi881 posts small blind ($200), bainb1 bets $385 and is all-in.

PRE-FLOP

Dada1908 calls $400, Pescad0r67 calls $400, Hero folds, fischerrc4 folds, Timmi881 calls $200.

FLOP [board cards: Jack of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Hearts ]

Timmi881 checks, Dada1908 checks, Pescad0r67 checks.

TURN [board cards: Jack of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Hearts,7 of Spades ]

RIVER [board cards: Jack of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Hearts,7 of Spades,3 of Diamonds ]

SHOWDOWN

Timmi881 shows [ 4 of Spades,5 of Spades ]

bainb1 shows [ Jack of Clubs,7 of Hearts ]

Dada1908 shows [ Jack of Spades,10 of Spades ]

Pescad0r67 mucks cards [ King of Spades,10 of Diamonds ]

Dada1908 wins $45, bainb1 wins $1,540.

Postad
Vad kan vara en bättre anledning än att vilja bevara stacken?

Antagligen ingenting... Kanske för att fold/call skulle vara EV+? Men det är väl bättre att bara drygsvara att man inte tror på siffrorna, för att man inte känner för det, eftersom man är sååå sjukt bra DON-spelare (eller nåt).

Så berätta för mig som inte förstår bättre, om Skanke ställer i princip ATC, varför är fis syn dålig? För att han hellre skulle bevara stack? Bra argument.

Postad

Så kan det gå.

Började med att backa 140 dollars drekt vilket känndes riktigt surt då jag var sugen och lirade rätt bra. Drog en längre session sedan som gick fint 230 plus.

Får vara nöjd med första dagen på nystarten....

Idag:

$83

586 poäng

Totalt:

$83

586 av 16000 poäng

Postad

Blev som vanligt känns det som lillback:

$22 2/5 ITM

$33 3/5 ITM

Ger i -$15. Är så grymt små marginaler för att få bra plus eller som idag lite minus. Måste lära mig att ta badbeats lite bättre, ofta när jag åkt på en badbeat så kan jag göra små mistag i nån av de andra man har igång kan vara att ta en tveksam syn som den handen skanke la upp innan eller att pusha med lite för dåliga kort lite förtidigt.

Postad

Hehe rätt skoj satts igår...

45 $2 $28 -7% $83

Minus 7% är inte illa, bra att plussa 83 dollar då. Satte 5 av 6 54ror det är väl därför det ser ut så...

Skönt att vända kurvan under dagen:

displaygraphhn2.png

w540.png

Nu blir det jobb. lir från två sedan är det basket klockan 21:00.....

Postad

Hemma från arbetet:)

På vägen hem passerade jag ett Ica som hade lösgodis för 39kr/kg. max 2kg per kund. Jag trampade bromsen i boten och hoppade i för att handla. Köpte även 1st cokacola och någon sort energidricka. När jag sedan satte mig i bilen kom en känsla över mig som om något var fel, mycket fel. Med stelnande min plockade jag fram kvittot. Cola, check. Energidryck, check. Pappersbärkasse, che..WTF de jävlarna hade tagit betalt för en pappersbärkasse. Vet inte vad som chockade mig värst att jag fick 2kg godis för 2.50 eller att en papperskasse kostar 2.50 :)

Postad

SE säger: Säg till om ni hittar nån bra kurs för mig

Skanke säger: ok

SE säger: har inte vart på kurs sen hösten 07, chefen sa att jag skulle hojta till när jag ville gå nåt

miata säger: nån SFI kurs kanske

Skanke säger: prova en kurs där de lär dig att inte skriva med osynlig färg

miata säger: word på den skanke

miata säger: trodde först jag tappat synen

Postad

Det är bara att inse, man har inget på pokerborden att göra. 210 back hittills idag, folk är för vassa för mig, jag har inte deras breda talang att syna reraise med J9o och floppa fyrtal. Jag kan inte kallsyna två pottbett med KJo för att det kom J på flop, för att sedan riverkrossa någons AA. Jag har inte lärt mig att syna pottbett på turn med färgdrag och sedan förklara sig i chatten med at det var billigt. Jag tycker inte som RUDISR att 55 är nöthanden när det är två allins innan. Jag hittar inte synen på bubblan med J8 bara för att det är min favorithand. Jag kommer aldrig bli lika bra som dessa spelare varför då forsätta. JO FÖR DET ÄR JU SÅ SJUKT JÄVLA KUL ATT BLI KNULLAD I SIN ANALA GÅNG, MED TOMTEFARS GIGANTISKA BATONG.............

Postad

Seat 1: chikitims ($2,600 in chips)

Seat 2: Pescad0r67 ($990 in chips)

Seat 3: donoval ($2,440 in chips)

Seat 4: _Muri_ ($1,585 in chips)

Seat 5: stLa78 ($1,265 in chips)

Seat 6: Hero ($3,760 in chips)

Seat 9: lost_nobody ($840 in chips)

Seat 10: taxi08 ($1,520 in chips)

ANTES/BLINDS

taxi08 posts small blind ($150), chikitims posts big blind ($300).

PRE-FLOP

Pescad0r67 folds, donoval folds, _Muri_ folds, stLa78 folds, Hero bets $750, lost_nobody folds, taxi08 folds, chikitims calls $450.

FLOP [board cards: 3 of Diamonds,10 of Clubs,5 of Spades ]

chikitims checks, Hero bets $450, chikitims calls $450.

TURN [board cards: 3 of Diamonds,10 of Clubs,5 of Spades,Jack of Hearts ]

chikitims checks, Hero bets $2,560 and is all-in, chikitims calls $1,400 and is all-in.

RIVER [board cards: 3 of Diamonds,10 of Clubs,5 of Spades,Jack of Hearts,King of Spades ]

SHOWDOWN

Hero shows [ Jack of Spades,Jack of Diamonds ]

chikitims shows [ 7 of Hearts,7 of Clubs ]

Hero wins $1,160, Hero wins $5,350.

Hur tänkte chikitims här... är 77 så starkt att man spelar bort hela sin stack?