Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad

Tilt på 1a setet -90, lyckas bara komma ITM i en 11a. Givetvis bubbla jag min 33a... Dubbla först upp kortisen med KQ<A2, ställer sen QJ och får syn av A8, floppar Q men kommer A på turn.

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

...men lika jävla illa gick det

pokerfritt några dagar

möts då av det här

Seat 1: varaskala ($3,375 in chips)

Seat 2: vincek_ptic ($1,395 in chips)

Seat 3: Grannus ($1,875 in chips)

Seat 4: gerd42 ($2,015 in chips)

Seat 5: AceSpaceEst ($1,320 in chips)

Seat 6: Grek999 ($1,550 in chips)

Seat 7: RandomButton ($1,240 in chips)

Seat 8: cossutorni ($1,410 in chips)

Seat 9: Det gör ont FFS ($1,180 in chips)

Seat 10: Kambleri ($1,080 in chips)

ANTES/BLINDS

Det gör ont FFS posts small blind ($25), Kambleri posts big blind ($50).

PRE-FLOP

varaskala folds, vincek_ptic folds, Grannus folds, gerd42 folds, AceSpaceEst folds, Grek999 folds, RandomButton folds, cossutorni folds, Det gör ont FFS bets $1,155 and is all-in, Kambleri calls $1,030 and is all-in.

FLOP [board cards: 6 of Hearts,7 of Spades,Ace of Hearts ]

TURN [board cards: 6 of Hearts,7 of Spades,Ace of Hearts,Queen of Spades ]

RIVER [board cards: 6 of Hearts,7 of Spades,Ace of Hearts,Queen of Spades,Queen of Clubs ]

SHOWDOWN

Det gör ont FFS shows [ 2 of Diamonds,Ace of Clubs ]

Kambleri shows [ Jack of Clubs,Queen of Diamonds ]

Det gör ont FFS wins $100, Kambleri wins $2,160.

SUMMARY

Dealer: cossutorni

Pot: $2,260

varaskala, loses $0

vincek_ptic, loses $0

Grannus, loses $0

gerd42, loses $0

AceSpaceEst, loses $0

Grek999, loses $0

RandomButton, loses $0

cossutorni, loses $0

Det gör ont FFS, loses $1,080

Kambleri, bets $1,080, collects $2,160, net $1,080FFS

Postad

Jahopp sista settet för dagen skulle man skitit fullständigt i 136 dollar back på helt sinnesjuka sätt.

I en var sigge ner på 5 marker på bubblan (don) jag hade 2800. Han klarade sig tills jag var död. Var även ett par andra allin innan jag dog också.

I en annan synade Sigge med A7 och klonka 773 flop mot mina JJ. A7 snyggt!!!!!

I två andra klarade sig samma kille tre allins i ena och 2 i andra innan jag fick äran att bubbla.

Åkte faktiskt i en på en helt vanlig flip oxå....

Pisstrist 107 back för dagen......

Närmar mig på bonusen iallafall, ska bli skönt att få byta nick sedan....

Imorgon blir det nog förmiddagsgolf sedan är det basketträning på kvällen...

Postad

Heja mig lyckades hämta in tappat och gå lite plus. Enligt SS skall det vara +15, inte mycket med avsevärt mycket bättre än -90.

Får se om jag hinner lira nåt i kväll.

Postad
Har mer eller mindre fått ok på Linköping 13 juni. 8-)

Bara att skramla ihop pengarna nu då. :mrgreen:

Schysst... Jag skall dit och skanke oxå... Blir vi inte mer än 12 spelare kommer en av oss till finalbord.

Postad

Bara jag i denna db som uteblir från Linköping 13/6:-( Men å andra sidan är jag i Kroatien då, så det är inte skitsynd om mig iaf:-) Vi får se när nästa tillfälle ges.

Tänkte lira lite ikväll, förmodligen inte 550 på Svs.... Börjar kolla lite efter ny Ipokersida men sjysst bonus, trivs bra på Ipoker har jag kommit fram till. Chilipoker har en bonus som motsvarar 68% rb, så den blir det nog. Har nog några dagar kvar på den jag kör på nu. Skulle ju vara kul att komma på plus innan man lämnar siten:-(

Postad

Allt blev inte som det skulle, hoppade basketen var trött och seg.

Kanske inte är nöten att spela golf ett par dagar i +4 grader med lite för lite kläder på sig....

Plussat nån hundring idag och har nu 918 poäng kvar av bonusen.

Till helgen ska man väl kunna fixa det kan man tycka...

Nu blir det tv soffa.

Postad

Trots gigantiskt strul med uppkopplingen slutar kvällen +50nånting. Nöjd som fan med sista tidens spel när jag äntligen lyckats lura motriggen.

Lite ont i halsen och ont bakom ögonen:-( Ingen feber längre så jag tänkte pallra mig iväg till jobbet imorgon.

Postad

Blev lillback idag -11 dollars. Förlora 4 flippar mot 66 sista setet, varav 3st i samma sng.

Annars hatar jag numer att få TT och då speciellt i sen position med stackar på 12-15BB

Situation 1. Du höjer upp 3BB på knappen eller SB, och får en allin mot dig?

Situation 2. Du höjer upp 3bb på knappen eller SB, och får syn. Floppen kommer i stil med 279 eventullt med färgdrag... var gör man om fi betar eller checkraisar dig allin om du betat cirka 4-6BB redan.

Har bustat många gånger på sista tiden i just denna typen av situationer, spelar jag TT för hårt eller har man bara haft otur och sprungit in bra händer?

Postad

Inget spel igår heller.

Haft sjukt ont i skuldror/axlar/nacke sen mitten på förra veckan och det har inte släppt riktigt ännu.

Fått behandling i form av massage både torsdag och lördag.

Hoppas få ihop lite spel ikväll och imorrn, men är inte största fokuset.

Postad
Blev lillback idag -11 dollars. Förlora 4 flippar mot 66 sista setet, varav 3st i samma sng.

Annars hatar jag numer att få TT och då speciellt i sen position med stackar på 12-15BB

Situation 1. Du höjer upp 3BB på knappen eller SB, och får en allin mot dig?

Situation 2. Du höjer upp 3bb på knappen eller SB, och får syn. Floppen kommer i stil med 279 eventullt med färgdrag... var gör man om fi betar eller checkraisar dig allin om du betat cirka 4-6BB redan.

Har bustat många gånger på sista tiden i just denna typen av situationer, spelar jag TT för hårt eller har man bara haft otur och sprungit in bra händer?

Sit 2, syn i båda fallen men den typ av flopp. Har jag betat 4-6bb finns väl bara 4-7 bb kvar så då är det väl bara syna. Sitter jag på knappen kan FI mycket väl försöka en stopngo så då borde TT stå sig bra.

Sit 1, är lurigare. Där beror det på hur många det är kvar och hur stackarna är fördelade. Kan tänka mig ett vik om FI reraisar mig AI pre.

Postad

Seat 1: paskamaha69 ($1,380 in chips)

Seat 2: davy34 x ($1,205 in chips)

Seat 3: birdDodo ($1,765 in chips)

Seat 4: sentaco ($2,355 in chips)

Seat 5: andrjuxariga ($1,200 in chips)

Seat 6: vovanii79 ($1,155 in chips)

Seat 7: EchelonDK ($2,755 in chips)

Seat 8: DoUFeeILucky ($1,495 in chips)

Seat 10: juizer ($1,690 in chips)

ANTES/BLINDS

vovanii79 posts small blind ($300), EchelonDK posts big blind ($600).

PRE-FLOP

DoUFeeILucky bets $1,495 and is all-in, juizer folds, paskamaha69 folds, davy34 x folds, birdDodo bets $1,765 and is all-in, sentaco folds, andrjuxariga calls $1,200 and is all-in, vovanii79 folds, EchelonDK folds.

FLOP [board cards: 7 of Spades,5 of Clubs,6 of Diamonds ]

TURN [board cards: 7 of Spades,5 of Clubs,6 of Diamonds,Queen of Spades ]

RIVER [board cards: 7 of Spades,5 of Clubs,6 of Diamonds,Queen of Spades,9 of Diamonds ]

SHOWDOWN

birdDodo shows [ 10 of Hearts,10 of Clubs ]

andrjuxariga shows [ Ace of Clubs,Ace of Spades ]

DoUFeeILucky shows [ 8 of Spades,8 of Clubs ]

birdDodo wins $270, DoUFeeILucky wins $590, DoUFeeILucky wins $4,500.

Postad

Tebax på jobbet idag, det var som förväntat, rörigt och en helvetes massa mail. Lunchen var en ljusglimt, multibuffé bestående av thai, pasta och pizza:-) Tre tallrikar gjorde att jag hade lite enrgi och satt över på jobbet och rensade massa mail. Känns faktiskt riktigt bra även om jag av princip nästan aldrig jobbar över.

Var ganska sugen att lira lite nu när det gått så bra, men kom på att jag ska dona lite med vattenskidsutrustninge, laga dräkt, montera bindningar på nya skidan och ställa in fenan och dona lite. Åkpremiär på lördag, vi får se om det blir så med tanke på halsfluss och pencillin.

Dagens bottennapp var annars pencillintabletterna som vred sig i munnen så de gick ner på tvären. Jag känner fortfarande av dem i halsen:-(