Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar

Recommended Posts

Postad

Jaså Mike Time = Brat Pitt. Vi körde väl första omgången mot varandra?

Annars är läget....tröttsamt? Så jäkla trött om kvällarna och absolut noll pokersug, så jag har skitit i det. Funderar på att ta ett set nu eller gå och lägga mig. Vi får se hur det slutar.

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jaså Mike Time = Brat Pitt. Vi körde väl första omgången mot varandra?

Nja, DU körde mot mig. JAG glömde av den så du vann på wo. :-(

Nåja, du hade lätt vunnit iaf. Säkert på ett hederligt sätt också till skillnad mot fuskar-Skanke. ;-)

Postad
Nja, DU körde mot mig. JAG glömde av den så du vann på wo. :-(

Nåja, du hade lätt vunnit iaf. Säkert på ett hederligt sätt också till skillnad mot fuskar-Skanke. ;-)

Lol, ok.Vi möts säkert igen.

Undrar varför inte jag fått mail om 2:a rundan...

Postad

Det blev två set, lillplus på första, lite större back på andra, men räddade kvällen genom en bonusrelease på $5 så totalt +$1:roll:

Känns ganska bortkastat, men å andra sidan så är alla pluskvällar mycket bättre än minuskvällar...

Postad

Körde 2 MTTs idag. Dels en på RK som gick kasst åkte halvägs in i turren med KQ på Q hög flopp, Sigge satt å syna ner mig med AA. Sen körde jag en WSOP freeroll på Laddy, 2 platser till en turre men några Vegas paket. Gick bra var chippie när det var ungefär 15 kvar. På finalbordet låf jag 4a när jag höjer upp med AA, två syn... floppen kommer massa skräp 2 klöver, jag betar och en ställer, jag synar han har färgdraget med 45c och prickar på river. Trist...

Avrunda kvällen med 4sng... blev iaf +44 på dem

Postad

Busta precis ur en RB turre... Var 5 spelare som synat en miniraise... jag hängde på med 77 från knappen. Floppen kommer 37T... två spelare checkar å den överlägsna chippien beta pott... fold till mig som dega in allt, hade precis under avg. Chippien syna med AJ och drog in stegen....

Hur skulle jag kunna vinna mot han liksom... när han tog min 7k hade han strax över 70k, 2.an i turren hade 34k.

Postad

Hejhopp....

Varit på MvsA 3D nu, var väl ok. 3 polkagrisstänger av 5 möjliga.

3D tjofräset får de til riktigt bra :)

Ikväll blir det dartkastning hos kusinen + kanske ett par pilsner....

Heja mig FFS

Postad

Påsken har, som sig bör, inneburit en hel del mat med famuljen i olika konstallationer. Någon nubbe och påskbryggd har gjort att pokerspelandet varit i princip obefintligt. Ikväll blir det dock lite poker med grannarna. Vi kör en hunka i inköp så några storpengar är det inte tal om. Heja mig!

Postad

Körde Scoop $109 idag... ladda upp med kaffe i 1a pausen... en bit in i andra timmen får jag AA. En höjer upp till 360, en kille synar jag raisar till 1200. Första killen ställer in för 4k och den andra snubben ställer in 20k jag synar med totalt ca 10k.

Det är AK mot 44 och mina AA som möts. 4 direkt på floppen så var man borta. Så surt, men inte oväntat den lilla pokern jag spelat sista veckan har följt detta mönster.

Extra surt att första gången det blir lite action när man har bra kort så spricker det. Hade 2xAA och 2xKK under 1.a timmen så man kan ju inte klaga på kortsnittet.

Postad
Körde Scoop $109 idag... ladda upp med kaffe i 1a pausen... en bit in i andra timmen får jag AA. En höjer upp till 360, en kille synar jag raisar till 1200. Första killen ställer in för 4k och den andra snubben ställer in 20k jag synar med totalt ca 10k.

Det är AK mot 44 och mina AA som möts. 4 direkt på floppen så var man borta. Så surt, men inte oväntat den lilla pokern jag spelat sista veckan har följt detta mönster.

Extra surt att första gången det blir lite action när man har bra kort så spricker det. Hade 2xAA och 2xKK under 1.a timmen så man kan ju inte klaga på kortsnittet.

Stört!!:shock:

Själv vann jag första med grannarna. Andra hade jag AQ, flopppa Axx. Skapade lite action och fortsatte på turn som var blank. As kom på river som fyllde nykomlingens K2s. Shortstack efter det och KQ lyckades inte mot AT. 200 sek plus, minus 100 sek till värden pöjk som spelade med mig första 45 minuterna. Jaja, 100 sek plus samt en fin fylla i goda vänners lag. Det riskerade att urarta ett tag då värdens kusin dök upp och jag kände ett plötsligt jättebehov att diskutera feminismens vara eller icke-vara. Slutade sådär kan man kanske säga. Sen gick hon hem och det unde fortsätta i bra pokeranda:-)

Postad

Kör veckofinalen till Monte Carlo på stars

Catwoman666 har ställt varje hand och precis tappat hela sin stack när jag får AA... Balle tänker jag att hon torska förra handen.... men det var ju tur trots allt...

Seat 1: tumben99 (1450 in chips)

Seat 2: CatWoman6666 (385 in chips)

Seat 3: kj100166 (1460 in chips)

Seat 4: Lysdal8 (1485 in chips) is sitting out

Seat 5: anki_59 (1470 in chips) is sitting out

Seat 6: Hero (1470 in chips)

Seat 7: jaj1970 (150 in chips)

Seat 8: B1t_DK (1410 in chips)

Seat 9: w@rzone (4230 in chips)

kj100166: posts small blind 10

Lysdal8: posts big blind 20

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Ace of DiamondsAce of Clubs

anki_59: folds

Hero: raises 40 to 60

jaj1970: raises 90 to 150 and is all-in

B1t_DK: folds

w@rzone: folds

tumben99: folds

CatWoman6666: raises 235 to 385 and is all-in

kj100166: folds

Lysdal8: folds

Hero: calls 325

*** FLOP *** 9 of Hearts3 of Clubs10 of Clubs

*** TURN *** 9 of Hearts3 of Clubs10 of Clubs8 of Diamonds

*** RIVER *** 9 of Hearts3 of Clubs10 of Clubs8 of Diamonds7 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Hero: shows Ace of DiamondsAce of Clubs (a pair of Aces)

CatWoman6666: shows 9 of Clubs6 of Spades (a straight, Six to Ten)

CatWoman6666 collected 470 from side pot

jaj1970: shows 4 of DiamondsKing of Spades (high card King)

CatWoman6666 collected 480 from main pot