Gå till innehåll

Skanke bygger hus, SE's familj e sjuk, Blattan & Miata slappar


miata91

Recommended Posts

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skoj!

 

Hade fixat med handukar, byttor att kräkas i och inplastat rum till magsjukedottern. Vid halv två tiden hör jag henne komma ner för trappen hon hade tydligen råkat kisa i trosorna lite gran när hon var på toa. Hon var på väg att hämta nya trosor. Precis nedanför trappen passar hon på att spy ner hela hallen med mattor och skor och fan och hans moster......

 

Klonk..jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni här, jag kanske spelar den för aggro????

 

 

Seat 1: Doni Katalo ($1,410 in chips)

Seat 2: ril31 ($1,000 in chips)

Seat 3: DaBigBully ($1,350 in chips)

Seat 4: iledorkaxxx ($1,775 in chips)

Seat 6: lov1977 ($1,455 in chips)

Seat 7: mr.fraggle ($1,175 in chips)

Seat 8: ack2904 ($2,615 in chips)

Seat 9: hylkio ($2,765 in chips)

Seat 10: DoUFeeILucky ($1,455 in chips)

ANTES/BLINDS

hylkio posts small blind ($15), DoUFeeILucky posts big blind ($30).

 

PRE-FLOP

Doni Katalo folds, ril31 folds, DaBigBully folds, iledorkaxxx calls $30, lov1977 folds, mr.fraggle calls $30, ack2904 folds, hylkio calls $15, DoUFeeILucky checks.

 

FLOP [board cards: 5 of Hearts,2 of Hearts,Jack of Diamonds ]

hylkio bets $60, DoUFeeILucky bets $300, iledorkaxxx folds, mr.fraggle bets $1,145 and is all-in, hylkio folds, DoUFeeILucky calls $845.

 

TURN [board cards: 5 of Hearts,2 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Spades ]

 

 

RIVER [board cards: 5 of Hearts,2 of Hearts,Jack of Diamonds,9 of Spades,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

mr.fraggle shows [ King of Hearts,4 of Hearts ]

DoUFeeILucky shows [ Jack of Hearts,8 of Hearts ]

DoUFeeILucky wins $2,470.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, jag skulle nog i princip alltid syna flopbeten. Vill helt enkelt inte spela en stor pott där jag visserligen kommer vara favorit mot moståndarens degrange, men knappast tillräckligt stor favorit. Som det är nu är det ju nästan best case-scenario (efter fold), och då har han ändå 10 outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja alltså, jag skulle nog i princip alltid syna flopbeten. Vill helt enkelt inte spela en stor pott där jag visserligen kommer vara favorit mot moståndarens degrange, men knappast tillräckligt stor favorit. Som det är nu är det ju nästan best case-scenario (efter fold), och då har han ändå 10 outs.

 

Är en vanlig treplatser om det gör någon skillnad......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FLOP [board cards: 5 of Hearts,2 of Hearts,Jack of Diamonds ]

hylkio bets $60, DoUFeeILucky bets $300, iledorkaxxx folds, mr.fraggle bets $1,145 and is all-in, hylkio folds, DoUFeeILucky calls $845.

 

Jag hade valt att syna beten från hylkio.

 

Sedan hade jag nog vikit för en push... tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tra ett set don nu. Fast varför ska det se ut såhär.

 

Seat 1: dyna303 ($1,470 in chips)

Seat 2: LoyaltyCard ($1,440 in chips)

Seat 3: marmouzet ($1,510 in chips)

Seat 4: DoUFeeILucky ($1,500 in chips)

Seat 5: moravain ($1,500 in chips)

Seat 6: b00niz ($1,500 in chips)

Seat 7: jojotihno ($1,240 in chips)

Seat 8: GioOoOo ($1,260 in chips)

Seat 9: piranhaSK ($1,400 in chips)

Seat 10: -pepegoal83- ($2,180 in chips)

ANTES/BLINDS

marmouzet posts small blind ($10), DoUFeeILucky posts big blind ($20).

 

PRE-FLOP

moravain folds, b00niz folds, jojotihno calls $20, GioOoOo folds, piranhaSK folds, -pepegoal83- folds, dyna303 folds, LoyaltyCard folds, marmouzet folds, DoUFeeILucky checks.

 

FLOP [board cards: 6 of Spades,7 of Clubs,9 of Diamonds ]

DoUFeeILucky bets $100, jojotihno calls $100.

 

TURN [board cards: 6 of Spades,7 of Clubs,9 of Diamonds,4 of Hearts ]

DoUFeeILucky bets $250, jojotihno bets $500, DoUFeeILucky bets $1,130 and is all-in, jojotihno calls $620 and is all-in.

 

RIVER [board cards: 6 of Spades,7 of Clubs,9 of Diamonds,4 of Hearts,10 of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

DoUFeeILucky shows [ 8 of Clubs,5 of Clubs ]

jojotihno shows [ 7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

DoUFeeILucky wins $260, DoUFeeILucky wins $1,245, jojotihno wins $1,245.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej för man varit Good Running, men bara för det måste man ju fan inte bli totalt iskall. Typ en miljon raka sngs otm idag, iaf 17st och det är fan illa nog.

 

Inget flytt alls med korten så var hela tiden shortstackad när blindsen börja komma upp i 150-200. Och inte hade man flytt när man skulle stjäla/försöka dubbla ställde nog hyffsade A 5-6ggr från knapp eller SB bara för att få syn av AQ och AK. Sen var det ju dom standard PP mot överkort och tvärtom som aldrig gick min väg.

 

Klonka bara 1 hand idag när Sigge ställde för 60 marker på BB20, jag syna från BB med A3. Han hade AK men jag klonka 3:an.... Bra läge att använda upp all dagens tur...

 

Lägger in en graf på eländet...

 

olav.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du plussade idag igen :)

 

 

Själv hamnade man runt 30-40 back. Satte mig och skule spela lite plo25 på slutet visade sig att jag satte mig på ett FL bord. Drog in en femma där sen hoppade jag av. En hit and run som gick hem:mrgreen:

 

Blir hemma från jobbet imorgon med, förmodligen resten av veckan.

Gör inte så jävla mycket då jag jobbat mer än på 4a år senaste månaderna....

Nu tror jag att det blir sista avsnitten av ROME s.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej för man varit Good Running, men bara för det måste man ju fan inte bli totalt iskall. Typ en miljon raka sngs otm idag, iaf 17st och det är fan illa nog.

 

Inget flytt alls med korten så var hela tiden shortstackad när blindsen börja komma upp i 150-200. Och inte hade man flytt när man skulle stjäla/försöka dubbla ställde nog hyffsade A 5-6ggr från knapp eller SB bara för att få syn av AQ och AK. Sen var det ju dom standard PP mot överkort och tvärtom som aldrig gick min väg.

 

Klonka bara 1 hand idag när Sigge ställde för 60 marker på BB20, jag syna från BB med A3. Han hade AK men jag klonka 3:an.... Bra läge att använda upp all dagens tur...

 

Lägger in en graf på eländet...

 

olav.jpg

 

Du spelar lite oansvarigt just nu och det kan också bidra lite till 17otm. Din syn på bubblan med 78 på A68 brädan var inte bra. Och att sedan syna all in då en ny 6a kommer på turn var katastrof. Nu gör jag idiotspel också så jag dissar dig inte;) Men det är alltid bra att få höra då man annars har oflyt med korten också så att man har en chans att minska downswingen.

 

Sedan hade du och jag chippien i en annan idag där du gick in med A9 mot AJ . Tycker det var lite väl tidigt där att ta den risken men men..

 

Jobba på så vänder det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom händerna var från i måndags va... iaf 78 på A68 brädan. I måndags gjorde jag en del tveksamma/dåliga spel, var lite tiltad på en kille som i princip krossade mig vid borden. När vi hade mkt marker båda 2 betade han bort mig i många potter och när han hade lite marker dubbla han upp mot mig, fast jag ledde pre. 2 ggr synade jag hans checkraise ena gången med QQ på K hög flopp och en gång med TT på J hög flopp. Båda gångerna hade han träffat.

 

Grejen är att Sigge körde samma spel hela tiden, syna raise, checka floppen för att sedan göra raisa om nån beta. Hade lite specialkoll på han då han satt vid nästan alla mina bord och jag tappa några potter till han i början.

 

Hur som helst 78 var det ja... den höjde jag upp mot dig från SB du satt på BB och syna. Floppen kom A68, min tanke var har du A så trodde jag du skulle ställt pre då du var lite shortstackad. Men kunde väl släppt din push på floppen.

 

A9<AJ var väl oxå vid spel runt knappen och blindsen... Men den var dålig.

 

Men igår tror jag inte jag kan ha gjort så många dåliga spel, lyckades bara inte med att få ihop nån stack i början av spelet, så var tvungen att börja gå allin tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gårdagen:

 

DoUFeeILucky 27 -$2 $22 -19% -$47

 

Fast fem buck mindre backade jag tack vara ploFLcg.....

 

Idag skulle jag tydligen sova länge, var uppe och skickade Tilda till skolan vid åtta sedan gick jag och Lova och lade oss igen. Vi gick upp nyss. Ska väl käka lite frukost och gå ut med jycken. Skönt att ha en hund som också kan ta sovmorgon och inte behöver ut 06:39.

 

Idag funderar jag skarpt på att ta en plus dag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folk är inte vassa, vilken dag som helst kommer mina händer stå då jävlar....

 

Seat 1: DoUFeeILucky ($1,450 in chips)

Seat 2: tiggiano ($1,475 in chips)

Seat 3: TommyKoo ($1,450 in chips)

Seat 5: Superandi2 ($1,490 in chips)

Seat 6: Spirt59 ($2,510 in chips)

Seat 7: River8sme ($860 in chips)

Seat 8: pote1978 ($610 in chips)

Seat 9: bebi52 ($3,805 in chips)

Seat 10: Redemtion x ($1,350 in chips)

ANTES/BLINDS

Superandi2 posts small blind ($15), Spirt59 posts big blind ($30).

 

PRE-FLOP

River8sme folds, pote1978 calls $30, bebi52 calls $30, Redemtion x folds, DoUFeeILucky bets $165, tiggiano folds, TommyKoo folds, Superandi2 calls $150, Spirt59 folds, pote1978 folds, bebi52 folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,9 of Spades,4 of Spades ]

Superandi2 checks, DoUFeeILucky bets $315, Superandi2 calls $315.

 

TURN [board cards: 2 of Diamonds,9 of Spades,4 of Spades,7 of Diamonds ]

Superandi2 checks, DoUFeeILucky bets $970 and is all-in, Superandi2 calls $970.

 

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,9 of Spades,4 of Spades,7 of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

DoUFeeILucky shows [ Queen of Spades,Queen of Clubs ]

Superandi2 shows [ Ace of Spades,2 of Spades ]

Superandi2 wins $2,990.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär ska det se ut, han blev nog inte riktigt lika glad :)

 

 

Seat 2: riot z ($7,735 in chips)

Seat 4: DoUFeeILucky ($2,740 in chips)

Seat 5: panza707 ($1,860 in chips)

Seat 9: GBCASH55 ($2,665 in chips)

ANTES/BLINDS

panza707 posts small blind ($200), GBCASH55 posts big blind ($400).

 

PRE-FLOP

riot z folds, DoUFeeILucky bets $2,740 and is all-in, panza707 folds, GBCASH55 calls $2,265 and is all-in.

 

FLOP [board cards: 9 of Clubs,6 of Spades,Queen of Hearts ]

 

 

TURN [board cards: 9 of Clubs,6 of Spades,Queen of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 9 of Clubs,6 of Spades,Queen of Hearts,7 of Diamonds,King of Hearts ]

 

 

SHOWDOWN

DoUFeeILucky shows [ 6 of Diamonds,6 of Hearts ]

GBCASH55 shows [ 10 of Clubs,10 of Spades ]

DoUFeeILucky wins $75, DoUFeeILucky wins $5,530.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roi´n ligger konstant på -3 så det verkar kvitta :)

 

Mitt största misstag under februaribacket var att minska på DoNs och nästan enbart lira FR på lite väl höga nivåer. Nu i mars har jag enbart lirat turrar och DoNs och hittat plusset igen.

Alltså, släng in en lusentapp på SvS och lira några DonS - motståndet är löjligt. 55+ betyder all in för ungefär 30% av lirarna. AK kan dom inte slänga och JJ+ spelas oavsett bräda.

Lite som sy(n)tanten i turren där du blev av med "pocenten"... :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ok hand....

 

 

Seat 1: GibbonT4 ($1,935 in chips)

Seat 2: theo3346 ($1,290 in chips)

Seat 4: FabolousLoso ($1,375 in chips)

Seat 5: sunfcs04 ($1,260 in chips)

Seat 6: DexterLove ($2,510 in chips)

Seat 8: StevieGEC73 ($1,615 in chips)

Seat 9: DoUFeeILucky ($2,955 in chips)

Seat 10: Rimenyshka ($2,060 in chips)

ANTES/BLINDS

StevieGEC73 posts small blind ($25), DoUFeeILucky posts big blind ($50).

 

PRE-FLOP

Rimenyshka folds, GibbonT4 folds, theo3346 folds, FabolousLoso folds, sunfcs04 folds, DexterLove folds, StevieGEC73 bets $100, DoUFeeILucky bets $225, StevieGEC73 calls $150.

 

FLOP [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,3 of Clubs ]

StevieGEC73 bets $550, DoUFeeILucky bets $2,680 and is all-in, StevieGEC73 calls $790 and is all-in.

 

TURN [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,3 of Clubs,Ace of Diamonds ]

 

 

RIVER [board cards: 4 of Hearts,10 of Clubs,3 of Clubs,Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

 

 

SHOWDOWN

DoUFeeILucky shows [ Ace of Hearts,Ace of Spades ]

StevieGEC73 shows [ Queen of Spades,10 of Hearts ]

DoUFeeILucky wins $1,340, DoUFeeILucky wins $3,230.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...