Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

Hand 1: Jag hade foldat mot random FI, mot en normal spelare ligger din range efter

 

Hand 2: Försök besvara frågan "Vad gör jag om han reraisar?" varje gång innan du bettar så slipper du hamna i sånna här lägenn lika ofta. Sen spelar bet sizen inte så stor roll här, det är mer en fråga om du är villig att stacka av mot honom eller inte.

 

Är nog nöjd att få gå för stack där mot honom om han nu spelade väldigt vilt, tycker det känns som om han inte borde göra så med sina value händer.

 

Hand 3: Jag gillar inte din sista raise preflop. Jag bygger hellre stor pott post än preflop mot fiskar (som du verkar antyda på att han var).

 

Hand 4: Den kan du lägga mot hans 4-bet, han är alldeles för tight för att du ska kunna shovea in AQos vinstgivande där. Erfarenheten jag har är att det brukar vara AA när så tight spelare gör små 4-bettar (dom brukar inte ha det i sig att kunna 4-bet bluffa och framförallt inte med små summor).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hand 1: Jag hade foldat mot random FI, mot en normal spelare ligger din range efter

 

Hand 2: Försök besvara frågan "Vad gör jag om han reraisar?" varje gång innan du bettar så slipper du hamna i sånna här lägenn lika ofta. Sen spelar bet sizen inte så stor roll här, det är mer en fråga om du är villig att stacka av mot honom eller inte.

 

Är nog nöjd att få gå för stack där mot honom om han nu spelade väldigt vilt, tycker det känns som om han inte borde göra så med sina value händer.

 

Hand 3: Jag gillar inte din sista raise preflop. Jag bygger hellre stor pott post än preflop mot fiskar (som du verkar antyda på att han var).

 

Hand 4: Den kan du lägga mot hans 4-bet, han är alldeles för tight för att du ska kunna shovea in AQos vinstgivande där. Erfarenheten jag har är att det brukar vara AA när så tight spelare gör små 4-bettar (dom brukar inte ha det i sig att kunna 4-bet bluffa och framförallt inte med små summor).

 

Ty för inputs.

 

Hand 1:

 

Du tar inte i beräkningarna att jag squeezar från blinds och att han därav förmodligen stackar av mer light? Är det fortfarande en fold?

 

Hand 2:

 

Mm true, jag borde snappat om jag bettar här. Man måste verkligen tänka igenom lite scenarier som finns innan man gör ett beslut.

 

Bet/fold är kasst, checka bakom kan funka. Men jag tänkte typ: Killen är aggro och jag trodde inte riktigt att han skulle våga checka på en bräda som denna med nåt bra, så jag synade.

 

Hand 3:

 

Jag 4betta för värde eftersom fisken min3betta kassa händer OCH jag tycker inte att det är så kul att spela 4way. Men det ligger nåt i det du säger. Bättre att spela ut fiskarna postflop där man har edge, än att ta en flip preflop. Bra poäng.

 

Hand 4:

 

Mm true. Grejen var ju att historian jag hade mot han och hans timing+size gjorde att det kändes OK. Men det kanske fortfarande är en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade lite nerladdningar på ett par stycken filmer 8-)

 

Jag får tacka Nordkvist för tipsen.

 

2d6l0zp.jpg

 

Hade du inte sett Blow, börja med den. :) Mer film åt folket!

 

Jag har tagit mallen av Nordkvist eftersom jag tycker den ger en bra och clean översikt hur man spelat (hoppas det är lugnt). Jag spelade förresten NL25 1-20/8, men nu ska jag upp till NL50 igen. Det var som en liten rehabiliteringsnivå efter downswingen.

 

Kul att se, är sifferfreak så är kul att följa. =)

 

Hand 1

Std?

Okänd FI. Han skrev senare att han hade 22.

 

yes, nu är det även fyrhandat. Måste få in degen sexhandat också.

 

Hand 2

 

Okej att syna? Min betsize på turn suger typ.

 

FI hade gjort ett fiskigt move tidigare, så jag satte han på AK eller typ FD. Om jag var ahead så har jag ganska många outs att dra ut.

 

29/22 21% 3bet efter 53 händer. Killen 3bet en killes reraise upp till 16$ i en pot som från början låg på 3$ och folda mot omslag lite tidigare. Så han verkade lite spewy/dålig.

 

Efter vad du sagt om han så tycker jag spelet är rätt standard, fast sizear mindre, kanske 7 turn.

 

Hand 3

 

Spew?

 

Han hade vid ett flertal tillfällen min3bettat 810s, 10Js osv. Fi spelade fiskiga stats och var allmänt wierd. Bra för metagame om inte annat. :)

 

Absolut inte, känns väldigt std mot honom.

 

 

Hand 4

Jag hade 3bettat en del och snott hans blinds ett par ggr. FI's 4bet-size tyder på svaghet imo. 34% steal på SB. Lirar efter 900 händer:

 

24/14

3bet: 3.1%

4bet: 10%

 

Tycker sizen känns rätt stark, vet inte hur mycket du hade 3betat honom men är nog vek och foldar för det mesta när hans stats är så nitiga.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du inte sett Blow, börja med den. :) Mer film åt folket!

 

 

 

Kul att se, är sifferfreak så är kul att följa. =)

 

 

.

 

Med lite eftertanke så har jag faktiskt sett Blow. Men det är värd att se igen. :-)

 

@Kommentarerna

 

Hand 1:

 

Mm, jag måste få in det nu när jag squeezat med en värdehand. Om jag nu känner att jag inte vill gå broke med JJ så får jag syna pre. Och därmed köra en mer polariserad range när jag squeezar typ QQ+/AK+/skräp. Aight?

 

Hand 2:

 

Exakt min tanke.

 

Hand 3:

 

Goodie.

 

Hand 4:

 

Jag vet inte riktigt. Men min erfarenhet med dessa min4bets som uppkommer efter en massa 3bettade är bluff/svagt (Dom vågar inte riktigt klämma till ordentligt men dom vill inte heller släppa handen). Självklart så använder vissa minbets med AA osv också, men det kändes inte så troligt mtp våran historia med mina 3bets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med lite eftertanke så har jag faktiskt sett Blow. Men det är värd att se igen. :-)

 

@Kommentarerna

 

Hand 1:

 

Mm, jag måste få in det nu när jag squeezat med en värdehand. Om jag nu känner att jag inte vill gå broke med JJ så får jag syna pre. Och därmed köra en mer polariserad range när jag squeezar typ QQ+/AK+/skräp. Aight?

 

 

Blev nästan lite förvånad, helt klart. :)

 

 

Isf ja förutom skräp oop, men jag tycker du ska squeeza JJ där. Speciellt när det är fyrahandat som sagt. =) Känns lite för nitigt annars och du squeezar inte massa junk oop som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev nästan lite förvånad, helt klart. :)

 

 

Isf ja förutom skräp oop, men jag tycker du ska squeeza JJ där. Speciellt när det är fyrahandat som sagt. =) Känns lite för nitigt annars och du squeezar inte massa junk oop som sagt.

 

WOT? Varför förvånad? :roll:

 

Så du squeezar inte skräp oop? Finns väl sjukt värde eftersom man plockar ner potten ofta pre.. och om dom synar så cbettar man bort dom i många fall. Eller? Så din squeeze range OOP består endast av värdehänder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1 är okej tycker jag, spelar han TT+, AKo och AKs så har du typ 45%

Ibland viker han ju också, fast kanske inte med den betsizen.

 

Hand2 Funkar att checka bakom, som spelat får vi syna av.

 

Hand3 Du kommer få en väldigt vid 4bets range om du ska 4betta AQo för värde där. Tycker det är sjukt dåligt att 4betfolda AQo. Finns bättre händer att 4betbluffa med, släng in A2s-A5s i den rangen istället.

 

Hand4 är lite samma som hand 3. Visst kommer du flippa här ibland men tycker snarare små 4better är nuts än svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WOT? Varför förvånad? :roll:

 

Så du squeezar inte skräp oop? Finns väl sjukt värde eftersom man plockar ner potten ofta pre.. och om dom synar så cbettar man bort dom i många fall. Eller? Så din squeeze range OOP består endast av värdehänder?

 

:)

 

Njaa, ska inte säga att min är det direkt. :roll: Slänger in en del sc etc. hellre än skräp men vad definierar du med skräp mer exakt? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1 är okej tycker jag, spelar han TT+, AKo och AKs så har du typ 45%

Ibland viker han ju också, fast kanske inte med den betsizen.

 

Hand2 Funkar att checka bakom, som spelat får vi syna av.

 

Hand3 Du kommer få en väldigt vid 4bets range om du ska 4betta AQo för värde där. Tycker det är sjukt dåligt att 4betfolda AQo. Finns bättre händer att 4betbluffa med, släng in A2s-A5s i den rangen istället.

 

Hand4 är lite samma som hand 3. Visst kommer du flippa här ibland men tycker snarare små 4better är nuts än svaghet.

 

Hand 1 o 2:

 

Jepp!

 

Hand 3:

 

Hmm, grejen är ju att 4bettar för värde.. shovar han, sure ship ship. Jag är inte ett större fan att 4betbluffa mot en fisk, då synar jag väl hellre med Axs mot den här betsizen.

 

Hand 4:

 

Can be true, iofs så är gameflow/timing en stor faktor i det hela. Nu när jag ser HH så är det en fold, men i just det ögonblicket så var det ingen större tvekan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Njaa, ska inte säga att min är det direkt. :roll: Slänger in en del sc etc. hellre än skräp men vad definierar du med skräp mer exakt? =)

 

Skräp är fel ord. Exempel typ: 26s, 69s, 78o, Axs. Såna händer jag inte behöver känna mig obekväm med postflop. När man väl träffar så är man hyffsat säker på vart man står, till skillnad från typ KJ på KQx. Eller kanske 1010 mot en 5bet-push.

 

~~~

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skräp är fel ord. Exempel typ: 26s, 69s, 78o, Axs. Såna händer jag inte behöver känna mig obekväm med postflop. När man väl träffar så är man hyffsat säker på vart man står, till skillnad från typ KJ på KQx. Eller kanske 1010 mot en 5bet-push.

 

~~~

 

Jag föredrar själv att squeeza sc som 65s-109s. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1647 händer, -124€ på morgonsessionen. Nu börjar kvälls-sessionen!

 

Let's do this!!!1

 

edit:

 

461 händer hittills ikväll, -55$

 

För att vara ärlig så är jag inte speciellt bitter, eftersom jag spelar bra och har edge mot massa av regs. Jag har bara spelat ett fåtal händer dåligt idag eller nåt men annars så känns det bra. Ska plocka fram ett par händer snart.

 

Jag ser ingen anledning att grinda mer ikväll, jag är sliten och en polare var filmsugen.

 

 

edit 2:

 

Jag stänger inte dörren för pokern ikväll. Får se om jag blir piggare runt midnatt ;)

 

edit 3: 437 händer, +68€ på NL25 (lite rehab sen dagens NL50 förluster..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Update..

 

Augusti

 

1/8 359 händer 108€

2/8 950 händer 86€

3/8 608 händer 47€

4/8 1055 händer 31€

5/8 Spelfritt

6/8 Spelfritt

7/8 Spelfritt

8/8 2309 händer 173€

9/8 2362 händer 33€

10/8 Spelfritt

11/8 458 händer 60€

12/8 Spelfritt

13/8 Spelfritt

14/8 Spelfritt

15/8 1556 händer 10€, 1023 på SVS

16/8 1507 händer 77€

17/8 3613 händer 54€

18/8 864 händer 57€

19/8 1811 händer 184€

20/8 1465 händer 93€ @ NL25, 70$ @ NL50

21/8 2545 händer -91€

 

Summorna stämmer inte till 100% eftersom jag kör med blandade valutor, mest € dock. Rakeback är inräknat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite händer från dagen:

 

 

 

Hand 1:

 

Den här handen känns misshandlad. Jag borde raisat turn och som spelat fold river typ.

 

FI:

25/21

3bet: 9%

AF: 5.2 (4.5/11/2)

Händer: 233

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($7.75)

MP ($65.60)

Hero (Button) ($89.46)

SB ($70.05)

BB ($22.70)

 

Preflop: Hero is Button with Aclub.gif, Adiamond.gif

2 folds, Hero bets $1.75, SB calls $1.50, 1 fold

 

Flop: ($4) 3diamond.gif, 5club.gif, 2heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $3, SB calls $3

 

Turn: ($10) Jheart.gif(2 players)

SB bets $8, Hero calls $8

 

River: ($26) 7heart.gif(2 players)

SB bets $57.30 (All-In), Hero calls $57.30

 

Total pot: $140.60

 

 

Hand 2:

 

M3g4Spew? Jag har ju lite outs om jag är ahead och han borde släppa en del mediokra händer.. Men ja, det var en impuls-småtilt-bluff.... :|

 

FI:

27/18

3bet: 4.3%

Fold to 3bet: 67%

Fold to cbet: 25%

Händer: 146

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (3 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button ($55)

Hero (SB) ($50)

BB ($85.83)

 

Preflop: Hero is SB with Adiamond.gif, Qclub.gif

Button bets $1.75, Hero raises $5.75, 1 fold, Button calls $4.25

 

Flop: ($12.50) 10spade.gif, Kdiamond.gif, 4club.gif(2 players)

Hero bets $7, Button calls $7

 

Turn: ($26.50) 3diamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $6, Hero raises $37 (All-In)

 

Total pot: $38.50

 

 

Lol-hand

 

Hahah, Jag var så sjukt nära på att folda river... "ORKA ATT HAN KLONKAR IN BÄTTRE FÄRG NÄR JAG HAR FLOPPAT, BAAAAAAHHHHHHHH JAG FOLDAR.... WOT JAG HAR JU STRAIGHT FLUSH XD"

 

No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP ($74.05)

Hero (Button) ($108.85)

SB ($51.70)

BB ($50.85)

UTG ($9.40)

 

Preflop: Hero is Button with 10spade.gif, 7spade.gif

1 fold, MP bets $2, Hero calls $2, 2 folds

 

Flop: ($4.75) 8spade.gif, 9spade.gif, 3spade.gif(2 players)

MP bets $2, Hero raises $9, MP calls $7

 

Turn: ($22.75) Jspade.gif(2 players)

MP checks, Hero checks

 

River: ($22.75) Adiamond.gif(2 players)

MP bets $11.37, Hero raises $97.85 (All-In), 1 fold

 

Total pot: $45.49

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blä vilken skitdag. Poddna och hans lillebrorsa (dengalne) var här på grindstuga. Snodde hela ipriggen och madplussade båda två.

 

Jag gick obv back när jag inte hade riggen. 2,5k händer och back 100:-. Man vet att man springer dåligt när man får in så många händer en fredag och backar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...