Gå till innehåll

Lås db tack


Snygglenn

Recommended Posts

Blev ett back på 400 idag. Gör inte så mycket, spelade bara 700 händer sen tog orken slut. Kanske blir turneringar imorn. Enda tråkiga med det är att jag är inne med 1-2k (beroende på hur länge jag orkar regga innan tilten kommer) utan chans att vinna något :-P Nåja, nån gång kanske jag får klonka.

 

 

 

Anyways, tänkte göra en tråd men skriver det här istället. Folk pratar ofta om att plugga pokerteori och så. Var hittar man det? :P Surfa runt bland HH på 2+2 eller mest kolla på videos från DC eller liknande?

 

Jag har liksom helt sanslöst mycket tid att plugga poker, gillar spelet (ibland iaf), älskar att göra pengar och gissar på att jag kommer göra mer om jag sätter lite fart och börjar lära mig. Kommer åka till bali i höst i tre veckor, skulle vara soft att ta med sig en bunt teori dit då man ändå tillbringar en del tid vid poolen eller på stranden med en bok kan jag plugga istället. Härligt att komma hem med en bättre förståelse för spelet.

 

Aja, blev massa rabbel.

Schysst med lite tips iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som har ett bra micro/low turneringsschema? Har deg på svs, boss, stars, funderar på att sätta in på FTP också. Ipoker har väl en del schyssta men då måste jag ha minst 150 dollar på kontot för att kunna ta ut och känns ovärt att sätta in 200 för att lira 3-4 microturneringar

 

Som det ser ut nu har jag bara fått in runt 4-500 spänn och tänkte få in lite mer än så, minst det dubbla iaf men verkar inte finnas tillräckligt många bra turneringar. Tänkte spela sverigerankingen men är väl mest duktiga spelare som lirar den? Har fått för mig det iaf :P

 

Finns ju $11+R 50k gtd på stars men en sån jävel kan ju bli hur dyr som helst, samma gäller för Texas återköp som jag kollade på också. Är väl mest turrar på FTP och boss jag vill ha tips på. Går det att göra player transfer på ipoker? Om nån har lust att byta ~20-30 dollar på ipoker mot stars så säg gärna till, skönt att slippa dega in på ipoker också isf

 

stars $2,2 8k gtd 19.40

stars $11 30k gtd 20.00

stars $3,3 50k gtd 20.15

stars $11 250k gtd 21.30

stars $2,75 7,5k gtd 22.00

stars $3,3 40k gtd 02.00 (om jag orkar regga då)

 

svs 22 kr selma 20.00

svs 55 kr texas 20.30

svs 110 kr texas 21.00

(svs 22 kr kvällskvisten 22.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Massa fisk i sverige rankingen. Skönt struktur också så det inte blir lotto i slutet som det blir i 90% av svs turrar. 100kr rebuyen brukar vara rätt bra värde i också men är också för brant så blir väldigt mycket push/fold i slutet när avg brukar ligga på 5-10bb med 15 pers kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turresöndagen slutade i total misär...

 

 

Haft några dagars paus från cg. Fick in 1,8k händer idag och slutade -120:-. Har varit en enda lång grind, varit halvkall och blivit utdragen varenda river. Ska inte klaga, var back 600 och lyckades jobba upp det.

 

 

Ingen som hade några tips om pokerteori? :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som hade några tips om pokerteori? :-(

 

djupanalysera dina egna händer. Papper och penna är bra verktyg! Mathematicts of poker är en bra(den enda?), avancerad bok som bör studeras, dock kräver den en hel del djup matematisk förståelse. Men detta antar jag att du har om du vill klättra högt inom pokern?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

djupanalysera dina egna händer. Papper och penna är bra verktyg! Mathematicts of poker är en bra(den enda?), avancerad bok som bör studeras, dock kräver den en hel del djup matematisk förståelse. Men detta antar jag att du har om du vill klättra högt inom pokern?

 

mvh

 

Nej siktar inte på att klättra högt, är väldigt nöjd om jag kan vara vinnande på nl100. Är bättre än average på huvudräkning och har ett grymt sifferminne men matematik är tyvärr inte min grej :-(

 

Måste ju finnas annat än matte-teori för att vara vinnande upp till nl200 iaf? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ingen missar den 8-)

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($952.74)

Hero (UTG) ($992.68)

BB ($1152.29)

MP ($255.09)

Button ($307.75)

 

Preflop: Hero is UTG with 9club.gif, 8club.gif

Hero bets $7, MP calls $7, Button raises $12, SB calls $11, BB calls $10, Hero calls $5, MP calls $5

 

Flop: ($60) 7diamond.gif, 6spade.gif, 5club.gif(5 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $46, MP calls $46, Button calls $46, SB raises $120, 1 fold, Hero raises $400, MP calls $197.09 (All-In), Button calls $249.75 (All-In), SB raises $820.74 (All-In), Hero calls $494.74

 

Turn: ($2480.32) 7heart.gif(4 players, 3 all-in)

 

River: ($2480.32) Jdiamond.gif(4 players, 3 all-in)

 

Total pot: $2480.32

 

Results:

Button didn't show

SB had 8diamond.gif, 4diamond.gif (straight, eight high).

Hero had 9club.gif, 8club.gif (straight, nine high).

MP didn't show

Outcome: Hero won $2465.32

 

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Glad när sjuan landa turn? =)

 

Anyways, tänkte göra en tråd men skriver det här istället. Folk pratar ofta om att plugga pokerteori och så. Var hittar man det? :P Surfa runt bland HH på 2+2 eller mest kolla på videos från DC eller liknande?

 

Jag skulle börja med att nöta 2+2.

 

 

 

Hade du satt in pengar på ftp? De flesta bra ($11-$26) brukar gå sent har jag för mig så regga från 21-03 är nog bäst där. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glad när sjuan landa turn? =)

 

 

 

Jag skulle börja med att nöta 2+2.

 

 

 

Hade du satt in pengar på ftp? De flesta bra ($11-$26) brukar gå sent har jag för mig så regga från 21-03 är nog bäst där. =)

 

 

Haha 12,5 inköp i mitten ett av få kort jag inte vill se kommer :P

 

Vart läser du på 2+2? Där folk postar HH och läser svaren?

 

 

Ang ftp så tänkte jag regga till 02.00, men slutade regga 23.00 när jag var råtiltad :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen lätt att vinna en dag som denna. Först lägre färg två ggr och sen denna

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) ($433.78)

Button ($372.69)

SB ($709.91)

UTG ($194.09)

MP ($172.38)

 

Preflop: Hero is BB with 3diamond.gif, 3heart.gif

1 fold, MP bets $10, 2 folds, Hero calls $8

 

Flop: ($21) 2heart.gif, Kclub.gif, 3spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $10, Hero raises $42, MP raises $152.38 (All-In), Hero calls $120.38

 

Turn: ($345.76) Jspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($345.76) Kspade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: $345.76

 

Results:

Hero had 3diamond.gif, 3heart.gif (full house, threes over Kings).

MP had Kdiamond.gif, Kheart.gif (four of a kind, Kings).

Outcome: MP won $337.12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orka denna

 

 

No-Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB ($165.13)

UTG ($353.83)

Hero (MP) ($582.08)

Button ($340.24)

BB ($379.76)

 

Preflop: Hero is MP with 2diamond.gif, 2club.gif

Hero bets $7, Button calls $7, SB calls $7, BB calls $6, UTG calls $5

 

Flop: ($35) 2heart.gif, Qclub.gif, Aclub.gif(5 players)

BB checks, UTG checks, Hero bets $26.25, 1 fold, SB calls $26.25, 2 folds

 

Turn: ($87.50) 3heart.gif(2 players)

Hero bets $65.62, SB calls $65.62

 

River: ($218.74) 4spade.gif(2 players)

Hero bets $164.05, SB calls $66.26 (All-In)

 

Total pot: $351.26

 

Results:

SB had 6club.gif, 5club.gif (straight, six high).

Hero had 2diamond.gif, 2club.gif (three of a kind, twos).

Outcome: SB won $342.48

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på om jag ska köra mini ftops. Kollade igenom lite vilka jag var intresserad av och kommer gå på ca 2k svenska. Får se, just nu känns det nog som att jag kommer dra ned och köra färre än jag vill. Är ju så himla dålig på turneringar så tror att mitt ev där är ganska kasst. Är väl som att slänga pengar i sjön.

 

Om någon ska köra ftops eller mini ftops och vill sälja av lite kan jag tänka mig att köpa någon %

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...