Gå till innehåll

Lås db tack

Snygglenn

Recommended Posts

God jul obv!

Tror inte du kmr palla 10 tavla 5 handed om jag ska vara ärligt, det motvarar typ 14 bord 6handed om man har en normal spelstil..

Angående deal så kolla med gto-orre han brukar ha deals lite varstans :)

Gruvan eller vad han kallas? Så länge det inte är cardroom2 är jag intresserad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man vet att man är pf-poppis när man inte får ett enda god jul!

Kanske skulle slicka lite rumpa så vi blir omtyckta :-)

Blev en helt ok jul för min del. Går i tankarna att investera i en till 24" och ta rbhoringen mer seriöst. Blir nog isf 5 bord svs och 5 bord på boss om det blir så. Inte säker men tror att det borde gå om man håller sig borta från turboborden?

Kommer inte börja plugga nu så då får det bli till att ta pokern mer seriöst. Orkar inte gå hemma och inte göra ett skit med livet så jag får satsa på att göra en helvetes massa pengar i vår. Sitter så mycket vid datorn så det borde inte vara omöjligt att snitta 6h grind om dagen. Skulle vara snyggt att få in 100k händer i januari =) Tror jag ska betta några K med 4tablande myt4z om vem som får in flest händer i jan så har jag iaf ett surebet

Måste leta deal också, 50 prolle duger väl inte om man grindar rätt hög volym på nl100

God jul!

Svin! Jag spelar faktiskt 5-6 bord....ibland..:-P

Länk till kommentar

ohoj, var ett tag sen jag lirade poker eller skrev här.

Min downswing på 2 månader har tagit lite på psyket, samtidigt som jag haft fullt upp med annat. I Januari är det tänkt att jag ska göra comeback på riktigt, har laddat med att casha in en rulle igen på Prima. Förhoppningsvis så kommer Andreas våga ställa upp i ett handrace. Nåt som hindrar lite är att jag åker till fjällen 7-10 januari.

Nåt som jag ska komma igång med igen är att dagligen skriva resultat som jag gjorde förr, det är motiverande och förbättrar min disciplin.

Kommer nog inte bli så mycket mer lir i december pga. nyår osv.

Ciao sålänge.

Länk till kommentar

Drog en session på 1000 händer, -3 bi

Omöjligt att vinna, varit så i 2 månader.. hoppas de vänder snart :oops:

Riktigt svårt att motivera sig att spela mer när det går såhär dåligt, om nån har tips hur man kan vända trenden så är det uppskattat om ni skriver tipsen här eller i PM... :(

Länk till kommentar

Drog en session på 1000 händer, -3 bi

Omöjligt att vinna, varit så i 2 månader.. hoppas de vänder snart :oops:

Hang in there mr! Förr eller senare vänder det, gäller bara att du jobbar hårdare och hårdare med ditt spel. Över hur många händer är downswingen?

Länk till kommentar

Hang in there mr! Förr eller senare vänder det, gäller bara att du jobbar hårdare och hårdare med ditt spel. Över hur många händer är downswingen?

Hmm, väldigt svårt att motivera sig att fortsätta nöta på.. Man blir alldeles trött i huvudet när man session efter session backar.

Downswingen har pågått drygt 65.000 händer. Den började på NL100, då valde jag att gå tillbaka ner till NL50.. Nu försöker jag skapa självförtroende på NL20 (lol) där jag också backar. Komiskt.

Min non-showdown winnings är inte nådig, har alltid haft det så dock.

25unnfm.jpg

Länk till kommentar

Ok, tråkigt att höra.

Jag har nyss klivit av en längre downswing, den varade i ca 250-280k händer, under ca 10.5-11 månader. När jag ser tillbaka på det, så känner jag att det blir som en ond cirkel. Ju sämre det går, desto sämre börjar man spela. Iaf i omgångar. Otroligt svårt att motivera sig att nöta teori osv, men du måste se över spelet, och försöka täppa till luckor och så. Även om det bara känns som att du åker på 2 outare konstant, så är det småsaker, givetvis ibland även större saker, som du måste jobba och täppa till.

Även den mentala biten är oerhört viktig. Tänker du att du kommer backa, då kommer du oftast göra det. Men är du mer positiv kommer ditt spel även spegla detta. Låter kanske lite löjligt, men är verkligen ngt jag märkt av. Att tro på spelet, och inte rabbla badbeats. Klart man kan nämna ngn beat ibland lixom, men försök att skippa det så mkt som möjligt. Spec under själva passet, när du lirar, skippa allt snack om beats så mkt som bara möjligt.

GLGL!

Länk till kommentar

Ok, tråkigt att höra.

Jag har nyss klivit av en längre downswing, den varade i ca 250-280k händer, under ca 10.5-11 månader. När jag ser tillbaka på det, så känner jag att det blir som en ond cirkel. Ju sämre det går, desto sämre börjar man spela. Iaf i omgångar. Otroligt svårt att motivera sig att nöta teori osv, men du måste se över spelet, och försöka täppa till luckor och så. Även om det bara känns som att du åker på 2 outare konstant, så är det småsaker, givetvis ibland även större saker, som du måste jobba och täppa till.

Även den mentala biten är oerhört viktig. Tänker du att du kommer backa, då kommer du oftast göra det. Men är du mer positiv kommer ditt spel även spegla detta. Låter kanske lite löjligt, men är verkligen ngt jag märkt av. Att tro på spelet, och inte rabbla badbeats. Klart man kan nämna ngn beat ibland lixom, men försök att skippa det så mkt som möjligt. Spec under själva passet, när du lirar, skippa allt snack om beats så mkt som bara möjligt.

GLGL!

Ty för posten, ska verkligen försöka ta åt mig allt du skrivit och jobba vidare. Bra med lite utomstående tips under jobbiga perioder. En swing på 10-11 månader låter brutalt :shock:.

Men det är som du säger, jag spelar sämre under dåliga perioder och bättre vid bra perioder. Just den psykiska biten måste jag nog jobba på mest.

Sen den teoretiska... den tråkiga :roll:. Har du några tips på bra serier på DC eller dyl. som är vettiga? Ska även försöka traggla igenom HM's egna leakfinder när jag orkar.

Tack igen för inlägget, uppskattas :-)

Länk till kommentar

Ty för posten, ska verkligen försöka ta åt mig allt du skrivit och jobba vidare. Bra med lite utomstående tips under jobbiga perioder. En swing på 10-11 månader låter brutalt :shock:.

Men det är som du säger, jag spelar sämre under dåliga perioder och bättre vid bra perioder. Just den psykiska biten måste jag nog jobba på mest.

Sen den teoretiska... den tråkiga :roll:. Har du några tips på bra serier på DC eller dyl. som är vettiga? Ska även försöka traggla igenom HM's egna leakfinder när jag orkar.

Tack igen för inlägget, uppskattas :-)

No problem. Du kan kolla Dc serien som heter eightfold path to poker enlightment. Sen bör du spara ihop stash och anlita ngn coach, eller leta ngn på forumet. En bra coach gör väldigt mkt, så det bör du ordna så snart du kan!

Min swing är nog överdriven, tror nog att jag helt enkelt spelade väldigt dåligt under långa perioder oxå. Hade väl säkert ngn sporadisk period på några dagar hit eller dit där jag fick springa bra, tror jag iaf. Men sen mitten av januari har det varit minst sagt trögt iaf. Så blir ett par nävar:)

Väldigt lätt att man börjar fokusera på de potterna där man blit utdragen. Däremot lägger man inte märke till alla de potter man spelar dåligt. Även många små potter som gör att man tillslut bara sitter o blöder pengar.

Länk till kommentar

Instämmer med Mytaz, blir en ond cirkel som är svår att undvika om man inte varit i den förut och vet hur det är. Försök spela bra poker, minska 2 bord kanske för att hinna med alla beslut.

Även om man tycker man lirar många bord och tycker man hinner med allt så är det verkligen inte så, finns många bluffar osv som man missar om man lirar för många bord.

gl in 2lax10

Länk till kommentar

No problem. Du kan kolla Dc serien som heter eightfold path to poker enlightment. Sen bör du spara ihop stash och anlita ngn coach, eller leta ngn på forumet. En bra coach gör väldigt mkt, så det bör du ordna så snart du kan!

Min swing är nog överdriven, tror nog att jag helt enkelt spelade väldigt dåligt under långa perioder oxå. Hade väl säkert ngn sporadisk period på några dagar hit eller dit där jag fick springa bra, tror jag iaf. Men sen mitten av januari har det varit minst sagt trögt iaf. Så blir ett par nävar:)

Väldigt lätt att man börjar fokusera på de potterna där man blit utdragen. Däremot lägger man inte märke till alla de potter man spelar dåligt. Även många små potter som gör att man tillslut bara sitter o blöder pengar.

Instämmer med Mytaz, blir en ond cirkel som är svår att undvika om man inte varit i den förut och vet hur det är. Försök spela bra poker, minska 2 bord kanske för att hinna med alla beslut.

Även om man tycker man lirar många bord och tycker man hinner med allt så är det verkligen inte så, finns många bluffar osv som man missar om man lirar för många bord.

gl in 2lax10

Jag ska kika igenom den serien asap, hade den redan på datorn. Känner du till nån coach som coachar smallstakes på pf?

Mmmmm, den psykiska biten är fan de värsta.. Måste vända den här jävla trenden nån gång.. :) Hur orkar du lira 3-4 bord? Måste gå väldigt segt att få in volym (man är ju en rb-hora). Men det är nog fan de enda sättet, att verkligen pina sig.. Januari here we go.

Back 5-6 bi idag.. Spelfritt imorrn, får bli teori istället.. Orkar inte spela, för jobbigt psykiskt atm. Har lite som hänger irl också.. Kommer ihåg att jag hade samma grej under min förra "downswing", då vare också irl-stuffs som låg o nötte. Men man kan ju inte "ta ledigt" hela tiden så fort det händer nåt, de handlar om att man måste lära sig att hantera båda delarna separat. :|

edit:

Idag så skickade jag iväg lite intresseanmälningar som försöksperson. Ganska fint att ligga i en säng i 2 veckor o grinda. Hoppas jag blir antagen! :)

edit2:

Note till mig själv:

träna, kika lite videos, kika igenom utrustningen inför Idre (måste göras!!), NN...

Länk till kommentar

Jag har svårt att säga nåt bra om långa downswings då jag swingar under kortare perioder ist (lol) men det lilla lilla jag sett dig spela så känns det som dina känslor styr en del av ditt spel?

Synade 4 bet med j9 bara för du var tiltad osv..

haha mm.. Det säger jag ju, att jag måste jobba på den psykiska biten! :twisted: Minns inte riktigt den där J9 :rolleyes:

Länk till kommentar

haha jag minns handen nu. Du min4betta, jag kände på mig att du var weak så jag tänkte :

"prickar jag nåt på brädan så stackar jag av"

Jag prickade 9an tror jag, så foldar jag ändå... o du visa upp A10högt... :-D

Bra spelat av mig plzzzzzzzzzzzzzzz :roll:

naj naj naj inte minbet, jag betar till 2.3x som alltid ;P

Länk till kommentar

naj naj naj inte minbet, jag betar till 2.3x som alltid ;P

yeyeye ;]

btw, jag började kika på serien som myt4z tipsade om och jag tyckte att det var lite svårt att hänga med. Kan inte påstå att mina engelska skillz är på topp när det handlar om att lyssna. Så just såna där saker som han snackade om vore de schysstare att läsa om istället. Jag får helt enkelt försöka hitta några artiklar istället. Så jag började kika på en annan serie istället som heter "Ugly_Duckling". Jag sitter på 7 avsnitt och ska försöka beta av dom asap.

En annan grej som jag tänkte på, som både myt4z och teh_mouse skrev var att gå ner i antal bord. Så jag funderar på prova att 4-tabla 10k händer, vilket kommer bli en utmaning mtp att jag 6-9 tablat under en period. För att det ska fungera så måste jag uppdatera dagboken dagligen med resultat för att hålla upp motivationen och disciplinen.

Jag är beredd att ta till många medel för att få in gameflowet igen.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...