Gå till innehåll

Pokerböcker & program vilka ska jag köpa?


limpan86

Recommended Posts

Har spelat poker något år nu och läst lite pokertidningar och lite ur "poker teori med David Sklansky". kan grunderna men vill gå ifrån de förlorande 90% av pokerspelare till de 5% som tjänar pengar. ska lägga ner lite tid och engagera mig mer.

 

-vilka böcker har ni läst och vilka rekommenderar ni?

-vilka program använder ni, vilka har ni testat, vilka är bra, vilka ska jag undvika.

-vilken sida använder ni för statisitk & ranking av SNG-spelare, om ni testat olika, vad är bättre med den ena än den andra?

 

har testat pokeroffice men det fungerar ju sisådär på pokerstars. gillade att det var lättöverskådligt.

pokertracker har jag läst att det är ett måste, har aldrig satt mig in i det då det verkar så komplext (ska göra det nu).

 

Jag spelar för tillfället mest SNG och ibland turneringar.

 

 

hittade det här på pokerforumet, vad har ni att säja om dem?:

"Bra-att-ha-program m.m.

Prego Poker Bubble Trainer (träna ditt "bubbelspel")

Sit And Go Shark (SNG-coach)

Tourney Manager (statistik på sng-spel)

Sharkscope (statisitk & ranking av SNG-spelare)

Poker Prophecy (statistik av SNG-spelare)

Sit'n Go Power Tools (analysverktyg m.m)

Auto Hot Key scripts.

Pokerstove (analysverktyg)

Poker Table Manager

Fold'em (foldar kassa kort automatiskt)

Hold'em Assistant

ROI Simulator (simulerar ROI)

ROI Simulator-tråden på 2+2

Cardrunners (pokerfilmer)

SNGIcons (pokerfilmer)

The SitNGo Wizard

Falcon Poker (pokerklocka)

Tråden om "Kika". (enkelt program för att räkna ROI)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertracker och liknande tycker jag inte du ska lägga pengar på om du bara kör sngs/mtt om du nu inte absolut vill. Det bästa för dig som nybörjare är nog att regga nån sajt som PxF där de har en del sngvids samt kanske köpa licens för sngwizard som jag hört ska va det bästa sngprogrammet även om jag själv knappt använt det. Har du inte ork att föra resultat och liknande är Tourney Manager rätt bra vilket ger dig fina grafer osv, fast tror dock HM eller PT om du nu vill ha det också klarar det så kanske bättre med nån av dom.

 

edit: De flesta program du nämner har ju förresten en trialperiod så kan ju var en idé att tanka och testa några dagar för att se vad du tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertracker och liknande tycker jag inte du ska lägga pengar på om du bara kör sngs/mtt om du nu inte absolut vill. Det bästa för dig som nybörjare är nog att regga nån sajt som PxF där de har en del sngvids samt kanske köpa licens för sngwizard som jag hört ska va det bästa sngprogrammet även om jag själv knappt använt det. Har du inte ork att föra resultat och liknande är Tourney Manager rätt bra vilket ger dig fina grafer osv, fast tror dock HM eller PT om du nu vill ha det också klarar det så kanske bättre med nån av dom.

 

edit: De flesta program du nämner har ju förresten en trialperiod så kan ju var en idé att tanka och testa några dagar för att se vad du tycker.

 

Pokertracker 3 för SnG då HM i dag inte har något bra stöd för Turneringar.

 

Ganska bra att få lite statestik på motståndarna även om det bara är regulars man får mycket på (vilket ju är värdefullt).

 

Man får i PT3 själv stoppa in utfallet på de SnG man spelar men kör man på stars kan man ju få mail för alla som man cashat i. Då ser man sin RoI och annat.

 

Läsa Sit o Go strategy av Mohsman (stavning?) är väl den enda boken just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller böcker för vanliga turneringar, och den fungerar ganska bra med sit 'n' go också, så skulle jag vilja rekomendera

Dan Harringtons - "No limit Hold em"

Två st böcker. Den första om... första delen av turneringarna medans den andra mer fokuserar på slutskedet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat poker något år nu och läst lite pokertidningar och lite ur "poker teori med David Sklansky". kan grunderna men vill gå ifrån de förlorande 90% av pokerspelare till de 5% som tjänar pengar. ska lägga ner lite tid och engagera mig mer.

 

-vilka böcker har ni läst och vilka rekommenderar ni?

-vilka program använder ni, vilka har ni testat, vilka är bra, vilka ska jag undvika.

-vilken sida använder ni för statisitk & ranking av SNG-spelare, om ni testat olika, vad är bättre med den ena än den andra?

 

har testat pokeroffice men det fungerar ju sisådär på pokerstars. gillade att det var lättöverskådligt.

pokertracker har jag läst att det är ett måste, har aldrig satt mig in i det då det verkar så komplext (ska göra det nu).

 

Jag spelar för tillfället mest SNG och ibland turneringar.

 

 

hittade det här på pokerforumet, vad har ni att säja om dem?:

"Bra-att-ha-program m.m.

Prego Poker Bubble Trainer (träna ditt "bubbelspel")

Sit And Go Shark (SNG-coach)

Tourney Manager (statistik på sng-spel)

Sharkscope (statisitk & ranking av SNG-spelare)

Poker Prophecy (statistik av SNG-spelare)

Sit'n Go Power Tools (analysverktyg m.m)

Auto Hot Key scripts.

Pokerstove (analysverktyg)

Poker Table Manager

Fold'em (foldar kassa kort automatiskt)

Hold'em Assistant

ROI Simulator (simulerar ROI)

ROI Simulator-tråden på 2+2

Cardrunners (pokerfilmer)

SNGIcons (pokerfilmer)

The SitNGo Wizard

Falcon Poker (pokerklocka)

Tråden om "Kika". (enkelt program för att räkna ROI)"

 

Spela på bara, posta HH och försök analysera dina händer.

Poker är ett matematikspel, använd matten.

 

Pottodds,outs.

 

Pokermagazine.se gav ut en bra artikel om outs i sitt senaste nummer. "nummer 1 - FEB 2009". Riv ut den tabellen och ha den nära datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela på bara, posta HH och försök analysera dina händer.

Poker är ett matematikspel, använd matten.

 

Pottodds,outs.

 

Pokermagazine.se gav ut en bra artikel om outs i sitt senaste nummer. "nummer 1 - FEB 2009". Riv ut den tabellen och ha den nära datorn.

 

 

tack för svaren alla!

 

köpte faktiskt denna tidningen i morses =) hittade artikeln.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...