Gå till innehåll

HELTOKER. eng > spa


heltoker

Recommended Posts

LOL!

 

Det är begravningsstämning på de flesta arenor i Spanien, inklusive Camp Nou. Sevillalagen och till viss mån Atl. Madrid kan väl mäta sig stämningsmässigt med den sydeuropeiska läktarkulturen, men överlag är det jävligt lame. Det är så, och det är väl ingen större deal med det...

 

I England går alltfler turister på arenorna och "Old Trafford is a church" är ju inte taget ur luften direkt. Jag som Liverpoolsupporter har sett ett antal matcher(större och mindre) på Anfield Road under mina, år och stämningen är inte heller där vad den en gång varit. På de flesta arenorna i England kokar det max ett antal ggr per år, då oftast under rivaliserade hatmöten och vissa stormatcher i Champions League. Detta "kok" får ju ses som rätt standard i Frankrike, Tyskland, Turkiet, Grekland, Holland och till viss mån Italien...

 

Stämningen blir ju vad man gör den till, och givetvis späds den på ju mer man känner för ett lag. I många mindre europeiska ligor, och kanske framförallt Sverige, är ju den inhemska ligan bortskämd med alldeles "för många" supportrar. Den läktarkultur som finns i Sverige är ju på tok för bra kontra fotbollen som presteras. Ett allsvenskt toppmöte eller ett derby mellan två rivaler är ju stämningsmässigt brutalt mycket bättre än en random Barca-match, och även många El Clasico-möten. Att det är så kan tyckas konstigt, men Spanien har uppenbarligen inte samma kultur. Finns inga bortasupportrar på arenorna etc etc. Spelmässigt är La Liga top2 tillsammans med Premier League(sorry Italien/Tyskland), och det är ju stort som fan...

 

Edit: Vet inte ens varför jag skrev detta. Tyckte bara att kungbohmans inlägg och upphyllning av barca-real/sågning av övriga lag var tragikomiskt...

 

Det är begravningsstämning, so what? Som sagt, viktig match i luften. Då vill man sitta ner, tyst o lugn stora delar av matchen.

 

Btw, många PL o Serie A-anhängare verkar tro att en stormatch endast kan bli kallad stormatch ifall det är bra drag på läktaren, att det är det viktiga. Är ju så fel det kan bli.

 

En match, som är större än andra = mycket historik bakom matchen som i klassikern med Franco o att man endast fick tala katalanska på Camp Nou osv osv.

 

En match med den typen av bakrund är ju bra mkt större än ett derby där två lag vars fans får arenan att lyfta, av all skönsång osv.

 

Egentligen är det väl bara Old Firm o River-Boca som kan komma nära El Clasicos nivå.

 

-När det gäller bakrunden till matchen så slår ingen match klassikern. Hat är bara förnamnet.

-I klassikern spelar dem två största fotbollsklubbarna i världen.

-Dem två bästa och mest namnkunniga trupperna i världen (bara Chelsea som kan utmana).

 

Egentligen räcker det med att dem bittraste rivalerna i världen även är dem två största klubbarna i världen. Är ju helt sjukt, att det dessutom finns dem spelarna på planen gör ju allt bara helt sanslöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 871
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är begravningsstämning, so what? Som sagt, viktig match i luften. Då vill man sitta ner, tyst o lugn stora delar av matchen.

 

Seriöst IRL-LOL!

Du talar för alla? En supporter som sjunger/stödjer sitt lag på annat sätt än du, är inte lika mycket supporter? Du vill sitta ner tyst, säkert många andra också. Vissa vill sjunga, vissa vill slåss, vissa lyssnar på radion, etc etc. Alla supportrar är olika. Barcelona har begravningsstämning och det är inget fel med det. Vissa lag har så, och det är trist att det blivit så...

 

Btw, många PL o Serie A-anhängare verkar tro att en stormatch endast kan bli kallad stormatch ifall det är bra drag på läktaren, att det är det viktiga. Är ju så fel det kan bli.

 

Tror ingen människa på hela planeten resonerar så. Vem har sagt det?

 

En match, som är större än andra = mycket historik bakom matchen som i klassikern med Franco o att man endast fick tala katalanska på Camp Nou osv osv.

 

En match med den typen av bakrund är ju bra mkt större än ett derby där två lag vars fans får arenan att lyfta, av all skönsång osv.

 

Håller helt med här. Du verkar påläst inom området. Det där om Franco och katalanska fick mig att tänka om. Sjukt stor match imo...

 

Egentligen är det väl bara Old Firm o River-Boca som kan komma nära El Clasicos nivå.

 

Och det bygger du på? Historia? Stämning? Kvalitet på spelartruppen? LOL!

 

-När det gäller bakrunden till matchen så slår ingen match klassikern. Hat är bara förnamnet.

-I klassikern spelar dem två största fotbollsklubbarna i världen.

-Dem två bästa och mest namnkunniga trupperna i världen (bara Chelsea som kan utmana).

 

Egentligen räcker det med att dem bittraste rivalerna i världen även är dem två största klubbarna i världen. Är ju helt sjukt, att det dessutom finns dem spelarna på planen gör ju allt bara helt sanslöst.

 

LOL! Hur mäter man bittra rivaler? Finns nog miljoner lag som har en mer "bitter" tradition och historia lagen emelllan. Det dummaste jag hört...

 

 

Pool-United kan ju inte vara speciellt inressant då för den neutrale supportern, är ju inte överdrivet många bra spelare om man jämför klassikern..

 

Bara för att det är marginellt är bättre spelare i El Clasico är Pool-United inte intressant? Haha. Den neutrale supporterna har bara 2 intressanta matcher per år med andra ord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nada om forumet så får svara på dina påståenden helt annorlunda, lär inte bli speciellt snyggt :-)

 

"Seriöst IRL-LOL!

Du talar för alla? En supporter som sjunger/stödjer sitt lag på annat sätt än du, är inte lika mycket supporter? Du vill sitta ner tyst, säkert många andra också. Vissa vill sjunga, vissa vill slåss, vissa lyssnar på radion, etc etc. Alla supportrar är olika. Barcelona har begravningsstämning och det är inget fel med det. Vissa lag har så, och det är trist att det blivit så..."

 

Sen när sa jag att man inte är lika mkt supporter? är väl snarare ett jävla snack om att katalanerna är MINDRE supporter, "dem sjunger inte". So what, dem älskar inte sitt lag mindre för det.

 

Finns olika supportrar i världen, vissa sjunger, vissa gör inte som du själv säger. El Clasico blir inte en sämre match för att vi sitter mer tysta än vad tyskar o turkar gör på sina arenor.

 

"Tror ingen människa på hela planeten resonerar så. Vem har sagt det?"

 

Ingen säger det rakt ut, men man får bara känslan av det hela tiden.

 

"Håller helt med här. Du verkar påläst inom området. Det där om Franco och katalanska fick mig att tänka om. Sjukt stor match imo..."

 

Ja, vad ska man säga..? Har inte direkt lust att sitta o rabbla upp historiken så gjorde allt väääääääääääääääääääldigt kortfattat, vilket du säkert är smart nog att inse...

 

"Och det bygger du på? Historia? Stämning? Kvalitet på spelartruppen? LOL"

 

Historia såklart. Stämningen inne på arenan lyfter ju aldrig matchen till "mer än en match" stämpel imo.

 

"LOL! Hur mäter man bittra rivaler? Finns nog miljoner lag som har en mer "bitter" tradition och historia lagen emelllan. Det dummaste jag hört..."

 

Haha, nämn den matchen då ist för att snacka om att det "nog" finns någon, lr miljoner tydligen som du säger..

 

"Bara för att det är marginellt är bättre spelare i El Clasico är Pool-United inte intressant? Haha. Den neutrale supporterna har bara 2 intressanta matcher per år med andra ord..."

 

Sa aldrig att Pool-United var ointressant, däremot snackar du om att El Clasico endast är intressant pågrund av alla spelare. Då måste Pool-United vara bra mkt mindre intressantare för den neutrale supporten. Det är inte marginellt bättre spelare i El Clasico. Herregud, finns ingen i United lr Pool som tar en tröja i Barcas elva om du frågar mig. Ska väl var Gerrard, men att köra med Xavi-Gerrard-Iniesta blir galet offensivt, kort sagt: hellre Xavi-Yaya-Iniesta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ger upp. Kungbohman vann...

 

Torres, Gerrard, Johnson, Mascherano, Reina, Rooney, Ferdinand, Vidic, Van der Sar, Evra, Giggs etc. Sjukt att ingen går in i Barca...

 

Herregud, killen asså. Johnson? GIGGS? Solklara vattenbärare i Kataloniens stolthet, om ens det. Giggs har haft en lysande karriär, men där har du en spelare som spelar på övertid. Gör det okej, men hade han haft en annan tränare än Ferguson så hade han nog inte spelat lika mkt. Är ju Fergusons pojk..

 

Torres o Rooney ska spela center i ett anfall. Dvs Zlatans plats. Zlatan är bättre. Gerrard petar aldrig Xavi lr Iniesta, som är våra offensiva mittfältare. Alltså måste Gerrard ta den sista mittfältsplatsen där Touré spelar, han är världens bästa defensiva mittfältare imo. Håller ihop laget jävligt bra. Gerrard ist för Touré är för offensivt.

 

Mascherano ryktas ju till Katalonien, kommer vara reserv till Touré så länge han spelar. Argentinaren skulleo spela några Ligamatcher, men inte dem viktiga. Kallar du det att vara i startelvan?

 

Valdés är sjukt stabil just nu, byter bara han mot Madrids burväktare om man går efter skillsen.

 

Våra mittbackar har blivit sjukt bra. Tarzan Puyol var kung igår, jag har sagt det hela tiden: killen är bäst på sin position. Pique kom från United som petad, nu har sprungit om både Vidic o Ferdinand. Ferdinand har inte varit sig själv i år.

 

Är väl egentligen bara Evra som skulle få lite speltid, 50/50 mellan han o Abidal. Abidal var grym igår, spelar han så är han bäst i världen på sin position.

 

Som sagt, mycket bäst i världen, men vi har i princip ett komplett lag. Därför vann vi allt förra säsongen, därför vinner vi allt i år igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, killen asså. Johnson? GIGGS? Dem namnen tänker jag inte ens nämna. Solklara vattenbärare i Kataloniens stolthet.

 

Tores o Rooney ska spela center i ett anfall. Dvs Zlatans plats. Zlatan är bättre. Gerrard petar aldrig Xavi lr Iniesta, som är våra offensiva spelare. Alltså måste Gerrard ta den sista mittfältsplatsen där Touré spelar, han är världens bästa defensiva mittfältare imo. Håller ihop laget jävligt bra. Gerrard ist för Touré är för offensivt.

 

Mascherano ryktas ju till Katalonien, kommer vara reserv till Touré så länge han spelar. Kommer spela några Ligamatcher, men inte dem viktiga. Kallar du det att vara i startelvan?

 

Valdés är sjukt stabil just nu, byter bara han mot Madrids burväktare om man går efter skillsen.

 

Våra mittbackar har blivit sjukt bra. Tarzan Puyol var kung igår, jag har sagt det hela tiden: killen är bäst på sin position. Pique kom från United som petad, nu har sprungit om både Vidic o Ferdinand. Ferdinand har inte varit sig själv i år.

 

Är väl egentligen bara Evra som skulle få lite speltid, 50/50 mellan han o Abidal. Abidal var grym igår, spelar han så är han bäst i världen på sin position.

 

Som sagt, mycket bäst i världen, men vi har i princip ett komplett lag. Därför vann vi allt förra säsongen, därför vinner vi allt i år igen!

 

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt... Killen påstår liksom seriöst att Zlatan är bättre än Rooney och Torres, att Toure är bättre än Mascherano, att Valdes är bättre än Reina och Sar, och att Puyol och Pique är bättre än Ferdinand och Vidic. Nyper mig i armen och det gör ont. Sick...

 

Edit: Xavi och Iniesta är givetvis även dom BÄTTRE än Gerrard :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt... Killen påstår liksom seriöst att Zlatan är bättre än Rooney och Torres, att Toure är bättre än Mascherano, att Valdes är bättre än Reina och Sar, och att Puyol och Pique är bättre än Ferdinand och Vidic. Nyper mig i armen och det gör ont. Sick...

 

Haha helt klart, därför vi vann CL ganska enkelt. Var bara Chelsea som gav motstånd..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså va?!?!?! Beskriv på vilket sätt dom är bättre?

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

 

Xavi o Iniesta är 100 grr bättre när det kommer till passningsspel, rörelsemönster, bollbehandling osv osv. Gerrard är en bättre avslutare och är starkare fysiskt.

 

Asså tror du missat en sak här, det är tack vare Xavi o Iniesta osm Barcelona är så jävla bra. Det är dem, mest Xavi, som bygger hela vårt spel. Vi kan köra över Inter utan Ibra o Messi, vi kan inte köra över Inter utan Iniesta o Xavi. Det finns inga som dem, bara Guardiola i fornstora dagar..

 

Ja, jag skiter fullstädnigt i dem engelska lagen. Kollar sällan på dem. Men jag har sett dem flesta engelska lag mot Barcelona. Det är pinsamt när dem kommer till Camp Nou. Rullar in spelarbussen o parkerar den framför mål, sen står den där hela matchen. När ska engelska lag börja spela fotboll på Camp Nou?!?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

 

Xavi o Iniesta är 100 grr bättre när det kommer till passningsspel, rörelsemönster, bollbehandling osv osv. Gerrard är en bättre avslutare och är starkare fysiskt.

 

Asså tror du missat en sak här, det är tack vare Xavi o Iniesta osm Barcelona är så jävla bra. Det är dem, mest Xavi, som bygger hela vårt spel. Vi kan köra över Inter utan Ibra o Messi, vi kan inte köra över Inter utan Iniesta o Xavi. Det finns inga som dem, bara Guardiola i fornstora dagar..

 

Ja, jag skiter fullstädnigt i dem engelska lagen. Kollar sällan på dem. Men jag har sett dem flesta engelska lag mot Barcelona. Det är pinsamtn är dem kommer till Camp Nou. Rullar in spelarbussen o parkerar dem framför mål, sen står den där hela matchen. När ska engelska lag börja spela fotboll på Camp Nou?!?!

 

Det är pinsamt att se Barcelona på engelsk mark. Såg du semifinalen i CL på Old Trafford? hade ni ens 1 skott på mål? Mao, lägg ner bortasnacket.

 

Ja dom är stora bidragande orsaker till Barcelonas framgångar men det gör dom inte till bättre fotbollspelare. Om du skulle sätta Xavi i liverpool och Gerrard i Barcelona så skulle Gerrard klara sig bättre 350 dagar om året. Spanska ligan är långsammare och sämre(ger mer utrymme för spelare som xavi och iniesta).

 

Gerrard bär i stort sett ett helt lag på sina axlar i majoriteten av matcherna. Det ENDA xavi och Iniesta har som inte Gerrard har är kortpassningstempot/spelet. Gerrads passningsspel på längre bollar är mins lika bra som deras. Hans avslut är bättre. Hans frisparkar minst i samma klass. Hans styrka bättre än dom två tillsammans, hans ledaregenskaper bättre än hela Barcelonas tillsammans. Jag gillar inte ens Gerrard men han är en sån fruktansvärt komplett fotbollsspelare att det är skrämmande. Mer komplett än Ronaldo, mer komplett än Messi. Nu säger jag inte att han är bättre än dom utan mer komplett. Messi och möjligtvis Ronaldo har ju spetskvaliteter som gör dom bättre imo.

 

Allvarligt talat tror jag Xavi och Iniesta(i varsitt lag) skulle få spela kanske max en halv säsong i ett topplag i engelska ligan. Dom skulle få såna stora problem med tempot och styrkan att du inte anar.

 

Men nu orkar jag faktiskt inte skriva mer. Ska mer läsa och skratta åt dig. Du verkar så sjukt inskränkt.

 

Edit: Men allt är ju spekulationer tills vi får se Gerrard i Barcelona och Xavi i Liverpool. Men jag ber dig. Titta på engelska ligan innan du klämmer ur dig såna efterblivna kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är pinsamt att se Barcelona på engelsk mark. Såg du semifinalen i CL på Old Trafford? hade ni ens 1 skott på mål? Mao, lägg ner bortasnacket.

 

Ja dom är stora bidragande orsaker till Barcelonas framgångar men det gör dom inte till bättre fotbollspelare. Om du skulle sätta Xavi i liverpool och Gerrard i Barcelona så skulle Gerrard klara sig bättre 350 dagar om året. Spanska ligan är långsammare och sämre(ger mer utrymme för spelare som xavi och iniesta).

 

Gerrard bär i stort sett ett helt lag på sina axlar i majoriteten av matcherna. Det ENDA xavi och Iniesta har som inte Gerrard har är kortpassningstempot/spelet. Gerrads passningsspel på längre bollar är mins lika bra som deras. Hans avslut är bättre. Hans frisparkar minst i samma klass. Hans styrka bättre än dom två tillsammans, hans ledaregenskaper bättre än hela Barcelonas tillsammans. Jag gillar inte ens Gerrard men han är en sån fruktansvärt komplett fotbollsspelare att det är skrämmande. Mer komplett än Ronaldo, mer komplett än Messi.

 

Allvarligt talat tror jag Xavi och Iniesta(i varsitt lag) skulle få spela kanske max en halv säsong i ett topplag i engelska ligan. Dom skulle få såna stora problem med tempot och styrkan att du inte anar.

 

Jadu, du säger Gerrard, jag säger Xavi lr Iniesta. Du säger PL, jag säger La Liga. Osv osv.

 

Iniesta lr Xavi skulle ha svårt i PL? Gerrard skulle ha lika svårt i La Liga.

 

Kort sagt, vi tycker helt olika. Men snälla, säg aldrig att vi skämemr ut oss på bortaplan. Vi är det enda lag som är favoriter vart vi än kommer, oavsett om det är på Stamford Bridge, Old Trafford, San Siro, Santiago osv.

 

Alla rättar sig efter vårat spel, vi rättar oss inte efter någon, säger väl allt? Vi har det bästa spelet, den bästa lösningen på att vinna fotbollsmatcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...