Gå till innehåll

NL100€ AQ med riverbeslut i 3betpot


Recommended Posts

Har spelat 25/22 med b3b:9% och har CO 41/28 steal:49% b3bf:63% över lite mer än 300 händer. Har 3bettat honom 2-3ggr under sessionen och ingen action.

 

Angående river har vänner motiverat syn och raise för värde. Hur gör vi när CO har 50bb bakom?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $1(BB) Replayer

SB ($105)

BB ($103)

UTG ($109)

CO ($127)

Hero ($210)

 

Dealt to Hero A:heart:Q:club:

 

fold, CO raises to $3.50, Hero raises to $13, fold, fold, CO calls $9.50,

 

FLOP ($27.50) 3:heart:5:club:6:diamond:

 

check, Hero bets $17, CO calls $17,

 

TURN ($61.50) 3:heart:5:club:6:diamond:A:club:

 

check, check,

 

RIVER ($61.50) 3:heart:5:club:6:diamond:A:club:6:heart:

 

CO bets $48, Hero

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Turn är ganska perfekt kort för barell så bettar nog där ganska ofta.

 

Som spelat känns det som vi har nötesset efter FI syn av 3B OOP. Så marginell riverraise mot en maniac FI känns inte jättedåligt.

Har FI AT AJ på rivern så är det nötterna i hans ögon.Har fi any A kommer han att syna med oddsen han får.

 

B3BF har det något med hans 3bet synrange?

Om inte hade 3bet call range hade varit intressant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns definitivt fler händer vi får värde emot än vad det finns händer vi valuetownar oss själva emot.

 

När situationen dök upp tänkte jag syn först men efter en stunds betänketid kom jag fram till ovanstående och valde att pusha för värde av sämre ess då vi princip har nötesset som sagt.

 

Angående turn hade jag haft en hand utan sd värde hade jag oftast skjutit igen ~36 storleken så ett bet på turn hade nog passat bra in och givit honom en chans att skjuta sig själv.

 

 

 

RIVER ($61.50) 3:heart:5:club:6:diamond:A:club:6:heart:

 

CO bets $48, Hero raises to $180, CO calls $49.10,

 

Hero shows A:heart:Q:club:

(Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

CO shows 3:spade:3:club:

(Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

CO wins $252

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold uteslutet. Syn måste. Raise faktiskt tänkbart.

 

Jag hade pushat river o hoppats få TT o pröjsa.

 

Öhh en hand som TT betar han verkligen inte med på river. Att raisa rivern är dåligt. Han sätter dig på ett pp 1010-KK när du checkar turn. På river ser han sin chans att kanske få dig att lägga en sån hand och bluff är därför möjlig här lika ofta som en värdebet av en kåk. Har du nitig image hade jag dock foldat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh en hand som TT betar han verkligen inte med på river. Att raisa rivern är dåligt. Han sätter dig på ett pp 1010-KK när du checkar turn. På river ser han sin chans att kanske få dig att lägga en sån hand och bluff är därför möjlig här lika ofta som en värdebet av en kåk. Har du nitig image hade jag dock foldat river.

 

302_Bibel_brun.jpg

 

och har han nitig image så borde han väl syna river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av OMGClayAiken

Meeting Tom (durrrr) was a huge part of my move to high stakes play. He opened my mind to thinking about situations completely differently. I remember one time when he was discussing a hand with h@ll in front of me, where he had something like weak top pair and was facing a big river bet. He was like, 'I think a call is better than a fold' and I thought to myself, 'yeah I agree' and then he said 'but I would shove' and I exploded. I realized that you should think of every possible option you have in nlhe. You usually have a ton of them.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungligen postat av OMGClayAiken

Meeting Tom (durrrr) was a huge part of my move to high stakes play. He opened my mind to thinking about situations completely differently. I remember one time when he was discussing a hand with h@ll in front of me, where he had something like weak top pair and was facing a big river bet. He was like, 'I think a call is better than a fold' and I thought to myself, 'yeah I agree' and then he said 'but I would shove' and I exploded. I realized that you should think of every possible option you have in nlhe. You usually have a ton of them.

 

jo, men här finns det egentligen bara en option, raisa är väl tunt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

RIVER ($61.50) 3:heart:5:club:6:diamond:A:club:6:heart:

 

CO bets $48, Hero raises to $180, CO calls $49.10,

 

Hero shows A:heart:Q:club:

(Flop 1.6%, Turn 0.0%)

 

CO shows 3:spade:3:club:

(Flop 98.4%, Turn 100.0%)

 

CO wins $252

 

Hade synat denna och tycker att det är det enda tänkbara alternativet. Tycker även att CO spelade handen mycket bra efter floppen med sin check på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...