Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Alltså. Fine. På den här nivån kanske folk inte 4betar speciellt brett. Men folk är även jävligt dåliga. Vi har 37bb och QQ på J hög flopp. In med smeten. End of discussion.

Bara funderar på hur du får det till att jag sitter på 37bb?

Postad
Synar han da med hander du slar ? annars kan jag inte se varfor du 3 bettar QQ vilket gor handen till en bluff. Du har anda 40 % equity mot JJ+ nar du har 3 bettat och synar 4 bet ar potten sa stor i relation till din stack att du kan stacka av med qq mot rangen JJ+ pa en ofarlig flop.

Han kan höja med vad som helst på knappen och vi har en limpare. Synar jag så bjuder jag dels in limparen plus att jag tror mina Q-Q är bästa handen just där. Dock när han slår om igen så känns inte mina Q-Q så starka längre och en fold hade varit det rätta spelet så här i efterhand.

Flopp folden kan som sagt tyckas väldigt tight, men sätter han på A-A till 90% efter hans bett på flopp, vilket jag tycker ger mig odds för att folda och spara de sista 25$ då jag ändå bara investerat 12$ i potten.

Postad
Säg vad ni vill killar men vi pratar om nl50. Där 4 bettar folk (nästan) aldrig sämre än QQ. Så att Knappens range är väll AA,KK,JJ....

Ser inte i princip någon hand du slår... Och han har aldrig AJ här..

Jag spelar själv nl50-100 och nej, Folk gör inte så med AK...

OK fold imo

hittade din graf:

fgevnormalhr6.jpg

Postad
Jag postade nåt om att man skulle 3beta K-hög flop för information med KJ och släppa mot push, 100 BB djupt!

Haha, hur tänker man när man kommer fram till ett sådant resonemang?