Gå till innehåll

Fake video eller äkta? (pokerfusk)

Recommended Posts

Postad
Videon är en efterkonstruktion som visar hur händerna spelades. Men fusket är äkta och det blev en pokerskandal som uppmärksammades av bland annat 60 minutes.

Så snubben som spelade såg hålkorten på andra spelare alltså? Kan någon länka någon video om "skandalen" på 60 minutes eller vad som helst?

Postad
Tack för länkarna, men om jag inte missminner mig så är det där en annan skandal väl? Rätta mig om jag har fel!

Matfrids första länk är direkt kopplade till skandalen som du hade i din video. De andra länkarna rör en senare skandal. Men dessa två skandaler är starkt knutna till varandra. Första skedde på Absolute Poker och den senare på Ultimate Bet.

Dessa två pokersidor har nu gått ihop till ett gemensamt nätverk.

Det dök upp frågetecken angående möjligt fusk även efter sammanslagningen då Phil Helmut vann en pott trots han hade sämsta handen efter showdown.

Postad
Matfrids första länk är direkt kopplade till skandalen som du hade i din video. De andra länkarna rör en senare skandal. Men dessa två skandaler är starkt knutna till varandra. Första skedde på Absolute Poker och den senare på Ultimate Bet.

Dessa två pokersidor har nu gått ihop till ett gemensamt nätverk.

Det dök upp frågetecken angående möjligt fusk även efter sammanslagningen då Phil Helmut vann en pott trots han hade sämsta handen efter showdown.

Okej, tack för svar :)

En fråga, hur kunde han vinna potten om han hade sämst hand?

Postad
Okej, tack för svar :)

En fråga, hur kunde han vinna potten om han hade sämst hand?

Om jag inte mins fel så hävdade UB att det var en oavsiktlig bugg i klienten som aktiverades då motspelaren hade problem med anslutningen till spelservern. Men med bakgrund till vilka som är inblandade så tror många att det var fusk inblandat.

Postad
Om jag inte mins fel så hävdade UB att det var en oavsiktlig bugg i klienten som aktiverades då motspelaren hade problem med anslutningen till spelservern. Men med bakgrund till vilka som är inblandade så tror många att det var fusk inblandat.

Verkar inte så troligt dock. AP/UB bytte nätverk till Cereus (och skapade ny programvara). Sen att det är helt jävla oacceptabelt och att man aldrig ska spela där är något annat.

Postad
Verkar inte så troligt dock. AP/UB bytte nätverk till Cereus (och skapade ny programvara). Sen att det är helt jävla oacceptabelt och att man aldrig ska spela där är något annat.

Den nya programvaran är väl bara en modifierad variant av gamla absolute poker?