Gå till innehåll

Alll in i live-turre


Iinkan

Recommended Posts

Jag spelade KM i lördags. På finalbordet så satt en kille utg med 6 000. Blindarna var 2000-4000 och jag satt på big blind. Killen ställde in sina 6 000. Det blev fold fram till sb som synade, varpå killen som var all in säger: "du kan inte syna, du måste höja till minst 8 000 totalt. sb protesterade och jag gjorde likadant eftersom vi båda var av den uppfattningen att han visst kan syna trots att det inte är en korrekt höjning. Andra på bordet höll med tjommen om att han var tvungen att höja och syn fungerade inte. Tills slut så fick jag (som satt på bb) syna en minihöjning istället för 6 000 som all in var på. Efter att killen som protesterat åkt ut så kom han tillbaka och sa: "jag har kollat upp det, jag hade rätt".

Jag tror fortfarande att man inte behöver göra en korrekt höjning utan bara kan syna, men blev lite osäker när det var så många som sa emot och att tomten hade "kollat upp det". Kan jag få en bekräftelse på att jag har rätt, helst med något slags bevis =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...