mr_telefon Postad 27 Januari , 2009 Rapport Postad 27 Januari , 2009 Krogen slarvade bort min jacka för nån vecka sen. (hade kvittot kvar). Läste detta nånstanns innan "Krogen tar ansvar för din jacka och du behåller "kvittot", som du när du ska gå - visar upp och får tillbaka din jacka. Om krogen skulle "slarva" bort din jacka (t.ex. ge den till fel person) så blir krogen ersättningsskyldiga för denna." Stämmer detta? Vet att man inte får erstättning för saker man har i jackan, men hur mkt kan man begära för själva jackan? Citera
eurythmech Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 75% av anskaffningsvärdet? Citera
Donner Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 Tycker mig se skyltar ovanför de flesta kroggarderober där de frånsäger sig allt ansvar för det man hänger in. Inte bara det som finns i jackan, utan själva jackan oxå. Smålustigt att "din" krog har en skylt som säger precis tvärtom. Begär nypris, de lär väl ändå pruta ner det lite. Citera
MikeTime Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 Begär överpris, de lär väl ändå pruta ner det lite. fyp Citera
Donner Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 fyp För all del, men risken är väl att de kanske vill se kvittot från butiken eller nåt. Fast hur många spar det för all framtid egentligen.. Dra till med att det var din skräddarsydda armanirock som du hängt in så blir det ju garanterat övervärde. Citera
chcar Postad 28 Januari , 2009 Rapport Postad 28 Januari , 2009 Ersättning ska du självklart ha. Så här säger ARN: http://www.arn.se/praxis_referatiurval/vanligafall/Tjanster/Allmant/Ansvar-for-forkommen-jacka-i-garderob/ Citera
mr_telefon Postad 28 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2009 Ersättning ska du självklart ha. Så här säger ARN:http://www.arn.se/praxis_referatiurval/vanligafall/Tjanster/Allmant/Ansvar-for-forkommen-jacka-i-garderob/ Nåt i den stilen va de jag hade läst innan men hittade ej sidan. Tack så mkt Citera
Recommended Posts