Gå till innehåll

NLT - SnG, 800 startchips, snabba blinds, hur spela?


Mikey

Recommended Posts

Har börjat spela lite grann på Multipoker nu. Jag har tidigare spelat på Poker Stars och Betsson. Båda de siterna använder sig utav 1500 start marker, och Poker Stars har även ett väldigt bra blind system där det är längre mellan blind increasen.

 

Dock på Multipoker fann jag till en viss fasa att man startar med 800 marker och blindsen går upp relativt fort. Jag är lite delad om hur jag vill spela i dessa förhållanden.

 

Jag spelar nog mer aggressivt när jag startar med 800 marker än 1500 i början. Blindsen är i relation till stacken betydligt högre och därav anser jag att ett aggressivt spel är ett måste mycket tidigare än i andra SnGs. Där kommer ett litet problem dock. I början brukar det vara väldigt många som spelar tokaggressivt och det är en del som åker ut. Med dessa låga nivåer på stacksen finner jag även att folk spelar nästintillvårdslöst och det uppkommer en jäkla massa coinflips. Jag vill sitta i så få coinflip tillfällen som möjligt självfallet, men ändå måste jag in och trycka på potterna för att kunna tävla om de som har oddsen på sin sida (eller turen) när det kommer till coinflips händerna.

 

Den snabba blindsökningen gör att jag inte bara kan sitta och trycka på min stack heller. Det går liksom inte.

 

Några tips, idéer eller erfarenheter att dela med er så gör gärna det! ;)

 

MvH

 

* RP, la till tagg - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som räcker långt:

 

Tight, Tight och übertight de första 3 perioderna.

Varför? Många motspelare och små potter att kämpa om helt enkelt. Om du inte spelar några händer där du tror att du är uppe i en coinflip eller sämre så är det helt rätt. Att limpa AJ oavsett position finns inte (i min värld)

 

Period 4 och framåt:

Löst, Löst och riktigt löst/aggressivt. In med degen och stjäl mao. Ska du vara med, in med hela stacken. Upprepa. Upprepa. Upprepa. AJ är riktigt bra hand och trycka in med på 4 man. AJ är i högre echelon om man ser på när jag stjäler, men det gäller att se på dina motståndares Fold Equity (svenskt översättning någon?) och hur stor stack dom har.

 

Som sagt, värdet på starthänder och bra lägen att stjäla ökar dramatiskt ju mindre spelarna blir och ju mer mörkarna höjs. Glöm inte att spela riktigt aggressivt på bubblan då många är rädda för att åka ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är så jag spelar väldigt ofta, men jag är tveksam till den supertighta stilen i början. Blindsen går upp så jäkla snabbt så att när vi är 5 pers kvar kommer jag vara tvungen att gå all-in allt för många gånger och ofta så har ju även motståndarna som är kvar så mycket chips att de kan syna min lilla stack utan någe problem alls.

 

Jag spelar väldigt mycka SnGs och tourneys (nästan uteslutande) men är inte van med dessa små stacks och snabba blindsbyten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock på Multipoker fann jag till en viss fasa att man startar med 800 marker och blindsen går upp relativt fort. Jag är lite delad om hur jag vill spela i dessa förhållanden.

 

Beror ju på. Jag upplever det definitivt bli sämre poker i alla fall upp till 50$ nivåerna,(kan inte kommentera övre nivåerna av erfarenhetsbrist), men efter ett tag kommer folket där att börja skotta för att dubbla sig / få ut andra.. framförallt om de missar en pott och hamnar på 400-500 marker.

 

Helt enkelt; mer startmarker = du kan spela ut mer

Multipoker-startmarker = låt dem andra spela ut sig. Självklart ska du ju inte bara sitta som en gås, in med degen när du har fina händer.

 

Själv spelar jag jättegärna på partypokers SNGs, även om det är tråkigare spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som räcker långt:

 

Tight, Tight och übertight de första 3 perioderna.

Varför? Många motspelare och små potter att kämpa om helt enkelt. Om du inte spelar några händer där du tror att du är uppe i en coinflip eller sämre så är det helt rätt. Att limpa AJ oavsett position finns inte (i min värld)

 

Period 4 och framåt:

Löst, Löst och riktigt löst/aggressivt. In med degen och stjäl mao. Ska du vara med, in med hela stacken. Upprepa. Upprepa. Upprepa. AJ är riktigt bra hand och trycka in med på 4 man. AJ är i högre echelon om man ser på när jag stjäler, men det gäller att se på dina motståndares Fold Equity (svenskt översättning någon?) och hur stor stack dom har.

 

Som sagt, värdet på starthänder och bra lägen att stjäla ökar dramatiskt ju mindre spelarna blir och ju mer mörkarna höjs. Glöm inte att spela riktigt aggressivt på bubblan då många är rädda för att åka ut.

 

Dum fr[ga mojligen, men vad menar du med perioder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början spelar man AA-22, AK, AQ inget annat (möjligvist suited connectors i bra position), sen kan man spela lite som man vill.

 

22-exempelvis55 men inte AJs, ATs? Allt beror ju på hur preflopspelet (och spelet i övrigt) ser och sett ut, och såklart antalspelare och position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I början spelar man AA-22, AK, AQ inget annat (möjligvist suited connectors i bra position), sen kan man spela lite som man vill.

 

22-exempelvis55 men inte AJs, ATs? Allt beror ju på hur preflopspelet (och spelet i övrigt) ser och sett ut, och såklart antalspelare och position.

22-55 limpar man med i latepos, AJs och ATs kan jag tänka mig att limpa med i latepos också, ingen idé att raisa för alla callar en typ 3-4xbb. Raisar du mer blir du bara synad av bättre händer och det är ju inte så bra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...