Gå till innehåll

Vilken poker bok rekomenderar ni för att bli en bättre poker spelare?


Hjoelsson

Recommended Posts

Supersystem (men det är viktigt att veta att man inte ska ställa AI med suitedconnectors exakt varje gång osv, diskutera innehållet i boken med någon erfaren och duktig spelare)

 

Pot Limit & Big bet poker av Reuben

 

Theory of poker - när du har spelat ett tag.

 

Annars vill jag varmt rekommendera The Poker Mindset också. Är en bok som man måste läsa om man siktar på en någorlunda lång poker karriär och har tilt-problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Theory of poker är dyrt dasspapper.

 

NL teori o praktik är ett ok köp.

 

Sen kan vi väl bestämma oss för o sluta med att förkorta boknamn, vad fan är vids tex?!

 

HAr väl läst 10-15 böcker och enda jag känt att detta är guld är en shorthanded bok i limit av 2st internetspelare, minns inte namnet på den dock och orkar inte gå 2m för att titta efter i bokhyllan. Dessutom är limit inget du vill spela. Dock ett bra sätt att lära sig poker, du får spela turn o river väldigt mer ofta än i NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Theory of poker är dyrt dasspapper.

 

NL teori o praktik är ett ok köp.

 

Sen kan vi väl bestämma oss för o sluta med att förkorta boknamn, vad fan är vids tex?!

 

HAr väl läst 10-15 böcker och enda jag känt att detta är guld är en shorthanded bok i limit av 2st internetspelare, minns inte namnet på den dock och orkar inte gå 2m för att titta efter i bokhyllan. Dessutom är limit inget du vill spela. Dock ett bra sätt att lära sig poker, du får spela turn o river väldigt mer ofta än i NL.

 

hjälpfullt inlägg.

 

 

Hursomhelst, jag håller med några tidigare skribenter när de säger att det absolut bästa sättet att lära sig är att kolla videos (vids). Det är sjukt mkt mer lärorikt än böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...