Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Då var det dags igen för ytterligare ett försök att uppräthålla en vettig dagbok och därmed öka fokus på mitt spel. Tror att detta blir den fjärde i ordningen och jag hoppas jag orkar lägga mer kraft denna gången än senast, då det känndes som mitt intresse för att uppdatera svalnade allt eftersom.

Fjolåret slutade ca $20k upp, vilket så klart är bra pengar för en knegande Svensson som mig själv. Dock känner jag att det borde kunna ha varit mycket mer med lite annorlunda förutsättningar. Främst så har jag haft några fantastiskt dåliga dagar som drog ner resultatet ordentligt, men även det faktum att jag behövt pengar på annat håll och således tvingats starta om på nytt med en mer begränsad BR. Detta gör att jag ett litet tag till kommer tvingas husera på NL100 då rullen ligger strax över 5k i nuläget. Höll till på NL200 under hela hösten och fram till årsskiftet så det känns så klart lite surt att kliva ner. Samtidigt får man se det som en chans att bygga upp på nytt och kanske experimentera lite med sitt spel.

Tänkte utöver mitt NL-lirande även försöka lära mig lite PLO från grunden den närmsta tiden. Jag har bara spelat ytterst lite men det känns som att det finns väldigt mycket värde där ifall man lär sig att behärska det spelet. Eventuellt så kommer jag posta lite PLO-händer också

Ambitionen med denna DB:n blir som vanligt att tvinga mig själv att analysera mitt spel i efterhand. Jag hoppas kunna lägga upp ordentligt med händer och förhoppningsvis få lite feedback.

Då jag de senaste 3 dagarna lyckats tappa ca 12BI så känns det som ett bra läge att dra igång igen. Jag inledde månaden vansinnigt diciplinerat för att sedan börja slaska ordentligt den sista veckan. Dagboksstarten kan förhoppningsvis bli den spark i röven som uppenbarligen behövs. Men ökad diciplin så kan jag förhoppningsvis vara tillbaka på NL200 om några veckor.

Wish me luck:-)

Postad
GL för 4e eller 5e gången tror jag? :-) Du får gärna PMa nick på Unibet!

Ehhm.....4:e tror jag att det är. Lite pinsamt att köra ytterligare en nystart men det känns verkligen som att jag behöver det. Känner mig hursom helst jävligt motiverad.:-)

Tack allesammans. Jag hoppas på bra synpunkter från er på framtida HH:s jag kommer lägga upp.

Postad

Avslutade dagen ca 2,5BI ner och lite lagom tjurig. Har som jag skrev tidigare backat på ett sunkigt sätt de senaste dagarna och är inte alls nöjd med mitt spel. Inte mycket att göra mer än att försöka jobba lite extra på sitt spel och hitta lite läckor.

Handen nedan är ganska typisk för den senaste tiden då jag försöker spela lite mer "tricky" än vanligt och åker på däng istället.

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP ($101)

BB ($117.20)

Button ($126.95)

UTG ($39.45)

Hero (CO) ($122.45)

SB ($99)

Preflop: Hero is CO with Aclub.gif, Adiamond.gif

1 fold, MP raises $4, Hero calls $4, 2 folds, BB raises $14, 1 fold, Hero calls $11

FI har varit hyggligt aggro och cbetar 83%. Känns som ett bra läge att coldcalla i pos.

Flop: ($34.50) Kdiamond.gif, 9heart.gif, Aheart.gif(2 players)

BB bets $20, Hero calls $20

Drömflopp så klart. Färgdraget är såklart inte ultimat men inget att tänka på i detta läget. Då jag håller 2 ess så känns FI:s range(20/15 6%-3bet) som TT-KK samt några få kombinationer AK(och kanske AQ). En RR driver ut en stor del av hans range så jag väljer syn och hoppas att en sämre hand kan tänkas bluffa.

Turn: ($74.50) 5heart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $35.75, BB raises $71.50, Hero raises $51.70 (All-In), BB calls $10.70 (All-In)

FI checkar. Hade turn inte varit ett hjärter så hade jag checkat bakom men nu måste jag uppenbarligen beta för attt skydda min hand. I detta fallet spelar det ingen roll då FI ändå CRAI men min bet känns girig och ger FI odds att dra till färgen. Är en shove att föredra här?

River: ($238.90) 2heart.gif(2 players, 2 all-in)

Givetvis lägger sig färgen på river och jag är utdragen av KcKh

Total pot: $238.90

Postad

Har lyckats peta in ca 400 händer under kvällen med ett föga överraskande lillback. Hade varit skönt med en ordentlig plusdag snart igen, för att stärka självförtroendet. Positivt ändå är att jag tycker att jag spelar diciplinerat idag till skillnad från de senaste dagarna. Ett fall framåt helt klart.

Kände mig lite spewig i denna handen och tar gärna emot synpunkter.

No-Limit Hold'em, $1.00 BB (6 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

SB ($176.52)

BB ($99.88)

CO ($104.33)

Hero (Button) ($117.94)

Preflop: Hero is Button with 4diamond.gif, 4heart.gif

FI spelar 22/16 och höjer från CO, gissningsvis med en ganska vid range. Får inte rätt på konverteraren här men FI höjer 4 och jag synar.

Flop: 5heart.gif, 10diamond.gif, 3club.gif(2 players)

CO bets $6.50, Hero calls $6.50

Missar set men floppen är ruskigt torr och FI har Cbetat 100% över 200 händer. Synar med avsikt att höja om han checkar turn.

Turn: 7club.gif(4 players)

CO checks, Hero bets $17, CO calls $17

River: 9club.gif(4 players)

CO checks, Hero bets $37,

Förvisso kompletteras en eventuell bakdörrsflush men tveksamt om han checkar river oop i så fall. Sätter FI på en stark 10:a typ AT-QT. Anser själv att jag kan representera 4st olika set samt T9, och kandske en färg i detta läget. Tycker i efterhand att min höjning bör vara större, om inte annat i syfte att få mer betalt med riktigt starka händer framöver. Som spelat får FI 2,5:1 för en syn. Åsikter?

Postad

Poker e ett för jävla roligt spel. Inledde månaden typ 40 BI upp på 2 veckor och man känner sig som kung, för att backa 2,5k under de följande 2 veckorna. Fick i alla fall avsluta +2BI efter 7 raka backdagar.

Kan väl tyvärr inte skylla lika mycket på oflyt som jag egentligen hade velat. Har spelat pissdåligt och slaskat alldeles för mycket under andra halvan av januari. Får se till att styra upp det hela under februari helt enkelt.

Mälsättningen med nästa månad får bli något i stil med:

-30k seriöst spelade händer

-Jobba stenhårt på diciplinen att kliva av då koncentrationen och/eller humöret börjar sjunka

-Posta händer och resultatuppdateringar dagligen

Punkt 1 och 3 tror jag kommer gå utan problem då jag igår fick min nya pokerlaptop som är en ren fröjd att umgås med jämfört med den gammla sega burken. Har alltid tyckt att Holdemmanager varit segt men nu flyter det på hur bra som helst.:-)

Edit: Någon som vet varför HH-convertern på Flopturnriver fuckar och klipper bort all preflopaction från mina HH:s?

Postad

Inleder månaden på samma sätt som de senaste veckorna. Känns som jag losar varenda flip eller marginell situation jag ger mig in i. Hittade exempelvis en fin fisk som openpushade mig 5ggr under 20 min. Facit: 3st utdragningar på 100bb eller mer med som sämst 60% favoritskap.

En jobbig hand då det känns som jag ytterst sällan kommer att ta hem potten men går det att komma undan en riversyn här?

$0.5/$1 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

Stacks:

UTG ($114.68)

UTG+1 ($109.95)

CO ($97.08)

BTN ($65.56)

SB ($203.75)

Hero (BB) ($161.74)

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is BB 3:diamond: 3:club:

4 folds, SB raises to $2.50, Hero calls $1.50

Flop: 5:diamond: 3:spade: K:diamond: ($5, 2 players)

SB bets $3.50, Hero raises to $13, SB calls $9.50

Turn: K:heart: ($31, 2 players)

SB checks, Hero bets $24, SB calls $24

River: 2:heart: ($79, 2 players)

SB checks, Hero bets $58, SB raises to $163.75, Hero calls $63.24

Postad

Mmmm.....jag vill också tro det. Samtidigt så är det en CRAI på river då det känns som att han synar ner med de allra flesta K. Nyfiken som man är så blev det givetvis syn och FI vekupp K2 för rivrad kåk. Tror aldrig att jag foldar heller, frågan är bara om det kan vara korrekt.

Postad

Med risk för att whina för mycket så kan jag bara konstatera att jag saknar flytet just nu. Hade verkligen behövt en riktig jävla monsterplussdag för självförtroendet. Ett alternativ är att gå ner i nivå och leta upp flytet där, men det känns också ganska drygt när jag har BR för min nuvarande nivå.

Orkade med 2k händer idag och noterar ett back på ca 2,5BI. Lägger upp några av förlusthänderna och tar gladeligen emot kritik.

$0.5/$1 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

Hero (UTG) ($152.02)

UTG+1 ($104.56)

CO ($229.35)

BTN ($110.36)

SB ($11.64)

BB ($184.28)

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is UTG 2:spade: 2:club:

Hero raises to $4, 1 fold, CO calls $4, 3 folds

Flop: T:heart: 5:spade: 2:heart: ($9.50, 2 players)

Hero bets $7, CO calls $7

Turn: 6:club: ($23.50, 2 players)

Hero bets $21, CO raises to $55, Hero raises to $141.02, CO calls $86.02

River: J:club: ($305.54, 2 players)

Final Pot: $305.54

CO shows: 6:heart: 6:diamond:

Hero shows: 2:spade: 2:club:

CO wins $302.54 ( won +$150.52 )

Hero lost -$152.02

$0.5/$1 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($48.08)

UTG+1 ($23.00)

Hero (CO) ($86.56)

BTN ($101.38)

SB ($99.50)

BB ($132.37)

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is CO 6:diamond: 9:diamond:

2 folds, Hero raises to $4, 1 fold, SB calls $3.50, 1 fold

Flop: 8:diamond: A:diamond: 7:spade: ($9, 2 players)

SB checks, Hero bets $7, SB raises to $24, Hero raises to $82.56, SB calls $58.56

Turn: 9:spade: ($174.12, 2 players)

River: 7:club: ($174.12, 2 players)

Final Pot: $174.12

SB shows: J:heart: A:heart:

Hero shows: 6:diamond: 9:diamond:

SB wins $171.12 ( won +$84.56 )

Hero lost -$86.56

$0.5/$1 No Limit Holdem

5 players

Stacks:

Hero (UTG) ($97.21)

CO ($104.00)

BTN ($132.45)

SB ($200.84)

BB ($56.04)

Pre-flop: ($1.50, 5 players) Hero is UTG T:spade: T:heart:

Hero raises to $4, 3 folds, BB calls $3

Flop: 7:club: 5:diamond: 8:spade: ($8.50, 2 players)

BB checks, Hero bets $7, BB calls $7

Turn: 2:spade: ($22.50, 2 players)

BB checks, Hero bets $17, BB calls $17

River: 6:spade: ($56.50, 2 players)

BB checks, Hero bets $27, BB calls $27

Final Pot: $110.50

BB shows: A:club: A:heart:

Hero shows: T:spade: T:heart:

BB wins $107.50 ( won +$52.50 )

Hero lost -$55

Postad

Lyckades få till en hygglig dag igår och avslutade lite drygt $300 upp. Känns så klart bra men samtidigt känner jag att jag så här under e dålig period blir mer resultatinriktad än annars, vilket känns sjukt irriterande. Inställningsbiten är ett område inom vilket jag känner att jag gått framåt mycket de senaste månaderna, så därför känns det frustrerande att man sitter och räknar dollar(eller euro) i samband med varje session. Har uppenbarligen mycket att jobba med fortfarande på den punkten.

Inga speciella händer att lägga upp från de senaste sessionerna. De flesta stora potterna från igår och idag känns ganska standard. Blir en session till ikväll.

Postad

Var ett tag sedan jag skrev här senast och det känns som dags för en liten uppdatering. Jag har hittills hunnit med nästan 15k händer under Februari, vilket är mycket för att vara mig. Är lite drygt $1k upp vilket känns skönt med tanke på att jag fått ganska mycket suckouts emot mig den senaste tiden. Känns dock som att jag kämpat mig igenom en dålig period och kan börja hoppas på lite överskottstur. Jag borde ha en del sådan att plocka ut:-)

Dagens enda stora pott åkte man ju givetvis på däng i. Känns inte som särskillt mycket att göra åt.

$0.5/$1 No Limit Holdem

6 players

Stacks:

UTG ($215.21)

UTG+1 ($113.68)

CO ($98.50)

Hero (BTN) ($127.37)

SB ($137.76)

BB ($160.08)

Pre-flop: ($1.50, 6 players) Hero is BTN 9:heart: 9:spade:

UTG raises to $4, 2 folds, Hero calls $4, SB calls $3.50, 1 fold

Flop: 4:club: K:club: 9:diamond: ($13, 3 players)

SB checks, UTG bets $13, Hero calls $13, SB folds

Turn: J:spade: ($39, 2 players)

UTG bets $39, Hero raises to $110.37, UTG calls $71.37

River: J:diamond: ($259.74, 2 players)

Final Pot: $259.74

UTG shows: J:heart: K:spade:

Hero shows: 9:heart: 9:spade:

UTG wins $256.74 ( won +$129.37 )

SB lost -$4

Hero lost -$127.37