Gå till innehåll

NL25: TPGK på jobbig bräda


Recommended Posts

Kommentera mitt resonemang och linje här.

 

Party Poker $25 No Limit Hold'em - 6 players - View hand

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

SB: $34.85

BB: $27.70

UTG: $7.28

MP: $28.50

CO: $23.70

Hero (BTN): $24.25

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is BTN with K :spade: Q :heart:

1 fold, MP calls $0.25, 1 fold, Hero raises to $1.25, 2 folds, MP calls $1

 

Känns som en standard höjning med en limpare.

 

Flop: ($2.85) 9 :spade: 9 :heart: T :club:(2 players)

MP checks, Hero checks

 

Jag checkar bakom för "showdown value" (inte riktigt rätt ord kanske), det jag menar är att handen är bra, två överkort och ett stegdrag men jag känner inte att jag kan fortsätta om jag blir check raisad.

 

Turn: ($2.85) Q :diamond:(2 players)

MP bets $1.35, Hero calls $1.35

 

Jag synar, har en bra hand för showdown, ser inte att jag ska höja här.

 

River: ($5.55) 6 :diamond:(2 players)

MP bets $5.28, Hero?

 

Hade förväntat mig att få handen checkad till mig, hade då checkat bakom, hade inte sett mycket värde i att bet/folda.

 

Det känns som att jag allt som oftast är slagen här, samtidigt representerar jag inte mycket, men vågar han verkligen bluffa på en sån här bräda? Om det inte är en bluff, är det något han har som jag slår? Jag funderar på om han också har KQ.....vad gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WP, syna nu river. Jag betar river om han checkar där.

Tack!

Synar river för att det är standard bluff läge för fi med tanke på att jag spelat handen svagt, och/eller risk för exploatering om jag inte gör det?

 

Om fi checkar river, gissar att du utan reads kör bet/fold, vad har du för betsize och vilka händer synar fi med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Synar river för att det är standard bluff läge för fi med tanke på att jag spelat handen svagt, och/eller risk för exploatering om jag inte gör det?

 

Om fi checkar river, gissar att du utan reads kör bet/fold, vad har du för betsize och vilka händer synar fi med?

 

Cbeta 100% på den floppen är vidrigt dåligt bara så du vet :)

 

Hur många bättre händer ska du kunna ha på river efter den sekvensen? Nog för att jag inte tror folk kan värdebeta light på NL25 men folk lär iaf kunna värdebeta en dam när det ser ut som du har någon A-hög, tia eller pocketpar.

 

Ja precis, bet/fold. Säg 4 eller något och räkna med att få syn av alla damer, några konstiga tior, några A-hög och säkert en del andra skumma händer. Det lär krylla av folk på nivån som betar såna händer med SDvärde på turn utan att tänka på varför och sen aldrig någonsin foldar dem på river.

 

Värdebeta, värdebeta, värdebeta. Om det går, nu slapp du ju iofs ;)

 

Tycker du spelade handen bra. Skriv note på att fi säkert har stål när han pottar river ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...