Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Omaha High Pot Limit EUR 0.25/0.50

Players(max 6):

iCanBeatY (EUR 65.40 in seat 1)

LDKBONESAW (EUR 73.61 in seat 2)

shr777 (EUR 23.11 in seat 3)

ratikka17 (EUR 26.52 in seat 4)

HERO (EUR 48.75 in seat 5)

Dealer: iCanBeatY

Small Blind: LDKBONESAW (0.25)

Big Blind: shr777 (0.50)

HERO was dealt: :Kc::Tc::5h::Qd:

ratikka17 Fold

HERO Raise (1.75)

iCanBeatY Call (1.75)

LDKBONESAW Call (1.50)

shr777 Call (1.25)

Flop :Qh::4h::5s:

LDKBONESAW Check

shr777 Check

HERO Bet (3.50)

iCanBeatY Raise (13.50)

LDKBONESAW Fold

shr777 Fold

HERO ????????

Inga reads sedan tidigare.

Känns som att vi viker alla dagar eller? Finns rätt många händer vi ligger dåligt till mot och i bästa fall har vi lite bättre än en flip?

Hur tänker vi? vad gör vi?

Postad

Sutta pre? Du träffar ju förhållandevis hårt så om du inte ska spela en sån flopp kan du väl lika gärna kasta pre. Därmed inte sagt att jag inte förstår varför du inte vill spela vidare på flopp.

edit: sista meningen blev rörig men hoppas du fattar ändå.

Postad

Om du inte viker utan bombar på vad hoppas du vara uppe emot? 54 eller Q4 och därmed sämre tvåpar?

Inga reads har du så utgå från att du antingen ligger långt efter eller marginellt före. Handen är inte HU när ni ser floppen så utgå från att han har nåt och inte råbluffar tre personer. Potten är ju inte heller jättestor så du måste inte gifta dig med din hand och hamna all-in, så folda.

Postad

Jag spelar väldigt lite omaha, mest texas, så blir lite exalterad varje gång man floppar topp två. Men är det verkligen rätt att kasta här? Hur sannolikt är det egentligen att han trycker på dom två sista damerna eller femmorna? 44 är ju såklart troligare isf, jag hade inte kunnat släppa den här men jag är som sagt inte så het på omaha heller...

Postad

Vik. Som du själv skriver så är du inte i bra skick emot någon av de händer som FI kan tänkas raisa här. Syn är uteslutet då de flesta turnkort är dåliga för din hand och push är rätt spewey mot en okänd FI så fold känns som det naturliga alternativet.

Håller dock inte med slasktratt om fold pre. Handen är väl inget monster, men att folda den från CO är i mitt tycke lite väl nitigt.

Postad

Håller dock inte med slasktratt om fold pre. Handen är väl inget monster, men att folda den från CO är i mitt tycke lite väl nitigt.

Missade att det var CO men håller ändå fast vid fold pre. Vet inte riktigt vad man hoppas på med den näven.

Postad

Fold pre och sen folda mot omslaget på flopp.

inte många händer du leder mot. Har han 44 eller Q4/Q5 och sen 2 hjärter så är du underdog. 678hAh med 2 hjärter på hand känns som en hand han skulle kunna ha oxå.

Fold!