Gå till innehåll

Pokersiter med SMS-insättning.


newmi

Recommended Posts

Innan jag ställer min fråga kan jag passa på att bespara er från att lägga tid på onödiga kommentarer genom att bekräfta:

 

- Ja, jag har passerat 18 år med marginal

- Ja, jag är medveten om att det finns andra insättningsmetoder som har sina stora fördelar

 

 

Men, det jag undrar är trots allt:

 

Vilka siter, förutom Vegas007 och SMSpoker.se(?) erbjuder möjligheten att sätta in pengar via SMS? Om det finns någon, finns det där möjlighet att sätta in andra summor än 100:- eller 200:- ? Gärna "valfri" summa mellan ett min- och maxbelopp.

 

En bifråga får dessutom bli: Vet någon om man kan sätta in pengar med SMSpoker för att spela cash game, eller är det bara när de har turneringar man kan nyttja detta?

 

 

Är grymt tacksam för svar, känns som att ett pokerforum av den här storleken bör ha en mångfald när det gäller rutin från många olika pokersiter med olika insättningsmetoder :)

 

Mvh,

newmi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Nej det kan jag ärligt talat säga att jag inte tänkt göra. Visste inte ens om den, och att döma av ditt inlägg fungerar den inte längre?

 

Det handlar mer om att jag har ett par kontantkort med innestående saldo. Tänkte kanske att jag skulle försöka nyttja dessa, eftersom att jag inte använder dem till att ringa med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smspoker.se ser ut att vara en affiliatesida för bl.a Simba. Skapade du en ny användare på pf bara för att berätta detta?

Är du Mikael, Martin, Daniel, Simon eller Joel?

 

Om Vegas007 har så man kan betala med SMS så borde resterande skins i samma nätverk ha det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smspoker.se ser ut att vara en affiliatesida för bl.a Simba. Skapade du en ny användare på pf bara för att berätta detta?

Är du Mikael, Martin, Daniel, Simon eller Joel?

 

Jag har ingen som helst anknytning till smspoker, om du tolkade mitt inlägg som någon slags marknadsföring så får du ursäkta mig, för det var inte avsikten. Jag tycker annars att jag var ganska tydlig med mina avsikter i samband med trådskapandet.

 

Var ett bra tag sedan jag spelade nätpoker, och av den anledningen har jag väldigt dålig koll på hur olika pokerklienter ser ut idag. Tänkte därför att jag gjorde klokt i att vända mig till ett pokerforum med så pass många medlemmar.

 

 

 

Om Vegas007 har så man kan betala med SMS så borde resterande skins i samma nätverk ha det?

 

Okej. Någon som kan hänvisa mig till vilka resterande skins det är? Men jag söker framförallt en site där man inte är begränsad till att sätta in 100:- eller 200:-, och risken är väl att de har samma begränsningar, om de har SMS-funktionen öht? Men om någon vet vilka andra skins som finns på samma nätverk så får ni gärna meddela det, så kan jag kolla upp det själv.

 

 

Mvh,

newmi_

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leepoker.com hade sms-insättning innan, vet dock inte hur det är nu

 

Det stämmer. Den funktionen finns dock inte kvar där längre, och jag har ingen aning om huruvida den kommer tillbaks heller. Men tack ändå :)

 

Kom på att min farfar har ett antal tusen, tror det rör sig om 7000:- på sin mobil, han använder kanske sin mobil 5 ggr / året och då ringer han inte alls med den, ett alternativ för honom minst sagt, inte att lira men att ta ut ofc :)

 

Okej. Med ett sånt belopp kan man säkert vända sig till operatören (vilken det nu är?) och be/kräva att dom betalar ut beloppet. Har för mig att jag läste i ett annat jättestort forum (hette något i stil med "återblick"?) att det var någon som påstod att man kunde ringa till Telia och be/kräva att dom betalar ut det, typ för att dom inte ville hamna i problem. Äh, jag minns inte exakt vad han sa, och vet inte heller om det stämmer. Men det kan ju vara värt att undersöka det lite närmare om det rör sig om sådana summor.

 

För min del rör det sig dock inte om några tusenlappar, så jag hade tänkt försöka plocka mina pengar den här vägen istället. Någon som kommit på någon site? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan hänvisa mig till vilka resterande skins det är?

arcticstarpoker.com

BiziPoker3d.com

LeePoker.com

StarClubPoker.com

the3dpoker.com

vegas007.com

World3DPoker.com

 

Den sista skulle jag passa mig för. De har legat i konflikt med nätverket länge och ingen får sina pengar utbetalda.

Spela på den ArcticStar eller Lee så är du safe, dom har förresten svenska ägare av skinsen.

 

Btw, jag spelar endast på detta nätverk nu. :lol: [reklam]ArcticStarPoker.com[/reklam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arcticstarpoker.com

BiziPoker3d.com

LeePoker.com

StarClubPoker.com

the3dpoker.com

vegas007.com

World3DPoker.com

 

Den sista skulle jag passa mig för. De har legat i konflikt med nätverket länge och ingen får sina pengar utbetalda.

Spela på den ArcticStar eller Lee så är du safe, dom har förresten svenska ägare av skinsen.

 

Btw, jag spelar endast på detta nätverk nu. :lol: [reklam]ArcticStarPoker.com[/reklam]

 

Tack. Men jag antar att man inte kan sätta in via SMS på ArcticStarPoker då? För i så fall hade du väl sagt det redan..? :?

 

På Vegas007 finns i alla fall knappen SMS Deposit bredvid CASHIER-knappen som via webbläsaren tar en till siten för insättningar. Finns inte den knappen så finns med största sannolikhet inte möjligheten till SMS-insättning. Någon som kan avskriva någon av de (av Cyntax) nämnda siterna av egen erfarenhet?

 

 

EDIT:

 

Registrerade mig på Bizipoker3D för att kika, men där gick det inte. Sen insåg jag att en sökning på google på <sitenamnet> +"sms deposit" skulle avslöja huruvida det går att använda SMS-insättning eller inte på sidan. Detta ledde till slutsatsen att ingen av de övriga siterna i nätverket erbjuder SMS-insättning, alltså bara Vegas007 (100:- eller 200:- ). Dessutom har jag för mig att det är max 200:-/dag, om någon skulle undra.

 

 

Så frågan lever vidare, finns det kanske någon annan site i något annat nätverk som erbjuder möjligheten till SMS-insättning? Och i så fall, vilket/vilka?

 

Mvh,

newmi_

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför en site erbjuder sånt här, snacka om att vilja bjuda in minderåriga + förlora massor av pengar som går bort i avgifter. ingen normal människa som spelar poker på ens en någorlunda normalseriös nivå skulle väl aldrig ens tänka tanken att deposita per sms? obs, detta är inte riktat till dig ts .. du har ju ett syfte. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förstår inte varför en site erbjuder sånt här, snacka om att vilja bjuda in minderåriga + förlora massor av pengar som går bort i avgifter. ingen normal människa som spelar poker på ens en någorlunda normalseriös nivå skulle väl aldrig ens tänka tanken att deposita per sms? obs, detta är inte riktat till dig ts .. du har ju ett syfte. :)

 

Kan inte annat än att hålla med dig. Men precis som du har förstått så handlar det här inte om att spela poker på normalseriös nivå, utan att utnyttja detta för att tjäna några slantar.

 

Måhända att jag är fattig, snål och har alldeles för mycket fritid - men min mobiloperatör förtjänar inte mina hundralappar. Då torskar jag dom hellre på poker, alternativt cashar ut dom och köper en ny kofta till min mormor. :ola:

 

Jag misstänker i alla fall att det här med SMS-insättning är så pass ovanligt att risken är att det endast är Vegas007 som har denna tjänst (och hur länge till?). Pokerium har jag för mig hade det, samma sak var det ju med LeePoker. Men om någon av er hört talas om någon annan site som har SMS-insättning så uppskattas så klart den informationen.

 

Thanks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Men jag antar att man inte kan sätta in via SMS på ArcticStarPoker då? För i så fall hade du väl sagt det redan..? :?
Nej, jag har faktiskt ingen aning. Det där är något som nätverket sköter. Tror knappast ens min polare som är delägare i skinnet vet. Men jag ska naturligtvis fråga!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har faktiskt ingen aning. Det där är något som nätverket sköter. Tror knappast ens min polare som är delägare i skinnet vet. Men jag ska naturligtvis fråga!

 

Det jag menade var att hade SMS-insättning varit tillgängligt så hade det antagligen funnits en "SMS Deposit"-knapp bredvid "CASHIER", precis som på Vegas007, och då hade du förmodligen sett det och vetat om det - och därmed berättat det :-P

 

Men men, jag får sätta in så mycket som möjligt på Vegas och sedan förbruka resten av pengarna på annat håll.

 

Tack för hjälpen!

 

Mvh,

newmi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att hade SMS-insättning varit tillgängligt så hade det antagligen funnits en "SMS Deposit"-knapp bredvid "CASHIER", precis som på Vegas007, och då hade du förmodligen sett det och vetat om det - och därmed berättat det :-P

Nej varför skulle jag förmodligen ha sett det? :roll: Jag gjorde en insättning på $20 den 5/8 och efter det har jag bara cashat ut. Ca $3000 nu. :-P

 

Men nu har jag kollat och ArcticStar har ingen SMS-knapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 8 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...