Gå till innehåll

Taktik/Spelstil @ turre imorgon


madblast

Recommended Posts

God Kväll alla pokerälskare.

Det är så att jag ska spela en rätt stor turnering, iallafall för mig, imorgon söndag. Det en NL Holdem 200 000$ gtd turnering med 30000(!!) startande varav 4000 får betalt, vinnaren får 26 500$ om jag inte minns fel. Frågan jag nu ställer er är hur ni tycker att jag på bästa sätt ska spela denna turnering för att få betalt.

Ska jag vara tight, bara invänta kulorna etc? Eller vara aktiv se mycket floppar etc, den lite "galna" stilen?

Hur spelar ni själva en sån här turnering?

 

Jag vet att det för många där ute inte är särskilt mycket pengar det handlar om... HeHe.. men jag skulle gärna uppskatta hjälp..

 

Tack på förhand :).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är Stars Sunday $200k turnering du pratar om och i så fall är det lite av en turbo (10 min. levels tror jag). Du kommer (oftast) att bli ganska kortstackad ganska snabbt p.g.a. att blindsen går upp hyfsat fort. Du måste alltså spela med (och mot) en liten stack bra. Du måste veta vilka händer och i vilken position du ska open-ställa resp. re-ställa. Och med vilka händer du ska syna andras ställ, beroende på deras stackstorlek och position. I de flesta fall måste du ta ett beslut för hela stacken (eller hela motståndarens stack) pre (utom precis i början).

 

Det handlar mest om matematik. Om du inte har Pokerstove rekommenderar jag att du laddar ner det (det är gratis) och skriver ner olika tänkbara händer och räknar på lite olika handdistributioner.

 

/Loudon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...