Gå till innehåll

Maffia IV - Speltråd!


Jennez

Recommended Posts

MAFFIA HÄRJAR I BYN!

 

mafia021600x1200_2.jpg

 

Maffian har ännu en gång kommit till byn och nu är det upp till byborna att rensa ut de socialt missanpassade banditerna!

 

Vi kör till imorgon eftermiddag, runt 18.00, då det blir nattetid om ingen majoritet (och därmed ingen lynchning har ägt rum) har uppnåtts.

 

Spelarna är:

Brallan

Stonken

jkkman

Juggler79

Jegor

knutsune

upandcoming

urmyrakeback

TotalFarsa

 

Vi ser gärna att inga andra än ovan nämnda skriver i tråden förrän spelet är slut. Följ gärna intrigerna dock! :-D

 

Låt anklagelserna hagla!

 

MVH

Lekledaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Kära bybor, jag skulle vilja ta tillfället i akt att tacka alla för den härliga svinfesten hemma hos TotalFarsa vi hade igårkväll, kanske blev det lite väl mycket svineri för några däribland undertecknad.

 

Minnet är svagt från gårdagen men som efter alla härliga svinfester så har jag dock väldigt klara bilder av några speciella saker, fast hur jag vaknade med grisknorren i munnen kan jag tyvärr inte förklara.

 

Jag hade dock ett väldigt långt och givande samtal med Gregorius, vår lokala präst, som så många andra hade hört talas om hur maffian infiltrerar vår by. Han hade (som enda nyktra på festen) tittat runt och sett märkligt beteende hos bland annat Brallan som tydligen lämnat festen under ett par tillfällen och kommit tillbaka med skjortärmarna uppkavlade och varit svettig i håret. Kanske hade han hade tagit en titt på jkkmans fru och därefter bestämt sig för att gå ut en sväng för att sedan komma tillbaka.. vad ska man säga... "nöjd". Det hela kändes mycket misstänksamt i alla fall.

 

Gregorius hade även lagt märke till hur TotalFarsa, vår värd, hade sprungit till telefonen stup i kvarten. Fast en som bjuder på sprit i de mängder han gjorde kan ju inte vara inblandad i något fuffens, inte sant? Men vad vet jag, jag var ju som sagt ganska förfriskad, eller vafan. Jag var ju aspackad helt enkelt.

 

Så jag får helt enkelt ta Gregorius på ordet och följa min magkänsla.

 

Jag vill lyncha Brallan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafalls! Har maffian kommit till vår fredliga by? Vänner, grannar, bybor, det är återigen dags att bevisa för de sicilianska hundarna att man inte obestraffat försöker nästla sig in i vårt behagliga samhälle. Låt oss genast börja begrunda den senaste tidens turbulens i byn för att på så sätt ringa in orosmakarna och kasta ut dom från toppen av kyrktornet!

 

Vänner, jag får börja med att tacka er för gårnattens festligheter som tämligen nära dräpte mitt spritförråd. Det gladde mig att ni alla kunde närvara även om vissa, som påpekats tidigare, inte befann sig på festen under hela kvällen.

 

Men som den gode knutsune påpekar är det nu dags att ta i med hårdhandskarna mot patrasket som infiltrerat oss.

 

En person som jag alltid har haft ett ont öga till och som på den senaste tiden har betett sig synnerligen mafiosolikt är Brallan, den odågan. Inte nog med att han luktar billigt rödvin, jag har även sett honom smyga omkring i en mörklila kostym av omodernt snitt. Till råga på allt så noterade jag under festligheterna att han påfallande ofta log mot jkkmans fru med sitt olivoljiga leende och knyckte med nacken mot uthuset så att hårpomadan flög.

 

Nej vänner, det krävs inte mer än så. Brallan måste vara en mafioso! Ju snabbare vi kan komma överens desto snabbare kan vi kasta honom utför kyrktornet och vara kvitt denna cancersvulst på vår samhällskropp!

 

Lyncha Brallan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unge Billy-Bob kom springandes och gjorde klart för mig att det går rykten om min person för att jag stundtals pratade i telefon under kalaset. Jag vill på detta sätt klargöra att jag pratade med min bookmaker Leslie då jag på senaste tiden har lagt ett par tveksamma vad och numera står i skuld till honom. Det är faktiskt så illa att jag kanske måste sälja min prisbelönta ko Mesmeralda för att betala skulderna och jag ringde honom ett flertal gånger för att övertyga honom om att jag ska få tag på pengarna på annat vis om han bara ger mig ett par dagars frist till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej gott folk! Får ta och tacka för den förträffliga tillställning Totalfarsa anordnade igårkväll. Minnet under småtimmarna sviktar rejält, men det jag kommer ihåg är att vi hade det väldigt trevligt! Det som dock oroar mig är dessa onda tider vi nu kommit in i och alla dessa personer som sätter skräck i våra hus och hem. I lång tid har jag inte låtsas om att barillapastan alltid är slut, att leveranser på krossade tomater nu sker två gånger dagligen och att en ny hattaffär öppnat på andra sidan gatan. Hur naiv har jag varit? Detta elände måste ta slut!

 

Innan Totalfarsa drog fram brännvinsdunken passade jag på att observera folket, och kika lite närmare på några som jag redan sedan tidigare haft under uppsyn. Tyvärr kan jag inte namnge alla personer jag observerat, kan bara dela med mig av det jag la märkte till igår. Framför allt var det Jegor som utmärkte sig, eller för att tala i klarspråk försökte smälta in bäst och hålla en passiv roll. Mina misstankar blev sedan bekräftade när jag stod och väntade utanför toaletten, då jag hör någon vissla på introt av gudfadern. Jag ryggar tillbaka när dörren öppnas och denne enorma gestalt i form av Jegor uppenbarar sig. Snabbt som satan låtsas jag vingla till lite för att på så sätt avleda detta odjur och spela full och dum. Efter en viss tvekan lämnar han mig, och jag går med darrande steg in och låser in mig på toan i skräck.

 

Jag vet vad jag hörde och jag hoppas att ni är med mig när jag säger:

 

Lyncha Jegor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ett väldigt fint hus jag flyttat in i. Gott om plats för mina kor i stallet. Synd att jag missade festen. Dock är jag lite bekymrad över att värden är så snabb i att lyncha och baktala sina gäster. Jag tror nog att det kan ligga något i ryktena, även om jag inte var där.

Lyncha Totalfarsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"TotalFarsa! Är du indragen i skumraskaffärer?"

Jag skriker ut orden över festsorlet. Alla tystnar, förutom urmyrakeback som låter dunkens innehåll flöda genom den öppna kranen över den gapande munnen. Den hemkörda grappan sprider sig runt lokalen, längs golvet i flytande form och genom luften i odörmässig gasform. Hemkörd grappa...hmm.

"Uh, asdf gruh, va?" lyckas den liggande TotalFarsa haspla ur sig. Andedräkten avslöjar dryckerna som konsumerats under kvällen.

"Vore det inte för att jag hade ögon, skulle jag tro att det var Jennez jag pratade med.", säger jag och håller för näsan.

"Men vaereom?", fortsätter TotalFarsa.

"Varför bryter du på italienska?", frågar jag försynt.

"Buon natale, un paio di scarpe nere con tacco basso, oj. Nej..."

Han stammar rodnande.

"Jag...bryter inte alls på italienska."

En harkling senare fortsätter han:

"Men, varför *RAP* kommer du med en schån anklagelse?"

"Spela inte nykter. Jag har läst alla forum och railat alla highstakesbord. En person med nicket 'Mafioso90' har härjat fritt på sistone och förvandlat 2000 lire till en förmögenhet."

Den sorgliga skepnaden sjunker ihop. En fjäril flyger in i lokalen och tvärdör vid vad tycks vara den första inandningen av de etanoltunga ångorna i rummet.

"Andas fjärilar?", frågar jag.

"Jag tror det.", svarar TotalFarsa.

"Andas de med bakkroppen?", fortsätter jag anklagande.

"Tror det."

"Vilka stadier genomgår en fjäril i sitt liv?"

"Un produtto...", börjar TotalFarsa innan han hastigt avbryter sig.

"HA!", skriker jag triumferande. "Pasta con funghi genitale?"

"Si, si, carciofi. Cottura...vad är det som händer?", snörvlar TotalFarsa.

"Jag tror att din yta börjar krackelera och avslöja ett italienskt inre.", säger jag hånleende innan jag fortsätter:

"Vilka kvävebaser ingår i DNA?"

"A...adenin, guanin...", han tvekar, men fortsätter: "cytosin och tymin?"

"Exakt. Och vem mer än ett fullfjädrat proffs skulle veta det? Och vilka är hundraprocentiga proffs? Maffian..."

Nonchalant tittar jag upp i taket efter mitt triumfatoriska tal. TotalFarsa tittar sig desperat runt i rummet.

"Men...du har inget mer än det."

"Mafioso90", fräser jag genom mungipan. "Du är mafioso90."

"Det kan du aldrig bevisa!", skriker han till och ställer sig upp.

Jag pekar på hans fickor och viskar:

"Varför får sedlarna i dina fickor inte plats? Va? Va? De bara fullkomligen väller ut ur fickorna. Är du pojken med guldbyxorna, eller..."

När jag tystnar inser jag att hela rummet lyssnar.

"...eller har du kanske förvandlat 2000 lire till en förmögenhet, herr Mafioso90?"

"Managgia miseria!", skriker TotalFarsa och sliter upp locket till en av fickorna. Ut sprutar sedlar. Han trevar efter den andra fickan.

"Voglio la mamma!", sedlar där också.

"Lo scudetto!"

Ur den tredje fickan rycker han upp en DVD-box med Gudfadern-trilogin.

"Alberto Tomba!"

Den fjärde fickan innehåller ett schweiziskt maskingevär, vilket han snabbt fäller upp.

"Ni får mig aldrig levande!"

Skriket ekar fortfarande i mina öron när jag vaknar. Har jag drömt?

 

Jag tar det säkra före det osäkra och dekorerar huset med meterhöga grafittibokstäver:

 

Jag vill lyncha TotalFarsa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brallan fick eld i byxan och smet iväg från vår by så fort det haglade anklagelser. In flyttade det en ny granne, kanske en ny vän i vår by. Men mitt öga är fortfarande vaksamt då inflyttning skedde väldigt fort nästan som genom "familjen".

 

När jag hör urmyrakeback berätta om Jegor, så kommer det fram en bild då jag ligger bakom toaletten och småsover. (Ja, jag var på flaskan tidigare under dagen... och under veckan.. det är på tok för ansträngande att jobba som brännvinsförsäljare, man måste ju provsmaka varje flaska.) I vilket fall så kommer jag ihåg hur jag nynnas till sömns av Gudfaderns vackra tema. Så styrka urmyrakebacks historia kan jag definitivt göra.

 

Allt eftersom mina återställare åker i kroppen kommer fler och fler saker tillbaka till mig från gårdagen. När jag senare under kvällen hade luskat fram vem det var som nynnade på Gudfadern-temat så kände jag ju instinktivt att jag ville tacka personen i fråga. Full som ett svin går jag fram och nyser Jegor i ansiktet och kramar om honom samtidigt som jag tackar mitt allra hjärtligast för nynnestunden förut. Under kramen känner jag ett pekformat objekt i byxfickan. Det kändes märkligt likt en pistol... eller så var han bara glad att se mig. Skumt var det i alla fall!

 

Efter mottagit en hård lavett kände jag mig sömnig och gick och satte mig bakom toaletten än en gång, jag mötte vår gamla granne Brallan på vägen dit med ett nöjt leende på läpparna. Konstigt tyckte jag men jag förstod varför då jag satte mig rakt i en kladdig pöl.

 

Vad var det för pekformigt objekt?

 

Lyncha Jegor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt trevlig kväll, det måste jag hålla med om. Själv var jag relativt nykter och hade faktiskt lite magsjuka, så jag tog det relativt lugnt eftersom jag skulle jobba dagen efter. Det blev ett ett par öl, men inte mer än så.

 

Veckans snackis i byn har givitvis är angående Maffian, ryktet säger att maffian har kommit till våran lilla fredliga by. Man hör lite olika saker och man vet inte riktigt vad man ska tro.

 

Men, när jag var hos Totalfarsa blev jag lite förvånad faktiskt. Jag vet inte om ni noterade DVD-Hyllan? Sopranons, säsong 1,2,3...4,5 OCH 6! Medans Totalfarsa var inne i köket och höll på med maten, tog jag en närmare titt på DVD-hyllan. Jag ser då Gudfadern I, II och III, givitvis specialboxen med soundtracket. Jag hör att Totalfarsa är påväg tillbaka från köket, men hinner ändå med att se filmer såsom De omutbara, Carlitos Way, Donnie Brasco, Maffiabröder och Scarface bredvid.

 

Dags för middagen, vad är det vi får för mat? SPAGHETTI och köttbullar. Köttbullarna var personligt knådade och rullade av Totalfarsa. Först filmerna och nu maten, det blir givitvis inte bättre när han börjar korka upp det röda vinet.

 

Jag börjar konfrontera honom lite försiktigt angående spaghettin, men totalfarsa lägger hela tiden över samtals ämnet till köttbullarna.

 

Vinet gick inte så bra för mig, så jag gick till kylen för en kall Norrlands Guld. När jag öppnar kylen, så ser jag Tomat Pure, Berilla Spaghetti mix ala italy, mocarilla ala italy etc etc. Var är jag igentligen?! Jag griper en kall bira och återvänder till bordet.

 

Kvällen fortsätter och jag dricker mest citronvatten resten av kvällen. Efter ett tag börjar jag känna hur jag håller på att explodera i brallan, inte av maten, utan av all dryck. Jag går på toan för att lätta på trycket. Efter ha gjort #1, så blev jag faktiskt tvungen att göra #2, hade som sagt magsjuka, så jag sprutade faktiskt på ganska rejält. Hur urmyrakeback får min rännskita allt låta som en musikaliskt soundtrack, det har jag ingen aning om. Kan det vara så att det är det enda han tänker på?

 

På toan tar jag fram min iPhone för att kolla om Totalfarsa har något wlan, det dyker upp en resultat, "FORZA MILAN". Dock lösenordsskyddat. Jag svepter arslet med det lyxiga dasspapret som fans på toan och beger mig ut.

 

Utanför möter jag urmyrakeback, killen måste ha fått i sig alldeles för mycket, för dum och full var han.

 

Jag noterar att finns det stationär dator i ena av rummet, tog mig friheten att jag kunde kolla min email lite snabbt. Jag startar skärmen, och vad ser jag där? uTorrent är i gång, med 5 aktiva torrents.

 

Gomorra.2008.720p.BluRay.DTS.x264

Gomorra.2008.1080.BluRay.DTS.x264

Gomorra.2008.xvid

Gomorra.2008.dvd-r

och slutligen, Gomorra.srt(Italian subitles)

 

Chockad blev jag, jag drog muspekarn mot startfältet för att minimera, men kommer istället åt Firefox och in kommer jag på startsidan. En porrsida, vuxenfilmen startade och jag satt kvar en liten stund, jag är juh fan inte bög!

 

Sedan hör jag att det blev en jädrans liv utanför datorrummet, det var thestonk som skällde ut Totalfarsa. Jag trycker ALT + F4 och stänger av skärmen och kliver ut ur rummet. Precis utanför rummet kommer en aspackad knutsune och nyser säkert en hel flaska rödvin i mitt ansikte samtidigt som han kramar om mig. Jag hoppas han inte märkte min hårdhet nere i byxorna efter min lilla visit på datorrummet.

 

Jag anslöt mig till resten av sällskapet och märkte på direkten att stämningen blivit lite stel efter thestonk tjafs med hosten.

 

Jag började runda av kvällen och tackade för mig och begav mig hem, suckandes då en arbetsdag väntade.

 

Totalfarsa, var det något Italienskt tema som gällde under kvällen som vi andra missade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag kan ju inte bli annat än förvånad över anklagaelserna som riktas mot min fridsamma person. Vänner, flertalet av er har känt mig i många herrans år och därför borde ni vid det här laget känna till att jag lider av en stor böjelse, inte bara för det italienska köket, utan även för deras kulturhistoriska arv. Och det är just därför som jag är så lämpad att vara den första som pekar finger och nämner de skyldiga vid namn. Vem, om inte en som ägnat stora delar av sitt vuxna liv att studera italien och dess befolkning, är inte bäst lämpad så säg?

 

Därav min DVD-hylla. Det som så lätt skulle kunna misstas för en mafiosos-vurm är enbart att betraktas som studiematerial och inget annat.

 

Att thestonk inte känner till att jag, på grund av mitt livslånga commitment till det italienska arvet, har kommit att drabbas av ett sällsynt problem med talsyntesen är både beklämmande och på samma gång en aning graverande. Ni vet alla att jag lätt slinter över på nonsens-italienska när jag är överförfriskad! Tutta Verdi för fanken!

 

Nej, jag vill således vända på steken och ge tillbaks med samma mynt. Thestonk måste vara en maffiamedlem som nu gör allt vad som står i hans makt för att anklaga hederligt folk för att rädda sitt egna, ömtåliga, skinn.

 

Jag vill lyncha thestonk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rjo0645l.jpg

 

Lynchmobben hissar upp TotalFarsa i närmsta träd. Han fru och barn blir rullade i tjära och fjädrar och tvingas lämna byn!

 

Det visar sig dock snabbt att TotalFarsa bara var en filmintresserad familjefar och hederlig bybo. Stämningen blir lite dämpad några minuter efter att sprattlandet i trädet har slutat men jakten måste gå vidare!

 

Mafiosos, meddela mig via PM vem ni vill mörda.

Polisen, PM:a vem du vill undersöka.

Doktorn, PM:a vem du vill skydda.

 

*Det är nu nattetid och tystnad skall råda i tråden*

 

Dagen kommer att gry så fort jag har fått in alla PM från mafiosos, polis och läkare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När morgonen gryr i den lilla byn hittas Jegor död. Allt tyder på att det var ett dåd utfört av maffian.

 

Mafia.jpg

 

Det utbryter ett milt kaos och i mitt i allt märker man att Juggler79 är borta. TotalFarsas livskamrat, som ironiskt nog också heter TotalFarsa, flyttar snabbt in i Jugglers hus.

Tänk nu på att TotalFarsa kan ha vilken ny roll som helst (polis, läkare, maffia eller bybo).

 

*DAGTID*

 

/Lekledaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, ehrm. Som sagt så fick min fru en hel del uppmärksamhet under svinfesten. Det hela ledde till lite familjära problem vilket ledde till att jag inte hade möjlighet att göra något uttallande igår. I alla fall så redde vi ut problemen och det ledde till lite aktivitet under den föregående natten. Det kanske räcker med att säga att min sänggavel behöver bytas ut. Så glatt strosar jag ner till byns centrum, där stöter jag på Thestonk som berättar för mig att Jegor blivit skjuten av maffian, och att juggler79 dessutom flyttat ut :cry:. Bestört och lite tårögd över att ha förlorat sådana fantastiska livskamrater knallar jag vidare mot byns sänggavelmakare, knutsune, trots allt behöver jag fortfarande en sänggavel. Väl framme vid knutsune ser jag en mycket stiligt, om än lite märkligt klädd man stiga in i en röd Ferrari och köra därifrån i rasande fart. MYCKET MISSTÄNKT!

Flink som jag är hann jag ta en bild på den mystiske mannen med min systemkamera:

SWEENEY_TODD-3.jpg

 

Jag vill lyncha knustune!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jkkman kliver in i min brännvin- och sänggavelaffär som jag har nere i centrum och ser mycket misstänksamt mot mig. Jag kollar upp från min beställningslista jag fått från TotalFarsas livskamrat TotalFarsa som precis klivit ut ur min affär, snygg bil hade han visst. Lite småroligt utseende bara. Efter svinfesten igår så var tydligen TotalFarsas spritskåp helt uttömt. Listan ser lite skum ut bara.

 

161h37qqa7w2fplpvk5b.png

 

Måste ju göra av med sjuka mängder tomatsås, 220 kg fixar man ju inte fram hur lätt som helst. Lite förvånad känner jag på lappen, känns väldigt glansig och plastig, jag vänder på den och vad får jag se?

 

r216cwcvluctszg1ik7a.png

 

Skrämd drar jag en handen för munnen samtidigt som jag släpper lappen. Han måste vara en av dom som förpestar vår by. Jkkman ser vad jag gör och frågar vad som står på? Jag litar inte på någon och ljuger ihop en historia om att jag såg en spindel på handen. Han ser ytterst misstänksam ut. Kanske är även han en dom?

 

Han rycker på axlarna och ber om att få beställa en ny sänggavel i trä, med ett hästhuvud inristat. Mycket underligt tänker jag, men så länge han betalar får han vad han vill.

 

Jag tackar för beställningen och säger hej då. När han gått ut tar jag upp lappen från golvet och knycklar ihop den med högernäven, nu jävlar ska maffian ut ur vår by!

 

Jag vill lyncha TotalFarsa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag vaknade låg det ett kohuvud vid sänggaveln. Efter shocken började jag följa de kladdiga blodspåren och de ledde till knutsunes hus. Behöver jag säga mer?

 

 

 

Lyncha knutsune

 

 

Jahaja? Tidigare i veckan ville du att jag skulle vara mycket diskret med din lilla "sexuella avvikelse" då jag skulle beställa ett kohuvud till dig. Jag levererade det till och med personligen, tyvärr var du ju inte hemma men fönstret till ditt sovrum var öppet så jag lämnade vid sänggaveln. Sen är det ju inte mitt fel att du inte ser det innan du ska gå och lägga dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyinflyttad och nyinflyttad, jag vet inte det jag. Jag har ju faktiskt bara varit borta ett halvår och vårdat min psioriasis vid Svarta Havets Kusthotell. Nu när jag så skulle flytta hem igen så har mitt boende allokerats om till den nyutflyttade Jugglers paradvåning, strax ovanför knutsunes Sprit och Sänggavelbutik!

 

Döm om min förvåning när jag under den kvarlämnade badrumsmattan hittar ett borrhål, stort som en femkrona, ned till knutsunes lagerlokal! Ja, jag är en dålig människa så jag kunde såklart inte låta bli att kika ner genom hålet då jag hörde röster komma därifrån. Det var två personer som samtalades vid och jag kunde inte höra hela konversationen men det som jag hörde fick mitt blod att frysa till is. En röst som lät väldigt likt den som knutsune dagligen brölar med förkunnade för person nummer två (som förblev okänd för mig) att nattens operation hade vart lyckad och att "hunden har slutat skälla", vad det nu betyder?

 

Nu så när Jegors har funnits mördad så lägger jag ihop två och två och därmed vill jag lyncha knutsune.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...