Gå till innehåll

Rooney

Rooney

Recommended Posts

• Svars 5,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade fått en elräkning o funderar lite... Hur mkt är de vettigt att göra av med i en tvåa? Räkningen nu va på 1.3k för de senaste tre månaderna. Har snittförbrukat 340 kWh senaste året. Ingen eluppvärmning alls. Är det mkt? Har alltid datorn på, kanske skulle stänga av den då o då :)

Har snäppet mindre men tycker också det är väldigt mycket, inte för pengarnas skulle men känns väldigt oansvarigt från ett miljöperspektiv. Tror nog det är datorns fel som kanske står på onödigt mycket, speciellt då den är så pass snabbstartad. Ibland sitter jag vid laptopen samtidigt som stationära står på dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har snäppet mindre men tycker också det är väldigt mycket, inte för pengarnas skulle men känns väldigt oansvarigt från ett miljöperspektiv. Tror nog det är datorns fel som kanske står på onödigt mycket, speciellt då den är så pass snabbstartad. Ibland sitter jag vid laptopen samtidigt som stationära står på dessutom.

*fnizz* miljö *fnizz*

Länk till kommentar

Du får gärna lägga upp bilder på fb från Melbourne om du tog några, intresserad av hur den stan ser ut :-). GLHF 2010, hoppas vi ses någon gång under året.

En läkarpolare rekommenderar Stesolid att flyga på. Han säger att man blir euforisk och seg samtidigt, och pigg när effekten lagt sig.

stes är valium

Länk till kommentar

Det gör den inte heller. Ronkan däremot!

plus!

Det är rätt trevligt att vara hemma. Vaknat pigg kl 08 ända sen jag kom hem och det hade ju varit trevligt om det inte varit för att jag varje kväll är dödstrött klockan 23 och det inte finns något annat alternativ än att gå till sängs. Borde bli normalt snart :)

Spenderat tid med tjejen o träffat lite polare osv så inte börjat lira något än. Tänkte köra lite ikväll.

Dras med skador i fotbollen... Högra höftböjaren är kass och baksida lår krånglar fortfarande. Jävligt drygt

Inte slösurfat på pf alls många minuter sen jag kom hem och tänkte helt sluta följa dagböcker med några få undantag jag tänkte kika i då o då. Har också märkt att det haft en lugnande effekt att stänga av datorn om nätterna och kanske inte alltid sätta sig vid den direkt när jag vaknar :)

Länk till kommentar

Var på affären där det hänger en stjärna som plockar korgarna vid kassan och går runt o pratar med sig själv. Han är jättetrevlig mot alla samtidigt och har mer eller mindre blivit ett med affären. Där jämt.

Idag hälsade han på en gubbe o frågade "Hur är det farbrorn?" Varpå farbrorn svarar "Nej det är inte så bra..." Killen fortsätter "Nej men det blir alltid bättre vet du, alltid bättre" Farbrorn: "Ja i graven kanske". Killen går iväg med korgarna o när han kommer tillbaka börjar han mer eller mindre skrika "Ja men farbrorn du vet att hoppet är det sista som överger en, så är det vet du!"

Det hela var vid tillfället mkt lustigt i mina öron, synd om farbrorn dock :(

Nu till ett annat ämne.

I många år nu har bekanta föräldrar nära som mer avlägsna droppat sina förhållanden i varierande takt. I början kändes det som att var och varannat par skiljde sig men nu är det ju förfan nästan alla. När jag kom hem från Australien får jag reda på att morsans väninna ska skilja sig, och samtidigt droppar tjejen bomben att hennes bästa polare och även min goda väns föräldrar också ska skilja sig. 4 barn i familjen varav 2 tvillingar på 8-9 år. Bland dom sista paren jag föreställde mig skulle göra det, men likfan händer det även där.

Det finns ju många olika orsaker till att par skiljer sig men jag har ändå så svårt att förstå hur det kan vara så vansinnigt vanligt. Särskilt i fallen där man säger sig vara goda vänner efteråt men helt enkelt inte älskar varandra på "det sättet" längre. Vad förväntar dom sig då när dom skiljer sig vid 45-50 års ålder och blir ensamma? Med tanke på hur svårt det är att hitta någon när man är ung man passar ihop med, hur fan ska det då vara i den åldern. Har man hängt ihop så jävla länge o blivit så gammal måste man väl kunna hitta på något för att lösa skiten i dom fallen. Särskilt med alla ungar inblandade.

Känns som att det är ungdomlig dumhet i så många fall där dom helt plötsligt kommer på att dom vill testa något nytt och vill vara nykära i något år med någon annan nyskild hjälte

Länk till kommentar

Wuups råka bli pippad första sessionen för året. De va me glidmedel iaf, förlora 4 av 4 200bb ai men vann lite småpotter så är nog inget stort back! Ser ingen anledning att kolla resultatet, kanske skulle köra så ett tag :) Det är ju ganska lätt på ongame eftersom man måste trycka fram summan på kontot

Satt långt inne att ens spela, därför är jag extra nöjd att jag verkligen gjorde det. Alltid så vidrigt att börja spela igen efter pauser. Aldrig haft så lång paus som jag hade nu, nästan 1½mån

Länk till kommentar

GL med nystarten och livet i stort!!!!!!

Tackarrrrr

Satt o kollade lite försäkringar... Förnyade just hemförsäkringen o pröjsade 2k för helåret. Kört med IF eftersom farsan jobbar där. Jävla tabbe... Kunde ju kommit undan med 700 spänn :S Sinnes... Förstår inte hur de kan skilja så mycket.

Kan man avbryta en försäkring?

Länk till kommentar

Tackarrrrr

Satt o kollade lite försäkringar... Förnyade just hemförsäkringen o pröjsade 2k för helåret. Kört med IF eftersom farsan jobbar där. Jävla tabbe... Kunde ju kommit undan med 700 spänn :S Sinnes... Förstår inte hur de kan skilja så mycket.

Kan man avbryta en försäkring?

Du har en viss tid på dig att säga upp försäkringen. Men jag råder dig att hålla dig till ngt av de större försäkringsbolagen. Om du ska välja ngt av de mindre, då rekommenderar jag dig att ta hem villkoret för hemförsäkringen först och lusläsa. Då det ofta är så att dom små bolagen är mkt billigare, men de täcker inte ett skit, eller under väldigt strikta omständigheter.

GL med fotbollen 2010!

Länk till kommentar

Håller inte med :( tyckte det lät gnälligt och irriterande. Måste ändå ge dig stilpoäng för det markerade uttrycket!

Haha :)

miljö är ett rätt komiskt ämne imo..

Ska man känna ansvar för att ha två datorer på samtidigt men samtidigt shippa flygresor hit och ditt som de flesta gör. Tror folk i allmänhet har dålig koll på vad som egentligen tär på miljön(framallt när det gäller växthuseffekten)

Jo folk i allmänhet har faktiskt det. Trots att det flygs så vansinnigt mycket varje dag står flygplanen totalt fortfarande bara för ca 2% av de totala utsläppen ;)

Och Australien är världens smutsigaste land vad gäller energi och där snackar vi en helt vansinnig nivå på utsläpp. Så går det när man ska köra utan kärnkraft. Så korkat...

Du har en viss tid på dig att säga upp försäkringen. Men jag råder dig att hålla dig till ngt av de större försäkringsbolagen. Om du ska välja ngt av de mindre, då rekommenderar jag dig att ta hem villkoret för hemförsäkringen först och lusläsa. Då det ofta är så att dom små bolagen är mkt billigare, men de täcker inte ett skit, eller under väldigt strikta omständigheter.

GL med fotbollen 2010!

Okej ska kolla upp det, tack!

Länk till kommentar

rooney, du tycker kärnkraft är lösningen på allt?

Du får gärna utveckla, en liten tankeställare bara... Smälla upp 4 kärnkraftverk i Sverige kan ju tyckas vara en god idé, men vill du att baltländerna mosar upp efter hela Östersjön?

Har några smygare på lager kring miljövänligheten också när det gäller kärnkraftsverk....

Länk till kommentar

rooney, du tycker kärnkraft är lösningen på allt?

Du får gärna utveckla, en liten tankeställare bara... Smälla upp 4 kärnkraftverk i Sverige kan ju tyckas vara en god idé, men vill du att baltländerna mosar upp efter hela Östersjön?

Har några smygare på lager kring miljövänligheten också när det gäller kärnkraftsverk....

Givetvis inte, och jag har ingen avsikt att göra någon diskussion av det över huvud taget heller. Mer bara påpeka hur vansinnigt det är att ett land som Australien släpper ut så mycket som dom gör.

Länk till kommentar