Gå till innehåll

Relient har blivit rbproffs!


ypsil0n

Recommended Posts

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Spelat lite nu på förmiddagen, gått sjukt segt.

 

***** Hand History for Game 921674570 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, January 21, 12:44:54 ET 2009

Table Diana 20 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 2: Dina-_gt_Mina ( $737.84 USD )

Seat 4: Relient ( $1039.05 USD )

Seat 5: sanken80 ( $1000.00 USD )

Seat 1: Tilted ( $632.35 USD )

Relient posts small blind [$2.50 USD].

sanken80 posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ Td Th ]

Tilted raises [$17.50 USD]

Dina-_gt_Mina folds

Relient raises [$55.00 USD]

sanken80 calls [$52.50 USD]

Tilted calls [$40.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 4h, 3h, 2s ]

Relient bets [$130.00 USD]

sanken80 calls [$130.00 USD]

Tilted calls [$130.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 3c ]

Relient checks

sanken80 checks

Tilted checks

** Dealing River ** [ Qs ]

Relient checks

sanken80 checks

Tilted checks

Relient shows [Td, Th ]

sanken80 shows [Jh, Js ]

sanken80 wins $548.44 USD from main pot

 

Mitt tips är nog egentligen att inte reraisa pre när du vet att du sitter före en person som raisat. Du kan bara spela brädan starkt om du faktiskt träffar set. På alla dessa brädor vill du sitta sist så du vet att du kan försöka bluffa på damen etc. Jag hade spelat återhållsamt, synat in och möjligen synat ner brädorna. Du har faktiskt bara ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt härliga turreklonkar du skapat dig!!!

 

Bara att hoppa upp i nivå på cg nu då! :P

 

Ska ut och backpacka på onsdag så tror inte jag kliver upp. Vet inte hur mitt spel står sig på 5/10 heller även om jag har rulle för det nu. Om jag kör nått innan vi åker blir det 2,5/5 och så satsar jag på 5/10 ett tag efter jag kommit hem.

 

Ska nog börja köra mer mtts, verkar ju vara lite av min grej. Eller så är jag bara sjukt rungood :roll: Blir till att skaffa konto på pokerstars när jag kommer hem för att spela mtt. Då har jag FTP, ipoker och stars + svs. Borde räcka till en lowlimit fish :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan idag blev jag riktigt irriterad, inte ofta jag blir det och är i princip aldrig sur/arg.

 

Var och fika hos tjejens mormor och så kom hennes halvkusin dit. Hon är 20år och är gravid i åttonde månaden. Hon har inget jobb och har aldrig jobbat, killen är knarkare och hon hoppa av skolan innan nian. Hon bor i tvåa och har säkert 4k/mån i hyra. Sen har hon köpt en hundvalp som säkert kostar flera hundra (kanske över tusen? I dunno) i månaden plus inköpspriset, Hur fan tänker hon? Stackars barn, stackars alla som betalar skatt för att ett sånt blockmongo ska få ut pengar av socialen till att lalla runt och inte göra ett skit. Jävla lekstuga är vad det är :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prio 1 borde ju vara att sluta shortstacka på 2.5/5 kanske...;)

Hehe :-)

Kör ju inte short, 100bb och är medveten om att det är lite fiskigt att inte köpa in fullt. Jag har spelat på $$ sidor med 100bb för länge och är för van vid det. Svårt att bara ställa om. Men jag jobbar på det och tycker att jag kommer närmre och närmre och kommer troligen börja köra 200bb snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Imorgon drar jag till asien på backpackingresa i 3 månader. Känns så jävla skönt att slippa den här tiden på året med allt slask osv. Kommer hem lagom till slutet på våren/början på sommaren :-)

 

Resrutten kommer se ut något såhär

Två veckor sol och bad i södra Thailand

Flyg upp till norra Thailand och se lite saker där

Åka in till Laos, se lite sevärdheter och inte minst göra den kända "tubeingen" när man åker traktordäck på en flod och stannar på barer längs floden och super. NAJS!

Vietnamn efter det. Killing fields, minnen från kriget mm

Sen till Kambodja och kolla på bla ankor wat, en gammal tempelstad.

Efter det blir det flyg till Bali med sol och bad igen.

En kort visit till Singapore och sen tillbaka till Bangkok för hemfärd.

 

Kommer bli så najs!

 

Om jag får tag i nån dator göra jag väl nån update här annars blir det sparsamt med uppdateringar.

 

Ha det så trevligt här hemma i slasket, hörs om tre månader :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Tjao, en liten update om vad som hander...

 

Ar i luang prabang nu i norra laos. Sjukt soft stad, allt ar chill som fan. Billigt som satan ar det ocksa. Tjejen och jag var ute och kaka pa "finresturang" kosta 83kr. NUTS! En stor beerlao pa 650ml kostar ca 10kr.

 

Hann inte spela sa mkt i feb men med tva turreklonkar blev det anda rekordmanad. Plus ca 1k pa cg och 49k pa mmt :)

 

Kanns som vi har varit borta sjukt lange men ar 10 veckor kvar... Borjar sakna pokern lite dock, kommer val spela ihalj mig nar jag kommer hem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du har varit på bali än? Om inte så när du kommer till flygplatsen säg att du vill till AP INN på poppies 1. Grymt skönt hotell och en hel del sköna svenskar. Inte så mycket dräggiga australiensare som på många andra hotell.

 

Avundsjuk som fan btw men kanske åker tillbaka till asien i sommar någon gång innan jag börjar plugga igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hoppas du får en grym semester!

Jag och tjejen och lite polare tänkte åka på något liknande.

Undrar lite vad ni fick betala för biljetten, och vad ni räknar med att resan går på totalt? Vart bokade ni resan?

Vore grymt tacksam för svar.

Gl med resan o gejmet!!:-)

 

Vi boka flygbiljetten genom STA travels for att vi ville ha en biljett med oppet hemresedatum. Kosta ca 8k tur och retur. Vi har typ 30k utover detsom fickpengar men da satsar vi pa en hel del shopping.

 

Vet inte om du har varit på bali än? Om inte så när du kommer till flygplatsen säg att du vill till AP INN på poppies 1. Grymt skönt hotell och en hel del sköna svenskar. Inte så mycket dräggiga australiensare som på många andra hotell.

 

Avundsjuk som fan btw men kanske åker tillbaka till asien i sommar någon gång innan jag börjar plugga igen

 

Vi drar nog till bali efter laos och kambodia sa borde bli om ca 3-4 veckor kanske. Tack for tipset :)

 

Imorgon ska vi gora den beromda "tubeingen" i vang vieng. Man aker traktordack ner for en flod och stannar pa barer pa vagen och super. Pa kvallen blir det stor fest. Kommer nog bli sjukt najs. Sag att en kille satt och grinda lite FTP har pa internetcafet. Lite sugen blir man ju :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hemma igen efter 13 underbara veckor med sol och värme. Känns lite konstigt att komma hem men samtidigt skönt. Kallt som fan är det dock. Om jag har tråkigt någon dag kanske jag skriver lite om vad vi har gjort, om det finns nått intresse för det.

 

Tänkte dra igång grinden men men dator har pajat, beställt nya grejer och får dom förhoppningsvis på typ onsdag/torsdag. Nu sitter jag på en trött bärbar men kanske går att lira lite iaf. Andra motgången är att min bankdosa gick sönder under resan så kan inte sätta in mer pengar på svs, har 4,5k där vilket inte räcker så långt. Beställt en ny sån med men segt att vänta.

 

En kompis kommer hit på fika snart och efter det drar jag nog igång lite grind, får nog lira 1/2 för att inte instant gula det jag har på svs just nu.

 

Skönt som fan att vara hemma iaf och är sjukt taggad på att grinda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det var vi. Grymt ställe, bästa på hela resan tror jag. Kommer garanterat åka dit igen. Vi var i Kuta och på en ö som heter Lembogan.

 

Bodde ni på AP inn som jag sa till dig? :-P Usch lembongan gillar jag inte alls, stannade bara där en natt. Allt var grymt mycket dyrare än på bali, rummen var inte mycket att ha, maten var svindyr men mest av allt så fanns det inte ett jävla skit att göra. Alla gillade det utom jag så vi stack hem till kuta igen dagen efter :P Lärde ni er surfa? :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bodde ni på AP inn som jag sa till dig? :-P Usch lembongan gillar jag inte alls, stannade bara där en natt. Allt var grymt mycket dyrare än på bali, rummen var inte mycket att ha, maten var svindyr men mest av allt så fanns det inte ett jävla skit att göra. Alla gillade det utom jag så vi stack hem till kuta igen dagen efter :P Lärde ni er surfa? :-)

 

AP var fullt när vi var där, bodde på Kedin inn. Var helt ok och billigt. Lembogan var helt okej och var på en strand där som jag troligen inte kommer toppa i hela mitt liv. Ska ladda upp nån bild sen om jag orkar :P

Lärde mig att surfa. Kunde inte svänga upp på vågorna men stod upp iaf. Grymt kul var det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått min nya dator nu. Var massa strul med bluescreens i början och med lite felsökning kom jag fram till att det var ett minne som inte fungerade som det skulle. Så nu måste man hålla på att strula och skicka tillbaka det, kul.

 

Så pokermässigt har det inte blivit så mkt spel. Spelat lite idag och ställt in HM och fortsatte ett tag efteråt. Blev 500 händer och ett bi back. Gick segt överlag och varje gång jag fick nått spelabart blev det instantfold av samtligt :P

 

Spelar nog mer senare om jag känner mig sugen. Kanske drar till en kompis istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fått igång allt med nya datorn och flyter på bra som fan. Fick in alla gamla händer i HM idag också, skönt att fixa det.

 

Spelade lite turrar igår och gick semidjup i några men busta på riktiga coolers i alla. Efter det grinda jag cg på svs. Kände mig ganska ringrostig men flöt på bra.

 

Några händer som jag vill ha kommentarer på:

 

Lugna ner mig lite på turn här? Känns som man inte vill bygga jättepott med bara TP eller?

***** Hand History for Game 1031141556 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 24, 12:16:01 ET 2009

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: MrEgg ( $478.01 USD )

Seat 3: Relient ( $1026.51 USD )

Seat 2: hskw ( $580.33 USD )

Seat 4: basic11 ( $1175.26 USD )

Seat 5: NewIngron ( $369.26 USD )

NewIngron posts small blind [$2.50 USD].

MrEgg posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ Jc Kc ]

hskw folds

Relient raises [$17.50 USD]

basic11 folds

NewIngron calls [$15.00 USD]

MrEgg folds

** Dealing Flop ** [ Jh, 5c, 2d ]

NewIngron checks

Relient bets [$30.00 USD]

NewIngron calls [$30.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 7h ]

NewIngron checks

Relient bets [$75.00 USD]

NewIngron calls [$75.00 USD]

** Dealing River ** [ 9d ]

NewIngron checks

Relient bets [$170.00 USD]

NewIngron raises [$246.76 USD]

Relient calls [$76.76 USD]

NewIngron shows [Jd, Ad ]

NewIngron wins $728.52 USD from main pot

 

Ok?, eller bör jag betta på turn eller river?

FI spelar 39/30 med 3bet på 13% på ett ganska litet sample

 

***** Hand History for Game 1031214302 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 24, 01:52:20 ET 2009

Table Diana 24 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 2: IGoUGo ( $1000.00 USD )

Seat 5: Relient ( $2086.57 USD )

Seat 1: BorkaOfSwe ( $1321.95 USD )

Seat 3: basic11 ( $1959.35 USD )

Seat 4: morbid ( $1946.81 USD )

BorkaOfSwe posts small blind [$2.50 USD].

IGoUGo posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ Ts Td ]

basic11 folds

morbid raises [$15.00 USD]

Relient raises [$60.00 USD]

BorkaOfSwe folds

IGoUGo folds

morbid raises [$170.00 USD]

Relient calls [$125.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8c, 4c, 5h ]

morbid bets [$222.00 USD]

Relient calls [$222.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 4s ]

morbid checks

Relient checks

** Dealing River ** [ Kd ]

morbid checks

Relient checks

morbid shows [Ad, 8d ]

Relient shows [Ts, Td ]

Relient wins $806.50 USD from main pot

 

Självklar syn på turn med hålpipa och färgdrag va?

 

***** Hand History for Game 1031220138 *****

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, May 24, 02:03:24 ET 2009

Table Diana 47 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Armiin ( $1893.06 USD )

Seat 3: junni ( $364.34 USD )

Seat 4: Dragster ( $551.64 USD )

Seat 5: Relient ( $1248.56 USD )

Armiin posts small blind [$2.50 USD].

junni posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ 5c 8c ]

Dragster folds

Relient raises [$15.00 USD]

Armiin folds

junni calls [$10.00 USD]

** Dealing Flop ** [ Ac, 2d, 3s ]

junni checks

Relient bets [$20.00 USD]

junni calls [$20.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 9c ]

junni checks

Relient bets [$35.00 USD]

junni raises [$70.00 USD]

Relient calls [$35.00 USD]

** Dealing River ** [ 4d ]

junni checks

Relient bets [$157.50 USD]

junni calls [$157.50 USD]

Relient shows [5c, 8c ]

Relient wins $514.38 USD from main pot

 

 

Trodde det var fler händer men hitta inte så mkt mer i HM nu.

 

Ikväll blir det grindstuga här. Blir nog 3 eller 4 pers vilket alltid är roligt. Hoppas på storklonk till samtliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår var nog kallaste kvällen på sjukt länge, backa 1000bb tror jag. Spelade inte jättedåligt utan var sjukt mkt setups osv. Ganska nöjd med mitt spel utan i några få potter. Men på 3000 gör man alltid några misstag så inte så mkt att göra nått åt. Tror jag tar ledigt hela dagen idag och passar på att vara ute i solen. Kanske spelar ikväll/natt om jag blir sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har börjat spelat på boss för att få in lite fler händer (spela fler bord i taget) och har börjat ganska bra. ligger väl två bi upp efter en riktigt skitstart.

Klonka en royal idag också, inte varje dag :)

 

***** Hand History for Game 1618289506 *****

$50.00 USD NL Texas Hold'em - Thursday, May 28, 02:05:31 ET 2009

Table Table TH 304 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 3: Relient ( $79.85 USD )

Seat 1: Gremilim ( $50.50 USD )

Seat 2: Milomix ( $13.55 USD )

Seat 5: A1OFA1 ( $47.45 USD )

Relient posts small blind [$0.25 USD].

A1OFA1 posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Relient [ Ac Kc ]

Gremilim folds

Milomix calls [$0.50 USD]

Relient raises [$1.75 USD]

A1OFA1 folds

Milomix calls [$1.50 USD]

** Dealing Flop ** [ Tc, 3d, Qc ]

Relient bets [$3.37 USD]

Milomix calls [$3.37 USD]

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Relient checks

Milomix bets [$5.62 USD]

Relient raises [$28.10 USD]

Milomix calls [$2.56 USD]

** Dealing River ** [ 4c ]

Relient shows [Ac, Kc ]

Relient wins $19.92 USD from main pot

Relient wins $26.25 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat minigolf med zumsar, alerstav och två till killar idag. Vann ju såklart men hade nog mitt flyt där och det brutalt dåligt på pokern. HM vägrade importera händer och blev utsugen i 400bb pott på nl100 så jag stängde ner efter 500 händer.

 

Kör kanske lite imorgon men ska nog njuta av vädret nu istället för att sitta inne och grinda. Spar det till dom regniga dagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maj gick inge bra för mig. För lite spel, lite ur form efter långt break och MASSOR med datorstrul. Allt spel började skitdåligt och mitt självförtroende gick i botten. Slutar 6k kr ner vilket är min första förlustmånad hittills.

 

Hade inte tänkt att jobba nått nu i sommar men har fått ett najs jobb som jag ska köra två dagar i veckan. Sjukt mycket frihet då jag ska ta min egen bil och göra kundbesök och programmera om spårsändare i båtar vilket äger också iom att jag får vara ute mycket. Inkomsten från jobbet kommer täcka levnadskostnaderna med rätt bra marginal så behöver inte känna mig pressad att plussa massor utan kan köra mitt spel som jag känner mig bekväm med. Sen får vi se hur det går, får jag en rush kan jag ju alltid säga upp mig :)

 

Sätter som mål på pokern att spela 40k+ händer och börja spela mer NL100 när jag tycker det finns bra värde och i princip gått upp helt tills månaden är slut. Ska dock inte jäkta mig upp utan kliver upp om det känns bra.

 

Kör nog igång ikväll med första passet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...