cG_ Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Hallå allihopa! Har haft en eller två dagböcker förut som jag tyvärr lagt ner pga blandade anledningar (motivationsbrist och dålig feedback). Men hur som helst har jag bestämt mig för att skapa ännu en till. Det jag främst vill utveckla i mitt spel är hur jag ska balansera mina 4betar, bra linjer att ta i 3betade potter med diverse händer. Men även hur jag kan påverka mitt metagame med diverse riktlinjer. Uppskattar alla tips jag kan få av erfarna spelare i mina handanalyser. OBS! Jag ska verkligen försöka att vara super informativ när jag lämnar mina HH's så det inte blir en massa missförstånd. MVH CG! Citera
DjLuppy Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 GL! Vilka nivåer och spel spelar dom främst? Citera
JGrande Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 GL! Vilka nivåer håller du till på? Citera
Roob Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Jag slår till och frågar vilka nivåer du spelar! Citera
Metaddict Postad 11 Januari , 2009 Rapport Postad 11 Januari , 2009 Jag undrar bara en sak...vilka nivåer kör du på? Citera
cG_ Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2009 Jag spelar NLH600 och NLH1K på prima. Har blivit mest NL600 nu efter upphållet, men håller väl vanligtvis till på NL1K. Citera
cG_ Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 11 Januari , 2009 Min första fråga är faktiskt något jag funderat och laborerat mycket med på egen hand, utan att egentligen kunna bestämma mig vad som är bästa alternativet. Iofs tror jag inte det finns något perfekt svar på frågan även om många vill säga det, men om jag iaf kunde komma underfund med en allmän riktlinje vs TAG/LAG/NIT, så har jag iaf kommit en bra bit på vägen =) Jag har en spelstil som innefattar följande statistik (oftast ): VIP: 21% PFR: 16% AF: 4.0 3bet: 6.7% CB på flopp: 74% FTCB på flopp: 67% FT3bet: 66% Steal: 27% Då tar vi och kör första exemplet! EMOT EN TAG till att börja med! Vi sitter alla med 100BB från start. FI i det här fallet spelar 21/18/4 med en 3bet på 6% (vilket jag anser är TAG) och är en regular som jag spelat åtskilliga tusen händer emot. Vi har däremot ingen speciell konflikt oss emellan som påverkar vårat spel. Han brukar spela ungefär som sina stats emot mig, möjligen med en lite högre 3bet%. Men det borde jämnas ut med tanke på att jag höjer UTG. Min range för utg raise är ungefär AJ+,JTs+,22+. Vilket en regular borde ha rätt bra koll på tycker jag, så vi antar att han vet min range någorlunda iaf. Fråga 1: Vilket är hans förmodliga range av 3bet i den här situationen? Fråga 2: Vilka händer borde jag då 4beta, syna respektive folda här? Fråga 3: (mest frågetecken runt den här frågan) Hur ska låga/mellanpar (22-JJ) bäst spelas i en sådan här situation? Hero Bet 35$ Utg +1 FOLDS Utg +2 FOLDS CO FOLDS BTN Raise to 130$ SB FOLDS BB FOLDS Hero ??? Ber om ursäkt för att jag lägger upp en hemmagjord HH. Hittade ingen jättebra i HM, har just köpt ny dator så har nästan ingen historik. Citera
jnxjnxy Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Jag undrar bara en sak...vilka nivåer kör du på? är du en metaddict? alltid undrat, måste ha svar. sorry för offt. Citera
sturedenstore Postad 12 Januari , 2009 Rapport Postad 12 Januari , 2009 Detta kommer bli en bra dagbok jag helt klart ska följa! Med risk för att göra mig till totalt åtlöje ska jag försöka svara på frågorna efter min bästa förmåga. Lyssna så mycket du vill, spelar inte så här högt. Fråga 1. Tycker det ser bra ut med den range du kör just nu, alternativt stoppa in lite fler sc i rangen så som 78s+, kanske några J9s, T8s osv beroende på bordet. Fråga 2. Om fi har relativt bra koll på din öppningsrange utg så tror jag han kan 3-beta ungefär samma range som du öppnar. Han kan säkert lägga till händer som A7s+, A9+, KQ,KJ osv och spela mycket på positionsfördelen han får om du tar syn ofta. Hans 3-betsrange borde dock bli tightare om du 4-betar ofta, då tar han nog bort de lägsta paren och de halvbra A händerna han kan tänkas 3-beta om du oftast väljer en passivare linje. Fråga 3. Eftersom jag spelar mest på svs och 200bb djupt så är det mycket möjligt att jag tänker väldigt fel med 100bb, men då kanske jag kan lära mig något genom att ändå säga vad jag tycker och tror.. Jag tycker vi kan 4-beta med en range som ser ut ungefär såhär: AQs+, TT+, en aning tight kanske, kan säkert lägga in en del händer till beroende på hur han oftast spelar pre. Gillar han att skeppa över 4-bets så känns rangen ganska bra om man lägger in några bluffar med botten av vår range då och då. Synrangen är svår imo.. Känns som vi kommer bli ägda ganska ofta post med händer som AJ, 55 osv. Tycker typ att våran synrange ska vara ganska lik vår 4-betsrange och lägga till några sc och 88-99 typ. Tycker man gör bäst i att folda händer som AJ, de lägsta paren och de lägsta sc. Dock tycker jag att man ibland kan fyrbeta AJ, 44 osv, känns kallt att ta syn med dessa dock. Fråga 4. Jag personligen tycker de lägsta paren bara är att göra sig av med.. Händer som 22-77 känns väldigt svåra att spela post ur poss. Så dessa dumpar jag mestadels, om jag blir 3-betad jämt och ständigt så är det dock händer jag kan tänka mig att 4-beta och få in det med för att säga stopp typ. 88-JJ varierar jag med att 4-beta och bara syna, väljer jag att 4-beta så vill jag få in det. Detta blev säkert jättesnurrigt och skumt. Borde kanske inte gett mig på detta mtp att jag uteslutande spelar 200bb djupt, kände mig osäker på det mesta jag skrev om jag ska vara ärlig. Men men, jag kanske också kan lära mig något. GL med liret, ser fram emot en mkt bra dagbok. Citera
cG_ Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2009 Fråga 1. Tycker det ser bra ut med den range du kör just nu, alternativt stoppa in lite fler sc i rangen så som 78s+, kanske några J9s, T8s osv beroende på bordet. Tog bort den här frågan eftersom jag kom på att det var väldigt bristfällig information om övriga spelare utom knappen. Men tack ändå för feedbacken Fråga 2. Om fi har relativt bra koll på din öppningsrange utg så tror jag han kan 3-beta ungefär samma range som du öppnar. Han kan säkert lägga till händer som A7s+, A9+, KQ,KJ osv och spela mycket på positionsfördelen han får om du tar syn ofta. Hans 3-betsrange borde dock bli tightare om du 4-betar ofta, då tar han nog bort de lägsta paren och de halvbra A händerna han kan tänkas 3-beta om du oftast väljer en passivare linje. Fråga 3. Eftersom jag spelar mest på svs och 200bb djupt så är det mycket möjligt att jag tänker väldigt fel med 100bb, men då kanske jag kan lära mig något genom att ändå säga vad jag tycker och tror.. Jag tycker vi kan 4-beta med en range som ser ut ungefär såhär: AQs+, TT+, en aning tight kanske, kan säkert lägga in en del händer till beroende på hur han oftast spelar pre. Gillar han att skeppa över 4-bets så känns rangen ganska bra om man lägger in några bluffar med botten av vår range då och då. Synrangen är svår imo.. Känns som vi kommer bli ägda ganska ofta post med händer som AJ, 55 osv. Tycker typ att våran synrange ska vara ganska lik vår 4-betsrange och lägga till några sc och 88-99 typ. Tycker man gör bäst i att folda händer som AJ, de lägsta paren och de lägsta sc. Dock tycker jag att man ibland kan fyrbeta AJ, 44 osv, känns kallt att ta syn med dessa dock. Min ståndpunkt har faktiskt varit väldigt konservativ här tidigare, när jag höjt upp UTG har jag antagit att folk gett mig mer respekt pga min pos. Men har på senare tid upptäckt att så inte verkar vara fallet. Mycket därför jag blivit tveksam hur pass ofta jag borde 4betta tillbaka här, har kört JJ+, AK+ som 4bet blandat med någon bluff. Men har börjat förstå att jag blir rätt lättläst om jag inte släpper upp 4betten lite. Angående att bara kallsyna där vet jag inte riktigt, om jag nu ska syna hans 3bettar här måste jag väl nästan göra det med alla händer jag 4bettar som du säger. Och att bara ta syn ur pos med 88-JJ känns ju lite kallt faktiskt, även AQ. Men återigen tar jag bara syn med riktigt bra händer så blir det ju genomskinligt som tusan. Som sagt jobbar på att hitta en bra balans här! Tack för en bra feedback =) Citera
Recommended Posts