Gå till innehåll

Hur skulle DU spela denna hand? Varför? osv


Alexxzz

Recommended Posts

Detta är första gången jag spelar live för riktiga pengar på en klubb, och jag var riktigt nervös osv i början, men det blev bättre sen. Tänkte dela med mig lite av en hand som jag spelade, så får ni avgöra om jag gjorde rätt eller fel, så får vi se hur det blir!

 

Okej, jag sitter UTG +1, får JJ, och re-raisar 2x big blind, alla lägger sig till mitt pos, som synar mig, platsen efter han steker lite, för att sedan re-raisa mig ungefär 10x bigblinds.

 

Jag tänker lite, men killen som re-raisa har varit lös hela kvällen, så jag synar. Killen som satt efter mig re-raisar en till gång till all in, killen efter synar, och detta är ungefär 2/3delar av min stack som jag måste syna isåfall.

 

Hur skulle DU göra? Hur tänker du? varför? Dela med er av era tankar, för jag vill gärna veta om jag spelade rätt!

 

/Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle ställa in.

Hans höjning är visserligen enorm, men om dina reads stämmer så har du med all sannolikhet stor chans att vinna.

Om han inte bara är lös men även svag, så finns ju chansen att han har AJ, AT, kanske TT osv.

 

Från min sida råder det ingen tvivel om att allt ska in i mitten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! jag kanske var lite otydlig, men eftersom han spelat ganska löst hela kvällen så synade jag hans re-raise och hade jag varit ensam i potten med han, så hade det inte varit några tvivel om att allt skulle in, men det är inte han jag är mest orolig för, även om han har mest pengar på bordet.

 

Det är han efter mig jag är mest orolig för, då han spelat tight hela kvällen och efter hans all in, så synar den lösa killen den all-in, så för att syna måste jag slänga in 2/3 av min stack för att syna den Tighta spelaren, och då har jag fortfarande den lösa spelaren att spela mot efter flop!

 

Förlåt om jag varit otydlig, såg nu själv att jag var lite otydlig, då jag glömde skriva att "all-in" killen spelat tight hela kvällen!

 

/alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

given action så hittar jag synen och hoppas knektarna håller upp. Däremot fattar jag inte varför du minraisar till 2Xbb UTG+1.

 

Som sagt så är det första gången jag lirar live, så var väldigt nervös, spelade inte riktigt mitt "a-game". jag vågade helt enkelt inte raisa mer, och kommer helt ärligt inte ihåg varför...

 

/Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den loosa killen kvar mycket? Isf kanske du kan få igen dina pengar där. t.ex.

Du 300kr

Loose 300kr

Tight 100kr

 

Då blir ju mainpoten till den tighta 300kr och eran sitepot 400kr så vinner du bara mot en loosa så är du ju ändå plus.

 

Sen även om den tighta har mer så är risken att du förlorar mycke inte så stor om du får en fin sitepot mot den loosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...