Gå till innehåll

bästa sättet att mjölka på turn?


skutt

Recommended Posts

satt precis i BB med J J 10 5, det limpades fram till mig och jag checkade. färgerna är skitsamma för floppen blev en regnbåge med J 10 4. jag betar ut max i det här fallet 4,5$ får syn av killen på knappen och sätter honom på drag. River är en 2 och jag betar ut igen, får återigen syn av knappen. turn är sen en 6.

 

hur ska jag nu göra här för att få ut max av killen? jag betade ut 20$ i en 50$ pott men känner i efterhand att det var fel då det verkligen skrek ut vad jag hade, hade en check varit det bästa? eller något annat alternativ som jag helt har missat.

 

tilläggas bör att det var bara den 5e handen vid det bordet och jag hade aldrig mött killen förut, så jag har ingen uppfattning om hur han spelar.

 

 

aja, time to sleep// skutt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

satt precis i BB med J J 10 5, det limpades fram till mig och jag checkade. färgerna är skitsamma för floppen blev en regnbåge med J 10 4. jag betar ut max i det här fallet 4,5$ får syn av killen på knappen och sätter honom på drag. River är en 2 och jag betar ut igen, får återigen syn av knappen. turn är sen en 6.

 

hur ska jag nu göra här för att få ut max av killen? jag betade ut 20$ i en 50$ pott men känner i efterhand att det var fel då det verkligen skrek ut vad jag hade, hade en check varit det bästa? eller något annat alternativ som jag helt har missat.

 

tilläggas bör att det var bara den 5e handen vid det bordet och jag hade aldrig mött killen förut, så jag har ingen uppfattning om hur han spelar.

 

 

aja, time to sleep// skutt

 

Du måste ha vart full, för så vitt jag vet kommer turn före river

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
haha, ber om ursäkt, var fövisso nykter vid tidpunkten. men jag får väl skylla på att jag var nå djävulskt trött, och blandade ihop saker å ting.

 

Så lätt så lätt.

 

Jag bettar halv pott nästan jämt här fi kan ha ett missat drag och då synar inte om du bettar 1/10 pott heller det troligaste här är att han har något som två par botten set eller ett missat drag. tvåpar och bottenset kan syna pottbet men synar lättare mot halv pott.

 

Jag bettar iochförsig oftast halv pott på river med både nötter marginella händer jag tror leder och ibland bluffar.

 

Att du bettar pott alla gator före river är för att skydda din hand på river behöver du inte skydda handen längre pottbet på river sparar jag till de lägen jag tror fi har en mycket stark hand som näst bästa stegen eller färg när jag har nötfärgen eller när bordet är parat och jag har nötkåken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...