Gå till innehåll

SvS: Varför är det så ont om Q?


Qhunden

Recommended Posts

Kära dagboken och hej läsare.

 

Jag är en degig ungdom som lirar poker för att hålla mat- och ölförrådet fullt. Jag har lirat poker i drygt 2 år, dock bara nu på senaste som jag börjat grinda till mig betydande summor.

 

Här kommer jag skriva för att få hjälp med mitt spel och strypa de läckor jag uppenbarligen har. Har precis skaffat holdem manager så jag hoppas på att lära mig det ordentligt och därefter aldrig mer förlora ett inköp. LQFMS :-) (laughing quietly for myself)

 

Sajten är SvS och stejksen är 2,5/5 om jag inte spöar skiten ur Betongbarn på 10/20. Nick är hemligt, sry.

 

Rullen är på drygt 35 lök pga att jag har varit jävligt rungood senaste veckorna.

 

Dec: +24k

Jan: +12k

 

matusow-56-pounds.jpg

 

Öl kvar: 63

 

Dagens grindlåt: Massive Attack - Teardrop

 

Uppdatering:

Dec: +24k

Jan: +30k

Feb: +10k

Mar: +2k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 240
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posta lite händer lr nått, ölhistorik blir fort långtråkigt.

 

yawn..

Det kommer gullet! Startade dagboken för bara några timmar sen. :-) Mkt möjligt dock att jag pratar lite öl i den här dagboken för det är godare än poker. FYP btw.

 

Kapaciteten för mitt ölförråd är Inf. enligt trackern, men grafen visar en topp på endast 216 öl. Varav endast ett flak är riktigt god ale, Murphys Irish Red. Får drickas vid varje Royal Straight och fyrtal. Resten är Lapin, som jag faktiskt också upptäckt är en helt okej.

 

PartyPoker, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Jag på knappen, Fi är bra spelare och vet att jag är det också. Jag har spelat lite överaggro senaste händerna.

 

Board:

HERO: $1,007.27

UTG: $169.24

SB: $1,000.28

BB: $1,002.50

CO: $712.73

 

Dealt to HERO T:spade: A:spade:

 

Pre-flop:

CO calls $5, HERO raises to $22.50, (2 folds), BB calls $17.50, (1 folds)

 

Flop: ($52.50) 4:diamond: K:spade: 4:spade: (2 Players)

BB checks, HERO bets $40, BB raises to $140, HERO calls $100

 

Turn: ($332.50) A:heart: (2 Players)

BB bets $240, HERO?

 

Dagens grindlåt: Morrissey - Irish blood, English heart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Primátor helt klart en favorit, men jag köper oftast den ljusa. Samuel Adams kommer jag inte riktigt ihåg hur den smakar, man kanske borde uppdatera sig på den.

Imorrn blir det nog till att köpa några Punk IPA och Hobgoblin, kanske nån Anchor Steam (jävligt god, trots att den är från staterna).

 

Kanske provar nån Bombardier också, men om den smakar 72off så tiltar jag.

 

Just det, pokern gick skit idag. Musarm! Drygt 3000 händer och 2k back. Min första backdag sen innan jul. Låg dock fetback ett tag så det känns skönt att jag tog igen det mesta.

 

Öl kvar: 61

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha gillar pokerkommentarerna blandat med ölsnacket. Keep it up! :)

 

Vet inte hur många timmar jag lirade, säkert 8-9 timmar. Fy fan. Inge grind ikväll, Warthog på Harry B James.

 

Dagens chill-låt: Pink Floyd - Comfortably Numb

 

är du harrys regular?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är du harrys regular?

Hell no. Jag avskyr stället. Antagligen sämsta personalen jag någonsin stött på i kroglivet i stockholm.

 

Inget lir idag heller, inget sug. Blir NHL'09 och öl med polaren istället.

 

Dagens chill-låt: Hoffmaestro - Crimson Sky

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kära dagbok, även om du riggade sönder mig för några dagar sedan uppskattar jag att du inte drog ned mig i en längre downswing, nu är jag nämligen upp igen. Idag +2256 kr på 1558 händer. Tyvm.

 

PartyPoker, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

HERO på SB

 

Board:

Button: $920

SB, HERO: $1,128.03

BB: $1,136.48

CO: $1,048.92

 

Dealt to HERO Q:diamond: A:diamond:

 

Pre-flop:

CO raises to $10, Button calls $10, HERO raises to $47.50, (1 folds), CO calls $40, Button calls $40

 

Flop: ($155) T:diamond: 4:club: 2:club: (3 Players)

HERO bets $90, (1 folds), Button calls $90

 

Turn: ($335) Q:club: (2 Players)

HERO?

 

Graf på månaden hittills

galengrafzl0.th.jpg

 

Dagens grindlåt: Pearl Jam - State of love and trust

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2024 händer idag med halvtråkig utdelning på +1080kr. Hade så sjukt fiskigt motstånd vid mina bord och jag hade ingen lust att dra innan jag plockat lite stackar, tyvärr fick jag aldrig några riktigta lägen så till sist orkade jag inte nöta mer. Blev fint tvåoutad i en 400bb pott i början av sessionen så det var jobb i uppförsbacke nästan hela vägen.

 

Jisses va många megakorkade multitablegrinders det finns där ute. Nästa session ska ni få så jäkla mycket stryk! :-P

 

fishbashsmile.gif

 

Dagens grindlåt: Gnarls Barkley - Just a thought

(som också fick hamna i pf's spotify-playlist)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...