Qhunden Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Kära dagboken och hej läsare. Jag är en degig ungdom som lirar poker för att hålla mat- och ölförrådet fullt. Jag har lirat poker i drygt 2 år, dock bara nu på senaste som jag börjat grinda till mig betydande summor. Här kommer jag skriva för att få hjälp med mitt spel och strypa de läckor jag uppenbarligen har. Har precis skaffat holdem manager så jag hoppas på att lära mig det ordentligt och därefter aldrig mer förlora ett inköp. LQFMS (laughing quietly for myself) Sajten är SvS och stejksen är 2,5/5 om jag inte spöar skiten ur Betongbarn på 10/20. Nick är hemligt, sry. Rullen är på drygt 35 lök pga att jag har varit jävligt rungood senaste veckorna. Dec: +24k Jan: +12k Öl kvar: 63 Dagens grindlåt: Massive Attack - Teardrop Uppdatering: Dec: +24k Jan: +30k Feb: +10k Mar: +2k Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Grym dagboksstart, ska följas! Skönt att du drog igång precis när SvS lägger ner för kvällen också Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Har redan plussat 4k idag. Mohaaa! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Leooo Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Har redan plussat 4k idag. Mohaaa! Posta lite händer lr nått, öl historik blir fort långtråkigt. yawn.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Egentligen ligger degiga ungdomar långt ner på intresselistan, men det vägs upp av den utmärkta rubriken och lika utmärkta grindlåten. Sen så blir det ju svårt att veta hur fullt ölförrådet är om du inte avslöjar hur många öl du faktiskt får plats med. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Posta lite händer lr nått, ölhistorik blir fort långtråkigt. yawn.. Det kommer gullet! Startade dagboken för bara några timmar sen. Mkt möjligt dock att jag pratar lite öl i den här dagboken för det är godare än poker. FYP btw. Kapaciteten för mitt ölförråd är Inf. enligt trackern, men grafen visar en topp på endast 216 öl. Varav endast ett flak är riktigt god ale, Murphys Irish Red. Får drickas vid varje Royal Straight och fyrtal. Resten är Lapin, som jag faktiskt också upptäckt är en helt okej. PartyPoker, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Jag på knappen, Fi är bra spelare och vet att jag är det också. Jag har spelat lite överaggro senaste händerna. Board: HERO: $1,007.27 UTG: $169.24 SB: $1,000.28 BB: $1,002.50 CO: $712.73 Dealt to HERO T:spade: A:spade: Pre-flop: CO calls $5, HERO raises to $22.50, (2 folds), BB calls $17.50, (1 folds) Flop: ($52.50) 4:diamond: K:spade: 4:spade: (2 Players) BB checks, HERO bets $40, BB raises to $140, HERO calls $100 Turn: ($332.50) A:heart: (2 Players) BB bets $240, HERO? Dagens grindlåt: Morrissey - Irish blood, English heart Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Primator dark är ju typ nötölen, god och billig! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
popquee Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 kunglig start, får se om det fortsätter på samma sättså följer man nog:) GL! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Viridis Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Klart godaste ölen är ju Samuel Adams Boston Ale även om en Primator slinker ner ibland. Lycka till med dagboken och lägg upp mycket händer så man kan lista ut vad du har för nick. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basselito Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Bombardier rekommenderas å det grövsta! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Primátor helt klart en favorit, men jag köper oftast den ljusa. Samuel Adams kommer jag inte riktigt ihåg hur den smakar, man kanske borde uppdatera sig på den. Imorrn blir det nog till att köpa några Punk IPA och Hobgoblin, kanske nån Anchor Steam (jävligt god, trots att den är från staterna). Kanske provar nån Bombardier också, men om den smakar 72off så tiltar jag. Just det, pokern gick skit idag. Musarm! Drygt 3000 händer och 2k back. Min första backdag sen innan jul. Låg dock fetback ett tag så det känns skönt att jag tog igen det mesta. Öl kvar: 61 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Viridis Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Jobbigt med backet men du verkar ju gilla Ale så en Samuel Adams är ett måste. Det är den med den röda etiketten, mycket fin! 3000 händer! Det var mycket, hur länge satt du då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
l_skyw4lk3r Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Är ingen ölfantast egentligen men då jag var i Irland började jag självklart gilla öl mer och mer. Fastnade främst för Smithwick's som nu är min personliga favorit. Testat? Vad tyckte ni? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 All-in i A10spader handen ovan. Personligen tycker jag om mörka öl. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 8 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Haha gillar pokerkommentarerna blandat med ölsnacket. Keep it up! Vet inte hur många timmar jag lirade, säkert 8-9 timmar. Fy fan. Inge grind ikväll, Warthog på Harry B James. Dagens chill-låt: Pink Floyd - Comfortably Numb Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ignat Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Haha gillar pokerkommentarerna blandat med ölsnacket. Keep it up! Vet inte hur många timmar jag lirade, säkert 8-9 timmar. Fy fan. Inge grind ikväll, Warthog på Harry B James. Dagens chill-låt: Pink Floyd - Comfortably Numb är du harrys regular? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 är du harrys regular? Hell no. Jag avskyr stället. Antagligen sämsta personalen jag någonsin stött på i kroglivet i stockholm. Inget lir idag heller, inget sug. Blir NHL'09 och öl med polaren istället. Dagens chill-låt: Hoffmaestro - Crimson Sky Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 9 Januari , 2009 Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 [ ]Avatar föreställande Qhunden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Kära dagbok, även om du riggade sönder mig för några dagar sedan uppskattar jag att du inte drog ned mig i en längre downswing, nu är jag nämligen upp igen. Idag +2256 kr på 1558 händer. Tyvm. PartyPoker, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 4 Players Hand Converter by Pokerhand.org HERO på SB Board: Button: $920 SB, HERO: $1,128.03 BB: $1,136.48 CO: $1,048.92 Dealt to HERO Q:diamond: A:diamond: Pre-flop: CO raises to $10, Button calls $10, HERO raises to $47.50, (1 folds), CO calls $40, Button calls $40 Flop: ($155) T:diamond: 4:club: 2:club: (3 Players) HERO bets $90, (1 folds), Button calls $90 Turn: ($335) Q:club: (2 Players) HERO? Graf på månaden hittills Dagens grindlåt: Pearl Jam - State of love and trust Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Viridis Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Bet-fold 2/3 pot? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 2024 händer idag med halvtråkig utdelning på +1080kr. Hade så sjukt fiskigt motstånd vid mina bord och jag hade ingen lust att dra innan jag plockat lite stackar, tyvärr fick jag aldrig några riktigta lägen så till sist orkade jag inte nöta mer. Blev fint tvåoutad i en 400bb pott i början av sessionen så det var jobb i uppförsbacke nästan hela vägen. Jisses va många megakorkade multitablegrinders det finns där ute. Nästa session ska ni få så jäkla mycket stryk! Dagens grindlåt: Gnarls Barkley - Just a thought (som också fick hamna i pf's spotify-playlist) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2009 Jag suktar så galet efter att sätta mig och lira 25/50 med Betongbarn, men nivån är för hög och risken för tilt är allt för stor... Dagboken ge mig styrka att motstå! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Viridis Postad 15 Januari , 2009 Rapport Share Postad 15 Januari , 2009 Jag suktar så galet efter att sätta mig och lira 25/50 med Betongbarn, men nivån är för hög och risken för tilt är allt för stor... Dagboken ge mig styrka att motstå! Lirar han fortfarande? Trodde han var ett minne blott! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 15 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Januari , 2009 Lirar han fortfarande? Trodde han var ett minne blott! Jodå han lirar, skottade 200/400 mot blom90 igår. Underhållning! Lite senare ikväll blire äntligen lite grind! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 18 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 18 Januari , 2009 Kan man säga nåt om mitt spel på senaste tiden när graferna separerar? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts