kurtan Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Är det någon som har något tips för att neutralisera eller åtminstone mildra den vidbrända smaken om man råkar glömma bort exempelvis en köttfärssås eller en chili con carne på spisen? Citera
eurythmech Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Fetare plånbok alt. vänner som gillar bränd mat. Citera
kurtan Postad 31 December , 2008 Författare Rapport Postad 31 December , 2008 Ett annat sätt som jag kom på helt själv är att ha så mycket alkoholhaltiga drycker att alla glömmer bort maten. Det vore dock skönt att kunna rädda maten efter all möda man lagt ned. Det är lyckligtvis inte aktuellt idag, men jag har hittills inte hittat något bra sätt och tänkte att det fanns några upplysta individer här i forumet. Citera
ordens15 Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Det är nog tyvärr bara att kasta och göra om, den vidbrända smaken är så gott som omöjlig att gömma. Det bästa tipset hade du nog själv.......häll massa sprit i gästerna så dom glömmer maten Citera
heltok Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 generellt tips om man misstänker att man bränt något är att inte skrapa botten. häll över till ny panna och fortsätt. eventuellt tillsätt lite redning om all stärkelse bränt i botten. Citera
The Grand Bark Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 En jefla massa chili- och cayennepeppar borde göra susen. Och sprit dårå. Citera
Saint_Bjorn Postad 31 December , 2008 Rapport Postad 31 December , 2008 Brända grytor, soppor, såser, etc är dessvärre förstörda (tänk inte "äh va fan..." och använd den brända ostsåsen till lasagnen i förhoppning att det funkar....det gör inte det, tro mig). Grilla en korv istället. Citera
Recommended Posts