Gå till innehåll

Allt om plastkort - 16 lekar testade!


Adam Holmes

Recommended Posts

En defekt som jag dock upplever med Copaq-leken är att den är böjd! Detta är ingenting som blivit på senare tid, utan den har varit så sedan jag köpte den, vilket faktiskt är aningen irriterande eftersom det syns så väl. Lägger man den på bordet ligger den inte plant, utan alla korten är böjda uppåt längs kanterna. Det hjälper inte att med våld försöka böja dem åt andra hållet (tro mig, jag har försökt desperat med diverse metoder), de återtar sin ursprungliga banan-form likt förbannat. Är det fler som har detta fenomen med Copaq-lekarna förresten? Jag vet att många andra Copaq-lekar inte har denna defekt, jag kanske bara har varit olycklig som vanligt och fått en måndagsexemplar åter igen.

 

Jag har inför några turneringar inhandlat 8 lekar Copaq (den billiga i pappförpackning) och samtliga uppvisar exakt det beteende som du nämner. De är väldigt böjda från leverans och det blir värre efter en stunds användning. Jag har också försökt att "med våld" böja tillbaka dem men en plastkortlek ska väl hålla formen och på Copaq är formen tydligen som en banan!

 

Tyvärr måste jag med anledning av detta direkt avråda alla från att köpa Copaq, i alla fall den i pappförpackning. De är dessutom alldeles för hala enligt min åsikt men det är kanske mer en smaksak. Böjda kort tenderar dock att flyga upp när de delas ut.

 

Senaste turneringen spelade vi med någon variant av KEM och den var underbar i jämförelse! Det blir således till att köpa några lekar KEM och kassera mina gamla Copaq, jag orkar nog nämligen inte börja tjafsa med leverantör och återförsäljare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...