Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?

Recommended Posts

Postad

lol. Du har vunnit 10 ggr mer än mig i januari, alltså måste du vara 10 ggr bättre. Man kanske skulle hyra in lite av din coachning, vad ska vi säga, 1100 spänn/h?

EDIT: Lolerz, satt på en polares dator där cobb har automatisk inloggning, nurd.

/Djungelbjörnen

• Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Riktigt fina resultat! Väl spelat! Själv har jag inte lyckats ta mig över 10k-strecket än(iofs på 1/2)...:(

Rushen gogogo!!

Tacktack :) 10k på 1/2 vore iofs ännu bättre rent inköpsmässigt :) Kör på så ses vi på 2,5/5 i februari.

Jag hoppas det sitter i, tänkte dra en session nu och hoppas på ett lyckat resultat :-D Återkommer...

Postad
Det rullar på riktigt fint ser jag! = ) Gött för dig, keep it up!

Ja :) Springer bra nu, hoppas det fortsätter.

Var med om samma sak som dig i september/oktober. Är fan rädd att jag nånsin ska vara så äckligt runbad igen som jag var då, det är fan en mardröm jag har :-P

Sen spelade jag iofs dåligt också om jag jämför med nu, men runbad var jag iaf, det är en sak som är säker!

Lycka till i fortsättningen

Postad
Mötte dig på ett av borden igår. tyvärr hade vi knappt några potter mot varann

Ofan, nickar du på Redbet?

Ja :) Springer bra nu, hoppas det fortsätter.

Var med om samma sak som dig i september/oktober. Är fan rädd att jag nånsin ska vara så äckligt runbad igen som jag var då, det är fan en mardröm jag har :-P

Sen spelade jag iofs dåligt också om jag jämför med nu, men runbad var jag iaf, det är en sak som är säker!

Lycka till i fortsättningen

Mm, visst spelar man sämre när det går kallt... Apropå mardrömmar, riktigt stört när man lirar mycket.. Ser kort när man ska sova, går igenom potter i huvudet, drömmar angående beats osv... Jävla poker, fuckar upp psyket. :-P

Postad
Mötte dig på ett av borden igår. tyvärr hade vi knappt några potter mot varann

Kommer ihåg dig faktiskt då jag sett dig här på forumet innan också. Går det bra för dig? Har inte sett dig tidigare vad jag vet

Postad
Kommer ihåg dig faktiskt då jag sett dig här på forumet innan också. Går det bra för dig? Har inte sett dig tidigare vad jag vet

Jodå gjorde en insättning på svs i helgen och är 7k upp iaf :).

Postad

Har inte skrivit nåt riktigt inlägg på länge så nu tänkte jag nog skriva av mig lite. Tänkte egentligen spela men mitt internet (läs grannens internet) är lite instabilt för tillfället så blir inge lir just nu.

Känns som att jag spelat väldigt bra poker senaste tiden och jag lär mig mycket nytt som jag försöker ta in. Senaste 2 veckorna har det dock ibland känts som att det varit lite väl mycket och jag är lite rädd att jag ska tappa en del. Blir lätt så när jag fortsätter springa bra, helt plötsligt sitter jag där o spelar skitpoker eftersom jag tror att det ska rulla på. Ska försöka undvika detta den här gången.

Jag funderar därför på att typ skriva i ett dokument lite vad jag ska tänka på under olika pass, för att helt enkelt vara säker på att jag gör det... verkar ju som en hyffsad idé iaf.

Annars är det både bra och dåligt, jag har fortfarande inget jobb, rätt surt. Igår försökte min handläggare ringa mig för att ge mig ett jobb men min mobil dog i helgen så hade inte på den norska. Idag när jag ringde hade han inte kvar det, så snabbt kan det gå. Jag mår dock bra i övrigt och träningen fortsätter gå bra. Ska försöka att hålla i det till sommarn hade jag tänkt. Steka lite på beachen 8-)

Läser för tillfället också Stieg Larssons milleniumserie, har bara kommit 3/4 i första dock. Verkar riktigt bra, kanske inte så förvånandsvärt, många verkar tycka det.

Att man för tillfället är på väg mot rekordmånad sådär första månaden på 2,5/5 är ju inte heller helt fel. Känns riktigt bra! Hoppas jag lyckas hålla i det sista dagarna också, kanske utöka tom :mrgreen: Just nu känner jag att så länge jag hamnar över 25k är jag nöjd i januari.

Spelade förut idag och ligger just nu 30200+ för månaden. Rullen är också ATH!

Postad

Spelar 1k händer nu när internet blev bättre. Tyvärr tappar jag 2700 trots att de va sjukt dåligt spel. Gjorde några marginella spel men inga jättemissar. Nu ska jag läsa lite bok o sen sova. Night!

Postad

Ser att det går bra för dig. Kul att se!

Hoppas det håller i sig.

Vad tycker du man ska göra när man åker på sånna här? Dem kommer en, efter en!?!? blir så less på skiten.

Kanske inte jätte bra spelad, men ändå.

Något tips :D

***** Hand 1430644439 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 januari 2009 16:39:44

Table TH 587 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: HERO (45.25)

Plats 3: vmars (51.30)

Plats 4: AAmupala (45.00)

Plats 5: BorroBer (50.00)

Plats 1: wap81 (93.50)

wap81 lägg LM 0.25

HERO lägg SM 0.50

** Giv **

HERO [Es, 10k]

vmars [N/A, N/A]

AAmupala [N/A, N/A]

BorroBer [N/A, N/A]

wap81 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

vmars Lägg

AAmupala Lägg

BorroBer Höj till 1.50

wap81 Syna 1.50

HERO Höj till 3.00

BorroBer Syna 3.00

wap81 Syna 3.00

*** Flop(Board): *** : [7r, 2k, 10r]

*** Bet Runda 2 ***

wap81 Satsa 2.00

HERO Höj till 6.50

BorroBer Lägg

wap81 Syna 6.50

*** Turn(Board): *** : [7r, 2k, 10r, Ks]

*** Bet Runda 3 ***

wap81 Satsa 3.50

HERO Höj till 9.50

wap81 Syna 9.50

*** River(Board): *** : [7r, 2k, 10r, Ks, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

wap81 Passa

HERO All-in 26.25

wap81 Syna 26.25

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Totalpott: 90.50

HERO [Es, 10k] Två par, tior och tvåor Vinst: 0.00

vmars Lägger mig Vinst: 0.00

AAmupala Lägger mig Vinst: 0.00

BorroBer Lägger mig Vinst: 0.00

wap81 [9s, 2s] Triss i tvåor Vinst: 90.50

Postad
Tacktack :) 10k på 1/2 vore iofs ännu bättre rent inköpsmässigt :)Kör på så ses vi på 2,5/5 i februari.

Jag hoppas det sitter i, tänkte dra en session nu och hoppas på ett lyckat resultat :-D Återkommer...

Det hoppas jag verkligen inte...:D De senaste ggerna har du fullkomligen spelat ut mig...kändes inte som att jag hade en chans..:) Kommer aktivt undvika alla duktiga regs när jag trevande tar steget upp på 2.5/5 igen...har över 25k i rulle nu kanske skulle ta ett skott...;)

Postad
Det hoppas jag verkligen inte...:D De senaste ggerna har du fullkomligen spelat ut mig...kändes inte som att jag hade en chans..:) Kommer aktivt undvika alla duktiga regs när jag trevande tar steget upp på 2.5/5 igen...har över 25k i rulle nu kanske skulle ta ett skott...;)

Upp ffs :)

Postad

Hehe :)

Jo det är nog smart, finns många bord utan regs så de är mest att leta lite. Gör så, känn dig säker bara! Gå ner om du hamnar under 20 lr nåt :)

Postad

Spelat lite ikväll och slutar +2k. Gjorde nån tabbe i en pott som blev väldigt stor, dock hade nog pengarna åkt in ändå, men dom gjorde det på fel sätt :-P

How do we proceed? Ingen egentlig info om FI. Känns kallt att få in pengarna känns kallt att syna. Ska vi kanske ta en annan linje på flop?

Total number of players : 5

Seat 1: Cortez ( $906.26 )

Seat 4: CobbV ( $3069.44 )

Seat 5: Markus800 ( $992.5 )

Seat 2: jontazz ( $332.75 )

Seat 3: callonme ( $1585.93 )

CobbV posts small blind [$2.5].

Markus800 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Ad ]

Cortez folds.

jontazz folds.

callonme raises [$17.5].

CobbV raises [$62.5].

Markus800 folds.

callonme calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ Jc, 9h, Qd ]

CobbV bets [$100].

callonme raises [$351.25].

Postad
Spelat lite ikväll och slutar +2k. Gjorde nån tabbe i en pott som blev väldigt stor, dock hade nog pengarna åkt in ändå, men dom gjorde det på fel sätt :-P

How do we proceed? Ingen egentlig info om FI. Känns kallt att få in pengarna känns kallt att syna. Ska vi kanske ta en annan linje på flop?

Total number of players : 5

Seat 1: Cortez ( $906.26 )

Seat 4: CobbV ( $3069.44 )

Seat 5: Markus800 ( $992.5 )

Seat 2: jontazz ( $332.75 )

Seat 3: callonme ( $1585.93 )

CobbV posts small blind [$2.5].

Markus800 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Ad ]

Cortez folds.

jontazz folds.

callonme raises [$17.5].

CobbV raises [$62.5].

Markus800 folds.

callonme calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ Jc, 9h, Qd ]

CobbV bets [$100].

callonme raises [$351.25].

Ser inget problem med ditt spel på flopp. Men själva reraisen från fi är svårare. Enda handen som jag ser att du kan ha slagen är A,Q iprincip när han bara synar din 3-bet. Jag kan ofta ta syn om det är en idiot till fi för att sedan se vad han gör på turn , annars lutar det åt fold.

Postad

Tack för comments. Jag foldade också så vi får inte veta vad han hade.

Rail, man borde väl kunna lägga in TJ och möjligen QTs och KTs i hans range. Iofs slår KT mig men inte QT :P