Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?

Recommended Posts

Postad

Nej jag var aningen tilt bara, sen fattade jag verkligen inte hur du kunde syna turn ist för att pusha, ganska talanglös :-D Det var ju inte direkt osynligt att du ville få in pengarna, men som du sa efter så missade du ju tydligen det. Men men sparade ju 300kr för mig iaf, eller vad det nu var.

Har inte gjort så mkt idag, spelade lite förut, låg 2k back men vände det till ett + på 1,3k tror jag. Kommer inte ihåg exakt, blir nog spel senare inatt då jag verkligen inte har något för mig. Idag var första gången på flera månader jag åt middag ensam, hela lägenheten är borta på äventyr. En jobbar, en är hos sin flickvän och den sista på nån sorts revy. Till middag blev det våfflor, jag lyckades bränna mig 2 gånger vid tillagningen tyvärr, förjävla ont gör det nu.

Okej FTP, har faktiskt ett konto med rakeback där. Jag hatar att behöva sätta in pengar dock :-D Får se hur jag gör med det där :)

Nu tänkte jag nog lägga mig i ett varmt bad och läsa nån intressant tidning. Återkommer nog med resultat senare inatt om det inte blir för sent.

• Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Jag har en 800 dollars "Stars"-rulle som används när MTT-suget gör sig gällande, d.v.s ALDRIG!...;) Tycker hela Stars-siten genomsyrar kvalitet så jag kan inte annat än rekommendera dem.

Hehe, eftersom jag hade ett FTP konto satt ja in lite där, måste dock klonka upp de för satt inte in så mycket. Lyckades hitta en fisk som jag spelade 10$ sngs mot, efter första sngn som han vann på sjuka utdragningar ställde jag direkt i andra med JJ, han synar med 52off och drar färgen. Det fortsatte sådär i typ 5 sngs. Redan less på FTP, har aldrig kunnat vinna där o lär inte göra det i fortsättningen :-P

Postad

tappade 4k igår typ. riktgt jävla skitkväll där utdragningarna verkligen haglade.

sista potten jag spelare hade jag triss och han satt på AQ helt tom på river, jag ställer honom påturn och han synar med AQoff och drar färgen. 2k pott som går åt helt fel håll, börjar gå mig på nerverna att sånna potter åker åt helvete, 3 överpar på sistonde + den där.

Månaden går för tillfället åt helvete, får se om det blir någe bättre. Just nu är jag full få och det blir inge spel idag. Gonight mothafuckash!

Postad

Har varit två dagars paus från svs landskap. Känns bra, delvis pga vårat internet som dampat men delvis för att jag tappade så mkt förra sessionen och helt enkelt lessnade lite.

Ligger typ + ~10k får månaden vilket är ett ganska knapert resultat mtp hur mkt jag spelat. Pengamässigt är det väl helt ok för att vara mig dock. Egentligen ska man inte säga så mycket om resultatet förrens månaden är slut, mycket kan hända på 10 dagar. Lite rädd för att det ska gå fel väg bara, så fort jag får lite motgångar blir det mer och mer scaremoney för mig. Även om de kanske inte märks på borden :mrgreen:

I december låg jag typ 1k+ efter 23 dagar och slutade +12k. Det visar ju hur snabbt det kan gå, får hoppas att internet börjar fungera ordentligt igen och att jag kan klonka på lite nu sista 10 dagarna precis som i december. Får sjunga lite hejaramsor för mig själv eller nåt.

Har för övrigt tränat idag igen, känns riktigt bra att komma igång. När jag väl kommer igång är jag sjukt peppad och nu har jag ett klart mål som ska bli ganska lätt att nå också. Träning 6 månader, till att börja med cirka 4-5 gånger i veckan. Detta för att rädda min cprygg (haft ont typ ~4år) samt självklart att bygga på sig lite inför sommaren! Sen när jag förhoppningsvis får ett jobb lär jag dra ner på tränandet men ska väl försöka hålla uppe 3-4 gånger i veckan då ändå. Gymmet ligger riktigt nära där vi precis flyttat.

För övrigt kommer jag att spela in en film nu i veckan när jag lirar. Ni som känner er sugna på att se den får gärna PMa mig, kommer nämligen inte lägga ut den öppet för alla då jag antagligen lär prata om lite olika regs på 2,5/5 osv. Vill inte heller visa hela 2,5/5-PF-maffian hur jag tänker. Men dom som är snälla kanske får se den :) Kommer självklart göra denna för att kunna få tips på mitt spel.

Night!

Postad

Spelade kanske 2 timmar i förmiddags och slutade +2k. Blir inge mer lir idag på svs, har inte riktigt suget. Tror också jag spelar dåligt när jag spelar så förbannat mkt, speciellt om jag är otaggad.

Spelar just nu lite på FTP för skojs skull, har alltid varit sjukt runbad där av nån anledning. Ska lira lite galet ikväll med det lilla jag har där, ibland måste man bara få leka poker också :) Sen blir det nog nån film och efter det läggdags.

Har för övrigt tränat idag också. Riktigt najs!

Postad

Fick av nån konstig anledning tillbaka suget att lira efter helt sjuka utdragningar på FTP. Jag förstår inte vad det är med den sajten. Som tur är så spelade jag bara för kaffepengar där så det gör väl inte så mycket såhär i efterhand.

Gick in på svs och spelade istället och lyckades hitta ett 2,7k+. De va riktigt dåligt spel vilket jag tackar för, jag spelade däremot ganska löst (lösare än vanligt iaf) och det gick rätt bra, svänger lite mer än vanligt bara.

Tänkte dra igång en session nu i 1-3 timmar kanske. Sen blir det middag och träning. Inatt ska jag lira ett mastodantpass eftersom jag åker hem tidigt imorrn med tåg och inte tänkte gå o lägga mig. Smart va? :-P

Postad

Svs la ju som sagt ner för kvällen runt halv 3. Sitter dock uppe ändå för att kunna sova på tåget sen, ser just nu en film från pokercampus. Intressant hittills iaf och vissa grejer han har gått in på är nog det som läcker ganska hårt i mitt spel.

Ska kika lite i PT nu efter en viss sorts händer och se vad jag kan göra åt saken egentligen. Känner dock att jag behöver HM då det verkar som ett bättre program, men det får vänta ett tag. Orkar inte fixa det nu.

Hur som helst slutar jag +3k, känns bra men blev utdragen i en 1kpott med AJ på AJ8 av AK allin på flop typ 5 minuter innan dom stängde. Lite halvdrygt men men...

Tror att jag ligger typ +17k för månaden. Känns bra och jag hoppas att det håller i sig och kanske landar runt 20k innan månaden är slut. May the rigg be with me!

Postad
Fina resultat..:)

en fråga: hur mkt hade du i rullen när du gick upp från 1/2?

Ja helt okej resultat. Tyvärr har PT strejkat lite och visar fel siffror (har spelat på lite olika datorer osv, försökt få in alla händer men det blir fel ändå)

Jag gick upp när jag hade ~15 000 tror jag. Vann upp de till typ 17-18 sen tappa jag ner till 13. Sen dess har det flytit på iaf och jag är just nu ATH. Peppar peppar ta i trä... :mrgreen:

Jag hade dock spelat typ 40k händer på nivån innan (där jag varit i princip break even pga stört mycket tilt, va några månader sen) så hade lite erfarenhet. Jag hade också bestämt att jag går tillbaka på 1/2 om jag droppar ner under 10k. Kan också tillägga att jag spelade 2bord 1/2 och 2bord 2,5/5 vilket jag tycker är en självklar början på en klättring eftersom psyket kan få det väldigt jobbigt i en nersving annars. Kanske kan man börja med 1 bord i taget om man aldrig spelat nivån tidigare, vissa kör ju "bara" 100bb också. Men mitt spel funkar verkligen inte med 100bb så det var inte ett alternativ för mig.

Tänkte dra igång en session nu iaf, får se om borden är fina. Annars blir det nog till att göra något annat. Ikväll blir det först hockeytittning och sen handbollstittning med en gammal polare här från Sundsvall. Blir riktigt najs!

Postad

Spelade nu innan middagen och lyckades hitta ett 2,3k+ trots att jag 5betspusha TT och blev synad av AA samt att jag 4betspusha (mot 80bb) med QQ och fick syn av KK. Lite tråkiga sitsar men jag tror defenetivt att båda spelen var EV+ mot dessa FI.

Hur som helst spelare jag grymt bra hela sessionen vilket känns bra. Jag har börjat tänka lite mer på vad jag gör dåligt och försöker ofc förbättra det. Orkar inte skriva allting här eftersom folk utnyttjade det förra gången :-P

Nu äre sporttittning på schemat. Laaaater!

Postad

Hm. Galen aktivitet i dagboken.

Spelat en sjuk kväll, lösaste spelet jag nånsin sett på svs tror jag. Tappat cirka 3k på utdragningar ikväll varav en med AA på A25 när han hade K4o. Det blev endast en 2,7k pott... :roll:

Hittar dock 4,5k plusset ändå vilket medför ett slutresultat för dagen på 3,7k+. Jag ska alltså inte klaga på motrigg men med AA på den brädan var det rätt tungt där ett tag :P

Gjorde nog min mest lighta värdebet på river nånsin idag mot en full åsna. Kändes rätt marginellt men han va verkligen sjukt dålig. Och riktigt full.

Table Diana 72 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $1152.32 )

Seat 3: Megrim ( $1368.59 )

Seat 5: Snarskank ( $1532.52 )

Seat 2: Eddor ( $555.68 )

Seat 4: lillja ( $930.92 )

Eddor posts small blind [$2.5].

Megrim posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Kh ]

lillja folds.

Snarskank raises [$17.5].

CobbV raises [$65].

Eddor folds.

Megrim folds.

Snarskank calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ Ac, 5s, Tc ]

Snarskank checks.

CobbV bets [$103.12].

Snarskank calls [$103.12].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Snarskank checks.

CobbV bets [$225].

Snarskank calls [$225].

** Dealing River ** [ 8h ]

Snarskank checks.

CobbV is all-In.

Snarskank calls [$759.2].

CobbV shows [ Ah, Kh ] a pair of aces.

CobbV wins $2297.14 from the main pot with a pair of aces.

Postad

Plötsligt händer det

Asså triss, fan jag hatar triss. Jag vinner aldrig. Köpte en jäkla massa triss förr i tiden men hade inte gjort de på ett par månader nu. Jag vet fan inte hur man vinner på en sån. Sjukt runbad i trisssammanhang...

Det blir så lite pengar att köpa en liten lott när man har vunnit en kväll, men man vinner ju ändå aldrig. Aldrig ska man hitta klonken. Ändå lite intressant hur spelberoende man blir av att spela lika mycket som jag gör på nåt sätt. Även om jag hade kunnat sluta så känns de ändå som att jag verkligen hade haft jobbigt för det. Men just nu är väl det bara bra, men vem vet i framtiden!

Nu har jag lugnat mig lite och ska sova. Gonatt.

Postad
Hm. Galen aktivitet i dagboken.

Spelat en sjuk kväll, lösaste spelet jag nånsin sett på svs tror jag. Tappat cirka 3k på utdragningar ikväll varav en med AA på A25 när han hade K4o. Det blev endast en 2,7k pott... :roll:

Hittar dock 4,5k plusset ändå vilket medför ett slutresultat för dagen på 3,7k+. Jag ska alltså inte klaga på motrigg men med AA på den brädan var det rätt tungt där ett tag :P

Gjorde nog min mest lighta värdebet på river nånsin idag mot en full åsna. Kändes rätt marginellt men han va verkligen sjukt dålig. Och riktigt full.

Table Diana 72 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $1152.32 )

Seat 3: Megrim ( $1368.59 )

Seat 5: Snarskank ( $1532.52 )

Seat 2: Eddor ( $555.68 )

Seat 4: lillja ( $930.92 )

Eddor posts small blind [$2.5].

Megrim posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah Kh ]

lillja folds.

Snarskank raises [$17.5].

CobbV raises [$65].

Eddor folds.

Megrim folds.

Snarskank calls [$47.5].

** Dealing Flop ** [ Ac, 5s, Tc ]

Snarskank checks.

CobbV bets [$103.12].

Snarskank calls [$103.12].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

Snarskank checks.

CobbV bets [$225].

Snarskank calls [$225].

** Dealing River ** [ 8h ]

Snarskank checks.

CobbV is all-In.

Snarskank calls [$759.2].

CobbV shows [ Ah, Kh ] a pair of aces.

CobbV wins $2297.14 from the main pot with a pair of aces.

Push rätt ofta mot en riktigt dålig och full åsna. Han synar oss ofta med bara A,J/AQ/A,9 eller till och med en 10.a också. WP !

Postad

Jo, en 460BB pott med TP är ju standard... :roll:

Hehe, hur som helst har jag inte spelat igår eller idag nånting, igår va de utgång, hade en rätt bra fylla men drack sista ölen sjukt sent så har mått piss idag. Har haft mycket för mig då jag hälsat på mormor samt farmor/farfar. Har passat på att klippa mig nu när jag är hemma också.

Imorrn åker ja tillbaka till Oslo, lång resa alltså. Får se om jag spelar nånting imorrnkväll, får se om jag har nå tagg. Annars ser månaden bra ut och jag ligger ~25000+ vilket får anses vara riktigt bra mtp att de egentligen är första månaden på 2,5/5. Hoppas att de håller i sig någolunda och att jag inte bara är rungood, men jag tror inte det iaf :)

Postad
Jo, en 460BB pott med TP är ju standard... :roll:

Hehe, hur som helst har jag inte spelat igår eller idag nånting, igår va de utgång, hade en rätt bra fylla men drack sista ölen sjukt sent så har mått piss idag. Har haft mycket för mig då jag hälsat på mormor samt farmor/farfar. Har passat på att klippa mig nu när jag är hemma också.

Imorrn åker ja tillbaka till Oslo, lång resa alltså. Får se om jag spelar nånting imorrnkväll, får se om jag har nå tagg. Annars ser månaden bra ut och jag ligger ~25000+ vilket får anses vara riktigt bra mtp att de egentligen är första månaden på 2,5/5. Hoppas att de håller i sig någolunda och att jag inte bara är rungood, men jag tror inte det iaf :)

Riktigt fina resultat! Väl spelat! Själv har jag inte lyckats ta mig över 10k-strecket än(iofs på 1/2)...:(

Rushen gogogo!!