Gå till innehåll

CobbV, klädtips till sommarn?


cobb89

Recommended Posts

Tungt att du fick motrigg.. Men du kommer vända detta. Precis som jag. Jag kommer nog köra lite 1/2 nu ett tag tills jag fattar hur man ska spela för 200bb. Tror att det är där mitt största problem kan ligga. Jag spelar för likt 100bb postflop. Vilket blir dyrt. :-D

 

GL till oss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 531
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tungt att du fick motrigg.. Men du kommer vända detta. Precis som jag. Jag kommer nog köra lite 1/2 nu ett tag tills jag fattar hur man ska spela för 200bb. Tror att det är där mitt största problem kan ligga. Jag spelar för likt 100bb postflop. Vilket blir dyrt. :-D

 

GL till oss!

 

yes sir bara att kämpa på antar jag, det var ju som sagt pga denna kännedom om min egen tilt så fort jag blir runbad som jag satt ett lågt årsmal, känns bra såhär just nu =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad kalaset kostade?

 

Nu har du ju för tusan mindre rulle än mig...och jag har inte rört 2.5/5 på flera månader...:) Jag tänker inte spela en hand 2.5/5 innan jag iaf har 25k på kontot igen...

 

Lycka till med "motriggen"...;)

 

Hehe, way 2 much. Tror jag slutade på 5700 minus varav kanske 3500 landar i kategorin bad beats och 2200 i kategorin "du kan inte spela poker när du är tilt"

 

hehe orkar inte harva på @ 1/2, går dock ner om ja hamnar under 10k :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man fråga vad kalaset kostade?

 

Nu har du ju för tusan mindre rulle än mig...och jag har inte rört 2.5/5 på flera månader...:) Jag tänker inte spela en hand 2.5/5 innan jag iaf har 25k på kontot igen...

 

Lycka till med "motriggen"...;)

 

Tjena Najvik. Längesen :-)

 

Hur går det för dig nuförtiden? Har du spelat mycket under förra året? Du körde väl på 2,5/5 förrut som jag. Downswing eller uttag och nivåbyte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en otroligt lång session nu för att ta tillbaka gårdagens tapp. Tro det eller ej men det lyckades jag faktiskt också med. Är riktigt trött nu och ska äntligen få sova, historiken har itne fungerat på hela kvällen så blir inga HH's ikväll. Imorrn kanske ja lägger upp nån fin vinstpott.

 

Har för övrigt spelat sådär ikväll, en del riktigt bra spel och en del riktigt dåliga. Men nånting måste jag ju ha gjort rätt för att plussa så mycket :)

 

Over and out. Och Gonatt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag äntligen vaknat, jag har sådär lite småångest över mitt liv som just nu består av sova äta och spela lite poker. Menmen, de styr sig väl en vacker dag :P. Nu ska jag försöka fixa PT som krånglade igår och efter det ska jag städa lite. Ikväll får vi besök av lite vänner från hemstaden, de ska bli roligt. Vet ej om det blir nå spel ikväll alltså men spelar antagligen nån timme runt middagstid hur som helst.

 

Hur som helst var det ganska galet spel igår på borden, man märkte att grinders började avta vid 1tiden men inte CobbV with no life inte. Han satt kvar och myste med fiskarna. Här har vi en stor pott mot en kille som jag battlat en hel del mot. 3betsen blev lightare o lightare under hela kvällen men ja kände ändå att ja hade fin edge mot honom. Han blev nog också lite tilt eftersom ja drog ut honom ur en 2k pott. Sen spelade jag skitdåligt i en 3k pott som han vann. Trots detta vann jag 3k av honom igår.

 

Här är iaf fetaste potten för kvällen och förmodligen om ja inte minns fel min största någonsin.

 

Table Diana 41 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Fubbo ( $945 )

Seat 3: Hamburgare ( $3190.99 )

Seat 4: Cortez ( $873.35 )

Seat 5: CobbV ( $3366.8 )

Hamburgare posts small blind [$2.5].

Cortez posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 4c 4s ]

CobbV raises [$20].

Fubbo folds.

Hamburgare raises [$72.5].

Cortez folds.

CobbV calls [$55].

** Dealing Flop ** [ 2h, 4d, 2s ]

Hamburgare bets [$130].

CobbV calls [$130].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

Hamburgare bets [$330].

CobbV raises [$900].

Hamburgare calls [$570].

** Dealing River ** [ 7s ]

Hamburgare checks.

CobbV bets [$1250].

Hamburgare calls [$1250].

CobbV shows [ 4c, 4s ] a full house, fours full of twos.

CobbV wins $4700 from the main pot with a full house, fours full of twos.

 

kjempegreitll3.th.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Najvik. Längesen :-)

 

Hur går det för dig nuförtiden? Har du spelat mycket under förra året? Du körde väl på 2,5/5 förrut som jag. Downswing eller uttag och nivåbyte?

 

All of the above...:D

 

Backade rakt ut...fick panik och tog ut allt förutom 12k...höll på att gula det på 1/2 efter mer motrigg och RUSKIGT dåligt spel...;) Men är nu tillbaka på 20k iaf.

 

Läst att du(som många andra) har börjat ta upp aggro-"trenden"...;). Går det bra?..:) Jag är en TAG/ABC-fisk och kommer alltid vara det...Jag behärskar inte att 3betta 15%+ och jag vet det.

 

Gl och ha det gott

 

Fake edit: Hmm mitt inlägg kändes lite negativt...inte min mening...:)

Fake edit2: Sorry Cobb för OT!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All of the above...:D

 

Backade rakt ut...fick panik och tog ut allt förutom 12k...höll på att gula det på 1/2 efter mer motrigg och RUSKIGT dåligt spel...;) Men är nu tillbaka på 20k iaf.

 

Läst att du(som många andra) har börjat ta upp aggro-"trenden"...;). Går det bra?..:) Jag är en TAG/ABC-fisk och kommer alltid vara det...Jag behärskar inte att 3betta 15%+ och jag vet det.

 

Gl och ha det gott

 

Fake edit: Hmm mitt inlägg kändes lite negativt...inte min mening...:)

Fake edit2: Sorry Cobb för OT!

 

Ok. Känner igen det där. Man torskar lite mer än vanligt. Blir skraj. Spelar lite konstigare än vanligt och tappar självförtroendet. Men det är väl bra att gå igenom det oxå för att lära sig behålla spelet även under dåliga perioder.

 

Det bästa är väl att spela det spel man trivs bäst med. Om man vinner pengar på det så är det väl inget att ändra på. Men 3bet på över 15% är väl lite väl galet. Ganska löst att ligga på över 8% redan tycker jag. Men det är svårt att spela mera lös/aggro. Jag gjorde nog en hel del dumma saker. Men nu vet jag lite mer än förrut iaf :-D

 

Så ska hitta en bra balans där så blir det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev +-0 ganska precis igår efter ett ganska kort pass. Får se om de blir nå lir idag, ska käka lite nu sen ut på stan var det tänkt. Annars har ja inte så mycket vettigt att dela med mig, förutom att jag vaknade lite halvbakis imorse vid 8 eftersom vi drack lite vin och öl igår när grabbarna kom.

 

Inatt äre hockey som gäller och då blir det mer ölning. Grymt taggad känner jag mig. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat ett pass nu innan middag som nu ska avnjutas. Hittade ett + på 1750 vilket känns riktigt bra. Spelade riktigt bra under hela sessionen och höll koncentrationen uppe. Mycket bättre än senaste 2-3 sessionerna. Feeling good :-D

 

Nu blir det finmiddag, öl, vin och sen VM inatt. Ska bli sjukt najs. :-D

 

edit: lekte lite 0,5/1 på semifyllan och +ade 300. Låg 600+ efter 200 händer men råkade slaska bort en del :-P Ganska roligt att spela så pass LAG som ja gjorde, 3betade i princip allt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat en lång session idag och hittade ett + på 1500. Spelade helt okej och fick rätt bra kort men utsattes också för någon setup.

 

Har inga roliga HH's att lägga upp men dessa är ju fina iaf.

 

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 6, 12:13:40 ET 2009

Table Diana 25 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: TILTME_NOT ( $1000 )

Seat 5: CobbV ( $977.5 )

Seat 3: svedde ( $859.64 )

Seat 1: crazyfish ( $540.88 )

Seat 4: kivas ( $801.66 )

TILTME_NOT posts small blind [$2.5].

svedde posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Qs ]

kivas folds.

CobbV raises [$17.5].

crazyfish folds.

TILTME_NOT raises [$67.5].

svedde folds.

CobbV calls [$52.5].

** Dealing Flop ** [ 8d, Ac, Qh ]

TILTME_NOT bets [$120].

CobbV raises [$320].

TILTME_NOT calls [$200].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

TILTME_NOT checks.

CobbV is all-In.

TILTME_NOT calls [$587.5].

** Dealing River ** [ 6s ]

TILTME_NOT shows [ Qc, Qd ] a full house, queens full of sixes.

CobbV shows [ As, Qs ] two pairs, aces and queens.

TILTME_NOT wins $1945 from the main pot with a full house, queens full of sixes.

 

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 6, 14:29:37 ET 2009

Table Diana 25 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: CobbV ( $2039.54 )

Seat 4: Kein_Geld ( $977.5 )

Seat 5: Hulken44 ( $1216.26 )

Seat 2: katana ( $840.83 )

Seat 3: 123KGB ( $1704.27 )

Kein_Geld posts small blind [$2.5].

Hulken44 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ As Ac ]

CobbV raises [$20].

katana folds.

123KGB folds.

Kein_Geld folds.

Hulken44 raises [$60].

CobbV raises [$170].

Hulken44 calls [$125].

** Dealing Flop ** [ 7s, 2s, 9h ]

Hulken44 checks.

CobbV bets [$280].

Hulken44 is all-In.

CobbV calls [$746.26].

** Dealing Turn ** [ Ts ]

** Dealing River ** [ 6s ]

CobbV shows [ As, Ac ] a flush, ace high.

Hulken44 shows [ Kc, Ks ] a flush, king high.

CobbV wins $2420.02 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena cobb! Vi har möts en hel del de sista dagarna och tänkte bara säga att du är en av de bättre jag har mött på 2,5/5.

 

Tänkte även kolla vad du tycker om ett par spelare.

nuke`em

markant

hulken44

 

MVH

 

Slim

 

Tack :) får försöka hålla i det då!

 

nuke´em är helt ok aggro men synar alldeles för mycket, går att utnyttja :)

 

markant har jag bara spelat 80 händer med men han va en fin fisk dessa 80 händer

 

hulken44 verkar trevlig men kan inte påstå att jag är imponerad alls över hans spel, han verkar inte känna gameflow särskilt bra, spelar dålig i 3betade potter och verkar inte ha nån koll alls på position. Jag skrev i något tidigare inlägg också att han var passiv, han har blivit lite bättre på den fronten iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var för övrigt ett sanslöst värde på svs igår. Satt på 4-5 bord inatt och på varje bord satt 2-3 riktiga fiskar. Lyckades bli utdragen i en 2,4k pott och åkte också på en 2k setup så resultatet blev endast 2250+. Låter ganska bra men mtp spelarna igår så borde det varit bra mycket mer. Men jag ska nog inte klaga, har inte haft så tufft senaste med korten.

 

Kan ju tillägga att jag inte gör yberresultat såhär första månaden på 2,5/5 även om det kan se ut så hittills. Jag spelar sjukt mycket också :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) får försöka hålla i det då!

 

nuke´em är helt ok aggro men synar alldeles för mycket, går att utnyttja :)

 

markant har jag bara spelat 80 händer med men han va en fin fisk dessa 80 händer

 

hulken44 verkar trevlig men kan inte påstå att jag är imponerad alls över hans spel, han verkar inte känna gameflow särskilt bra, spelar dålig i 3betade potter och verkar inte ha nån koll alls på position. Jag skrev i något tidigare inlägg också att han var passiv, han har blivit lite bättre på den fronten iaf :)

undrar vad dutycker om dessa spelarna ..

Kurvalasse

elderserbo

pemiem

 

sen tycker jag din beskrivning på nukem är sådär.. han är en fisk ända ut i ådrorna enligt mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

undrar vad dutycker om dessa spelarna ..

Kurvalasse

elderserbo

pemiem

 

sen tycker jag din beskrivning på nukem är sådär.. han är en fisk ända ut i ådrorna enligt mig =)

 

Har bara spelat 1 kväll med nukem så kan ju inte yttra mig fullt ut. Han sprang nog bra isf och hade 26/21/3 i stats typ så de verkade inte så fiskigt.

 

Kan tyvärr inte påstå att jag har nån koll alls på dessa 3 spelare. Jag vet att jag har spelat mot dem allihopa, Elder spelade jag mot för typ 5 månader sen och han vet vi ju är bra. Har inte mätt mig med honom på senaste :-P

 

Kurva är väl en sån spelare som inte gör något större intryck alls egentligen, kommer ihåg honom som en ok TAG men vet inte riktigt.

 

Pemiem känner jag igen från förr men kan inte yttra mig, har inte spelat mot honom på senaste 3 månaderna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :) får försöka hålla i det då!

 

nuke´em är helt ok aggro men synar alldeles för mycket, går att utnyttja :)

 

markant har jag bara spelat 80 händer med men han va en fin fisk dessa 80 händer

 

hulken44 verkar trevlig men kan inte påstå att jag är imponerad alls över hans spel, han verkar inte känna gameflow särskilt bra, spelar dålig i 3betade potter och verkar inte ha nån koll alls på position. Jag skrev i något tidigare inlägg också att han var passiv, han har blivit lite bättre på den fronten iaf :)

 

 

Det va just nuke`em jag var mest intresserad av, har bara spelat lite mot han eftersom det är första månaden på 2,5/5 för mig. Tycker att han är jättedålig på pottkontroll och hans höjningar är alldeles för stora.

 

Du verkar tycka samma som mig om markant, typ synfisk. Hulken är knepigare, tycker han spelar bra ibland men hans spel svänger väldigt tror jag.

 

Har du fått någon uppfattning av mig btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va just nuke`em jag var mest intresserad av, har bara spelat lite mot han eftersom det är första månaden på 2,5/5 för mig. Tycker att han är jättedålig på pottkontroll och hans höjningar är alldeles för stora.

 

Du verkar tycka samma som mig om markant, typ synfisk. Hulken är knepigare, tycker han spelar bra ibland men hans spel svänger väldigt tror jag.

 

Har du fått någon uppfattning av mig btw?

 

Har ingen direkt uppfattning om dig men du är ganska lättspelad och inte så aggro imo. Gör inte så mkt väsen av dig :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...