Gå till innehåll

NL25 FD på floppen, "Played it like a set"


Recommended Posts

MP spelar 26/10

BTN spelar 24/19

Båda är vinnande på den här nivån, jag har stor respekt för BTN, knepig spelare och mycket "meta game" mellan oss.

Edit:

Angående vårt "meta game", jag är mer aggressiv, han är mer försiktig, men samtidigt så vet han att jag vet osv.

 

Intressant att höra hur min linje är här, synen pre, höjningen på floppen, bet size och ai på turn.

 

$25 No Limit Hold'em - 6 players

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

UTG: $24.65

MP: $25.25

Hero (CO): $40.63

BTN: $24.05

SB: $52.91

BB: $25.00

 

Pre Flop: ($0.35) Hero is CO with J :diamond: K :diamond:

1 fold, MP raises to $1, Hero calls $1, BTN calls $1, SB calls $0.90, 1 fold

MP höjer, jag har 3betat MP en hel del och det känns som att han börjar "få nog", har inte lust att bli 4betad. Tycker dessutom att handen är bra att syna med. BTN synar och SB får bra odds och synar också.

 

 

Flop: ($4.25) 3 :diamond: 5 :spade: 9 :diamond:(4 players)

SB checks, MP bets $2.02, Hero raises to $7.57, BTN calls $7.57, SB folds, MP folds

Jag floppar FD, MP betar halv pott men det känns inte som att den här floppen har träffat hans range allt för ofta. Jag har ett bra FD och höjer, får syn av BTN, SB foldar och MP foldar.

 

Turn: ($21.41) 2 :spade:(2 players)

Hero bets $32.06 all in

BTN har $15.5 kvar. Jag har svårt att se att han har något annat än nöt FD med tanke på att han borde ställt med tvåpar och set. Jag hinner inte fundera så mycket på oddsen (speed bord), tänker på "Play it like a set", att jag har överkort, att BTN kanske inte har nöt FD ändå, att jag har en viss FE mot den här spelaren och sen går jag ai.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Preflop tycker jag väl är okej. Samma sak med floppen. Enda problemet är att cirka 1/3 av din effektiva stack är inne med ett färgdrag efter floppen. Om du sätter BTN:s range som en väldigt stor del nötfärgdrag är all-inen på turn okej då BTN borde vika det mot all-inen på turn.

 

Problemet för mig här är att det inte finns en hand jag skulle syna på floppen med som BTN och jag skulle nog aldrig vika mot en blank turn ifall jag hade synat med en hand. Nötfärgdraget viker jag eller ställer på floppen där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna.

 

Ja, första tanken när BTN synade var att han hade ett färgdrag, han borde vara skraj för turnkortet och slå om med set. Kändes också som att det fanns mycket FE och i värsta fall en del outs.

 

Resultatet av handen är att BTN foldar, berättar att han hade nöt-FD och ångrar att han inte ställde på floppen (vilket han funderade på).

 

Det kändes lite spewigt från min sida just då, men när jag tittar på det idag så känns det ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje decent hand pushar väl flopp och de som kallsynar kommer definitivt syna en blank turn (som nu) och nötfärgdraget har nu även minst gutterdrag så han är nästan priced in så jag tror du överskattar din FE om inte BTN är fisk. Men med tanke på "nivån" så är det väl inte helt värdelöst att dega.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varje decent hand pushar väl flopp och de som kallsynar kommer definitivt syna en blank turn (som nu) och nötfärgdraget har nu även minst gutterdrag så han är nästan priced in så jag tror du överskattar din FE om inte BTN är fisk. Men med tanke på "nivån" så är det väl inte helt värdelöst att dega.

 

Varje decent hand pushar väl flopp och de som kallsynar kommer definitivt syna en blank turn (som nu) och nötfärgdraget har nu även minst gutterdrag så han är nästan priced in så jag tror du överskattar din FE om inte BTN är fisk. Men med tanke på "nivån" så är det väl inte helt värdelöst att dega.

 

Bra analys, jag håller med dig, överskattar min FE. Litar på min read och kunskap om BTN, men även om jag tror att BTN väldigt väldigt ofta har nöt-FD här och att han kan lägga en hand så är det ingen garanti. Min range är iofs allt som oftast stålet här, men på NL25 så tror jag att man ska ha stålet varje gång.

 

Har svårt att hitta balansen. Såna här händer ställer nog till mer problem för mig än något annat. Lär mig att det (i enstaka fall) går att bluffa på NL25 och kommer in i "spewperioder" med väldigt mycket (onödig) varians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...