Gå till innehåll

Hur högt skulle jag teoretiskt kunna spela NLT FR ?


role

Recommended Posts

tackar Adsl och Larzzon67 !

 

det jag oroar mig över är att man (jag) blir alldeles för vek på tex 2,5-5 och att det luktar fisk lång väg så att dom kör över mig på rena bluffar större delen av tiden.

redan på 1-2 nivån sitter det ju "grinders" som har stora stackar och är hyperaktiva och uberaggro och därigenom blir ganska svårspelade, då kan jag tänka mig att ju högre man klättrar så blir dom bara fler och fler......

 

ulaf, tack för ditt svar. 1-2 är jag ju redan på ibland med värdet på dom borden är oftast sämre än 0,5-1, vilket gör att jag skall upp på 2,5-5 och bara vid tanken så blir jag lite skakis. rulle har jag ju inte just nu eftersom jag bara har till mitt spel jag spelar idag men jag får väl göra som så att jag spelar ihop en lite större rulle och provar, det kan ju inte gå sämre än åt skogen och då får jag kliva ner till 0,5-1 igen.

 

Det är ju detta som gör att dom kan köra med dig.. Du spelar helt enkelt med Scared Money och det är INTE bra.. Har du däremot rulle för nivån så försvinner den otäcka känslan och det blir du som knäcker dom.;-)

 

Nej mitt råd är att du fortsätter nöta på den nivån du kan spela ditt spel avslappnat och prova klivet upp när rullen växt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Om du multitablar så kan du avdramatisera skotten genom att spela ett bord på den högre nivån och resterande bord på den lägre nivån - blir inte samma fokus på "ojojoj vad högt jag spelar" då. Själv anser jag alltid att jag ligger på en nivå som inte finns. Om jag enligt mina egna bankroll-krav "har råd" att spela på 1.5/3 (vilken ju inte finns) så spelar jag två bord 2.5/5 och två bord 1/2.

 

(2*5 + 2*2) / 4 = 3

 

Så man kan säga att jag spelar i snitt med en BB på 3, dvs jag spelar i snitt på 1.5/3.

 

Nästa vecka kanske jag "har råd" att spela ett bord till på den högre nivån, eller så tvingas jag minska antalet högre bord. På så vis sker alla mina nivå-uppgångar i successiva steg, och blir inte så dramatiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har PT så är det ganska lätt att redovisa din korrekta winrate istället för att skriva att du vunnit si och så mycket och spelat ca 10k händer per månad, eller 8-12k, fast ibland 15-20k, ungefär, kanske.

 

BB/100 är den intressanta siffran. Samt huruvida "BB" står för Big Blind eller "Big Bets" (= big blind*2). Detta är beroende på huruvida du har kryssat i checkboxen på den sista(?) fliken i PT som heter något i stil med "Treat BB as big blind" (fritt från minnet). Det här gäller PT2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dryga och misstänksamma Highstakes lirarna fortsätter att besöka tråden, nice !! Vad ger det er att läsa/skriva här ? Jag är en uberfisk som ville veta lite om hur det är att spela högre än fiskiga 0,5-1 och vips så flockas HS vargarna i skogsdungen och anklagar mig för att vara en skrytpelle som dravlar (varför i hela friden skulle jag tycka att det var världsklass/superbra/grymt eller liknande att vinna 100:-/dag på 0,5-1 !?!?!?!?!??!?!?!?! ) ..... get out of the thread !!!!

 

Du har en winning by month graf på sidan 3 om du vill se bilder ur PT.

 

Ps Ta av dig luvan annars kanske du blir tagen för att vara tomten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du bra tids-selection, dvs spelar helgkvällar, kommer du säkert vinna på 2.5/5. Senast jag spelade på svs var skillnaden mellan 1/2 och 2.5/5 främst att folk faktiskt kan bluffa eller semibluffa på 2.5/5. Det gör det lite knepigare än 1/2 där många grinders spelar extremt lättläst (stor bet = stark hand, varje gång). Det gör iofs också så att spelet blir lite roligare vilket kanske kompenserar (mindre tilt :-))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om inläggen är onödiga, förstår inte hur man kan fråga om man har en chans på högre nivå utan att ge tillräckliga uppgifter.

 

Varför du inte vill ge din stats kan vara av två anledningar.

Ena är att du inte vill ge ut till dina motståndare hur du spelar, come on du lirar 0.5/1 så det är knappast därför. Ditt eget nick är inget problem att kludda över i paint som någon tidigare tipsat om.

Andra anledningen jag kan se är att du förmodligen lirar 25% vpip och pfr på 8% och vill inte ha kritik på 3-bet range som är AA, KK, QQ?

Om så är fallet så vet du säkert själv var skillnaden ligger i högre nivåer.

 

Din jämförelse om att fråga efter affären får man nästan formulera om för att göra en liknande jämförelse.

"Hej var är affären och har dom det jag vill ha?"

Förvänta dig i så fall ett svar liknande "Hur ska jag veta det, du får precisera".

Skulle du bli lika sur för det svaret?

 

Den info du gett ser ut att vara 140k händer och en vinst på runt 37000kr? Vilket borde vara runt 13ptbb/100 händer om du bara lirat 0.5/1.

 

Vad vill du ha ut av den här tråden? Tycker du fått rätt bra svar. Spela efter din bankrulle och gå upp i nivå eftersom du har råd. Spelet märker du ju själv hur det förändras!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dryga och misstänksamma Highstakes lirarna fortsätter att besöka tråden, nice !! Vad ger det er att läsa/skriva här ? Jag är en uberfisk som ville veta lite om hur det är att spela högre än fiskiga 0,5-1 och vips så flockas HS vargarna i skogsdungen och anklagar mig för att vara en skrytpelle som dravlar (varför i hela friden skulle jag tycka att det var världsklass/superbra/grymt eller liknande att vinna 100:-/dag på 0,5-1 !?!?!?!?!??!?!?!?! ) ..... get out of the thread !!!!

 

Du har en winning by month graf på sidan 3 om du vill se bilder ur PT.

 

Ps Ta av dig luvan annars kanske du blir tagen för att vara tomten.

 

Du ville ju faktiskt ha ett svar om hur du skulle klara dig på högre nivåer utifrån din winrate (3000bb/10000händer). Folk har ju påpekat för dig att det inte är någon winrate och om hur man på olika sätt medvetet/omedvetet överdriver sin winrate. Exempel på sådant skulle ju i ditt fall kunna vara att snittet bb vunna per månad är mindre än 3000 (tex ner mot 2500) och antalet spelade händer är mer än 10 000 (tex upp mot 15000). Man skulle alltså gå mot en winrate på lite mer än hälften om så skulle vara fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du gå upp i nivå måste du spela mkt aggressivare. 29/5.7 är på tok för passivt pre flop. Du sitter och synar väldigt mkt. Ska göra mig i ordning för hemresa inför jul nu, hinner inte med att tänka djupare än så + att jag inte är nån PTstat-wiz, men nån annan kan säkert ge dig bra feedback på dina stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zyntax.... jag har fått en del bra svar men mest dryga.

 

MJ...... jag säger att jag vunnit 100:- i snitt per dag sedan svs startade, i början vann man mer än man gör nu pga att det var mkt riktiga firsttimers första 6-12 månaderna. Inget säger mig och jag säger inte att detta skulle vara konstigt eller för den delen bra heller ändå är det en massa drygheter.

 

Klyka..... ja det är klart, jag spelar mycket slaskigare på 0,5-1 än vad jag skulle göra på högre nivåer.. skall ta och öka på aggression factorn. Tackar !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De dryga och misstänksamma Highstakes lirarna fortsätter att besöka tråden, nice !! Vad ger det er att läsa/skriva här ? Jag är en uberfisk som ville veta lite om hur det är att spela högre än fiskiga 0,5-1 och vips så flockas HS vargarna i skogsdungen och anklagar mig för att vara en skrytpelle som dravlar (varför i hela friden skulle jag tycka att det var världsklass/superbra/grymt eller liknande att vinna 100:-/dag på 0,5-1 !?!?!?!?!??!?!?!?! ) ..... get out of the thread !!!!

 

Du har en winning by month graf på sidan 3 om du vill se bilder ur PT.

 

Ps Ta av dig luvan annars kanske du blir tagen för att vara tomten.

 

Jag tolkar det som att det där inlägget var riktat till mig?

 

Jag hade kunnat välja att skriva ett inlägg om hur korkad du alldeles uppenbart är. Istället valde jag att skriva ett hjälpsamt inlägg, eftersom du uppenbarligen inte ens vet hur du ska redovisa din winrate (glöm inte att det är DITT val att försöka redovisa din winrate, så uppenbarligen anser du att det är relevant). Jag gjorde tydligen fel val, det ska inte upprepas. Idiot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du det... hm ok, tror inte att man får kalla folk idiot här på forumet utan att moderatorerna rycker in men men det ger väl sig...

 

Jag tog mig dock tid nu och läste ditt inlägg två gånger till och ser enbart stycke ett som riktigt drygt och misstänksamt, stycke två är dock hjälpsamt vilket jag tackra för.

 

GOD JUL !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju börja med att säga att jag också spelar på samma nivå.

Men har spelat upp till 10/20 på ss.

Det som jag funderar mest på är att du skriver att du vunnit 100 kr/dag. det är ingen bra värdemätare då du inte säger hur länge/många händer du spelar.

Din BB/100 är utmärkt. Tror inte så många har bättre över tid än så. Själv har jag ca hälften så bra. Sen tror jag siffrorna hur man spelar 15/3, 29/8 osv inte är av så stor vikt. Utan det handlar ju om att spela det spel man själv klarar av. Många som spelar på högre nivåer förespråkar ett ett aggresivare spel än många av oss "grinders" på nivåerna tror skulle fungera på motståndet. Det går liksom inte att beta tom när folk synar ner hela tiden.

 

Men som svar på frågan så tror jag du skulle klara 1/2 utan större problem. Men inte säkert att det skulle vara lönsammare. 2,5/5 skulle du kanske klara med. 5/10 är nog betydligt svårade och där skulle du nog definitivt behöva bli aggresivare. Högre är det nog sällan spel på på SS FR nu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...